Wie nog meer in augustus voor een 2e? (1e kindje van augustus 2009)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door MissX28, 17 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissX28

MissX28 Bekend lid

2 aug 2009
    735
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Ohja, omdat de borstvoedingsperiode bij Jesper zo'n groot drama was, heb ik nu al contact gezocht met een lactatiekundige. Wil zo graag dat het straks beter gaat! We hebben afgesproken dat ze begin maart contact met me opneemt voor een afspraak. Zij zal me dan gaan begeleiden in de kraamperiode en daarna (mocht dat nodig zijn). Zo'n fijn idee!

2. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    @missx: 27 is ook nog jong hoor hihi... ik word 26 in december
    hier na een dag meer moe dan na een dag thuis. werk in de kinderopvang dus heb er thuis maar 1 en op het werk max 9 (met zijn tweeen) niet echt rustig dus :D
    dat je nog zin hebt in zuigen en dweilen zeg pff.
    waarom was je bv tijd een drama als ik vragen mag.
    hier ook hoor ga er nooit meer aan beginnen haha.
    zet mij maar op uitgerekend 28 juli.
    kan altijd nog aanpassen na de echo.
    nee mijn haar zit voor geen meter vandaag. de krul is er bovenop al bijna uit en onderin zie je slag. hoop dat het morgen na het douchen weer terug is maar ze had me wel gewaarschuwd dat het sneller uit kan zijn tijdens zwangerschap alleen dacht ik zelf dat het wel mee zou vallen omdat ik net vier weken ben en nog niet zo veel hormonen in mijn lijf he. we zullen zien hoe het zit morgen na het douchen.

@anneke: wat naar van je vader. hoop dat hij niks blijvends heeft en dat jullie toch rustig kunnen genieten van de vakantie.

3. MissX28

MissX28 Bekend lid

2 aug 2009
    735
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hey Bos,

Heb je permanent laten zetten dan? Zou balen zijn als het niet meer blijft zitten nu vanwege de hormonen!
    Jee, kan me voorstellen dat jij na een dag werken idd meer moe bent, haha! Heb je een horizontale of verticale groep? Welke leeftijden?
    Nou, hier gezogen en gedweild. Had er geen zin meer in hoor, maar het moest gewoon gebeuren. En ik kan pas echt lekker op de bank zitten en avond houden, als de vloer lekker schoon en fris is. En met onze hond, is zuigen elke dag nodig! :(

Ik heb vanaf dag 1 enorme kloven gehad, tot bloedens aan toe. Het lag niet aan de manier van aanleggen, want dat ging prima. Ik had ook meer dan genoeg melk hoor, geen probleem. Maar door die kloven heb ik geen enkele voeding kunnen genieten, maar alleen maar pijn gehad: met tranen in m'n ogen 6 weken lang... Zelfs met een tepelhoedje. Kreeg na een week ook nog eens een enorme borstontsteking: 41 graden koorts, dacht dat ik dood ging. Was nog erger dan de bevalling, zoveel pijn had ik... Daarnaast lukte het kolven niet, waardoor ik na 5 weken nog elke 2,5 uur thuis moest staan om life te voeden, want kon geen voorraadje aanleggen... Tot slot had Jesper nul komma nul regelmaat in de voedingen. Nou is dat op zich normaal met bv, maar hij kwam regelmatig elk uur en hij sliep nauwelijks. Kwamen in een vicieuze cirkel terecht en moesten hem gaan inbakeren. Na 6 weken was ik nog steeds een wrak en heb ik maar voor mezelf gekozen en ben ik ermee gestopt. Achteraf heb ik daar heel veel moeite mee gehad. Ging het zo missen, ondanks de pijn!! Dat heeft ervoor gezorgd dat ik het nu toch graag nog een keer wil proberen...

Nou, nu lekker een zak chips en tv aan!!
    Fijne avond!

4. ldm

ldm Actief lid

1 sep 2009
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Sorry dat ik zolang niet ben geweest maar het is erg druk geweest. Op de boerderij is de laatste 2 weken erg veel gebeurd qua oogsten enz.
    Alles gaat goed met ons, Manon groeit lekker en is erg vrolijk. Ze slaapt ook redelijk goed, het is eigenlijk standaard dat ze elke morgen rond 6 uur/ half 7 wakker is. Vorige week heeft ze een keer gehad dat ze om kwart over 5 wakker was en ook gewoon echt wakker! Vooral niet meer slapen dan.
    Met de zwangerschap gaat ook alles goed, ik kan nu toch echt wel merken dat mijn buikje gaat groeien. 14 December hebben we de 20 weken echo, dus dan hopen we ook te weten wat het wordt.

