Ik ben idd ook benieuwd maar ook ik zeg "Geniet en doe rustig aan!" Quint.. he spannend zeg morgen de eerste echo. Komt helemaal goed joh! Anneke.. fijn dat Kasper wat rustiger slaapt nu.. heerlijk wat meer tijd voor jezelf dan. Ben ik even blij dat ik nog een dochter krijg Word ik vast volgens jaar nog meer verwend. Wel super romantisch en lief van je man hoor! Bos.. leuk dat fietsstoel geslaagd is. Welke is het geworden? Hier ook goed verwend door dochter en manlief!
Hey lieverds! Hier dan eindelijk bericht van mij! Ik heb niet heel veel tijd, maar toch even een update. @Idm: Gefeliciteerd met Lennard!! Wat een leuke naam! Hihi, zijn we toch dezelfde dag bevallen meid! Ben heel erg benieuwd hoe het met jullie gaat! Bedankt voor alle lieve felicitaties! Oh wat genieten we zeg van de kleine Lars! Hij is ZOOOOO MOOOOOOIII!!! Vrijdagavond begonnen de weeën zoals ik al schreef. Wist gewoon meteen dat het weeën waren, toch zo anders als die voorkrampen! Om 00.00 uur hebben mijn schoonouders Jesper hier uit bed geplukt, voor de zekerheid. Ik dacht toen nog: zal dat wel nodig zijn? Wie weet zet het helemaal niet door! Ze kwamen nog pas om het kwartier, soms wat sneller, soms zelfs minder snel. Wij zijn toen toch even gaan slapen (lees: Jeroen is gaan slapen, haha!). De weeën werden zo heftig en pijnlijk! Om 2.00 uur kwamen ze heel snel, soms om de 2 minuten. Ben toen snel onder de douche gesprongen. Jeroen heeft de vk gebeld en die adviseerde naar het ziekenhuis te gaan. Hij kwam er ook aan. Om 3.00 uur waren we daar. Om 3.30 uur lag ik aan het ab-infuus. Toen was het hopen dat de kleine nog 4 uur zou wachten, omdat ie anders niet genoeg binnen zou krijgen. Maar had al 6 cm. ontsluiting. Kwam in een weeënstorm terecht en heb ontzettend veel moeten overgeven, zo naar. Om 5.10 uur hield ik het niet meer en vroeg ik om pijnstilling. De vk liep de gang op om te overleggen en hij was nog niet weg of de vliezen braken en ik kreeg direct persdrang. Binnen vijf minuten was ie er! Vond het heel erg heftig allemaal. Als de persweeën niet op dat moment gekomen waren, weet ik niet wat ik had moeten doen. Denk dat ik dan echt in paniek was geschoten, kon tussendoor gewoon niet meer op adem komen namelijk. Maar gelukkig is het zo gegaan. Ben wel flink gescheurd en gehecht, maar toch heb ik er nauwelijks last van. Zo'n verschil met de vorige keer! Kan het zelfs zonder pijnstilling af dus dat zegt wel wat. Toen was het de vraag hoe verder, omdat Lars nog geen 2 uur na de ab is geboren. Maar na 24 uur observatie vonden ze dat ie het zo goed deed dat we naar huis mochten! Hij moet wel wat extra gecontroleerd worden nu. Tot vannacht had ie maar één keer geplast en hield hij niks van de voedingen binnen, maar dat gaat nu beter gelukkig. We ziet ie best geel, dus dat moeten we even goed in de gaten houden. Borstvoeding: na de eerste voeding alles alweer kapot... Het is erg gevoelig. Heb nu mother mates op m'n borsten, dat is wel verlichtend. Heb enorme overproductie. Vanmorgen 180 cc gekolfd, en dat voor de derde dag... Lars krijgt dus genoeg binnen nu, haha! Gelukkig word ik goed begeleid door een lactatiekundige en de kraamhulp, want de kans op een borstontsteking is nu extra aanwezig (kloven en overproductie). Voel me net Lolo Ferrari, haha! Maar goed, al met al prima hier dus. De hormonen lijken nog ver te zoeken, zit zo lekker in m'n vel! Ik hou er wel rekening mee dat de kraamtranen nog zullen komen, we zien het wel. Had me echt op het ergste voorbereid na de vorige keer, maar het gaat allemaal zo goed! Wel ontzettend moe. Heb sinds de bevalling misschien 8 uurtjes geslapen. Lars komt elke 2,5 uur, dus dat is wel pittig. Maar tussen de voedingen door slaapt ie eigenlijk alleen maar. Merk ook dat ik wel heel slap ben. Kan nog niet veel, maar dat heeft natuurlijk tijd nodig. Ik zal proberen vanavond wat foto's op de computer te zetten en wat te laten zien. Anders in ieder geval morgen. Sorry even voor dit ego-berichtje. Zal later weer op alles reageren, maar nu even tijdgebrek he Liefs!
