@Missx: verslavend he zo'n forum haha fijne vakantie vast hoe laat vertrekken jullie? @idm: zo met 3.5 dat is laat. lars sliep al met 5 weken door (van 23.30 tot 06.00. gelukkig hebben wij weinig problemen gehad met slapen 's nachts. lars gaat voor het eerst uit logeren morgen bah....
Zaterdag gaat ook ons dochtertje uit logeren. Ze gaat een nachtje naar oma. Ook voor het eerst, ik ben benieuwd hoe het zal gaan.
@idm: oh jouw dochter ook al. met een speciale reden of zomaar? wij hebben een bruiloft vandaar... lijkt me heel raar zo'n leeg bed. normaal gaan we altijd kijken als we naar bed gaan maar dat ga ik nu niet doen hoor.....
Hallo allemaal! CenterP was helemaal super, bram vond het zwemmen geweldig!!.. Heb al twee keer een reactie getikt maar kreeg het niet geplaatst.. Super dat er hier lekker gekletst word echt gezellig.. Ehm ben alle vragen vergeten hihi maar zal even beetje mijn best doen, als ik vergeet sorry... Bram was idd klein, 2300 gram en 45 cm.. maar is helemaal rechtgetrokken haha... Wij zijn beide 27... Ben soms ook wel een beetje bang voor tweede kindje ivm huilen enzo en slechte start die wij hadden door zwvergiftiging en hierdoor geen kraamhulp enzo... hoop dat de tweede ik dingen ook een beetje losser kan laten heb me zo'n zorgen gemaakt om Bram en heel vaak niet reeel.. bij minste of geringste had ik al idee dat er iets met hem zou gebeuren.. pfff was een ramp haha... Oh ja en ik werk in de psychiatrie.. of had ik dat al verteld hihi.. Hier nog niet met foliumzuur begonnen.. wanneer moet dit ook alweer? Ehhhmm schema Bram: 8uur fles 210 + 7 en twee scheppen granen pap van bambix rond 10 fruit.. half 11/11 uur slapen tot ongeveer half 1 half 1 boterham meestal 1 soms anderhalf met drinken half 3 liga met drinken 3 uur/half 4 slapen tot ongeveer 5 uur half 6/6uur potje olvarit 8 maanden hierna wat stukjes eten van ons.. tussendoor avond halve rijstewafel en rond 8 uur laatste fles en dan slapen tot ochtens rond 8.. Ik hou hem altijd vrij strak in schema.. maak hem ook weleens wakker anders gaat het helemaal in de war en daar kan hij niet goed tegen... Slaap lekker allemaal!
@flotsje: oh heerlijk bram heeft goed genoten dus van de vakantie. heeft hij ook goed geslapen op vakantie? vond hij het niet gek ergens anders te zijn? wat een mooi schema. wel fijn dat je hem zo strak kan houden. sommige kinderen hebben dat nou eenmaal nodig he. lars heeft er gelukkig niet zo veel last van dat alles strak moet. die kan ik gerust de hele ochtend ophouden als ik weg moet... foliumzuur begin ik mee als we er definitief voor gaan....je kan er al eerder mee beginnen hoor net wat je prettig vind..... met hoeveel weken ben jij bevallen van Bram? ik vind dat echt raar dat mensen die in het ziekenhuis bevallen en moeten blijven niet nog een paar dagen kraamzorg krijgen. het is toch heel wat zo'n kleintje ineens thuis. ik denk dat je bij een tweede wel wat rustiger zal zijn omdat je nu wat meer ervaring hebt toch....(hoop ik voor je haha)
