Even een vraag: Als je de 1e keer in het ziekenhuis bent bevallen, kom je dan bij een 2de zwangerschap automatisch onder "toezicht" van een gynaecoloog? Of kun je je dan weer gewoon bij een verloskundige in je eigen buurt aanmelden? Het is nog niet zo ver hoor, maar ben wel benieuwd hoe dat dan gaat bij de 2de.
hoi hoi sorry paar dagen druk gehad @mama101: ligt er aan volgens mij wat de reden was dat je de eerste keer in het ziekenhuis moest bevallen... @idm: leuk weekend gehad dus...wat sneu dat ze niet wilde slapen @all: zaterdag zou ik met vriendlief naar de musical gaan maar ik was niet fit dus ging helaas niet door. gister was vrienlief ziek dus lekker gek weekend gehad zo..
@mama101: volgens mij is het afhankelijk van de reden en wat dat betekent voor een volgende bevalling. Als je een keizersnede hebt gehad volgens mij wel sowieso. Hier alles helemaal goed, ik ga zo weer even zwemtraining geven, dus ben belachelijk vroeg op. Met Ronja gaat het goed, maar ze heeft wel aardig last gehad van de warmte. Voor haar is het wel fijn dat het een paar dagen iets minder is.
ow heerlijk zwemenles geven jammer dat Ronja zo last heer van de warmt.idd gelukkig is het nu niet zo benauwt als paar dagen terug.
Hoi, Wat een stilte hier! Alles gaat goed bij ons, de kleine meid gaat echt hele stukken lopen. Kruipen laat ze steeds meer achter wegen. Wat een hitte he?! Eten jullie kindjes ook het avondeten slechter nu het zo warm is? @Anneke, wat voor zwemtraining geef je? Ik heb ook wedstrijdtraining gegeven, maar ook baby/peuterzwemmen, zwemles enz. Prettige avond!
@Idm: Ik doe voor wedstrijdzwemmers, en dan voor de betere zwemmers in de regio. Ze halen echt medailles bij de Nederlandse Kampioenschappen en een aantal komt ook echt voor Nederland uit bij internationale wedstrijden. Erg leuk! Wat cool dat de kleine meid al zoveel loopt, daar is ze toch hartstikke vroeg mee? Hier gaat het avondeten goed, het inslapen gaat alleen lastiger!
hier gaat het avondeten ook goed het slapen is hier ook eerder een probleem dan het eten. @anneke: wat een knappe meid zeg dat ze al zo goed gaat lopen. kei leuk zeg. @idm: klinkt wel leuk dat les geven. hoevaak doe je dat in de week dan want neem aan dat wedsrijdszwemmers veel moeten oefenen. en kun je zelf ook zo goed zwemmen dan?
Hier is het inslapen geen probleem, nou ja meestal gaat het goed. Maar ze heeft ook wel een koel kamertje. Het is nu 21 graden in haar kamer, dus dat is goed te doen. @anneke, leuk de wedstrijdzwemmers! Ik trainde de kleinste van de vereniging, die maakte ik dan wedstrijd klaar. Alle slagen en keerpunten aanleren. Het is alweer een paar jaar geleden dat ik dat gedaan heb. Oja, de foto's zijn binnen! Zo mooi! Ik ben er super blij mee. Ik zal zo even een foto spammen.
Wat een rust hier zeg! Is iedereen aan het genieten van het mooie weer? Hier gaat alles goed, het is lekker weekend. Morgenavond hebben we een feestje en zondag dan ga ik lekker leuke dingen doen met de kleine meid. Ik denk dat ik lekker ga zwemmen en wandelen. Prettig weekend!
@Idm: de jongste zwemmers trainen heb ik ook wel gedaan, dat is wel echt heel anders he? Ik vond dat erg leuk, maar ik vind dit nog leuker! Veel plezier vandaag met je feestje en morgen met de kleine! @Bos: zwemmen is idd een hele arbeidsintensieve sport. Ze trainen ongeveer twintig uur per week. Ik sta vier uur aan het bad, ben niet hun hoofdtrainer. Wat gaan jullie allemaal doen vandaag in het mooie weer? Wij gaan zo eerst babyzwemmen, dan boodschappen doen want vanavond geven we een bbq feestje. Morgen gaan we naar een feestje, dus het wordt een erg leuk weekend. Geniet er allemaal van!
