Goedemorgen allemaal, @gimena, nog gefeliciteerd met sophie! Hebben jullie een leuke dag gehad? @missx, Fijn he als die kleintjes zo vroeg wakker zijn! Vanmorgen was het ook weer vroeg bij ons. Als ze hier wakker wordt dan is ze ook echt wakker, ze gaat je roepen en wil het liefst uit bed. Als het nog erg vroeg is dan reageren we er niet op in de hoop dat ze nog in slaap valt, maar dat gebeurd helaas niet veel. Leuk he de 20-weken echo! Ik ben zo benieuwd! Ik heb van het weekend gedroomd dat we een zoontje kregen. Het zou wel erg leuk zijn als dat zo was. Over het huilend wakker worden, hier is dat alleen smiddags, dan heeft ze ook echt even tijd nodig om wakker te worden. Ze moet dan even op schoot blijven zitten en na een minuut of 10 gaat het weer goed. @Elionorah, Wat vragen er al veel of je zwanger bent! Wel erg leuk maar het is dan weer moeilijk om je mond te houden als je het nog niet wilt vertellen. Heb je al een foto gemaakt van je buik? Ik vind het een erg leuk idee, ben benieuwd hoe de foto is geworden! Ik ga even het een en ander doen, Manon loopt nog in pyama, dus die moet nog kleertjes aan. Prettige dag!
Goedemorgen! Jesper was vanmorgen om 7.20 uur wakker, dus het gaat gelukkig weer de goede kant op. Maar jee, wat slaapt het knulletje onrustig zeg. Dat is nu al zo'n drie maanden aan de hand. Heel soms zit er een nacht tussen dat we hem niet horen, maar meestal is hij voor wij naar bed gaan wel een paar keer aan het jengelen geweest (ik denk ik zijn slaap) en dan vanaf een uur of 4.30 weer een paar keer. We hoeven er zelden heen om hem te troosten, meestal valt hij vanzelf weer in slaap. Maar echt rustig slapen wij er ook niet door, hoewel het voor hem natuurlijk het vervelendst is. Dacht eerst dat het te maken had met doorkomende tandjes/kiesjes, maar het duurt al zo lang! Overdag is het wel een heel druk mannetje, dus misschien heeft het toch te maken met het verwerken van alle prikkels?? Herkennen jullie dit? @Elionorah, wat een super leuk idee van die foto, haha! Ga het maar lekker aan iedereen vertellen, je wilt het natuurlijk van de daken schreeuwen! Hoe reageert iedereen? Jeetje, dat zoveel collega's er al naar vragen zeg! Hoe komt dat zo? Heb je het ze ondertussen al verteld? Hoe is het met je dochterje? Is ze weer helemaal gewend op het kdv en thuis? En jullie ook? @Gimena, oh wat bijzonder dat ze de eerste stapjes op haar verjaardag heeft gezet! Daar zou ik ook een traantje om laten! Het is sowieso een emotionele dag (vond ik). @Bos, balen zeg van je krullen! Hoe voel je je verder? Al kwaaltjes? Spannend allemaal weer he. Dit keer gaat het allemaal goed! @Idm, ervaar jij ook zo'n verschil met dat hele vroege opstaan toen ze nog een baby was en nu? Ik weet nog dat toen Jesper nog heel klein was, ik het heerlijk vond als ik 's ochtends eindelijk weer naar hem toe mocht, ook al was het 4.00 uur! Maar nu baal ik echt als ik hem voor 7.00 uur hoor huilen. Begrijp me niet verkeerd, als je eenmaal boven z'n bedje staat is alles goed! Dan smelt ik helemaal weg. Maar pff, dat vroege opstaan, daar heb ik zo'n hekel aan! Maar ik vond het helemaal niet erg toen hij nog heel klein was. Misschien ook omdat het toen een kwestie was van fles/borst geven en weer verder slapen? Haha! Nu is de dag ook echt begonnen als ie vroeg komt. Ben heel benieuwd hoe dat straks met de tweede gaat. Of ik het dan opnieuw niet erg vind om er vroeg uit te gaan omdat dan alles weer 'nieuw' is. Begrijp je een beetje wat ik bedoel? Niet dat jullie straks gaan denken dat ik er niet uit wil voor m'n zoontje Wat toevallig! Ik heb vannacht gedroomd dat we een zoontje kregen! Maar toen ik net zwanger was, heb ik gedroomd dat we een meisje kregen. Dus waar ik nou vanuit moet gaan?.... Vandaag komt de stukadoor voor de zolder. Dat maakt al zo'n verschil. Ben benieuwd hoe het geworden is als ik thuis kom! Fijne dag vandaag!
