Hallo allemaal, @Bos: fijn dat je nu minder last had van die herrieschoppers, al klinkt het autoalarm van de buurman ook niet als de meest prettige wekker. 14 juni is goed te overzien he? Nog zeven weken toch? Ik vind het hartstikke leuk dat we een cadeautje krijgen voor moederdag van de kinderopvang. Vorig jaar was ik helemaal verrast erdoor, echt heel leuk. Nu weet ik het natuurlijk, maar het blijft super.Veel plezier vanavond met je vriendin! @ukkie: wat goed dat het goed is gegaan met Sophie! Ben je weer een beetje bijgekomen van de misselijkheid van de spanning? @Gimena: dan heeft ze het flink te pakken de arme meid. Wel fijn dat ze in ieder geval goed drinkt, maar het is toch naar. Die kleintjes zijn ook gelijk zo heftig ziek he? @missX: dank je voor je respect, maar ik moet er wel bij zeggen dat ik veel hulp heb. Frank is sowieso echt een supervader en mijn ouders en schoonouders springen ook bij waar ze kunnen. Over het doorslapen: Ronja hoort normaal ook niets 's nachts, maar de laatste nachten was het steeds behoorlijk warm in huis en dan kwam er ook elke keer geluid uit haar slaapkamer wanneer Kasper wakker was. Ze sliep wel steeds weer door, hoefden er eigenlijk niet eens naartoe, maar toch. Ik ben inderdaad heel trots op Kasper dat het zo goed gaat. Eigenlijk heel gek hoe dat werkt, zo'n kindje doet eigenlijk nog niets en dan ben je als moeder al apetrots. Je hebt het er nu wel flink aan toe om te bevallen he? In ieder geval fijn dat jij de baby niet kunt besmetten en dat Jesper niet echt ziek is van de waterpokken! Ik had net een aanval van supermoederschap... Ronja naar bed gebonjourd na eerst heerlijk met haar te hebben gespeeld, Kasper gevoed en lekker nog een half uur op mijn buik gehad, die ligt nu lekker in de box te slapen. Daarna een cake gebakken (staat nu nog in de oven) alle speelgoed van Ronja opgeruimd... en dat alles terwijl Frank naar zijn honkbaltraining is. Lekker als het allemaal eens een keer lukt. De laatste tijd lukt alles zelden zoals ik het gepland heb, dus dit is ook wel eens fijn! Een fijne avond allemaal!
@gimena; nee ze gaan kijken of ik zwangerschapssuiker heb dus kan ook niet hoor.. @missx: ja ze testen nu standaard omdat lars zo groot was. blijkbaar als je een kind boven de 8.5 pond hebt gehad doen ze dat standaard. symptomen blijken nogal lastig te zijn heb ik gelezen. lekker even een dagje voor jezelf. druk geweest dus.. nee we hebben bijna nooit last van hangjeugd gelukkig.... @anneke: nee was geen prettige wekker. ik dacht ook meteen oh nee het is midden in de nacht en ze hebben weer ingebroken in marco zijn auto. gelukkig was dat niet het geval. is al twee keer eerder gebeurd.
Lieverds, ik heb het allemaal gelezen maar wat ik heb onthouden: Ukkie, fijn dat alles goed verlopen is! Je zal heel erg opgelucht zijn en nu is het gelukkig achter de rug. Anneke, jij bent gewoon een supermama! Gaaf dat het zo goed gaat met de kleine, geniet ervan het gaat zo snel! MissX, een dagje voor jezelf is nu heel erg fijn, denk ik. Bos, wist niet dat Lars ze groot was bij de geboorte. Was het een heftige bevalling? Gimena, lieverd, nu zal je pendel niet meer gaan uikomen, ben ik bang. Vind het stiekem wel jammer. Na deze test van vandaag zit ik even op een roze wolk! Nu begin ik erin te geloven.
@Quint: jee die is hardstikke positief zeg. super netjes op je nod. ik test nog negatief op mijn nod. ik zit mee op de roze wolk voor je lars woog 4460 bij de geboorte. bevalling was niet heel heftig (als ik verhalen hoor van andere) ben om half 3 in de middag begonnen en hij is om half 11 in de avond geboren dus zeer netjes als zeg ik het zelf... (en thuis bevallen) @gimena: hoe is het met sophie? @all: hier was mijn kleine man al om half zeven aan het roepen pff. loge heeft geslapen tot kwart over zeven. zijn nu lief met de auto's aan het spelen...ik doe rustig aan vandaag ben niet helemaal lekker. beetje buikpijn en misselijk af en toe...