Hey! Het was er gisteren niet meer van gekomen... @bos, wat jammer zeg dat het slapen 's nachts wel, maar overdags niet lukte met inbakeren! En dat er bij de fysio niets uitkwam? Heeft hij Lars ook onderzocht of moesten jullie alleen vragenlijsten invullen? Wij zijn destijds met Jesper bij een osteopaat geweest. Hij bleek vanwege de bevalling (sterrenklijkertje en vacuüm) bepaalde blokkades in z'n werveltjes te hebben. Hij spuugde erg veel, overstrekte en huilde zoveel. Nadat we een keer bij die man geweest waren, was het spugen abrupt gestopt! Bij ons volwassenen zou je nog wel eens kunnen zeggen: dat zit tussen de oren. Maar bij zo'n kleine uk niet lijkt mij! In totaal zijn we vijf keer met hem geweest en telkens na elke behandeling zo'n vooruitgang! Geweldig... Wat spannend dat Lars vanavond voor het eerst uit gaat logeren! Zal idd wel even raar zijn als je dan thuis komt en z'n kamertje is leeg! Maar ook lekker dat jullie kunnen uitslapen. Fijne bruiloft in ieder geval! Het schema van Lars ziet er goed uit. Zo te lezen slaapt hij nog ongeveer evenveel als Jesper. Het schema van Jesper is als volgt: (de tijden zijn natuurlijk ongeveer...) 6.30 uur wakker 7.15 uur 1 boterham en fles melk 150 cc/5 scheppen 9.00 uur slapen 10.45 uur wakker 11.30 uur 1 boterham en fles melk 150 cc/5 scheppen 13.00 uur slapen 15.00 uur wakker 15.30 uur fruit 17.30 uur warm eten en toetje 18.45 uur in bad 19.00 uur fles melk 180 cc/6 scheppen 19.15/19.30 uur naar bed. Soms slaapt ie overdag langer, soms korter. Moet erbij zeggen dat Jesper een paar keer in de week net voor het warme eten ook nog wel eens een dutje doet van drie kwartier ofzo. Hangt er vanaf of ie 's middags goed geslapen heeft of niet. Hij krijgt tijdens het eten van de boterhammen en tijdens het fruit en warme eten ook water uit de tuitbeker. Vindt ie heel lekker, doe er ook weleens diksap in. Denk dat ie driekwart beker drinkt op een dag. Tussendoor krijgt ie ook weleens een koekje of ligaatje. We hebben regelmatig geprobeerd of hij niet 's ochtends na z'n slaapje fruit wil, maar dat vertikt ie. Hij eet sowieso de laatste paar weken weinig fruit en groente begint ie nu echt te weigeren. En dan gaat het om groente die hij eerder heerlijk vond! Hij begint echt z'n voorkeuren aan te geven nu, slaat het eten gewoon weg met z'n handje. Meneer kijkt eerst heel goed wat er op het lepeltje zit en als het hem niet bevalt, dan eet ie niet. Dus soms geven we 's avonds maar wat pap erbij in de fles, haha. Heeft ie toch nog een vol buikje. @Idm, ook een mooi schema! Ik zie dat jullie nog maar op twee flessen zitten, ideaal! Denk dat Jesper daar nog niet aan toe is. Fijn dat het verwijderen van de spiraal niet zo pijnlijk was zeg! Nu maar hopen op een regelmatige cyclus! Heerlijk he, de kleine in het badje! Kan er zelf al zo van genieten om dat te zien! Hoe is jullie kleine meid met water? Jesper kan het niet wild genoeg gaan, haha! Spetter de spetter! En jullie meid gaat ook voor het eerst uit logeren! Zomaar? Of hebben jullie een feestje? Komt vast goed hoor! @Flotsje, je bent er weer! Goed om te horen dat jullie het zo leuk hebben gehad, super! Lekker gezwommen ook? Jeetje, Bram was echt een iniminie! Maar nu dus lekker babyvet? Vervelend he, als je je zo zorgen maakt om je uk. Bij een volgende wordt het vast makkelijker. Ook al zou hetzelfde gebeuren (wat we niet hopen!!), je weet nu een beetje wat je van alles kunt verwachten he... Maar het is natuurlijk altijd spannend. Leuk dat je in de psychiatrie werkt! Welke doelgroep? Ik hou er ook van hoor, om het ritme aan te houden. Ik zal Jesper niet wakker maken ofzo, omdat het anders uitloopt, maar ik