Hoi allemaal!! Hier ben ik ook weer! Sorry dat ik niet meer heb geschreven voor we weggingen, maar het is er vanwege alle drukte niet meer van gekomen. We zijn gisternacht thuis gekomen, eerder dan gepland (zouden eigenlijk pas morgen thuis komen). M'n vriend is namelijk woensdagmiddag door z'n rug gegaan en kon bijna niks meer. Daar zit je dan, in Italië. Omdat het donderdagochtend nog slechter ging, hebben we toen maar besloten om naar huis te rijden. Nou, de terugreis was echt een ramp! Ik kreeg onderweg (terwijl ik aan het rijden was) een migraine aanval en kon bijna niks meer. Overgeven, duizelig, viel zelfs bijna flauw! Was heel eng. Moest ook nog in m'n eentje voor Jesper zorgen, omdat vriendlief niets kon. Gelukkig zaten m'n schoonouders in Zwitserland en zijn ze op een gegeven moment naar ons toe gekomen en achter ons aan naar huis gereden. Die hulp was echt welkom tijdens de stops! En stops hadden we heel veel nodig. Jesper was niet te genieten in de auto, huilen huilen en nog eens huilen. Waren zo blij als ie af en toe eens sliep! We konden dus telkens maar anderhalf uur rijden ofzo en moesten dan alweer voor anderhalf uur stoppen, want Jesper was zo actief! Kan het best wel even handelen, een huilende baby achterin. Maar hij ging telkens zo overstuur! Uiteindelijk hebben we er bijna 16 uur over gedaan. Terwijl het in 11 uurtjes (inclusief stops) te doen is... Vriend is gisteren naar de ha geweest en het blijkt Spit te zijn. Hij heeft er nu medicijnen voor, gaat al iets beter gelukkig. Jesper was gisteren nog helemaal van slag. Wilde amper slapen en huilde alleen maar. Voorlopig met hem niet meer z'n eind rijden, dat weten we wel! Dan maar lekker op vakantie in Nederland! De dagen dat we er geweest zijn, waren wel helemaal geweldig. Super mooi weer gehad en het water van het meer en het zwembad was heerlijk! Ik zal vandaag of morgen wat foto's plaatsen. En: Jesper heeft op vakantie leren kruipen! Ben zo trots! Hij vliegt het hele huis door, zo schattig om te zien. Ook trekt ie zich nu overal aan op. En soms loopt ie op handen en voeten! Klein aapje, hahaha! Merk wel dat ie last heeft van de warmte. Toch wat jengeliger dan normaal en overdags slaapt hij duidelijk minder. 's Nachts gaat het gelukkig wel goed. Hebben maar een ventilator op z'n kamertje gezet. Het is anders niet te harden daar! Nou, nu ga ik eerst alles maar eens even bij lezen. Zal zo reageren. Liefs!
