Wie nog meer in augustus voor een 2e? (1e kindje van augustus 2009)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door MissX28, 17 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ukkie2009

ukkie2009 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.957
    0
    0
    Thuismama
    Zwolle
    mag ik mijn poppetje dan ook ff spammen?

Afgelopen weekend in Zeeland:

2. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    @MissX: fijn dat je je al wat beter voelt meid! Zal inderdaad wel even wennen zijn zonder kraamhulp, maar het scheelt wel dat je nog twee weken een fulltime Jeroen thuis hebt. Zeker nu je nog niet helemaal op krachten bent. Hopelijk ben je snel van je blaasontsteking af. En natuurlijk mag je me altijd om advies vragen, al moet ik je wel waarschuwen: ik doe ook maar wat. In ieder geval is het nu een stuk beter te doen voor me dan een week of vier geleden om alleen thuis te zijn. Ronja probeert wat minder uit, het wordt allemaal wat gewoner. Wat bij mij goed werkt is Ronja al voor de voeding wat anders te laten doen. Bijvoorbeeld in haar eetstoel neerzetten met potloden en papier en dan erbij gaan zitten met Kasper om te voeden. Dan kan ik ondertussen met haar praten over haar (overigens prachtige) tekening en dan voelt ze zich ook niet zo buitengesloten. Gelukkig heeft Kasper nu ook wat minder vaak voeding nodig, zit nu toch vaak wel vier uren tussen. En sinds ik de fles geef, gaan de voedingen ook sneller. Ronja heeft ook wel echt moeten wennen aan de nieuwe situatie hoor. En je merkt het nog steeds wel aan haar. Ze heeft bijvoorbeeld weer veel vaker haar speen in, want dat ziet ze bij haar broertje en dan wil zij hem ook. Het is mij geen drama waard om die nu niet te geven. Wordt vanzelf weer beter.

@Ukkie: wat een mooie meid is Sophie ook, super! Het schiet voor jou ook alweer lekker op he? Kan me voorstellen dat je soms ook denkt van laat nog maar even duren... maar het is ook wel erg leuk hoor. En vanaf een week of zes wordt het ook echt weer gemakkelijker merk ik nu.

@Bos: goed dat je op jezelf past! Mijn buik is nog zeker niet plat hoor... verder ben ik wel weer aardig de oude, maar heb echt een randje op buik en zij... een soort zwembandje. Maar met zo'n verhoogde taille zie je daar lekker niks van!

Bedankt voor de complimenten voor het jurkje. Ik vind het zo lastig om een outfit voor zo'n gelegenheid te kiezen, maar heb er nu wel vertrouwen in.

Mijn spierpijn is gelukkig in de loop van de dag wat bijgetrokken. Voel me nu wel weer prima. Frank heeft een avonddienst, dus ben alleen met de kids. Ronja ligt al lekker in haar bedje en Kasper heeft zijn onrustige uurtje, ligt wat te draaien in de box. Morgenvroeg ga ik weer lekker een rondje lopen. Laatste training voor de loop van zondag, vind het best spannend... ben benieuwd hoe het zal gaan.

Prettige avond allemaal en tot snel!

3. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Mijn kroost!

4. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    @anneke: oh in dit jurkje lijk je al weer aardig plat haha.. perfecte jurk dus :D

@ukkie: die vermaakt zich wel zo te zien in de buggy

5. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.523
    3.772
    113
    Lieverds,

Leuke foto's van knappe kindjes en een prachtige jurk (!), Anneke.

Bos, het duurt niet zo heel erg lang meer voordat je gaat bevallen. Wat gaat het toch ontzettend hard, zeg.

Anneke, duim voor je dat je een leuke nieuwe baan vindt. Zal uiteindelijk wel goed komen maar het is echt niet leuk om ergens weg te moeten gaan.

MissX, heel fijn dat het steeds beter gaat. En het zal je zeker wel lukken om straks met twee kindjes alleen thuis te zijn, al zal het denk ik in het begin even wennen zijn totdat het een routine wordt.

Nee, wij hebben nog steeds geen oppas als ik zou moeten gaan bevallen. Wij willen tzt onze buren gaan vragen of ze willen oppassen maar daar zie ik ontzettend tegenop. Stel bijvoorbeeld dat het 's nachts gaat gebeuren en wij ze dan wakker moeten maken. Daarnaast zijn het mensen die werken en onze jongen is ook helemaal niet gewend om bij vreemden te slapen. Nee, ik word nu al heel erg zenuwachtig als ik daar aan denk. Het liefst zou ik familie in de buurt willen hebben, zucht. Misschien nemen wij de kleine gewoon maar mee naar het ziekenhuis.
    En nee, ontslaan tijdens zwangerschapsverlof en nog een aantal weken erna mag inderdaad niet. Maar goed was toen in juli bevallen van een prematuur kindje en begin september te horen gekregen dat ik word ontslagen. Dan moest ik dus over mijn ontslag gaan onderhandelen. Het onderhandelen ging voor geen meter. Op een gegeven moment ben je er gewoon zo ontzettend klaar mee dat je toch graag een punt achter wil zetten. Ik kon toen in principe wat langer (twee maanden max denk ik) in dienst blijven maar vond het niet de moeite waard + wilde wat langer met de kleine thuis blijven. Uiteindelijk per direct een nieuwe baan gevonden en daar ben ik tot op heden heel erg gelukkig mee. Mijn ex werkgever neem ik het overigens nog steeds zeer kwalijk (niet dat zij daar wakker van liggen, hoor). De manier waarop het gegaan is, gewoon smerig.