probeer zoveel mogelijk het ritme erin te houden. Merk wel dat het nu wat lastig is soms, nu hij soms nog wel 3 slaapjes doet en soms niet meer. Als hij alleen nog 's ochtends en 's middags slaapt, is het het laatste uur echt jengelen geblazen... Ze raden aan met foliumzuur te beginnen vier weken voor de(eerst mogelijke) bevruchting. Jesper gaat regelmatig uit logeren. Tot nu toe alleen bij de opa's en oma's hoor. Denk dat hij toch wel een of twee keer per maand ergens logeert. Nooit zonder reden hoor, we hebben de laatste tijd drie bruiloften gehad, maar ook weleens feestjes ofzo. En mijn vader woont een eindje hier vandaan, dus daar is ie weleens twee nachtjes 'voor de lol' geweest. Vonden ze helemaal geweldig! Gelukkig gaat dat ook altijd prima, uit logeren. Maar mis hem dan wel heel erg, vooral 's ochtends... Vanmiddag gaat m'n vriend een weekendje weg met z'n vrienden en ik heb een personeelsuitje. Als Jesper zo wakker wordt, breng ik hem naar mij moeder. Daar gaat ie vanavond ook slapen, maar ik haal hem wel op na ons etentje. Zal een uur of 23.00 worden. Maar wil hem zo graag morgenvroeg lekker thuis hebben! Dit hebben we ook al een paar keer gedaan, in de auto naar huis is ie dan klaarwakker en aan het brabbelen, hele verhalen. Thuis leg je hem in bed en meneertje slaapt zo weer verder! Nu maar hopen dat dat vanavond ook zo gaat. Jesper wilde al twee avonden niet slapen: hij gaat telkens staan in bed, maar kan dan zelf niet meer gaan zitten. Gisteren sliep hij pas na anderhalf uur! Hoop voor m'n moeder dat het vanavond beter gaat, haha! En ben dus ook heel erg benieuwd hoe het zal gaan als ik hem hier weer terug op bed leg. Als het dan maar niet weer opnieuw anderhalf uur duurt.. Maar goed, we willen dit toch met hem blijven 'oefenen'. Hoop dat het een knulletje wordt die gemakkelijk ergens ander kan/wil slapen. Wij gaan trouwens pas volgende week vrijdag op vakantie hoor! Kreeg de indruk dat jullie denken dat het vandaag is, haha! We vertrekken vrijdag in de ochtend. Rijden dan ongeveer 5 uurtjes en pakken een hotelletje of pensionnetje ergens in Zuid Duitsland in de bergen. Zaterdags rijden we verder, nog eens 5 tot 6 uur. Dan komen we aan in Italië, meer van Lugano, waar we lekker een weekje blijven. De terugreis doen we ook in twee keer. Komen zondags de 11e thuis. En dan hopen op de finale waar Nederland in speelt! Nou, m'n verhaal is alweer veel te lang zie ik, haha! Ik ga me even klaar maken voor vanmiddag. Dan zal Jesper zo wel wakker worden en dan breng ik hem weg. Ik denk dat ik van het weekend nog wel weer even kom 'buurten'! Geniet van het zonnetje! Kus
@missx; ik dacht inderdaad dat je vandaag op vakantie ging. wat lekker zeg dat je hem vanavond wel gaat halen. anders ben je helemaal alleen morgen ochtend is niet zo gezellig... veel plezier met je uitje hier ook bij een osteopaat geweest toen hij zoveel huilde maar ook daar kwam niks uit toen. alles zat op zijn plek en ze had niet het idee dat ze me toen kon helpen (oh wat was ik teleurgesteld want had zo gehoopt dat zij wat voor ons kon doen) de fysio heeft hem ook nagekeken hoor en een vragenlijst maar beide kwam niks uit. ze is toen alleen wat vaker teruggekomen omdat hij voorkeur had en zijn hoofdje iets scheef was verder nergens voor. het is echt van de kma geweest dat hij zo huilde...
