Hey meiden! @Anneke, het lijkt er idd op dat ik morgenavond gestript ga worden. Je hoort wel heel vaak dat het geen enkel effect heeft he, of juist erge krampen die niet doorzetten. Ben benieuwd! Wat een mooi manneke is Kasper! En zo'n verschil al met net na de geboorte, hij is echt al flink gegroeid! Ik heb de indruk dat ie wel op Ronja lijkt of niet? @Bos, hier ook een manneke dat het meest op zijn vader lijkt! Hij heeft alleen de blauwe ogen van mij, maar de rest van Jeroen. Ben zo benieuwd hoe dit mannetje eruit zal zien! Zal ie op Jesper lijken? Of juist helemaal niet? Hier vanmiddag toch wel een leuke verjaardag gehad. Jesper heeft zich goed vermaakt. Ergens anders is toch interessanter he. Hij lag om 19.00 uur in bed. Heeft een uurtje geslapen maar sinds 20.00 uur is ie al aan het huilen/jengelen. Pff, kan het er gewoon echt niet bij hebben nu! Ben om 20.15 uur naar hem toe geweest. Hij zat rechtop maar toen ik bij hem kwam, ging ie gelijk weer op z'n buikje liggen met z'n oogjes dicht. Heb 'em even gekriebeld en het leek goed te zijn. Maar toen ik weg liep, begon het gejengel weer. Telkens een minuut stil en dan weer huilen. Je kunt gewoon horen dat ie niet lekker in orde is, zo sneu! Hij leek geen koorts te hebben, voelde niet te warm aan ofzo. Jeroen is nu maar weer even naar boven. Hopen dat ie zo de slaap wel kan vatten. We hadden net een filmpje op gezet, maar daar komt op deze manier weinig van. Denk dat we vanavond maar vroeg naar bed moeten. Pff, kan me er nu al druk om maken. Jesper sliep altijd zo mooi door 's nachts! En nu net met een kleintje op komst weer geklooi. Ik mag hopen dat het aan de waterpokken ligt! Moet er niet aan denken om straks met twee huilende kinderen in de nacht te zitten. De laatste twee weken sliep Jesper ook al wat onrustiger. Of zou het dan dus de warmte zijn? ....... Sorry voor het geklaag!!! Maar het is me even te veel nu. Weet dat het nergens op slaat. Maar herken het van de vorige zwangerschap. Toen kon ik op het eind ook echt minder hebben. Laat het niet merken naar Jespertje hoor, de schat kan er ook niets aan doen. Maar ik merk wel dat ik er in m'n hoofd mee zit. Slaap lekker alvast en tot morgen! Kus
Goedemorgen! Hier weer een frisse MissX die genoeg nachtrust heeft gehad, haha! Uiteindelijk om 21.30 uur weer naar Jesper toe gegaan en 'em maar een paracetamolletje gegeven. Toen is ie lekker in slaap gevallen. Om 01.00 uur moest ie nog een keer getroost worden en daarna heeft ie heerlijk tot 7.45 uur doorgeslapen. Wij lagen er zelf ook om 21.45 uur in. Dat is wel verstandig geweest! Vanmiddag ga ik weer even slapen. Daarna naar m'n schoonouders waar we mee eten. Jesper logeert dan een nachtje daar en wij gaan dan door naar de vk. Moeten er om 18.45 uur zijn. Vind het toch bes spannend hoor! Ik ga er maar vanuit dat het niets teweeg zal brengen, dan kan het alleen maar meevallen. Hoe is het met jullie? Nog iets leuks voor vandaag op de planning? Ik ga even strijken. Fijne dag allemaal!
Hallo meiden, Vandaag moet Frank werken, dus Ronja, Kasper en ik gaan straks met ons drietjes even naar mijn ouders. Kan Ronja daar lekker buiten spelen, ze hebben veel ruimte dus dat is nog veel leuker dan thuis! @Bos: wat een gedoe met die ingebouwde radio en navigatie, heb dat idd wel vaker gehoord. En? Vind je dat Ronja en Kasper op elkaar lijken? Ik vind zelf van wel. Ze lijken op ons allebei wel, maar de gelijkenis met Frank valt het eerst op, hij is ook blond en heeft blauwe ogen. @MissX: je hoort idd wel regelmatig dat strippen weinig effect heeft. Maar bij de maart mama's waren er ook n paar waarbij het wel hielp, afwachten dus maar. En klaag maar raak hoor! Is toch logisch dat je het nu zwaarder hebt en je doet t al hartstikke goed door Jesper niets te laten merken. En hier moet je dat zeker kwijt kunnen!