Heb ook nog wat minder nieuws te vertellen. Heb sinds gisteren een beetje bloedverlies. Maar ja, mijn mk was ook steeds een beetje bloed dus hou rekening mee dat het weer mis kan gaan. Mijn man is helemaal van slag, iig meer dan ik, geloof ik. Ik weet echt niet wat ik moet verwachten, heb morgen gelukkig een echo...

6. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    @Quint: meid, ik ga zo voor je duimen dat het er allemaal goed uitziet morgen! Probeer je niet al te veel zorgen te maken, knuffel!!!

7. gimena

gimena Niet meer actief

@bos Sophie woog 2795,

8. gimena

gimena Niet meer actief

Wat een lieve Spam,s:D

@Q zal duimen voor een goede echo vandaag

9. ukkie2009

ukkie2009 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.957
    0
    0
    Thuismama
    Zwolle
    Anneke.. wat een moppies!

Gimena.. dat is een idd een kleintje :)

Quint.. ach nee toch? ik duim voor een goede echo! En waar woon je? Je mag je jongen hier altijd brengen, dag en nacht!

10. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    @Quint: hoe laat heb je je echo? En hoe gaat het nu? Ik kijk de hele ochtend al steeds even of er al nieuws is, maar nog niets. Ik hoop zo dat het goed is!
    Je mag je zoontje hier ook altijd brengen hoor, maar ik denk niet dat je in de buurt van Leeuwarden woont of wel?

11. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.523
    3.772
    113
    Lieverds, jullie zijn heel erg lief, moest net een traantje laten. Ik woon in dezelfde stad als de vader van MissX ;) A.lme.re.

Anneke, de echo was 's middags pas en alles was gewoon PERFECT! Waar het bloed vandaan komt, wisten zij niet maar er was geen enkele reden om zich zorgen te maken. Het hartje klopte al en het kindje was duidelijk te zien. Ben zo blij en opgelucht.

12. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Ik heb ook de tranen in mijn ogen, wat ben ik blij voor je!!!!

13. ukkie2009

ukkie2009 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.957
    0
    0
    Thuismama
    Zwolle
    Quint.,. oooh super!!! Echt wat ben ik blij voor jullie!.. hier woon in in Zwolle en Zwolle- A.lm.ere is niet zo heel erg ver dus het aanbod staat altijd!

14. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Hey meiden,

Hoe is het bij jullie allemaal? Quint helemaal blij? En Idm? Hoe groeit Lennart en hoe voel jij je? En MissX? Ben je inmiddels wel van die vervelende blaasontsteking af? En alle anderen: hoe gaat het ermee?

Hier gaat het goed. We zijn wel allemaal verkouden, maar dat gaat vast wel weer over. Heb vanmorgen heerlijk gesport. Er zit kinderopvang in de sport school en daar is Kasper voor het eerst naartoe geweest. Dat ging gelukkig helemaal goed. Ronja is naar de gewone kinderopvang, Kasper ligt nu lekker op mijn schoot te slapen. En zo meteen krijgen we een oud collega van mij op kraamvisite. Het is een lekker dagje dus! Vanmorgen zat ik voor het eerst weer op mijn gewicht van voor de zwangerschap. Ben helemaal happy! Mijn buik is nog wel flink uitgelubberd, maar dat was de vorige keer ook zo en toen zag het er na een maand of vier toch wel weer normaal uit. Daar hoop ik nu ook op ;) al is het ook weer niet zo erg dat ik me niet kan vertonen. Alleen in bikini vind ik het nog niet zo mooi... en aangezien we over een dikke twee weken naar Ameland gaan... zou het wel fijn zijn als ik die aankon. Ach, waar maak ik me ook druk om, binnen twee maanden weer op gewicht zijn is al heerlijk. Verder een rustige dag op de planning. Doen jullie nog leuke/bijzondere dingen vandaag?

Fijne dag allemaal en tot spoedig!

15. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    @Quint: super mooie echo meid ben erg blij voor je

@anneke: handig zeg kinderopvang bij de sportschool. hier alles goed..

16. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Hey allemaal,

Hebben jullie het allemaal druk? Hier is de verkoudheid langsgekomen. Ronja, Kasper en ik zijn alledrie snotterig. Erg jammer. Hoop dat het over is voor ik zondag mee doe aan die loop!

