Wie nog meer: in bad bevallen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door MirW, 14 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Ik hoefde dat niet, de vk vond de bank ook prima. Daar wel even een goedkoop dekentje overheen gelegd. ;)
    Maar ik zou dat bespreken met je vk.
     
  2. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Oké, hopelijk hoeft dat bij ons ook niet. Ga het idd even bespreken allemaal.
     
  3. Maagd

    Maagd Fanatiek lid

    8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    2x in bad bevallen en 2x geweldig. Echt een aanrader hoor.
    Er was net een reactie van iemand die zei dat het serene wat je op internet ziet niet zo is, niet bij iedereen misschien maar bij mij wel.
    Ik was helemaal zen. Ging super vlot.

    Andere topics hierover heb ik vaak wel uitgebreid gereageerd. Dus als je meer wilt lezen moet je dat even terug zoeken.
     
    Marria en Haver11 vinden dit leuk.
  4. marb

    marb VIP lid

    21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Hier de eerste de weeen in bad opgevangen, echt zoveel beter te doen dan voordat ik in bad ging! Had eigenlijk ook willen persen in bad, maar had een vk die vond dat ik per se op bed moest, want anders kon ze het niet zien. Geen enkele reden voor, en vind dat nog steeds jammer.

    Tweede wilde ik in bad, maar dat ging veel te snel. Mevrouw viel er al uit voordat het bad vol was :p
     
  5. milou1991

    milou1991 Fanatiek lid

    12 aug 2014
    1.314
    454
    83
    Vrouw
    Tbm
    Hahaha ik heb dat juist andersom! Van de eerste gewoon in bed bevallen en dan wordt de baby zo omhoog geschoven. Alles zat onder het bloed, slijm en babypoep. (Maar vond ik helemaal niet erg hoor! Was alleen dat t me op viel op foto's later haha!)
    Lijkt mij juist dat op die -wat zal t zijn- 1000 liter water dat halve litertje bloed niet zoveel uit maakt.
     
  6. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Ik heb dat toen een keer op een filmpje van een kennis gezien en dat hele bad was rood, je zag slijm en op een gegeven moment zelfs poep drijven.. Neh bedankt, doe mij dan maar gewoon een bed haha. Al geloof ik best dat t voor de baby een fijnere overgang is.
     
  7. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Ligt er ook maar net aan hoeveel bloed je verliest denm ik.
    Mja ff onder de douche en je bent weer schoon. :)
    Ieder zijn ding toch :)
     
  8. Maagd

    Maagd Fanatiek lid

    8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Heb bij beide badbevalling nauwelijks bloed verloren en mijn water was dan ook helemaal niet vies. De 1e had nog een beetje huidsmeer op z'n lijfje wat snel losliet in t water, dat was t enige. Verder was het schoon. Alleen nadat de placenta eruit was (uur later) was het wat roder maar ook toen viel dat heel erg mee.
     
  9. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Nou, ondertussen is het gebeurd en hebben jullie verhalen me wel gesterkt om het in bad te gaan proberen.
    Ik vond het, na het breken van mijn vliezen bij 4 cm, heerlijk om in het warme water te gaan, voelde heel ontspannen. Omdat ik al bijna direct heftige weeën had ging het tussendoor ontspannen ook beter. Ik had veel bekkenpijn in de zwangerschap maar in bad geen last van gehad, in tegenstelling tot mijn vorige bevalling op bed waar ik erg veel pijn in rug en bekken had.
    Uiteindelijk heeft de hele bevalling zelfs maar anderhalf uur geduurd! Badwater was eigenlijk helemaal niet vies.

    Alleen wil ik iedereen aanraden een bevalbad met thermostaat te nemen. Het bad in het ziekenhuis had dat niet, het water was voor mij heerlijk warm, maar bleek achteraf veel te warm te zijn geweest en hadden zoontje en ik allebei koorts na de bevalling en moesten we uit voorzorg 24 uur blijven...
     
    maansneeuw, Haver11 en Marria vinden dit leuk.
  10. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Ik heb mijn bevalbad binnen, nu wachten tot hij/zij komt :)
     
  11. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd!
     

Deel Deze Pagina