Zo, heb even weer goed bijgelezen, was een tijdje hier niet geweest. Hier alles goed. Ronja is vandaag weer naar het consultatiebureau geweest. Is nu 7900 gram bij 67 centimeter. Net een fractie boven de gemiddeldes. Qua ontwikkeling ligt ze ook wat voor volgens de arts. Ze kan al heel goed rollen en heeft een sterke nek. Het is gewoon een superbabe! Er waren nog een paar vragen waar ik nog op moet reageren. Ik mag de pil niet slikken omdat ik een bepaalde stof te weinig heb in mijn bloed. Daardoor heb ik een verhoogde kans op trombose en dat heb je sowieso met de pil ook. Na de zwangerschap moest ik daarom ook steeds bloedverdunners hebben, zes weken lang elke dag een prikje in mijn buik. Ik ben 31, Frank is 32. Wij gaan lekker komende week een weekje naar de camping. Is maar een half uurtje verderop, maar mijn schoonouders hebben er een caravan en een bootje. Gezien de weersvooruitzichten verwacht ik dat het super wordt!
@bos: Ik ben met 36 weken bevallen, iets eerder als week 34 in het ziekenhuis gekomen.. en ja is gewoon heel raar geregeld met die kraamzorg.. @missx28: ik werk in de langdurige zorg heb altijd op een gesloten afdeling gewerkt en nu sinds kort op een open afdeling ernaast.. Wat grappig dat hij kieskeurig word met eten.. bram eet echt nog alles wat hij te pakken krijgt.. Wij zijn ook bij de osteopaat geweest.. weet eigenlijk niet echt of het geholpen heeft... @anneke: veel plezier op de camping! Tot snel allemaal!
Hey meiden! Nog even snel een berichtje voor het slapen gaan. Was een leuke dag vandaag. Hebben 40 km gefietst! Pff, had op het laatst wel zadelpijn. Maar was een erg mooie route en met de nodige tussenstops was het goed te doen. Daarna heerlijk bij een Italiaans restaurantje uit eten geweest. Heb Jesper om 22.00 uur uit bed geplukt bij m'n moeder. Hij lag zo heerlijk op z'n buikje te slapen! Hij ligt er nu net een kwartiertje weer in hier en is meteen gaan slapen! Nu hopen dat ie morgen een beetje 'uitslaapt!' @Bos, is er nu echt veel voeding waar je rekening mee moet houden in verband met de kma? Wat zijn de symtomen die Lars dan krijgt? Maar goed dat jullie er uiteindelijk wel achter zijn gekomen zeg. Het verklaart iig waarom de fysio en de osteopaat niets konden vinden! @Anneke, leuk dat je er weer bent! Fijn dat het zo goed gaat met Ronja! En dat ze zich zo goed en snel ontwikkelt! Wat kun je dan trots zijn op je kleintje he?! Wat vervelend van die bloedverdunners (prikjes!). Of ervaar je het zelf niet zo? Geniet van jullie weekje weg samen! Ook al is het in de buurt: even weg van huis kan al heerlijk zijn. En idd mooi weer is meegenomen! have fun! @Flotsje, toch wel weer heel anders zo op een open afdeling, of niet? En werk je met volwassenen of jeugd? Behandel je ook? Haha, sorry voor de vragenstorm, hoezo nieuwsgierig?! Fijn dat Bram nog zo goed eet! Jesper heeft vandaag bij m'n moeder dus gewoon een hele bak warm eten op he, broccoli met aardappeltjes en kipfilet. Tss! Dat doet ie met slapen nou ook: altijd beter bij de oma's! Zo apart! Nou, vriendlief is de hort op, wat een gezelligheid in huis zo. De hond slaapt ook al.... Vinden jullie mij al zielig? Gelukkig wordt het morgen en zondag lekker weer. We vermaken ons vast wel! Nu ga ik lekker slapen, ben moe. Trusten!
Hoi, Hier even een kort berichtje van mij. Vandaag een beetje druk. Vanavond gaan wij naar concert at sea, mijn moeder komt vanmiddag de kleine halen en morgen halen wij haar weer op. Ik vind het best raar om haar mee te geven aan oma. Het gaat altijd goed als ze daar is, maar een nachtje vind ik erg raar. Vooral morgenochtend als we wakker worden, het is altijd nog zo gezellig als ze bij ons op bed haar flesje leeg drinkt. Als ik tijd heb reageer ik vanmiddag nog even als ze ligt te slapen. Anders kom ik morgen weer! Fijne dag!