Hey meiden, Nou, hier is het strippen helaas niet gelukt. De vk kon er niet bij komen, echt nog nul komma nul ontsluiting. Nu dus toch maar afwachten en de natuur z'n gang laten gaan. Jesper is wel uit logeren bij m'n schoonouders dus we kunnen morgen heerlijk uitslapen (als er niets gebeurt). Jeroen heeft aankomende week late dienst. Nou, dan mag het van mij nu ook nog wel weer een paar dagen duren. 3 Mei is m'n moeder jarig en zou het toch niet zo leuk vinden als ik op die dag beval. Of niet zo leuk... we hebben het natuurlijk niet voor het zeggen. Maar een andere datum is leuker! Misschien wel 8 mei moederdag? @Anneke, wat doet Frank ook alweer voor werk dat ie op zondag moet werken? Mooie foto van Ronja! Je ziet idd wel dat ze op elkaar lijken ja! Hoe is het met de rest? Ben benieuwd of Idm al bevallen is!?
@MissX: wat jammer zeg dat het niet gelukt is, geen ontsluiting daar doe je natuurlijk weinig aan. Misschien dat je het straks voor elkaar krijgt om net als ik beide kids op dezelfde dag van de maand te krijgen: bij mij de 28e, bij jou de 5e? Maar moederdag zou inderdaad ook wel een leuke zijn. Frank werkt als supervisor bij UPC op de technische helpdesk. En die is natuurlijk ook in het weekend open, want hoeveel mensen hebben niet juist dan problemen met de digitale tv of het internet. Vandaar dat hij elke week een avonddienst heeft en een keer in de twee of drie weken een weekenddienst. Als je donderdag nog niet bevallen bent, gaat de vk dan weer proberen te strippen?
@anneke: ja vind ze wel op elkaar lijken zoals ik het nu kan zien op de foto's. gezellig bij je ouders geweest? @missx: jammer dat het strippen niet ging lukken en dat je nog nul komma nul ontsluiting hebt. hoop dat het vannacht spontaan gaat beginnen. liep je bij jesper ook overtijd? @all: hier vanochtend wezen wandelen en vanmiddag visite gehad van buurtjes van iets verderop met twee kinderen. 1 van vier en 1 van lars zijn leeftijd (1 dag ouder) en kleine van mijn vriendin was hier maar alleen met slapen (is 2 jaar). heeft heerlijk geslapen van half twee tot kwart voor vijf en ging toen weer naar huis..(ze is druk met klussen in haar huis vandaar) ga nog ff wasje vouwen dan heb ik alles weer gedaan voor vandaag
Bos, je hebt het druk gehad met al die kleintjes, hahahaha. Zijn jullie nu helemaal klaar met de babykamer? En lekker, hoor, een thuisbevalling! Ik hoop dat het gaat lukken. MissX, nog max 2 weken en dan ben je sowieso bevallen. Jammer dat het strippen niet gelukt is. Anneke, wanneer moet je/ga je weer werken? Neem je nog vakantie na je verlof? En gaan jullie dit jaar nog op vakantie? Leuke foto's van jullie kleine man! Ik vind dat hij op zijn vader lijkt maar misschien heb ik het helemaal mis?????
Hoi meiden, Hier een berichtje van mij. Alles gaat goed, ben helaas ook nog niet bevallen. Het mag van mij nu wel gaan gebeuren hoor! Ik ben zo benieuwd hoe hij eruit ziet enzo. Gister zijn we met manon nog even naar het dorp geweest en heeft ze heerlijk op het springkussen gespeeld. Vond ze erg leuk. Toen belde mijn zusje, ze woont in Zwolle, dat ze onderweg was naar ons toe en dat ze een nacht/dagje bleef. Erg leuke verrassing, manon is dol op haar! Ik zal nog even een foto bijvoegen van haar nieuwe kamer, dit is alleen nog een foto zonder de meubels erin. Er staan weer leuke foto's hier! Missx, ook nog niet aan het bevallen, jammer zeg! Ik hoop dat je niet al te lang nog moet wachten.
Het lukt even niet om die foto erop te zetten! Heb ik weer. We proberen het binnenkort nog een keer. Ik ga lekker slapen! Welterusten allemaal!