Haha, halloooo!! Het is vandaag echt rustig zeg. Ik verveel me op het werk, terwijl er meeeer dan genoeg te doen is hoor. Maar heb vandaag bijna de hele dag computerwerk (verslaglegging) en dan telkens even hier kijken of er wat geschreven is, maar nee hoor... SAAAAIII!! Haha! Nog even en dan lekker naar huis. Vanavond niets op de planning, dus lekker relaxen. Morgen lekker vrij dagje. Om 10.00 uur even met Jesper naar de kapper. 's Avonds even gezellig met een vriendin wat drinken in de stad. Daar waar we heen gaan hebben ze altijd van die overheerlijke stokbrood met kruidenboter. Hmmmm!!! Kan me er nu al op verheugen. En dat is niet omdat ik zwanger ben hoor, haha! Groetsels!
@missx: ja er zijn ook mensen die hard moeten werken he vandaag hier ook al een kind wat al weken onrustig is met slapen. 's nachts wakker en 's ochtends vroeg wakker. laten we maar hopen dat het tijdelijk is 8)
Hey Bos! Dus jij hebt hard gewerkt vandaag , haha! Moet je er 's nachts ook uit voor Lars? Hier vannacht een experiment: Jesper slaapt eigenlijk altijd langer bij de ouders van Jeroen. M'n schoonmoeder doet altijd een dekentje over Jesper heen. Hier thuis ligt hij enkel in zijn slaapzakje, wat op zich warm genoeg is. Ik baal er iedere keer zo van dat hij hier 's middags maar zo kort slaapt! Dus vannacht krijgt hij voor het eerst (sinds heeeeel lang geleden) een dekentje over z'n slaapzakje. Hij vond het net volgens mij heel raar en hij heeft even gehuild voor hij ging slapen. Volgens mij weet hij donders goed dat een dekentje 'alleen bij opa en oma' is en thuis niet. Want daar huilt hij nooit met inslapen. Ben heel benieuwd of we er verschil door gaan merken. Misschien vindt hij het wel erg fijn, beetje ingestopt te zijn. Hope so! Zo en nu lekker de bank op. Fijne avond!
@missx: lars gaat niet huilen maar we gaan vaak wel ff kijken of hij zijn speen en doekje nog heeft of niet gepoept heeft. lars heeft altijd een lakentje en nu ook een dekentje. heb jij de verwarming dan aan anders is het toch koud? hier is het soms maar 15 graden op zijn kamer in de zomer wilde hij niet eens slapen zonder lakentje en ook niet zonder slaapzak. gek kind. bankhangse
Hoi! Hier is het overdags rond de 17/18 graden en 's nachts rond de 14/15 graden. Jesper heeft 's nachts een romper met lange mouwen aan, een pyjama truitje en een pyjama broekje (lange mouw en pijp) en daar overheen dus een winterslaapzak met lange mouwen. 's Ochtends is hij altijd heerlijk warm, ook zijn voetjes. Alleen zijn soms zijn handjes een beetje fris, maar z'n nekje voelt heerlijk warm aan en dat is de graadmeter. Maar nu het 's nachts gaat vriezen, wil ik idd ook met een dekentje gaan werken. Hij is nog steeds stil, dus volgens mij vindt ie het prima. Denk alleen wel dat hij er morgenvroeg helemaal onderuit is/ er niet onder blijft liggen. Vorige winter had ik de slaapzak van Combisleeper. Daar mág je niet eens een dekentje overheen doen. Dat was zo'n 4 seizoenen slaapzak. Trusten!
