Wie nog meer in augustus voor een 2e? (1e kindje van augustus 2009)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door MissX28, 17 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Hoi allemaal,

Wij werden vanmorgen half vijf wakker gebeld dat pake vannacht overleden is. We zijn nu net weer terug, mijn moeder zit er volledig doorheen en ze is enig kind, dus dat is erg lastig. Zelf ben ik ook verdrietig, maar tegelijk ook blij dat hij niet heel lang heeft hoeven lijden. Het is nu heel snel gegaan. Ik zal hem wel missen!

2. Elionorah

Elionorah Bekend lid

14 jun 2010
    761
    0
    0
    Nurse
    Amsterdam
    He meis wat verdrietig news. Gecondoleerd. Ik hoop dat jullie op een mooie manier afscheid kunnen nemen. Sterkte hoor! Ook om er voor je moeder te zijn.

3. ldm

ldm Actief lid

1 sep 2009
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

@Elionorah, Gaaf zeg je testen! Ziet er goed uit, ik begreep dat je deze week al deze eerste echo krijgt, mag ik vragen waarom zo vroeg? Of heb ik eroverheen gelezen?
    Zijn jullie alweer een beetje opgeknapt?

@missx, Hoe vond Jesper het sinterklaasfeest?
    Wat leuk dat je lekker bent wezen eten met een stel vriendinnen!

@anneke, gecondoleerd met je opa! Wat een rotbericht is dat zeg. Sterkte!

Wij hebben vanmiddag pakjesavond, nou ja eigenlijk middag, gevierd. Het was erg leuk, Manon heeft ervan genoten. Er kwam geen sint of piet langs maar er stonden wel een aantal zakken met pakjes. Alle nichtjes en 1 neefje waren er, een gezellige boel dus. Daarna nog met z'n allen gegeten en nu ligt ze lekker te slapen.
    Ik ga nog even wat rommel opruimen!

Prettige avond nog!

4. Elionorah

Elionorah Bekend lid

14 jun 2010
    761
    0
    0
    Nurse
    Amsterdam
    @idm, ik denk dat je er ergens overheen gelezen hebt, maar dat geeft niet hoor ;)
    Ik had ik 2008 een bbz. Heel naar, ik teste positief en 3 dagen later begon ik te vloeien en kreeg ik hevige buik en rugpijn. In t ziekenhuis werd ik opgenomen. En de volgende ochtend kreeg ik op t toilet een enorme pijn aanval. Ik ben met spoed naar OK gegaan. Halve liter bloed uit m'n buik gehaald etc. Gelukkig was er niets beschadigd. En kon ik na lichamelijk herstel weer proberen zwanger te raken.
    Daarom is Het nu lastig om maar af te wachten, wetend dat je niets kan doen om het goed te laten zijn. Het gaat zoals het gaat. Zucht, dat blijf ik ook elke keer tegen mezelf zeggen. Ik heb ook vaak de angst dat t niet goed zit. Nu besef ik dat ik weer vaak verwacht dat de eerste keer mis gaat. Maar dat slaat natuurlijk nergens op. Ik blijf hopen dat t goed zit! En donderdag zullen we t zien!Ik moest via t ziekenhuis voor de echo. Ook niet verkeerd, want ze maken daar van die mooie 3D echo's. Ohh ik zie er zo naar uit!

Ik heb gisteren contact gehad met de kraamhulp die ik had bij Theresa. En ze heeft gezegd dat ze heeel graag weer komt helpen bij de komende kraamtijd!! Echt super tof, want ze was zo handig, snel, aardig en leerde me van alles! Ook heb ik me donderdag bij dezelfde verloskundigenpraktijk aangemeld als de vorige keer. We zijn wel verhuisd dus ik hoop dat t kan. 5 minuten verder, maar wel een andere wijk in Amsterdam... We'll see.

Het gaat gelukkig weer goed me mij. Geen koorts meer, zelfs geen verhoging. Theresa sliep tot 9.15 uur uit! En vanmiddag 2.15 uur geslapen! Ook al voelde ze zich goed, was ze toch nog wat ziek. En super schor, ze kon geen liedje meer normaal zingen :)
    De brunch was bij mij thuis, dus wel makkelijk. Was zeer geslaagd!