@Anneke, oh, wie weet heb ik hem wel eens aan de lijn gehad?! Toevallig heb ik twee weken terug met de helpdesk van UPC gebeld omdat we geen internet hadden. Of stuurt hij alleen de mensen aan en belt hij zelf niet? Heb er straks idd aan zitten denken! Allebei van de 5e zou ook wel leuk zijn! Ik weet eigenlijk niet of de vk donderdagavond weer inwendig gaat kijken. Van mij mag ie! Wacht het wel af. Vind het wel wat minder dat Jeroen aankomende week late dienst heeft. Merk dat juist de avonden met Jesper wat zwaarder beginnen te worden, met in bad doen enzo... Maar nu hij met dit weer zoveel buiten speelt, vind ik het wel het frist om hem lekker 's avonds in bad te doen i.p.v. 's ochtends. Gelukkig was Jesper vandaag alweer stukken beter gehumeurd dan gisteren. En vanmiddag heeft ie heerijk 2,5 uur geslapen! @Quint, kun je het allemaal al een beetje bevatten? Heb je ondertussen nog een test gedaan? Hopelijk voel je je goed! @Bos, Lars zal zich wel goed vermaakt hebben zo met al die kleintjes om zich heen, of niet?! Klinkt als een leuke dag. @Idm, spannend meid! Ik hoop ook voor jou dat het snel mag gebeuren! Als ik je niet meer spreek: heel veel succes en zet 'em op! Ben benieuwd naar de foto's. Wij duiken lekker het bed in. Heerlijk uitslapen!! Zul je altijd zien dat je om 8.00 uur klaar wakker bent, haha! Trusten allemaal.
Goedemorgen allemaal, @MissX: Frank zit zelf niet aan de telefoon, maar misschien was het inderdaad wel iemand uit zijn team. Logisch dat juist het badderen en dergelijke je nu zwaar valt. Had ik ook op het einde. Gelukkig is het nog maar even. Zie je erg tegen de bevalling en de eerste weken erna op of valt het mee? Ik meen me te herinneren dat dat met Jesper wel een hele zware tijd was. Heb je de hulptroepen al gemobiliseerd voor als je wel weer in bed moet liggen de eerste tijd? Heeft Jeroen ook veel vrij na de geboorte? @Idm: bij jou ook nog niet zover dus... spannend hoor. Wat leuk dat Manon zo genoten heeft van het springkussen. Ben benieuwd naar de kamer, houden we de foto tegoed? @Bos: wat een drukte om je heen met al die kleintjes, gezellig hoor! Hou je dat nog wel goed vol? @Quint: hij heeft veel van Frank inderdaad, dat had Ronja ook heel sterk. Inmiddels zie je wat meer Anneke in haar terug en diezelfde trekken die zij van mij heeft, zijn bij Kasper hetzelfde. Dus ook die zal straks ietsje meer ook op mij gaan lijken waarschijnlijk! Hier al weer vroeg op. Kasper is erg onrustig en wil niet meer slapen, wil ook niet eten en kalmeert ook niet van bij mij liggen. Nu maar alles wat afwisselen en ondertussen hier even reageren. Meiden: fijne dag verder!
@Quint: euh nee moet nog beginnen aan de babykamer. weet niet zo goed wat ik op de muur wil.. @idm: jammer dat je nog niet bevallen bent. hoop dat het snel komt @missx: ja lars vind het wel gezellig als er bezoek is maar hij kan er ook erg druk van worden @anneke: succes met kasper. hoop dat hij een beetje rustig is en lekker slaapt vandaag...