Miss.. he meisje! fijn dat alles goed met jullie gaat! Wat een heftige bevalling zeg.. snel en heftig. Hopelijk ga je geen last van de hechtingen krijgen. Balen van je kloven ik heb ook een BO gehad en dat is geen pretje Ik ben ERG benieuwd naar jullie ventje Lars dus ik kom vanavond nog wel een x spieken! Hopelijk krijg je niet erge kraamtranen.. ik ken het helaas maar al te heftig dus nu alvast ene knuffel Liefs
Meiden, Van Harte Gefeliciteerd met jullie zoontjes, allebei op dezelfde dag!! Wat een toeval zeg!! Geniet lekker van jullie mannetjes!!
@missx: wauw wat een verhaal en wat is het snel gegaan zeg vooral op het eind. hoop dat je snel weer beetje opknapt en minder slap bent. hoop ook dat de kraamtranen wegblijven en je lekker door kan gaan met genieten (zonder die hormonsters) @anneke: haha zo'n grote verrassing zelfs dat hij hem niet eens heeft ingepakt omdat ik hem zelf heb uitgezocht haha. ach het gaat om het idee en ik hou wel van een nuttig cadeau. heb hem toch nodig. vandaag nog even fietstassen gekocht en nieuwe beschermers. nu nog een nieuw standaard want mijn fiets valt wel erg snel om en dan kan hij er weer even tegenaan... @ukkie: een zitje van bobike zwart met zwarte bekleding en een printje... ben je er al over uit wat je doet met het bedje?
Hallo allemaal! @MissX: dat is inderdaad een heftige bevalling geweest, zo ontzettend snel! Wel fijn dat je je nu zo goed voelt, waarschijnlijk zul je nog wel wat last krijgen van de hechtingen, maar ik help je hopen dat het niet zo erg wordt als de vorige keer. Ach, dat zal vast meevallen, want anders had je er vast al last van gehad. Wel rot dat je nu al zoveel last hebt van de borstvoeding. Ik hoop dat je lactatiekundige je kan helpen, want die kloven dat doet echt heel zeer en een borstontsteking heb ik nooit gehad, maar schijnt ook heel pijnlijk te zijn. Ik ben heel benieuwd naar hoe de kleine Lars eruit ziet! Geniet er lekker van meid en als je er wel even doorheen zit, dan kun je dat hier natuurlijk ook kwijt. Hoe reageert Jesper trouwens?
@Bos: dat is inderdaad niet gek! Als een naam echt heel sterk bij een bepaalde persoon hoort voor jouw gevoel, dan denk je daar altijd het eerst aan. En wat kan nu een sterkere associatie zijn dan met je eigen zoon? Grappig is dat! Hoe is het vandaag dames? Hier alles goed! Heb vanmorgen lekker een stukje gelopen en straks komt mijn nichtje langs op kraamvisite. Vanmiddag wordt het huis van mijn ouders overgedragen, dus die komen daarna hier even naartoe voor een bakje koffie. Kunnen we het even vieren. Frank is vandaag de hele dag op cursus, dus die zal wel laat weer thuis zijn, maar Ronja, Kasper en ik komen de dag vast wel door. Vandaag komt als het goed is de puckababy die ik voor Kasper heb besteld. Ik ben benieuwd naar het effect, zou het voor hem wel heel lekker vinden als het wat rust geeft. Op zich wordt hij al wel rustiger en slaapt hij wel al meer, maar hij wordt nog regelmatig tussendoor wakker doordat hij wild met zijn armpjes slaat of zichzelf in zijn gezichtje krabt. De nachten gaan trouwens erg goed de laatste dagen. Steeds maar één nachtvoeding, zo tussen twee en drie ergens. Daar ben ik echt heel tevreden over. Ik keek net het nieuws op rtl4, blijkt het weer een stuk slechter te worden richting het weekend. Kouder en regenachtig. Beetje jammer, want zaterdag is het vrijgezellenfeestje van een vriendinnetje van mij en dan gaan we de hele dag buiten activiteiten doen...
