@ukkie, oh je bent vast al onderweg nu. Wij hadden een basket gekregen voor ons meissie. Een bedje aan de muur geklikt, maar veel te klein hihi. Vandaag voor het eerst weer gewerkt echt grappig, en super gezellig weer! alleen had ik continu beelden van thailand in mn gedachten. Maar ja, ik had de tijd om bij te komen. Het was een heerlijke dag. Ik ga proberen me niet schuldig te voelen naar mn kleine meid, maar elke keer als anderen haar zien zeggen ze dat ze zo goed samen speelt, en dat ze al zo groot is. Ook vragen mensen me wanneer de volgende gaat komen. Dat is niet echt bevordelijk, snapje. Mn collega's zeiden ook dat ze hadden verwacht dat ik met een dikke buik terug zou komen :s helaas helaas niet dus. Ik zat zojuist even op de wc, en had wat buikkrampen dus leg mn handen op mn buik, komt mn dochter en zegt: mama baby buik mama baby. ohhhh wat moet ik daar mee hihi, te lief... en ik hoop het zo! @missx, heel veel sterkte meid, en gauw weer beter worden. zo en nu weer verder baby tv kijken vindt ze helemaal tof haha
@ukkie: spannend zover vliegen met zo'n kleintje, ben benieuwd hoe het gaat... waar gaan jullie naartoe? @missX: beterschap, klinkt alsof je er behoorlijk doorheen zit.. hopelijk kom je snel weer op kracht. @elionorah: gewoon rustig verder gaan meid, je bent hartstikke goed bezig! @quint: prettige vakantie!
Hey meiden, Jeetje wist niet dat je je zo beroerd kon voelen van een buikgriep zeg! Heb even gedacht: OMG, als dit al zo beroerd is, kan ik dan nog wel (nog een keer) bevallen?! Ben bijna 3 kilo afgevallen en voel me net een vaatdoek. Gelukkig hou ik alles nu wel binnen, maar goed, ik eet ook nog bijna niks. Nog steeds misselijk, maar niet van de zwangerschap... Blijf vandaag ook nog maar thuis. Gisteravond wel voor controle naar de vk geweest en alles was goed. En: ik heb de beeb gisteren voor het eerst gevoeld!! Zo ontzettend bijzonder! Vanmorgen in bed weer. Kan 'em nog niet voelen als ik met m'n handen op m'n buik zit, maar alleen aan de binnenkant zeg maar. Het logeren van Jesper is ook erg goed gegaan. M'n vader en z'n vrouw vonden het helemaal geweldig en Jesper heeft elke ochtend tot half 9 uitgeslapen! We hebben vrijdag en zaterdag flink geklust op zolder. Toch moet er nog wel heel veel gebeuren, maar wel ideaal even zo'n weekend de handen vrij. Zondag kon ik helaas niks meer doen omdat ik zo beroerd was. Heb Jesper we heel erg gemist en 3 nachtjes zou ik niet gauw nog een keer doen! Met m'n verstandskies, die er niet meer zit , gaat het trouwens goed hoor. Heb in totaal maar 4 paracetamol hoeven nemen. Wel raar nu, zo'n gat... Nou, ik ga maar eens even bijlezen. Tot zo!