Ik heb een beetje globaal alles bijgelezen, dus ik weet eigenlijk niet erg veel meer.

@Iedereen die zwanger geworden is: GEFELICITEERD!!! En natuurlijk hoop ik dat de rest ook snel zwanger is.

@missx, bedankt voor je lieve berichtje! Wat vervelend dat je zoveel last hebt gehad van de borstvoeding. Kloven zijn erg vervelend, ik heb ook aan 1 kant kloven gehad en zat dan echt met kromme tenen te voeden. Gelukkig ging het na een poosje beter en heeft ze bijna een half jaar borstvoeding gehad.

@Anneke, wat erg zeg dat je vader is opgenomen in het ziekenhuis! Gaat het al beter met hem? Ik hoop dat je nog een beetje van je vakantie kan genieten.

Ik zal proberen om weer wat vaker langs te komen en wat meer mee te schrijven!

Prettige avond!

5. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    @missx: ja permanent laten zetten maar ben bang dat het niks is geworden.
    ik werk op een babygroep leeftijd tot 2 jaar.

auw klinkt pijnlijk zeg die kloven enzo. hier wilde lars niet aanhappen dus heb het na een week opgegeven. we hadden alles geprobeerd en voelde me met kolven net een koe en wilde gewoon dat het ging lukken voordat de kraamzorg weg was maar helaas maar achteraf zie ik meer voordelen in de fles dan de bv en had ik veel eerder voor mezelf moeten zeggen het lukt niet klaar!

6. ukkie2009

ukkie2009 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.957
    0
    0
    Thuismama
    Zwolle
    Miss.. ja dat lijkt me een goede aanpak :-D lekker streng maar doch rechtvaardig. Hier ook hoor! :) Ik doe het niet voor de kost maar doe het erbij. Krijg het wel steeds drukker met alle opdrachten. :)

Anneke.. ja zeker.. Voor sophie haar verjaardag heb ik deze gemaakt.. Heb je intresse? :D

Ik heb ook een site. Helaas staan alle taarten er nog niet op.

www.cakes2love.nl

7. ukkie2009

ukkie2009 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.957
    0
    0
    Thuismama
    Zwolle
  8. gimena

gimena Niet meer actief

ziet er goed uit :)
    wauw ook zo taart maken helaas ben ik elke keer te laat met kleuren bestellen altijd op op het moment als ik het nodig heb!
    dus maar normale taarten hier

@hier net klaar ben bakken enz nu maar me bedje in morgen feest van sophie en mijn

9. ukkie2009

ukkie2009 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.957
    0
    0
    Thuismama
    Zwolle
    Gimena.. dank je! heel veel plezier vandaag!

10. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    iedereen een druk weekend het is zo rustig hier...

wij hebben gister een hoop in huis gedaan. zuigen, wassen, strijken etc. en een tafeltje opgeknapt van het werk (verven). vandaag bij mijn schoonouders geweest en op visite bij kenissen...nu ff kleine man op bed leggen...

11. MissX28

MissX28 Bekend lid

2 aug 2009
    735
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hey meiden!

Zo, hier het huis ook weer lekker aan kant en nu even tijd om bij te lezen en te schrijven. Jesper was vanmorgen al om 5.50 uur wakker, dat is het nog nooit gebeurd! Pff, hopen dat dat zich niet zo doorzet aankomende week! Vanavond maar vroeg naar bed voor het geval dat.

@Idm, fijn dat je terug bent! Vond het ook al niets voor jou om ineens niets meer van je te laten horen. Maar je bent dus super druk geweest! Wel een goede oogst? Fijn dat het goed gaat met Manon. Maar pff, pittig zeg, elke ochtend zo vroeg wakker! Is dat omdat ze hoort dat je man dan opstaat ofzo? Of is ze dan gewoon echt uitgeslapen? Jullie hebben 1 dag eerder dan wij de 20-weken echo. Spannend he?! Heb jij een voorgevoel? Ik niet echt...

@Bos, en? Hoe zit je haar nu? Hopelijk zijn de krullen terug... Groot gelijk dat je na een week proberen bent gestopt met proberen van bv. Alleen maar kolven, daar zou ik ook niet aan beginnen! Mocht het dit keer bij mij weer echt mis gaan, dan kies ik nu wel eerder voor mezelf.