@missx Je hebt het super gedaan meis ik wacht rustig af op de mooie spam. doe maar lekker rustig aan en van je mannetje genieten. over de weeen storm en overgeven had ik ook ik schaamde me kapot.hihi.
Anneke.. fijn dat de nachten al beter gaan1 hopelijk werkt de puckababy nog beter. Balen van het weer zeg! Wij gaan een weekendje weg naar Middelburg(zeeland) hopelijk goed weer
MissX, ik sluit me bij Gimena aan, je hebt het super gedaan! En het is zo snel gegaan, jeej. Doe rustig aan nu! Ukkie, ik hoop dat het weer niet slecht wordt dit weekend. Heerlijk een weekendje weg! Bos, kan me voorstellen dat je het gek vindt om de naam van jullie zoon steeds terug te lezen. Zou ik ook hebben. Anneke, jammer als het slecht weer wordt. Ik hoop voor je en voor Ukkie van niet. Fijn dat het doorslapen beter gaat, ben benieuwd wat je van de puckababy gaat vinden. Vandaag voor de echo geweest. Ik ben iig zwanger hahahahahaha en verder kan het nog alle kanten op. Het hartje konden zij nog niet horen/vinden, moet dus over een week terug. Het blijft spannend maar zal vast goed komen. Onze kleine schat loopt nu redelijk goed en wil alleen maar lopen. Da's vermoeiend/schiet niet op, zeg. Vanochtend in het ziekenhuis ging ie alle kanten op, hahahahahaha.
@Quint: oh goed teken dat ze het in ieder geval zagen toch.... teken dat het niet buiten baarmoederlijk is. komt helemaal goed meid...
@Quint: wat fijn dat in ieder geval te zien was dat je zwanger bent, wel weer spannend voor volgende week, maar ook dat komt helemaal goed! @Gimena: de puckababy is inderdaad dat ding op de foto van Quint. Het is een inbaker slaapzakje, zodat een kindje zich niet met zijn armpjes wakker slaat elke keer. Het was een succes! De nachtvoeding was nu pas om half vier, goed he? Zo krijgen we er steeds een klein beetje slaap bij. Ronja is trouwens aan het overgaan van twee slaapjes overdag naar eentje. Dat is nog geen feest, want het stuk wakker van de middag is eigenlijk nog te lang en dus is mevrouw dan tussen vijf en zeven niet te genieten. Probeert alles uit en niets is te gek. Hoop dat ze snel went aan haar nieuwe ritme nu moet ik nog ogen in mijn rug ontwikkelen, want als ik even niet oplet ontstaan hier de grootste noodsituaties! Even een vraagje trouwens. Jullie kindjes zijn allemaal net ouder dan Ronja, hebben zij al een periode gehad dat ze beginnen met slaan, schoppen en knijpen? Ronja doet dat nu en vindt dat zelf heel grappig. Ik zeg steeds tegen haar dat het niet mag en dat ze alleen mag aaien, dan houdt ze er wel eventjes mee op, maar niet zo heel lang. Hebben jullie een gouden tip voor me hoe hier het beste mee om te gaan?
@MissX en Idm: hoe is het bij jullie en met de kleine Lars en de kleine Lennart? Hier een relaxte dag tot nu toe. Vanmorgen even met Kasper de stad in geweest. Ik heb morgen een sollicitatiegesprek (spannend!) en heb een net jurkje gekocht daarvoor. Daarna ben ik mijn kledingkast gaan uitmesten. Er ligt nu een zak met kleren die me te groot zijn, voor mijn moeder en wat zij niet wil voor het leger des heils, een zak met positiekleding voor een oud collega en een zak met echte vuilnis. Wat een ruimte weer in mijn kast, heerlijk!
Lieve meiden, Ik lees net jullie lieve berichtjes, fijn! Doet me goed, want het loopt hier echt niet lekker nu. Ik heb niet eens de energie om alles op te schriijven. Ik zit goed in m'n vel hoor, maar ben zoooo moe... Lars spuugt veel en heeft heel veel krampjes. Hij slaapt amper dus ik kan gewoon niet bijtanken. Elke nacht misschien 2 uurtjes slaap... Zit er een beetje doorheen. Ik probeer later uitgebreider te schrijven, echt waar. Maar voor nu is dit even de update. Uiteraard geniet ik wel volop van het kleine ventje! Liefs van mij