@Elionorah, je bent weer terug!! Welkom thuis! Wat fijn dat alles goed is gegaan. En jullie meid heeft nu haar ritme alweer te pakken, wat goed zeg! Spannende week voor je.. Goed dat je hier je hart lucht meid. Denk dat het er allemaal bij hoort. Het is ook zo verdomde spannend! Ook al heb je al een kindje, toch weer spannend of het allemaal lukt en vooral wanneer... Ik kan me je gevoel naar je meisje voorstellen, maar denk toch dat je het niet zo moet zien. Wat boft zij met zulke ouders dat ze, zo jong als ze is, al zo'n wereldreis heeft mogen maken! Ze is echt niet bezig met het feit dat ze alleen is joh. En als ze straks grote zus wordt, dan beleeft ze het allemaal veel intenser gezien haar leeftijd. Das toch ook heel bijzonder!? Niet om je gevoel weg te wuiven hoor, maar hoop dat dit je een beetje opbeurt! @Bos, wat leuk dat jullie 3 kindjes willen. Wij twijfelen tussen 2 en 3. Hangt er helemaal vanaf hoe het gaat. Als we voor 3 kiezen, dan denk ik wel dat er langer tussen zit dan tussen nr. 1 en 2. Misschien een jaar of 3 a 4. Twijfel twijfel, we zien wel. M'n vriend houdt gelukkig ook alle opties open. Zo, jij bent druk bezig geweest met de meubels zeg! Lekker he, als het klaar is?! OH!! Ik zie nu dat het vandaag je NOD is!! SPANNEND!! Ik duim heeeeel hard voor je meis. Hoe is het?! Heb je al getest?! Je zult nu wel heerlijk in Sanadome zitten, geniet ervan! Enne, mocht je zwanger zijn: de sauna mijden he! Ga je trouwens naar Sanadome in Nijmegen? (Of is dat de enige?) Wij gaan eerste Kerstdag naar mijn moeder en haar man. Tweede Kerstdag brunch met m'n vader en zijn vrouw. Haar zoons zijn er dan ook en mijn broer en z'n vriendin ook. Later op tweede Kerstdag gaan we naar mijn schoonouders. Daar zijn ook mijn schoonzus, zwager en hun twee dochtertjes, gezellig! @Anneke, wauw, wat een mooie buik heb je zeg! Leuke kleren heb je trouwens aan. Zijn dat zwangerschapskleren? Waar haal jij ze? Bij ons hetzelfde 'probleem' in huis met slaapkamers. Nu kan het precies. Mochten we voor 3 gaan, dan moeten er twee bij elkaar op de kamer, of we moeten ergens een wandje tussen plaatsen. Maar dan worden het wel twee hele kleine kamers... Ach ja, vroeger kon het ook he Wat leuk dat je een prinsessenjurk hebt gekocht voor Ronja! Alleen daarom zou ik een meisje al zo leuk vinden, haha! Hoe gaat het met haar? Wat kan/doet ze allemaal al? Ze is toch een beetje het 'kleintje' van de groep he?! @Quint, nog even en dan gaan jullie!! Spannend hoor! Heb je er zin in?! Hoe is het weer daar nu? Net als m'n voorgangers: mocht je in de buurt wonen, dan mag je je kleintje altijd hier brengen hoor! In welke provincie woon je? Maar zeker niet de langzaamste!! @Gimena, van hoeveel dagen ben je nu uitgegaan bij het berekenen van je NOD? Hoop zo dat je heel snel zwanger bent! Of dat er iig meer regelmaat in je cycli komt! @Ukkie, hoe was het bij je broer? Nog gefeliciteerd! Slaapt Sophie eigenlijk nog één of twee keer op een dag? Wat balen van je luieremmer! Wij hebben die van ons alweer een tijdje op zolder staan. Vind 'em erg handig als de baby nog klein is en de luiers nog niet zo stinken. Maar met die poepluiers van Jesper nu, pfff, wat een stank! Elke keer als ik er een luier in gooide en dat ding draaide rond, dan kwam er een walm de kamer in! Heb jij daar geen last van? wij halen 'em dus pas weer tevoorschijn voor de volgende. Nu gaan de poepluiers in een plastic zakje en rechtstreeks de container in. Hoe vaak hebben jullie kleintjes eigenlijk een poepluier? Jesper twee tot drie per dag. Soms vier, heel soms