Tja ook ik vandaag lange dag gewerkt. En ik probeerde bij juli mama's bij te lezen. Maar die schrijven zoveel! @gemina, thanks. Hier nog een foto van t resultaat. @missx, ohhh de reacties op de foto waren geweldig! M'n ouders kregen en over de mail, terwijl we aan de phone waren. En ik hoorde ze kijken en denken en kanoot ineens viel t kwartje! Ze waren dol enthousiast! Ook van de andere familieleden kregen ze hele toffe reacties terug Op m'n werk verwachten ze denk ik gewoon dat we een kindje willen ofzo. Ik heb niemand verteld dat ik m'n hormoonstaafje eruit heb gehaald. En ik heb t onderwerp geprobeerd te vermijden. M'n schoonmoeder zei dat t wel typisch Amsterdams is, Geen blad voor de mond. Dus na de echo ga ik t vertellen. Op een drukke werkdag, 10 mensen op mijn Kantoor. En dan zend ik die foto naar iedereen door! Wat een grap haha, die reacties ben ik nu al benieuwd naar haha , wat vervelend dat jesper zo onrustig slaapt. Ik weet ook niet zo goed wat je ermee kan. M'n dochter slaapt sinds Thailand alleen maar door, wat een zegen. Ik hoop dat hij dat ook gauw weer kan! Goed idee van dat dekentje. Ik hoop dat t helpt. Mijn dochter slaapt sinds de zomer niet meer in een slaapzak. Ze kon uit bed klimmen, met met zak was dat een valrisico pffoei. En ook nu blijft ze er goed onder liggen. Met m'n meissie gaat t trouwens heel goed. Ze vind de kdv Heeerlijk! En ik heb t idee dat ze al helemaal weer gewend is. zindelijk worden gaat zo goed! Ze kwam vanmiddag zelf met de pot aanlopen om te zeggen dat ze moest poepen! En ja hoor een poep en een plas! We zijn zo trots! Als ze zo doorgaat is ze nog voor einde jaar zindelijk! Hihi Nu ga ik lekker slapen, super moe. X Ps. Nu ik zwanger ben wil ik hier wel de naam van m'n dochter geven: Noa Theresa (roepnaam Theresa). Ps. 2 ik zie nu dat n foto uploaden vanaf m'n phone niet lukt. Morgen dus de foto
Goedemorgen dames Ik ben weer helemaal happy, heb net mn 2e test gedaan. zie hier een foto! Lekker dikke streep, en nu maak ik me over MvM morgen ook geen zorgen Straks nog de foto van ons 'bezet' verhaal. oh hubby komt net weer thuis, dus ff family time!
Hoi allemaal, Eventjes terug van vakantie voor het vervolg van de 20 weken echo. Over mijn vader: hij mocht gisteren weer naar huis en zit nog wel aan de medicijnen om zijn bloed te verdunnen. Volgende week donderdag krijgt hij een katheterisatie en daarna zou het weer zo goed als normaal moeten zijn. Alleen moet hij die bloedverdunners nog wel acht maanden blijven slikken. Over de vakantie: het is echt heerlijk! We hebben al veel gesauna-d in het huisje, een paarkeer gezwommen met Ronja, zijn met zijn tweeen uit eten geweest en willen dat ook nog met zijn drietjes doen. Het park is echt een aanrader voor iedereen met jonge kindjes: het land van Bartje. Leuke overdekte speelhal met grote zandbak erin. Vanaf drie jaar kunnen ze zelfs al ponyrijden en Ronja is al op de foto geweest op een pony... Verder erg weinig nieuws! Gewoon heel erg genieten. Misschien vind ik na de echo nog even tijd om te posten voor we weer terugrijden naar Drenthe.
@Anneke, ohh hopen dat het met je vader nu weer lekker bergopwaaarts gaat. Fijn dat hij weer naar huis kon! Wat goed dat de vakantie zo bevalt! En ik ben heel benieuwd naar de echo verhalen! Hier is het rustig op t forum! Ik heb vandaag vrij en m'n afspraak ging niet door Dus ben thuis aant rommelen. Oh ja m'n zwangerschapskleding weer tevoorschijn gehaald! Helemaal tof! Ik heb even een broek gepast, Die heb ik dus niet meer uit gedaan! Het zitzo lekker! Ik ben vrij slank, dus m'n gewone jeans gaan nu al lopen drukken tegen m'n buik als ik zit. Op werk zit ik best veel en dan voelt t echt vervelend. Ik voel me nu nog meer zwanger met zo'n broek aan. Wel twijfel ik nog of ik em al aan ga doen naar werk. Volgens mij kandat wel. Want niemand heeft me ooit zwanger gezien daar. Dus ze herkennen de kleding ook niet Zo Theresa ligt op bed, ik ga ook ff tukken. X
@Elionorah: bij mij was de buik ook al heel snel dikker hoor... en als je zwangerschapsbroek lekkerder zit, waarom dan ook niet. En zoals je zegt: herkennen zullen ze het toch niet! Ik heb deze keer ook vrij snel mijn gewone broeken ingeruild. Zojuist bij de echo zag alles er helemaal goed uit met onze kleine knul. Hij was zeer beweeglijk, de echoscopiste zei dat ik maar blij moest zijn dat mijn placenta aan de voorkant zit... en dat geloof ik ook wel, want voel het nu ook al behoorlijk. Geen enkele twijfel dat het een jongen is en qua groei heel mooi gemiddeld. Jippie! De vorige keer kon ze niet alles zien vanwege de hoek waar hij in lag, maar nu was het allemaal geen enkel probleem. Was zo schattig, op een gegeven moment had hij zelfs zijn duim in de mond. Stoer is anders, maar schattig...
@Anneke, wat heerlijk dat alles goed is!! Wij gaan deze keer ook kijken wat er in m'n buik groeit j/m. Maar goed dat duurt nog even voor we dat kunnen zien. Zo ik ga weer even verder met koken.