Hubby heeft een 'hemelse taart' gebakken. Zo heet ie en zo proefde die, echt heerlijk! Met room en bosbessen.
    Wat handig een man met een koken en (taarten) bakken hobby.

Ik merk trouwens ook dat ik m'n buikspieren veel sneller los laat dan bij de eerste. Toch zie ik bij mezelf ook echt al m'n onderbuik wat uitzetten. Zo mooi He!

@idm, dat klinkt trouwens als een zeer geslaagde pakjes avond :) wij moeten nog, 10 en 11 december. Leuk leuk.

Nou, Ik ga lekker vroeg slapen. Ajuus

5. MissX28

MissX28 Bekend lid

2 aug 2009
    735
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hey meiden,

Ben aan het werk dus ik hou het kort.

@Anneke, gecondoleerd meis, wat erg! Ook al zit het eraan te komen, de klap is er niet minder hard om, of wel? Heel veel sterkte gewenst! Wat erg ook voor je moeder zeg...

Hier een raar weekend gehad. Leuke dingen gedaan: uit eten, bij vriendinnen geweest, twee verjaardagen, zwemmen met Jesper. Maar ook erg nare dingen gehoord waar ik nu nog door van slag ben:
    zusje vriendin heeft kanker...
    broer heeft na bijna 10 jaar z'n relatie uit...
    gister stond het huis van de buren van schoonzus en zwager in de brand. Is heel spannend geweest of het niet over zou slaan. Is gelukkig wel goed uitgepakt voor hen, maar de buren hebben heel veel schade.

Pff, ben er vandaag niet helemaal bij merk ik. Schrijf later meer.

Kus!

6. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    hoi ben weer thuis

@missx: lars nemen we mee. ik moet er niet aan denken op vakantie zonder hem...wat een dubbel weekend heb je gehad met leuke en nare dingen...

@anneke: gecondoleerd met je opa..

7. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.523
    3.772
    113
    Anneke, gecondoleerd, heel veel sterkte komende tijd...

Elionorah, van harte met jouw zwangerschap! Mooi nieuws!

Verder wel bijgelezen maar niet veel onthouden, ben vannacht thuisgekomen en ongi geworden (fijne combi ;)) en hoop nu zwanger dit jaar af te mogen sluiten...

Liefs,

8. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Ook nog wat goed nieuws: onze kleine meid kan lopen!!! Ze deed al steeds een paar stapjes achter elkaar, maar nu zo een meter of drie/vier achter elkaar. Soms staat ze tussendoor even stil en dan gaat ze weer vrolijk verder. Ziet er zo schattig uit!

9. ldm

ldm Actief lid

1 sep 2009
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Elionorah, sorry daar heb ik dan echt overheen gelezen. Lijkt me verschrikkelijk om mee te maken. Ik hoop voor je dat alles goed is op de echo! Het is wel erg fijn dan om zo snel een echo te krijgen.

@missx, jeetje wat erg allemaal zeg, en dat allemaal in 1 weekend te horen krijgen!

Hier geen bijzonderheden vandaag, ik vind het alleen erg koud. Al heel de dag is het -3. Bah, ik ga maar vroeg naar bed met een kop thee en een goed boek denk ik.

10. ldm

ldm Actief lid

1 sep 2009
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    @quint, jammer dat je ongesteld bent geworden! Ik hoop voor je dat het de volgende ronde raak is.

@Anneke, gefeliciteerd! Wat een flotte dame.

11. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    @Quint: balen dat je ongi bent geworden. hoe was het? hoe lang was je nou geweest?

@idm: ja koud he brrr. hier sneeuw vanavond.
    onze kindjes schelen maar 3 dagen.

@anneke: wat goed van je kleine meid zeg.. mooi gezicht he als ze lopen. ze is er vlot bij

12. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    is heel grappig idd zo'n klein meisje dat al rondstapt. Bij de kinderopvang waren ze ook al helemaal trots op Ronja... het gaat nu nog heel langzaam, is wel grappig want met de loopauto of een stoel ofzo loopt ze juist heel snel.

13. MissX28

MissX28 Bekend lid

2 aug 2009
    735
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Goedemorgen!

Nou, hier een beetje bekomen van de slecht-nieuws-berichten. Zit nu op m'n werk op 2 hoog en kijk uit over een mooi wit landschap... Vind sneeuw echt super! Alleen als ik moet rijden mag het wel even weg zijn, haha!