één. Is goed op gang laten we maar zeggen. Van die heerlijke tandjespoep, brrrr..... Nou, mocht ik iemand vergeten zijn, sorry! Duurde even voor ik dit postte. M'n vriend is nu Jesper wegbrengen naar m'n moeder. Die past altijd op dinsdag op. Vriend heeft late dienst. Normaal haal ik Jesper uit m'n werk op, maar m'n moeder komt 'em nu lekker hier brengen. Hoef ik er niet uit. Denk dat ik zo m'n bed weer in duik. Heb iig al een boterham gegeten vandaag. Zo nog even een kopje thee. Hopen dat alles binnen blijft. Wil zo graag weer een beetje op krachten komen... Morgen cursus in A'dam. De laatste bijeenkomst. Als ik niet ga, kom ik niet aan m'n 90% aanwezigheidsplicht en krijg ik m'n certifcaat niet. Ik moet dus wel... Liefs, MissX
@misx ben van 31 dagen uitgegaan.als het langer duurt dan duurt het iet langer als ik na 40 dagen nog niet ongesteld wordt doe ik wel even een testje. wij gaat ook altijd naar Sanadome in Nijmegen
Miss.. ik gooi de poepluiers altijd direct het raam uit de tuin in en zodra ik beneden ben breng ik hem naar de container. Dus hier alleen plasluiers in de emmer. Hier poept ze vaak 1 keer per dag maar soms ook maar 1 x in de twee dagen . Over het slapen.. hier slaapt ze op het kdv vaak 2 x 1,5/2 uur en thuis slaapt ze 1 x 3 uurtjes. Anneke.. Ja wordt w.s. even afzien dan We gaan naar Aruba dus dat hebben we er dan wel voor over Elionorah.. aah wat een lieve reactie van je dochter zeg! Ik hoop ook voor jullie dat het raak is. Hanging basket is hier ook geen optie.Hebben nu een bedje besteld. Homepage lijkt me ideaal!
@Gimena, wonen jullie ook in Gelderland? Wij wonen op ongeveer 45 minuten rijden van Nijmegen af. @Ukkie, das wel verstandig ja, om er dan alleen de plasluiers in te doen. Moet wel zeggen dat die van Jesper ook een flink sterkte geur geven als ze in die emmer blijven liggen. Heb je ondertussen al een nieuwe gescoord? Wat heerlijk dat ze niet 'zo vaak' poept! haha!
Hoi allemaal! @Bos: eigenlijk kwam ik vooral even kijken of jij al nieuws had van je test... maar ik zie nog niks staan. Je houdt ons wel op de hoogte toch? @MissX: dit is wel een zwangerschapsjurkje ja, van mamalicious, maar van mijn vorige zwangerschap. Gewoon gehaald bij de prenatal. Ik heb nu voor de kerst een mooie jurk gekocht van mamalicious bij de wehkamp en ik heb ook wat leuke kleren gekocht op marktplaats, tweedehands. Ik wil toch eigenlijk wel wat afwisseling, dat ik niet steeds hetzelfde draag, dus dat is wel een mooie oplossing. Zal binnenkort wel weer even een foto maken, want het buikje groeit lekker door. Ronja is inderdaad een kleintje nog, maar dat lijkt ze zelf niet zo door te hebben. Ze kan al aardig lopen, doet steeds een pasje of vier/vijf los en pakt zich dan weer ergens vast. Ze begint haar eerste woordjes te zeggen als je ze voorzegt: mem, papa, ala (naar nala, onze kat) en beppe. Beetje nederlands en een beetje fries door elkaar, maar dat komt vanzelf goed dat ze beide talen uit elkaar kan houden. Ze eet al gewoon met ons mee en eet zoveel mogelijk zelf, met haar handjes. En drinken wil ze perse uit een gewone beker, maar die kan ze nog niet goed zelf vasthouden want dan zit ze eronder. Ze kan heel goed trap klimmen en is heel slim in het beklimmen van dingen. Zet haar loopauto voor de bank om daarop te klimmen enzo. Als ze haar eten niet meer hoeft, voert ze de hond en ze begrijpt heel goed het woordje Nee. Het gaat dan ook regelmatig samen met een huilbui... Zo, dat is eerst wel weer genoeg opgeschept! @Ukkie: Aruba is inderdaad wel de moeite waard denk ik... super man!