Goedemorgen! Hier heerlijk uitgeslapen tot 10.15 uur! Was al veel eerder wakker, maar toch weer ingedommeld. Echt het uitslapen en pas om 11.00 uur voor het eerst wakker worden, kan ik volgens mij niet meer. Jesper heeft vannacht erg goed geslapen bij m'n schoonouders, geen enkele keer wakker geworden. Schoonmoeder heeft vanmorgen goed naar de waterpokken gekeken en alles is ingedroogd, dus ze heeft hem lekker naar het kdv gebracht (anders mocht ie niet). Ik hoef hem daar pas om 16.00 uur op te halen, dus tot die tijd lekker voor mezelf. Jeroen hoeft pas om 14.00 uur de deur uit om te gaan werken. @Anneke, ik vind het wel heel spannend allemaal weer hoor, de bevalling en vooral wat dat lichamelijk met me zal doen. De vorige keer ben ik zo toegetakeld dat ik pas na 4 weken kon zitten. Kon me de eerste nachten niet omdraaien in bed en even naar de wc was er niet bij. Daar deed ik een half uur over. Heb toen maar een katheter gekregen, omdat plassen zelfs niet lukte. Maar meer zie ik op tegen wat de hormonen met me zullen doen. Volgens mij heb ik jullie daar al wel eens over verteld. Zal er maar kort over zijn, heb toen echt tegen een postnatale depressie aan gezeten. Toch denk ik dat het verschil maakt dat ik er nu heel anders in ga, veel realistischer. Ik zat toen zo op de roze wolk en ben daar toen zo hard af gedonderd. Dat gaat me nu niet gebeuren. Jesper heeft de eerste maanden ook nog eens heel veel gehuild en weinig geslapen. Denk echt dat mijn toestand invloed op hem heeft gehad. Ik heb me voorgenomen nu veel meer te gaan genieten en ik denk dat dat gaat lukken. Ik ben een echte controlfreak en heb door Jesper al geleerd dat het gewoon niet allemaal kan: en de perfecte moeder en vrouw zijn en een perfect schoon huisje en alle sociale contacten frequent onderhouden... Ik kies nu sneller voor mezelf en laat de boel de boel. Laat het allemaal maar wat meer op mezelf afkomen. Komt vast goed! Jeroen gaat misschien als de kraamhulp er is nog een paar halve dagen werken en daarna heeft ie vrij (in totaal 3 weken). Eind juli, begin augustus heeft ie weer drie weken vrij, heerlijk! Verder gelukkig heel veel lieve vriendinnen, (schoon)ouders, broer, schoonzus etc. om me heen. Iedereen is op de hoogte en zal me goed in de gaten houden, haha! Hoe is het ondertussen met Kasper? Heeft ie vannacht ook slecht geslapen? @Bos, zijn jullie al over een naam uit eigenlijk? Nou, ik ga even heerlijk bankhangen! Fijne dag meiden!
Oh meiden!!! Moet even iets met jullie delen! Ben net de slijmprop verloren! Was wel met wat bruinverlies erbij. Ik weet dat het helemaal niets hoeft te betekenen, maar bij Jesper braken een uur later de vliezen. Toen had ik er alleen geen bruinverlies bij. Ben dus stiekem toch wel een beetje zenuwachtig, hahaha! Ik hou jullie op de hoogte. Kus
MissX, zou het doorzetten? Zo spannend, zet hem op! Bos, Jesper is een hele leuke naam, hihihihihi. Dan heeft MissX straks Jesper en Lars en jullie Lars en Jesper
@MissX: ik denk ook dat reele verwachtingen heel veel schelen, dus dat zal je vast nu veel helpen! En het niet allemaal perfect hoeven doen van jezelf helpt vast ook! En het is ook erg lekker dat Jeroen veel vrij heeft, dan sta je er ook niet alleen voor! Wat goed dat Jesper zo goed als helemaal van zijn waterpokken af is, hoef je je daar straks ook geen zorgen meer om te maken. Spannend hoor dat je de slijmprop nu kwijt bent! Wordt het toch nog kritisch naar je moeders verjaardag... Kasper had een slechte nacht inderdaad vannacht en wij dus ook.Toch voel ik me vandaag wel goed en meneer is hartstikke lief. Hij blijft heel graag op schoot liggen, maar dat is geen probleem. Op maandag is hij toch enig kind . @Bos: ga inderdaad maar voor Jesper! Dat zou voor ons allemaal heel gemakkelijk zijn als jullie twee kinderen hadden met dezelfde namen... Jullie zitten waarschijnlijk wel in de scandinavische hoek te zoeken denk ik he? Gelukkig heb je nog even om erover na te denken! Zo maar eens Ronja ophalen bij de kinderopvang. Ik hoop dat ze een leuke dag heeft gehad. Vanmorgen had ze er niet zoveel zin in, maar dat kwam waarschijnlijk ook doordat ik haar bracht in plaats van Frank. Normaal is ze altijd heel gek op haar vader, maar de laatste weken ben ik topfavoriet. Ik mag eigenlijk niet weg zonder haar en vanmorgen vond ze dat dus ook niet zo geslaagd. Maar meestal vindt ze het daar wel erg leuk.