Zozo, wat is er veel geschreven! @Elionorah, welkom hier! Leuk dat je meeschrijft. Jouw dochtertje is dus al wat ouder. Das mooi, want dan kunnen wij jou mooi om advies vragen! Haha! Wat apart dat er nog een soort van melk uit je borsten komt! Bij mij helemaal niets meer. Zo te lezen gebeurt er duidelijk van alles in je lichaam! Misschien omdat je implanon eruit is en je lichaam de boel nu zelf weer aan het regelen is? @Idm, wat leuk, die foto van je dochtertje op de tractor! Ze straalt zoveel schik uit! Hoe lang heeft het nou bij jullie meid geduurd voordat ze van kruipen naar lopen ging? Ze is snel he, met lopen, wat leuk! Maar voor jullie ook vermoeiend lijkt me. Hoewel, nu Jesper kruipt en overal wil gaan staan, kunnen we er ook de hele dag achteraan rennen! Oh, ik zie nu de foto's van de shoot, wauw! Wat een prachtige meid hebben jullie zeg! Veel plezier op het feestje vanavond! @Flotsje, jeetje zeg wat schrikken van het kindje bij jullie uit de straat zeg! Hoe gaat het er nu mee? Wat leuk dat Bram kan tijgeren! Worden ze ineens groot dan he?! Oh, ik lees dat jullie een 'ongelukje' gehad hebben, wat spannend! Stel je toch eens voor! @Bos, die musical lijkt me ook erg leuk om te zien! Wat jammer dat jullie niet konden gaan! Hadden jullie al kaartjes gekocht? Lars heeft dus ook moeite met slapen door de warmte, vervelend he... @mama101, als je de 1e keer in het ziekenhuis bent bevallen, kom je in ieder geval niet altijd automatisch bij een volgende zwangerschap onder het toezicht van een gyneaoloog. Dat hangt er echt vanaf wat bij de 1e de reden was. Bij mij hebben ze gezegd dat ik me gewoon eerst van de verloskundige kan melden. @Gimena, haha! Wat grappig je dochtertje in het schuim! Ziet er heel schattig uit! @Anneke, wat leuk dat je zwemtraining geeft zeg! Kun je jullie kleine mooi zelf leren zwemmen Of wil je dat ze straks toch op zwemles gaat? Vaak zijn er van die lange wachtlijsten. Tenminste, dat is hier zo. Wij wonen aan de Rijn. Dus zodra het staks kan, gaat Jesper meteen op zwemles! Zo belangrijk! Fijne avond! Hmm, lekker bbq'en! Nou, Jesper is nu voor de tweede keer vanmiddag naar bed. Eerst lag hij er om 14.30 uur in (eerder wilde hij niet). Maar om 15.15 uur schrok ie gillend wakker. Sindsdien niet te genieten! Echt last van de warmte volgens mij. Dus heb 'em net buiten in badje gedaan, maar zelfs dat was geen succes. Alleen maa huilen. Na wat fruit ligt ie er nu net weer in. Hij is stil, dus ik denk dat ie nog wel een tukkie doet. Is het ritme van jullie kleintjes met dit weer ook ver te zoeken? Hier wel... Daar komt bij dat ie volgens mij nog steeds wel wat van slag is door de vakantie en de lange autorit. Hier verder dit weekend geen plannen. We zouden ook eigenlijk nog in Italië zitten. Kunnen ook eigenlijk geen kant op nu vriendlief met z'n rug zit. Ik vind het ook veel te warm om nu met Jesper te gaan wandelen. Hoop dat het hier vanavond flink gaat regenen. Goed voor de tuin, maar hopelijk gaat de temperatuur daardoor ook even flink omlaag. Het is bij ons boven 30 graden!! Gaan jullie morgenavond allemaal voetbal kijken? Wij krijgen een vriendenstel op bezoek. Wilden voor Jesper graag thuis blijven. Na zo'n week voel ik er niet zoveel voor om hem naar oppas te brengen. Hoewel in de kroeg kijken me ook wel heel erg leuk had geleken. Maar nu staat zijn belang maar even voorop. Kus!
hallo msx; gezellig dat je weer terug bent!! Wat een pech zo op het einde van jullie vakantie! Wel fijn dat jullie het leuk hebben gehad! Was de heenrit ook zo slecht verlopen? Pfff wat is het warm.. is boven hier 35 graden... Bram ligt gelukkig op bed... heeft regelmatig heerlijk met koud water in de gootsteen gespeeld hihi echt lief.. en heb hem met nat haar en een koude bijtring op bed gelegd... Wij gaan voetbal kijken met onze buren enzo.. en bbquen! heerlijk... hoop idd dat het heel snel gaat afkoelen! Met overbuurjongen weer wat beter is thuis uit zh en is verder even afwachten... Wat het ongelukje betreft hihi.. nod is pas volgende week dus verwacht er erg weinig van.... Fijne avond allemaal!!
@missx: jee wat een domper van een afsluiting van de vakantie zeg poeh. gelukkig wel genoten van de dagen daar. *hoopt ineens extra hard dat lars gewoon rustig is in de auto duim duim* zitten jullie kleintjes eigenlijk nog in de maxi cosi nog of in de volgende autostoel? en slapen ze daar ook in? koelt lekker af hier met zo'n (hagel)bui