Jee Anneke, wat gaat ze snel! Wat zul (en moet) jij trots zijn zeg! Was jij zelf ook zo snel in je ontwikkeling? Goed idee om ook zwangerschapskleding via Marktplaats te kopen. Ik ga ook eens kijken. Bos, hoe is het meis? Je houdt ons wel in spanning!
Volgens mij was ik redelijk snel, maar niet zo met lopen... dat heeft lang geduurd. Ik was vooral snel met taal en gebaren en rollen door de hele kamer! Ben inderdaad super trots op de kleine meid! Hoorde vandaag een geweldig waargebeurd verhaal van een collega. Gaat over een vrouw met een verstandelijk gehandicapte zoon van 21. Vrouw gaat eindelijk iets voor zichzelf doen, paardrijden en haar zoon blijft thuis. Ze is er nog niet zo lang, belt haar zoon op: je moet thuiskomen, ik heb een Laaf (ze waren nog niet zo lang daarvoor bij de Efteling). Moeder zegt dat ze nog even gaat paardrijden en dat laven niet bestaan. En gaat gewoon verder. Kwartier later gaat de telefoon weer, kom nu thuis... ik heb een Laaf. Dus moeders gaat toch maar naar huis. Daar staat haar zoon helemaal bezweet de wc deur dicht te drukken. Zij zet hem aan de kant en gaat kijken. Blijkt hij een liliputter met een collectebus in de wc te hebben opgesloten.
Hahaaaa!! Nee! Is dat waargebeurd!? Oh, ik lig echt helemaal dubbel hier zeg. Terwijl het eigenlijk hartstikke triest is... Maar toch, hahahahahaha!
@missx, dank voor je lieve berichtje. @all, ik ben weer een stuk rustiger, en heb nog hoop dat het raak kan zijn deze maand. Toch voel ik wel steeds meer soort spierpijn in mn buik... en donderdag/vrijdag is mn NOD... Dus ik wacht af en ga vrijdag of zaterdag pas testen, als ik niet ongi geworden ben... Spannend!
@missx: oh nog steeds niet fit jij? hier inderdaad mijn nod maar helaas negatief. ben ook nog niet ongi maar de hoop word wel minder na zo'n test. zo jesper lekker uitgeslapen zeg heerlijk...hier is het de laatste tijd tusse half zes en half zeven al feest.. volgens mij is sanadome alleen in nijmegen maar durf het niet zeker te zeggen maar we waren inderdaad in nijmegen. @anneke: haha te gek verhaal zeg van die laaf haha. test was negatief bij mij helaas @elionorah: oh spannend meid duim voor je @ukkie: haha zie ook al de luiers vliegen haha. hier zouden ze dan in de voortuin belanden haha zo'n gek gezicht voor de buren @all: ben naar bed ben beetje gaar van zo'n dag.
@Bos: jammer van de test... nog maar even afwachten voor de zekerheid. @MissX: het is inderdaad echt gebeurd... fantastisch he? Alleen wel wat sneu voor de collectant in de wc... @Elionorah: fijn dat je weer wat rustiger bent... die stress is ook gewoon niet lekker voor jezelf. Hier alles goed. Net even 3,5 kilometer gelopen. Vannacht een redelijke nacht gehad. Ronja is maar twee keer wakker geweest. Helemaal fit is ze nog niet, maar het gaat de goede kant op. Nog twee dagen werken en dan: op vakantie! Weliswaar helemaal niet spectaculair: we gaan naar Drenthe, maar ik heb er zoveel zin in!
@anneke; heerlijk toch naar drenthe. wij gaan niet aankomend weekend maar het weekend erop een weekendje weg. heb er ook al zin in gewoon naar landal in eerbeek...
@gimena: hiep hiep hoera gefeliciteerd met je verjaardag hiep hiep hoera ik ben zwanger net 3 testen gedaan (ja was helemaal verbaasd na 1 dus dacht doe er nog 2 ) alle 3 een lichte streep