Goedemorgen! Hier alles nog steeds rustig. Had stiekem een hoopje op de 28e, ben zelf op 28 december jarig en vind 28 april een mooie datum. Maar vrees dat dat het niet gaat worden vandaag! @Anneke, wat fijn dat Frank en je ouders en schoonouders zoveel doen! Ik mag daar ook echt mee in m'n handen klappen. Jeroen is de beste vader die een kind zich wensen kan en Jesper is zo dol op al z'n opa's en oma's! Jeroen is daarnaast ook nog eens een hele goede huisman en kok, ideaal, haha! Hij is hier degene die bijna altijd kookt en lekker ook. Ben zo gek met hem! Hoe laat komt Kasper voor de nachtvoeding(en)? Merk je dat als het echt in de ochtend is (bijv. 6.00 uur) dat Ronja dan echt wakker wordt en niet meer verder wil slapen? Huilt ie veel? Jesper heeft de eerste maanden ontzettend veel gehuild en wilde nauwelijks slapen. Wat dat betreft zijn we destijds echt wel op de proef gesteld. Hopen nu dat deze baby 'gemakkelijker' zal zijn! Meid, je doet het volgens mij geweldig als moeder van twee kleintjes. Logisch dat je trots op ze bent! Andersom zullen zij heel blij met jou zijn! @Bos, gelukkig dus niet elke nacht last van de jongeren in de speeltuin! Wel goed dat ze je voor de zekerheid op zwangerschapssuiker testen. Beter het zekere voor het onzekere nemen, toch?! Laat je het ons weten als je de uitslag hebt?! Doe het maar rustig aan vandaag. Hopelijk voel je je snel weer wat beter! @Quint, GEFELICITEERD!!!! Hier kun je echt niet omheen hoor, je bent hartstikke zwanger! Echt super leuk voor je. Hoe reageerde je man?! Ik ga zo met Jesper naar m'n schoonouders. Eten we daar een broodje en gaat hij daar op bed. Kan ik thuis even douchen en dan controle bij de vk. Zouden ze inwendig onderzoek doen om te kijken of ik al ontsluiting heb? Doen ze dat standaard zo rond de uitgerekende datum? Ben wel benieuwd hoor! Van mij mag ie strippen, maar volgens mij kan ik me van de vorige keer herinneren dat ze dat pas na de 41e week doen bij onze verloskundigepraktijk... Ik zal jullie natuurlijk op de hoogte houden. Fijne dag allemaal!
Vanmiddag bij de vk geweest en alles was weer goed. Hebben afgesproken dat als ik zondagavond niet bevallen ben, we om 18.45 uur terug moeten komen en dan gaat ie kijken of ie kan strippen. Had niet verwacht dat ie daar zo 'gemakkelijk' over zou doen! Heb gezegd dat ik het best nog vol hou, maar dat het allemaal wel wat zwaarder begint te worden en de kleine van mij ook wel mag komen nu. We laten Jesper van zondag op maandagnacht voor de zekerheid lekker een nachtje bij mijn schoonouders logeren. You'll never know!! Ga nu even koken. Lekker simpel vanavond: gebakken aardappeltjes, sla en vissticks. Smakelijk!
Meiden! Wat is het toch rustig hier! Scheelt weer bijlezen Hier een ziek mannetje: Jesper heeft koorts van de waterpokken en is de hele dag erg huilerig en hangerig geweest. Niets was goed. Wel heeft ie veel geslapen. Heb 'em vanmiddag maar een sinasprilletje gegeven. Ben benieuwd hoe het vannacht gaat. Hij zit nu ook echt helemaal onder: honderden bultjes als je het mij vraagt. Hij heeft ook echt jeuk achter op z'n hoofd, onder z'n haartjes. Zo sneu! Hier verder alles goed. Wel weer best veel last van krampjes de laatste twee uur. Maar zal vast wel weer niet doorzetten... We wachten af! Fijne avond allemaal!
Hee MissX, ik dacht dat het vandaag zover was maar zag dat je een kinderwagen aan het verkopen bent, hihihihi. Gaan jullie straks een duowagen gebruiken? Mijn man is hartstikke blij maar ook bang dat het mis zal gaan. Moet ie niet doen want ik voel dat het helemaal goed zit deze keer. Bos, een hele "nette" bevalling inderdaad! En thuis ook nog, wat bijzonder! Wil je deze keer ook thuis gaan bevallen?