@Anneke, hoe is het nu met je? Weet je al wanneer de begrafenis/crematie is?
    Hoe vond Ronja Sint en Piet? Jesper vond het van een afstandje heeeel interessant! Was telkens aan het wijzen en aan het roepen, haha! Maar toen hij zijn cadeautje mocht ophalen en dichterbij moest komen, zette hij het op een huilen!
    Wat gaaf dat Ronja kan lopen! En wat snel zeg! Inderdaad, nu ze echt een paar meter los kunnen lopen en ook echt uit zichzelf, kun je wel zeggen dat ze kunnen lopen. Zo'n schattig gezicht he?! Jesper is net zo'n dronken mannetje, met beide handjes in de lucht, haha! Wel fijn dat het nog niet zo snel gaat he?! Kruipen gaat hier nog sneller. Behalve inderdaad als hij achter het loopkarretje loopt, dan crosst ie het hele huis door.

@Elionorah, fijn dat je weer bent opgeknapt! Is Theresa ook weer helemaal beter? Zijn jullie eigenlijk gelovig? Vraag het vanwege de naam Theresa (of heb ik het mis?). Gezellig hoor, de kids op een kamer! Moet zeker kunnen! En mocht het een tweeling zijn, dan komt er vast wel een oplossing, haha!
    Wat super dat je dezelfde kraamhulp hebt kunnen regelen! Hier ook weer dezelfde: moeder van m'n beste vriendin. Ken haar al zo lang en dat voelde heel vertrouwd de vorige keer. Probleem is alleen dat net voordat ik haar weer vroeg, een tennismaatje van haar ook heeft gevraagd of ze komt kramen. En zij is geloof ik twee weken eerder uitgeteld. :( Ben dus benieuwd... Volgens mij wil de kraamhulp echt wel proberen weer hier te komen. Zou helemaal geweldig zijn!

@Idm, wat leuk dat jullie al pakjesmiddag hebben gehad! Is Manon goed verwend? Hoeveel neefjes en nichtjes heeft ze? Gezellig zo met z'n allen joh!

@Bos, hoe was je weekend weg?! Leuk dat Lars mee ging. Waren er meer kinderen bij? En sliep hij goed, zo ergens anders?

@Quint, je bent er weer!! :) Hoe heb je het gehad?! Wat ontzettend balen dat je ongi bent geworden zeg! :(

Hier vieren we aankomend weekend pakjesmiddag, twee keer. Zaterdag met mijn schoonouders, schoonzus, zwager en hun twee dochtertjes. Zondag met mijn moeder en man, vader en vrouw en ik hoop dat m'n broer wel komt, maar die zal nu wel alleen komen. Jesper krijgt van ons vingerverf (zo goedkoop bij de Action!), een leuk nachtlampje en een slee. Die slee hadden we sowieso nodig, dus kan nu mooi als Sinterklaascadeautje gegeven worden. Van mijn moeder krijgt ie een boerderij van Playmobile. Van m'n schoonouders is nog een verrassing. Ik geloof van Jesper van m'n schoonzus en zwager een gereedschapskistje krijgt. Verder blijft het dus een verrassing. Ach, het gaat natuurlijk vooral om de gezelligheid en de pepernoten, haha! Hij heeft zondag van het werk van m'n vriend een houten treinbaan gekregen. Die pakken we weer in en krijgt ie in het voorjaar opnieuw. Wat heeft ie aan zoveel speelgoed tegelijk? Vind het leuker om straks, als de baby geboren is, wat achter de hand te houden. Wat vinden jullie daarvan?

En nu weer aan het werk!

Kus

14. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    @MissX: het gaat echt heel voorzichtig dat lopen en dan zo nu en dan is ze helemaal uit balans en zit ze op haar kont. Maar ze kijkt ook steeds heel trots dat ze zelf kan lopen. Stoere meid! Ronja kan inderdaad ook sneller kruipen dan lopen, maar dat maakt niet uit. Komt vanzelf die snelheid. Voor Sint en Piet was ze echt nog te klein. Ze had er geen aandacht voor. Wel voor de andere kinderen en de speeltoestellen trouwens. Dat was prachtig.
    De begrafenis is aankomende zaterdag.

15. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Was net bij de vk en alles gaat goed. Bloeddruk 110/65, hartslag van de kleine was goed en over vier weken mag ik weer komen!

16. MissX28

MissX28 Bekend lid

2 aug 2009
    735
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hoi Anneke,

Vanaf wanneer moet je ook alweer vaker bij de vk komen dan om de 4 weken? Jeetje, dat ik dat zo snel vergeet zeg, haha!
    Jesper valt ook nog vaak op z'n billetjes, meestal komt ie wel goed terecht. Toch kruipt hij nog wel veel hoor. Zal langzaam wel meer lopen worden.
    Hoe is het ondertussen met je moeder? Moet ze alles voor zaterdag alleen regelen? Komt veel bij kijken he... Sterkte!

17. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Het meeste voor zaterdag is geregeld door de bode en had ze al met pake van tevoren doorgesproken, dat scheelt. Gisteren heb ik de bankzaken ed voor haar geregeld en dat heeft veel rust gebracht. Dus ik geloof dat ze de afgelopen nacht ook wat beter heeft geslapen gelukkig. Nu moet mijn vader donderdag weer het ziekenhuis in, dus dat zal haar wel weer nieuwe stress geven, maar voorlopig lijkt het goed te gaan.

Vanaf de volgende keer moet ik om de drie weken, dus ik denk vanaf het derde trimester. Ik wist het ook niet meer precies hoor, dat zijn van die dingen die helemaal weg zakken.

En hier wordt inmiddels heel weinig gekropen. Des te meer gevallen. Maar gelukkig niet hard, want er wordt weinig gehuild. Ronja speelt heel enthousiast met het speelgoed dat ze van Sinterklaas heeft gekregen. Wij hebben eerst maar haar andere speelgoed maar opgeruimd, want anders wordt ze helemaal overgestimuleerd. Jouw idee om een deel te bewaren vind ik ook niet gek.

18. MissX28

MissX28 Bekend lid

2 aug 2009
    735
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Oh ja, donderdag moet je vader naar het ziekenhuis. Pff, dat kunnen jullie er wel bij hebben. Lief dat je de administratie voor je moeder hebt geregeld, zo kun je er voor elkaar zijn.
    Leeft je oma nog wel? Misschien heb je het al wel eens verteld, maar dan ben ik het vergeten, sorry. Weet je al of je Ronja zaterdag mee neemt?
    Wat goed dat ze al zoveel loopt! Een echte waaghals!

19. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Mijn oma leeft nog wel, maar die heeft er geen besef van dat haar man overleden is. De laatste keer dat ze hem zag was een paar dagen voor hij doodging en toen herkende ze hem niet. Ze zit in hetzelfde verpleegtehuis als waar hij in lag op het laatst, maar dan op de afdeling voor dementerenden. Dat maakt de financien nu ook ingewikkelder, zij moet onder curatele worden gesteld en dat moet via het kantongerecht. Ach, dat komt ook wel weer goed.

Franks tante past zaterdag op Ronja. Het is niet echt handig om haar mee te nemen naar de begrafenis en Franks tante is haar reserve oma.

En een waaghals is ze zeker. Ze klimt ook overal op en dat is op zich niet zo erg, maar ze stort zich ook zo overal weer af, zonder te kijken. Het kind kent totaal geen angst...

20. MissX28

MissX28 Bekend lid

2 aug 2009
    735
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Oh, wat een triest verhaal zeg... Heb het bij mijn oma meegemaakt dat ze begon te dementeren, zo naar!
    Fijn dat jullie oppas hebben kunnen regelen. Ik zou zelf Jesper ook niet hebben meegenomen hoor, was benieuwd wat jullie zouden doen.

Ben je aan het werk nu? Hier lekker rustig dagje op het werk. Jesper is vandaag bij m'n moeder. Uit m'n werk ga ik daar heen en eet dan mee: boerenkool met rookworst van de Hema vanavond! Haha, kan er al zoveel zin in hebben ;)
    M'n broer logeert nu een tijdje bij m'n moeder en haar man. Vanavond zie ik hem hopelijk, ben benieuwd hoe het met hem is. Gaat je niet in de koude kleren zitten als je relatie van bijna 10 jaar over is...

Deel Deze Pagina