Fijne dag allemaal weer!

liefs,

Anneke

17. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    Anneke: ja allemaal druk hier vandaag is de behanger geweest dus babykamer is klaar over 2 a 3 weken komt lars zijn nieuwe bed en kast dus kunnen we de babykamer inrichten. Vandaag hele dag bezoek gehad was erg gezellig morgen werken en dan lekker rustig weekend hoop dat je verkoudheid snel over is

Ben weer weg zit op mijn mobiel want zit in bad

18. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.523
    3.772
    113
    Ben niet erg druk maar ben gewoon aan het werk ;)

Dank jullie wel voor alle lieve reacties. Wij zijn opgelucht en blij dat alles goed gaat.

Anneke, beterschap voor de kids en voor jou ook! Wat goed van je dat je sport. Ik heb echt nooit zoveel dicipline gehad. Mijn sport is babyzwemmen, hahahaha.

Bos, wat zal je blij zijn als alles af is. Geeft ook rust, denk ik.

Ukkie, hartelijk dank voor je lieve aanbod. Als je het goed vindt, hou ik de mogelijkheid in mijn gedachten al zou ik jullie niet mee willen belasten.

19. gimena

gimena Niet meer actief

@Q jaaaa mooie echo

20. MissX28

MissX28 Bekend lid

2 aug 2009
    735
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hey meiden!!

Even niet geweest, merk dat ik echt moet wennen aan het nieuwe drukke leventje, haha! En 's middags als Jesper op bed ligt, probeer ik Lars er ook in te hebben zodat ik zelf ook nog even kan slapen. Blijft op het moment nog even weinig tijd voor mezelf over maar dat komt vast wel weer.

Het gaat goed hier. Jesper is weer steeds vrolijker gelukkig en hij vindt Lars hartstikke leuk en interessant! Lars doet het ook erg goed. Hij meldt zich overdag ongeveer om de 3 uur en afgelopen nacht twee keer om de 4 uur. Fijn! Wel heeft ie nog steeds erg veel last van krampjes, vooral in de avonduren. Overdag is ie tussen de voedingen veel wakker, maar 's nachts slaapt ie gelukkig erg veel tussen de voedingen. Hij heeft nog veel zuigbehoefte dus wij telkens met de pink erin want meneer snapte niet veel van de speen. Maar vanmiddag heeft ie 'em voor het eerst een kwartier in gehad! Oh wat zou dat fijn zijn als we die iets vaker kunnen gebruiken. Nu lopen we heel veel met 'em rond, maar dat kan straks gewoon niet als Jeroen weer aan het werk is en ik ook Jesper erbij heb.
    Heb gelukkig geen last meer van de blaasontsteking. Moet de kuur nog wel afmaken. Verder voel ik me erg goed, op de moeheid na dan he... Borstvoeding is ondertussen pijnloos geworden! Had ik nooit durven dromen, zo fijn! En Lars doet het er super op.

@Quint, YES!!! Oh wat fantastisch meid dat de echo goed was, super! Gun het je zo! Lekker genieten nu he!
    Jee, wat is dat destijds op een nare manier gegaan zeg op je werk. Belachelijk!
    Over oppas... Het is dat jullie hier zo'n eind vandaan zitten, maar ik had je zo graag geholpen!! Zat jullie kleine nou eigenlijk op een kdv? Misschien was het een optie om een van de leidsters te vragen mocht het 's nachts gebeuren? Hier heeft een kennisje dat gedaan toen ze ging trouwen en ook geen oppas had omdat iedereen natuurlijk op de bruiloft kwam. Die leidster vond het wel leuk om wat bij te verdienen.

@Gimena, wat was Sophie een kleintje he! En ik vind Lars al zo klein met z'n 4 kilo, hahahaha!

@Bos, fijn dat de moeheid minder is zeg! En lekker aftellen, bijna verlof! En fijn dat het opschiet met de kinderkamers! Weer iets dat je kunt afstrepen!

@Ukkie, haha die nachten ja... Ik was even vergeten hoe erg ik die vond. En met Jesper, ja toen kon ik 's ochtends gewoon lekker terug het bed in duiken. Maar dat zit er nu niet meer in. Merk dat het vooral vervelend is als Lars rond 6.00 uur voor een voeding komt. Dan ben je drie kwartier bezig, lig je net weer in bed en is Jesper om 7.00 uur wakker... Maar ach, gelukkig weet ik dat er ooit een eind aan die nachtvoedingen komt en hou ik daar maar aan vast ;)!
    Wat een geweldige foto van Sophie trouwens! Wat wordt ze al groot zeg. Leuke kleren ook!

@Anneke, goede tip om de oudste lekker te laten kleuren ofzo tijdens de voeding! En hoe doe jij het als je met allebei naar boven moet: een voor een of beide tegelijk op de arm? Dat zijn van die dingen, daar moet ik straks gewoon even handigheid in krijgen denk ik. Komt vanzelf goed.
    Wat een leuke foto van Ronja met Kasper! Vind ze echt op elkaar lijken joh!

Nou, ik ga even dweilen en dan gaan we even lekker met z'n viertjes (en de hond!) wandelen. Wel een heel gesjouw hoor, met zo'n duo-wagen! Maar wel ideaal...

Deel Deze Pagina