@missx: lars huilde bijna de hele dag door en als hij sliep was het vaak niet langer dan een half uur achter elkaar en werd dan ineens weer schreeuwend wakker....bij 4 weken kwam hij uit bed en zat helemaal onder de uitslag voornamelijk in zijn gezicht. lars kan gelukkig inmiddels wel wat verdragen zoals gewoon brood en yoghurt maar eerst had ik biologisch brood.. in heel veel dingen kunnen sporen bevatten van koemelk...en daar moet ik op letten want hij kan daar wel wat van hebben maar niet te veel dan krijgt hij weer buikpijn en plekjes... ook heeft hij nog speciale flesvoeding...en ik moet opletten met bv aardbeien die zijn ook allergiegevoelig. ik bel regelmatig met de dietiste om steeds wat uit te proberen ik ga later meer reageren ga ff douchen en dan gaan we traphekje kopen en daarna lars halen.
@anneke; veel plezier op de camping. het word prachtig weer... @idm: gek he om je kind uit logeren te brengen. toen wij thuis kwamen gister heb ik snel zijn deur dicht gedaan hoefde ik niet naar dat lege bed te kijken. gisteravond sliep ik gelukkig vrij snel (was half 2) maar toen ik vanochtend om 9 uur wakker word vond ik het wel erg stil in huis....we zijn hem na zijn slaapje maar meteen gaan halen. we hebben trouwens een zandbak gekocht voor zijn eerste verjaardag. krijgt hij van mijn schoonouders en van ons speelgoed voor in de zandbak en nog wat voor binnen.... wat geven jullie je kleine voor hun verjaardag? zijn jullie kids ook zo dol op het zwembadje? ik ga ff ons bankje voor de voorkant in elkaar zetten die kan ik misschien nog eerst lakken voordat de nieuwe stenen in de voortuin gaan (waarschijnlijk volgend weekend).
Hey! Oh ik ben zo moe... Jesper kan sinds gisteren 'tijgeren' en hij crosst nu het hele huis door... Hij wil zich overal aan optrekken en overal aanzitten! De waterbak van de hond is niet veilig meer, laden trekt ie open om vervolgens met z'n andere handje dicht te doen en er met z'n vingertjes tussen te komen... Hij trekt zich op aan de meest onmogelijke dingen, maar kan ook nog niet heel goed z'n evenwicht bewaren, dus: kedeng! Pff, kan er echt de hele dag achteraan rennen! Hij trekt de stoelen en de strijkplank omver en ga zo maar door. Ik weet nog dat ik dacht: wat zou het leuk zijn als ie gaat kruipen! Haha! Nee, zonder gekheid, ik ben natuurlijk super trots op hem. Hij doet ook al echt pogingen tot kruipen. Maar het is wel heel vermoeiend, vooral met die hitte! @Idm, veel plezier vanavond! Het weer zit mee! @Bos, ach wat sneu zeg dat hij zoveel huilde en slecht sliep! Zo fijn dat jullie nu weten wat het is. En wat goed dat hij toch al wat dingen kan verdragen. Kun je er eigenlijk overheen groeien? Koemelk zal wel in heel veel dingen zitten ja, das lastig! Hoe is het met Lars gegaan vannacht? Heb je de traphekjes al gemonteerd? Die moeten hier nu ook echt gaan komen, nu hij zo beweeglijk is! En sloten op de keukenkastjes waar gevaarlijke spullen in staan. De stopcontacten hebben we al beveiligd. Hoe doen jullie dat dan met snoeren? Zoals de snoeren van de sfeerlampjes... Die kan ik moeilijk wegwerken... Jammer dat onze stopcontacten zo laag zitten. Stel je voor dat hij aan de snoer trekt en dat lampje (van glas) valt op z'n hoofd! Dat zijn allemaal van die dingen... En de planten op de vensterbank... Onze vensterbanken zijn best laag. Maar ik ben echt niet van plan om alles voor hem weg te zetten (zeg ik nu...)