Hey Quint! Nou, de 29e wordt het ook niet hoor, haha! Heb idd de kinderwagen van Jesper te koop gezet. We hebben nu een nieuwe duowagen gekocht en een kleinere enkele buggy voor als Jesper eens alleen naar opa en oma gaat. Die is wat kleiner als ie ingeklapt is. Als Jesper straks helemaal niet meer in de wagen wil, dan verkopen we de duowagen gewoon en hebben we die enkele buggy nog over voor de jongste. Wat fijn dat je er zo'n goed gevoel bij hebt zeg. Kan me de angst van je man wel voorstellen. Zal tijd nodig hebben! @Idm, hoe is het met jou!? Ben jij al aan het bevallen? Hoe voel je je??
@Quint: ja ik wil graag weer thuis bevallen. @missx: ah wat sneu dat hij er zo onder zit. let je wel op met de koorts dat hij geen ontstoken pokken heeft.... sterkte met hem en hou de baby nog maar even binnen dan tot hij wat minder onder de pukkels zit (alsof je het voor het zeggen hebt he haha) heb je de uitslag van je bloed al?
Hey Bos, Goed dat je het zegt! De koorts kan natuurlijk ook van ontstoken pokken komen. Zal zo eens goed kijken, volgens mij ziet alles er nog 'netjes' uit. Had vanmorgen ook niet het idee dat ie nog koorts had. Hij is er nu even met Jeroen op uit, zodat ik wat langer kon blijven liggen. Heb echt een rotnacht gehad, nauwelijks geslapen. Toch veel kleine krampjes, maagzuur, plassen, Jesper paar keer huilend wakker, etc... De uitslag van het bloed was binnen: ik heb de waterpokken al eens gehad dus ik kan de baby iig niet besmetten. Fijn idee, stelt me toch wel gerust! Nu hopen dat de blaasjes bij Jesper snel weg zijn en alles ingedroogd is. Zou super zijn als je dit keer weer thuis kunt bevallen zeg! Heerlijk in je eigen omgeving! Ik hoop het voor je! Wat zijn jullie plannen vandaag? Wij gaan zo even de dichtsbijzijnde stad in met Jesper. Beetje over de rommelmarkt slenteren en Jesper leuk in de draaimolen. Waarschijnlijk gaan schoonzus en zwager met de kindjes ook mee. Vanmiddag gaan vrienden van ons hier in de buurt met de kinderen gezellig op het terras zitten. Of wij ook mee gaan. Maar nee hoor, wij hebben weer eens een verjaardag. Heb er echt totaal geen zin in! Maar toch maar even ons gezicht laten zien. Gelukkig is het in de buurt. Vanmiddag stuur ik Jeroen gelijk met Jesper naar bed. Hij is nogal eigenwijs maar ziet er hartstikke moe uit. Zal hem zeggen dat ie toch echt even bij moet tanken voor het geval de bevalling gaat beginnen, haha!
Goedemorgen allemaal, Zijn jullie al helemaal in de oranje stemming? Hier een heel gezin in het oranje gehuld, maar ik denk niet dat we straks de stad in gaan. Vorig jaar was het met één kinderwagen al een drama, moet je je voorstellen hoe het met twee zal zijn. Niet tof denk ik. Dus gaan we maar even naar mijn schoonouders op de camping, hier een half uurtje vandaan. Het gaat hier verder weer een stukje beter dan eerder deze week. Toen zat ik er een beetje doorheen door de vermoeidheid, maar we hebben nu al drie nachten achter elkaar dat Kasper maar één keer wakker wordt voor een voeding, ergens tussen twee en drie. Dus dat is een stuk beter te doen. En Frank is een paar dagen vrij geweest achter elkaar. Dat is ook wel erg lekker. Gisteren heb ik daarom ook maar weer even een dutje gedaan midden op de dag. Met Kasper gaat het ook echt goed. Hij lacht nu best veel en kijkt regelmatig heel helder om zich heen. Ik zet hem nu ook zo nu en dan een tijdje in de wipstoel, dan is hij heel wakker, maar hoeft hij niet te huilen. Heerlijk is dat! @Bos: wat irritant dat er zo vaak ingebroken word in de auto van Marco. Is er iets bijzonders aan zijn auto wat het een interessant doelwit maakt of is dan gelijk de hele straat aan de beurt? Voel je je alweer wat beter? @Quint: thanx meid! Die test van jou is echt superpositief!!! @MissX: jij hebt dus ook een vriend waar je veel aan hebt en goede achterban? Lekker is dat! Ik weet ook niet of ik het zonder zo goed zou redden. Wat heftig dat Jesper zoveel heeft gehuild in het begin. Ben je inderdaad wel gelijk het ergste gewend. Ben benieuwd hoe het straks met nummer twee zal gaan. Je houdt die zwangerschap maar goed vol he? Fijn dat de vk wel wil strippen! Hoe gaat het vandaag met Jesper? Meiden, fijne koninginnedag!