@Ukkie, wat een super mooie taart! Wat knap zeg, dat je dat kunt! Moet je daar niet een mega oven voor hebben? Of komt er geen oven aan te pas?

@Gimena, hoe was je feest?! Morgen is Sophie jarig toch?! En, vielen de taarten in de smaak?

@all: Jesper wordt tegenwoordig 's ochtends en 's middags meestal huilend wakker. Hij is dan het eerste half uur na het slapen ook echt slecht gehumeurd. Herkennen jullie dit?!

Sinds een paar dagen is hij begonnen ons te slaan, vooral in het gezicht, als hem iets niet zint.. Vervolgens kijkt hij ons dan heel ondeugend aan, zo van: wat moet je?! Heb het al streng en boos geprobeerd, maar volgens mij geniet ie van die negatieve aandacht. Ga het dus nu maar eens proberen met negeren. Een vriendin zei vandaag dat ze haar kinderen dan een corrigerende tik op de vingers geeft. Weet niet, dat doe ik toch liever niet. Heb daar geen goed gevoel bij. Ieder z'n ding natuurlijk, maar ik probeer het toch liever anders...

Fijne avond allemaal!

12. Elionorah

Elionorah Bekend lid

14 jun 2010
    761
    0
    0
    Nurse
    Amsterdam
    Hoi meiden,
    Ik heb niet zo ver terug gelezen, ben zo moe.
    Hadden jullie ook al in de 5e week past v misselijk vol gevoel?
    Ik wel langzaam aan steeds meer. Pff ;)

We zitten erg in dubio wie we nou wanneer t blijde news gaan vertellen.
    Echt lastig, ik kan er niet om liegen :)
    Dus als ze vragen kan ik het niet niet vertellen.
    En volgens mij houden we het voor ons omdat we willen dat m'n schoonouders t het eerste weten.
    Maar ja ze zijn dus al niet meer de eerste :)
    Hm we moeten t er nog maar over hebben thuis.

Donderdag komt MvM al langs!
    En ik lees hier zoveel over meerdere testjes die jullie doen.
    Dus ga ik morgen ook nog even testen.
    De eerste test was nog erg vaag vond ik.
    En ik wil graag meeeeer bevestiging hihi.

Ik probeer bij juli mama's mee te lezen,
    Maar dat zijn zoooveeel meiden,
    Ik hou het niet bij.

Oef ik Ga weer lekker slapen.
    (vanmiddag ook al 2 uur op bed gedoezeld) :D

Slaap lekker

13. gimena

gimena Niet meer actief

goede morgen.

@missx sophie is idd vandaag jarig:) dank je wel

14. stevie84

stevie84 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.565
    0
    0
    Gimena: gefeliciteerd met de verjaardag van sophie. Maak er een leuke dag van.

Ik moet straks naar de tandarts voor mijn verstandkiezen, ik had zo gehoopt dat ik een reden had waarom ik de verdoving niet zou mogen krijgen, maar helaas die reden heb ik niet. Vanochtend hartstikke negatief getest en een paar uut later ben ik ongi geworden. Had ik dat nu eerder geweten dan ik ik me die test kunnen besparen. Had natuurlijk ook nog net een mooi, nieuw slipje aan. Balen zeg..... Daar is gelukkig de wasmachine wel goed voor, maar nu moet ik het wel warmer gaan wassen dan er eigenlijk goed voor is. Maar goed, als dat het ergste zou zijn. ; ) Ik ben wel blij dat er nu eindelijk weer eens wat gebeurt in mijn lichaam.

Oh ja, ik begin nu toch een beetje zenuwachitg te worden voor het tandartsbezoek. Ben normaal niet bang voor de tandarts, maar nu knijp ik hem wel een beetje. Nog nooit een tand getrokken gekregen, en weet dus totaal niet wat me te wachten staat. Ik ga gewoon straks als ik terug kom lekker een lui dagje op de bank doorbrengen in mijn 'huispak' hahaha. Vind dat ik dat dan wel verdiend heb en sowieso als ik eindelijk weer eens echt ongi ben, dan ga ik me ook ernaar gedragen hihihi.

15. stevie84

stevie84 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.565
    0
    0
    Oeps sorry meiden, ik zit hier verkeerd. Ik dacht al waarom ken ik hier niemand. Ik moet in een ander augustus topig zijn. Sorry voor het storen en succes met zwanger worden meiden!

16. gimena

gimena Niet meer actief

heeey meis :( dat is minder om te horen ..