! Jesper krijgt van mijn schoonouders ook een (houten) zandbak cadeau! Ze waren in de aanbieding bij de Aldi . Van ons krijgt ie een driewielertje. Zo een met een duwstand en gordeltjes. Als ie dan nog niet bij de trappers kan, kunnen we 'em mooi vooruit duwen. Van mijn moeder en haar man krijgt ie een houten trein met ik geloof de letters van het alfabet erop (die draaien dan). Wat Jesper van mijn vader en z'n vrouw krijgt weet ik eigenlijk niet. Hij heeft al wat schepjes en een emmertje voor in de zandbak. Iedereen vraagt aan ons wat Jesper kan gebruiken voor z'n verjaardag. Pff, hij heeft al zoveel! Het liefst zou ik zeggen een kledingbon, maar dat vinden ze vast niet leuk om te geven. Kleertjes zijn altijd welkom. Heb in ieder geval tegen de opa's en oma's gezegd dat ze maar een ding 'mogen' geven. Ik zie bij mijn schoonzus dat dat echt een strijd wordt tussen de oma's: wie maar het mooiste cadeau geeft. Zo'n onzin!! "ja maar het was maar vijf euro.." krijg je dan vaak te horen. Het gaat toch helemaal niet om het bedrag! Alsof Jesper dat in de gaten heeft. Wat mij betreft storten ze dan maar wat op z'n rekening . Jesper heeft vandaag nog in het zwembadje gezeten. Vindt dat zo leuk! Hij geniet er echt van. Met dit weer doe ik hem ook elk avond lekker in bad. Jesper zweet namelijk erg snel. Vanavond heeft ie voor het eerst in bad gepoept! Bah... @Bos, dus jullie zijn met de voortuin bezig! Grote voortuin? Wij hebben een minituintje voor (achter ook niet groot). Hebben voor ook een bankje in de tuin staan. 's Avonds gaat bij ons pal voor de zon onder, heerlijk is het dan nog. Wij wonen aan het water (de Rijn). Wel meestal een lekker briesje. Ik spring ook onder de douche en denk dat ik vroeg m'n bed in duik. Morgen komt m'n vriend alweer terug. De tijd vliegt! Groetjes!
@missx: nou de winkel van de traphekjes was niet open...alleen door de week.....lekker dom he. lijkt me toch dat een hoop mensen voor zoiets in het weekend op pad gaan....moet vriendlief maar een middag vrij nemen deze week. gelukkig hebben we geen open trap in de huiskamer dus dat is een voordeel.... tijgeren haha leuk he....hier al een tijdje (sinds vandaag echt gekropen voor het eerst op handen en knieen) en inderdaad de hele dag roepen: nee niet aankomen, haha....hier geen snoeren alles is weggewerkt achter plinten en we hebben verder hoge stopcontacten dus geen last van. keukenkastje met schoonmaakmiddelen had ik al een tijdje kinderbeveiliging op zitten (kleine van mijn vriendin is vier maanden ouder en paste ik wel eens op) de rest hebben we alleen lades en die gaan vrij zwaar open. was niet van plan om die te beveiligen... fijn dat je vriend morgen weer terug komt... het is goed gegaan vannacht hij was alleen wel al om zes uur wakker vanochtend ....oeps lekker vroeg dus... koemelk kun je inderdaad overheen groeien. de meeste kinderen zijn er onder het jaar al vanaf.....wel een fijne gedachten dus... moet alleen nog bedenken wat ik doe met een taart voor zijn verjaardag.... voortuin is niet groot (12m3) dus maar klein....komen gewoon 3 kleine boompjes en een bankje en twee potten verder niks bijzonders...wij hebben voor ons huis een speeltuin dus wel lekker als ik misschien een keer in de voortuin kan zitten als lars straks wat ouder is en naar de speeltuin wil... hoeveel kinderen zouden jullie eigenlijk willen en willen jullie mannen er ook zoveel? hier zou ik er graag 3 willen maar vriendlief weet nog niet of hij er twee of 3 wil... vind het wel lastig hoor het idee dat ik bij een volgende voor het laatst zwanger zou zijn...moet ik er maar extra van genieten... zien jullie op tegen weer zwanger zijn en waren jullie het echt zat op het eind...ik had zo nog 10 weken kunnen lopen (al was ik wel erg nieuwschierig maar had gelukkig geen last van kwaaltjes)
@Misx: leuke cadeau's hoor, hij zal het prachtig vinden! @bos: ik had ook geen kwaaltjes, maar was mijn zeer beperkte garderobe en bewegingsvrijheid wel echt zat. Maar er tegenop zien doe ik niet. Tegen de bevalling wel trouwens! Vandaag hadden we familiedag, ook al lekker de hele dag buiten. En vanaf morgen dus naar de camping, in het prachtige weer. Heerlijk, ben nu al lekker ontspannen! O ja: die bloedverdunners waren wel irritant, maar meer ook niet. Het is alleen iets waar je even aan moet denken en het prikje doet wat zeer.