@missx: hoop dat het gewoon koorts is en inderdaad geen ontstoken pokken maar is iets om snel over het hoofd te zien. arm kind heeft het ook niet mee met dat warme weer jeukt vast extra. veel plezier in de stad. @anneke: marco heeft een ingebouwde radio inclusief navigatie. die zijn nogal populair volgens de garage. gelukkig twee keer toe alarm afgegaan dus niks meegenomen alleen ruit eruit. bij de buurman hebben ze ook al twee keer ingebroken. 1x navigatie meegenomen tweede keer niks. ja voel me prima. beetje moe af en toe maar hoort erbij he. heb ook een conditie van euh....nou ja zeg maar geen conditie haha. @all: wij zijn vanochtend ook even door de stad gelopen maar was weinig aan en erg druk. daarna even bij mijn vriendin geweest in haar nieuwe huis vriendlief had het nog niet gezien en ff boodschappen gedaan. lars ligt nu op bed gelukkig. hij is erg vermoeiend de laatste tijd. erg druk en weer zelf niet zo goed wat hij wil en waar hij mee wil spelen. (binnen, buiten, binnen, buiten en overal aankomen wat niet van hem is.) vast weer een fase die hopelijk snel over is. fijne koninginnedag allemaal. ik ga nog even plantjes poten buiten.
@Anneke, gelukkig voel je je weer wat beter! Er zullen vast nog wel meer van die momenten komen waarop je het even allemaal niet zo ziet zitten. Wat knap dat Kasper al kan lachen zeg, dat is snel! Ziet er vast heel schattig uit. Wanneer krijgen we weer een fotootje te zien? @Bos, heb Jesper net getemperatuurd en hij had 37,8, beetje verhoging dus. Hij is echt niet te genieten! Slecht geslapen vannacht en vanmiddag maar een uurtje. Niets is goed, alleen maar gejengel en gehuil. Pff, word het wel een beetje moe. En dat terwijl hij er natuurlijk helemaal niets aan kan doen, maar ik merk toch dat ik even niet zoveel kan hebben nu, hormonen?? Gelukkig is Jeroen er ook... Dus Lars ook in zo'n gezellige fase, heerlijk is dat he?! Gelukkig zijn het fases... @Anneke, nog een vraagje: hoe slaapt Ronja nu 's middags? Jesper slaapt 's middags super licht. Hij hoeft maar iets te horen en hij is wakker. Ben echt bang dat hij straks 's middags helemaal niet meer wil slapen als de baby er is. Hier vanmorgen even naar de stad geweest. Was super druk, dus al gauw weer naar huis. Jesper is nog wel een rondje in de draaimolen geweest. Dat vond ie prachtig! Verder alles erg rustig hier. Net even een klein uurtje geslapen. Zo naar de verjaardag waar we geen in in hebben, haha! Gelukkig wel lekker buiten zitten. Hopelijk is Jesper zo wat vrolijker. Fijne dag nog allemaal!
@Missx: ik kan me voorstellen dat je minder kan hebben nu. merk het bij mezelf ook en ik loop nog niet eens op het eind. ik moet ff het zeil van de buitenmeubels opvouwen doei doei fijne dag nog..
@Bos: hopen dat je een goede nacht draait vannacht, dat doet altijd goed! Ronja heeft op het moment ook van die buien dat ze de hele tijd achter elkaar dingen doet die ze niet mag doen. Misschien ook wel een stukje vermoeidheid door de warmte denk ik... @MissX: het lijkt erop dat het toch op het strippen aan gaat komen he morgen? Ben benieuwd naar het effect. Ronja slaapt 's middags ook lichter, maar Kasper ligt overdag nu nog in de woonkamer omdat hij nog niet echt goed slaapt overdag en een dag en nacht ritme moet krijgen. Dat scheelt, want daardoor hoort mevrouw het niet. Wij zijn vanmiddag gezellig bij Franks ouders op de camping geweest. Ronja heeft heerlijk gespeeld op de glijbaan en de schommel en in de zandbak. Kasper was heerlijk ontspannen, dus het was een prima middagje. Ronja was net wel helemaal doodop, dus die is vroeg naar bed gegaan en slaapt nu alsof haar leven ervan afhangt.
@anneke: oh ronja ook dus. zit het vast in het weer ofzo.. ah wat een lieverd zeg die kasper. mooi manneke heb je hoor. lijkt hij op zijn zus of valt het mee? lijkt hij op jouw of je man? of is hij een mengelmoes? lars was hier precies zijn vader als baby's en leek heel erg op mijn zwager (broer van vriendlief) en nu nog zeggen de meeste dat hij erg op zijn vader lijkt..