17. MissX28

MissX28 Bekend lid

2 aug 2009
    735
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    @Gimena, gefeliciteerd met Sophie!!! Hopelijk hebben jullie een erg leuk feest gehad! Heb jij dat nou ook, dat (vooral) vandaag alle herinneringen over de bevallingsdag weer terug komen? Ik had dat op de verjaardag van Jesper. "Oh, nu had ik zoveel ontsluiting, oh nu mocht ik beginnen met persen" ect. haha!

@Elionorah, bij mij begon de misselijkheid vanaf week 6 en heeft tot twee weken terug geduurd! :( Ik snap je verhaal over 'het vertellen' even niet helemaal. Aan wie hebben jullie het dan al verteld?

@Stevie84, haha, ik dacht zelfs even dat ik verkeerd zat toen ik jouw verhaal las! Succes met zwanger worden!Maarre, ook als je zwanger bent mag je een verdoving (heb ik helaas twee weken terug moeten meemaken).

Hier aan het werk, dus ik ga weer verder. Jesper was vanmorgen om 7.05 uur wakker, dus gelukkig niet om 5.50 uur zoals gisteren...

Kus!

18. gimena

gimena Niet meer actief

@miss jaah had ik op me verjaardag .oooh ja toen liep ik al met 2 cm ontsluiting.
    en de zondag zat ik na te denken owja toen lag ik met 4 cm in de zh te wachten of het ging door zetten en werd vandaag precies wakker op de tijd dat sophie was geboren.
    lekker zitten huilen me kaarsjes uit blazen.
    op de einde van de dag mooi beloont door sophie door haar 1e stapjes zet zetten waar me ouders en vrienden bij zaten.
    heerlijk zitten huilen.
    vandaag is het meer troep ruimen.
    en sophie zit vandaag niet in haar velletje
    dank je wel voor de felicitatie

19. Elionorah

Elionorah Bekend lid

14 jun 2010
    761
    0
    0
    Nurse
    Amsterdam
    @gemina, gefeliciteerd met Sophie! Wat heerlijk he zo'n eerste verjaardag :)
    En dan ook nog precies vandaag de eerste stappen zetten! wow

@missx, misschien was ik wat onduidelijk ja haha
    hoezo een beetje zwanger :D
    Ik had het al aan 2 vriendinnen verteld.
    En mn hubby aan zijn beste vriend.
    Maar ik had nog meer vriendinnen verteld dat we het weer gingen proberen (zwanger worden)
    Dus die verwachten een update :)
    oh ja, mn broer en schoonzus vroeger er van t weekend ook al naar, en toen kon ik niet liegen.
    Dus heb ik het hun ook al verteld.

Oef, vandaag ben ik op mn werk wel 5 keer gevraagd of ik zwanger ben, of is de veronderstelling benoemd!!!
    Mennn hoe moest ik reageren?!
    Ik vond het niet prettig, want het is toch mijn nieuwtje?
    Maar ergens vond ik het ook wel leuk, omdat ik weet dat het zo is.
    Maar stel je voor dat ik niet zwanger zou zijn,
    dan voelt het echt als een enorme druk.
    (is het zo duidelijker missx?) :D

Die druk ervoer ik nu ook wel.
    Heb hubby gebeld en gezegd dat ik het niet langer voor me kan houden.
    Dus hebben we een conference call gedaan met mn schoonouders en schoonzus, en het blijde news verteld :D
    Hubby was thuis, ik op werk en konden toch samen bellen hihi

Vanavond wil ik een foto maken van mn buik,
    met daarop een plaatje van zo'n oude wc met 'bezet' geplakt.
    Die sturen we dan naar de andere familie.
    En we bellen dan gelijk mn ouders op om het te zeggen :)

Oh ja, ik wilde vanmiddag nog even een test kopen kv2v5.
    Waren ze uitverkocht!! echt balen.
    Dus morgen maar weer even kijken :(
    En donderdag komt MvM voor de intake.

Verder gaat het wel. Ik ben wel moeiig, maar niet ernstig.
    Misselijkheid begint echt op te komen, maar niet ernstig.
    Ik ben voornamelijk heel blij!

Groetjes

20. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    @gimena: van harte gefeliciteerd met sophie. leuke dag (gehad)??

@missx: nou krullen moet ik hard mijn best voor doen maar eind van de dag is nog de helft eruit gezakt.

@elionorah: wow wat vragen er veel mensen aan je of je zwanger bent. wisten ze er op je werk ook van dat je een tweede wilde?

have fun met vertellen.

Deel Deze Pagina