@anneke: oh leuk wat hebben jullie gedaan met de famillie dag? veel plezier op de camping @gimena: welkom leuk dat je mee komt kletsen. jullie hebben een dokter zie ik aan je banner....spannend he weer voor de tweede... gaat alles goed met je kleine meid?
Goede morgen! Oh wat een heerlijk weertje alweer! @Bos, wat leuk dat Lars gisteren voor het eerst echt gekropen heeft! Goed zeg! Zo te lezen hebben jullie de boel al goed beveiligd thuis! Ideaal een speeltuin voor het huis. Kun je de kleine straks idd goed in te gaten houden zonder dat je er ook echt bij moet zijn. Wij twijfelen hier nog over twee of drie kindjes. Ik denk dat ik het ook super jammer zou vinden als de volgende zwangerschap de laatste zou zijn! Vond zwanger zijn zo leuk! Maar we weten het gewoon echt nog niet. Hangt er vanaf hoe het met twee kindjes gaat. Stiekem hoop ik wel eens op een tweeling, haha! Lijkt me ook zo leuk! Maar wel erg druk... Ik had een perfecte zwangerschap, maar had er na 40 weken echt wel genoeg van. Dat kwam wel alleen maar door mijn nieuwsgierigheid hoor. Ik had er zoveel zin in! @Anneke, oh jullie hebben geluk met het weer! Wat fijn joh! Nogmaals: geniet er lekker van samen! @Gimena, welkom hier. Leuk dat je mee komt kletsen! Wat een mooie naam heeft jullie dochter! Yes, ik ben vanmorgen voor het eerst ongesteld geworden (haha, dat ik daar blij om ben?) sinds het stoppen met de pil. Had natuurlijk wel die eerste nep ongi gehad in de stopweek. Maar dit is dus de echte. Heel netjes: een cyclus van precies 28 dagen! Nu nog een maandje even op veilig en dan gaan we ervoor!!!! Hihi, heb al een berekeningetje gemaakt: als ik cycli blijf houden van 28 dagen, kan ik op 22 augustus voor het eerst testen! (als ik dan niet al ongi ben geworden). Zo spannend allemaal weer! Wat gaan jullie vandaag doen? Na Jespers middagslaapje, komen we met de hele vriendengroep samen (dus de mannen die nu het weekend weg zijn geweest, met alle vrouwen en 14 kids). Een van de vrouwen is jarig en ze viert het met een bbq! Heerlijk met dit weer. Ze hebben zo'n fijne grote tuin met veel gras, een zwembad en trampoline opgezet. Leuk voor de kids! J Jesper was vanmorgen pas om 7.30 uur wakker! Had ik al verteld dat ik vrijdagavond vuilniszakken voor z'n ramen heb gehangen? Dacht dat ie misschien wel zo vroeg wakker werd telkens door het licht. Nou, gisteren was ik ook al om 6.30 uur wakker. Maar vanmorgen dus een uur later! Ik denk dat ik het toch nog maar even laat hangen. Als hij nu vaker langer slaapt, dan komen er heel gauw lichtdichte gordijntjes voor de luxaflex! Fijne dag vandaag! Liefs, MissX
@missx: wat leuk een bbq vanmiddag. wij gaan ook bbq-en bij iemand die ik op dit forum heb leren kennen. erg leuk en hebben ook een kleine meid van 9 maanden... jee ongesteld geworden haha...dat ga je niet vaker zeggen hoor dit jaar haha.... ik ga ff schone kleren brengen boven want vriendlief doet lars in bad....