Ik hoop dat jullie me helpen want anders hou ik het echt niet vol, ik ben nu al aan het proberen te minderen voor het geval de zwangerschap ineens op ons pad komt maar daar ga ik niet teveel van uit.
Mijn kleine meid had een beetje last van eczeem in de eerste maanden en was ook erg gevoelig voor verkoudheid enzo. Ik heb me daar wel een beetje schuldig over gevoeld, omdat ik weet dat als ik langer borstvoeding had gegeven, dat ze daar waarschijnlijk geen last van zou hebben gehad. Met borstvoeding krijgt je kindje namelijk allerlei anti-stoffen mee, die in normale kunstvoeding niet zitten. Ik moet toegeven... borstvoeding geven kan inderdaad erg pijnlijk zijn ja. Maar misschien als je van die informatie-dagen volgt tijdens je zwangerschap of er wat over leest dat je uiteindelijk toch ervoor kiest borstvoeding te proberen. Trouwens, nu gaat het weer helemaal goed met ons kindje, dus wat dat betreft komt het heus wel goed, ookal geef je kunstvoeding!
wanneer beginnen we nu al? Of toch nog maar eerst ff afwachten en rustig afbouwen. Jij hebt het eerder gedaan voor 2 maand dus...
Tuurlijk gaan we jullie helpen! @Bloempje, ik vind het heel goed van je dat je een besluit hebt genomen. ik heb heel lang getwijfeld en ben voor borst gegaan kon gewoon de knoop niet eerder doorhakken! wat je ook doet, je doet het met de beste bedoelingen dus begrijp je volkomen. toch hoop ik deze keer goed borst te kunnen voeden, want ik had ontzettend veel melk, heel goede volle melk, maar kleintje was zooooo gretig (veel te laat geboren), ik had nachtmerries van hem zo agressief sabbelde hij en auw... alsof er een mes in mijn tepel gezet werd. ik vond op sommige momenten de bevalling nog minder erg. ik kon geen ademhalen en tranen rolde over mijn wangen. als kraamhulp weg was maakte ik snel een flesje en de volgende ochtend legde ik het uit en ging ze hem gewoon weer aanleggen.... oh wat een hel was dat! maar nu wil ik het toch weer proberen wat een verhaal, haha! sorry!
Ik rook niet en heb dus nooit hoeven stoppen, maar ik denk dat gewoon "cold turkey" het beste is. Of juist niet?
Ik zal ook nooi nooi zeggen. Ik zal idd infoavonden volgen en mischien dat ik dan zeg ik ga borst geven. en mischien moet ik het starks een maand proberen en dan me mening geven Maar ja we zien wel toch? Eerst maar zwanger raken hahaha
Ik rook ook nog steeds.. Maar ben vd Malborro overgestapt op de Kent. Is namelijk de helft lichter en doe ook nu 2/3 dagen met 1 pakje van 19 stuks.. Dus vind het al best knap van mezelf. En na me eisprong rook ik ook veeel minder, maar pas wanneer ik een positieve test in me handen heb.. ga ik helemaal stoppen met roken! Omdat het echt het enigste is wat ik moet opgeven en waar ik echt van hou, dus kan ik het makkelijker opgeven als ik echt zwanger ben. En in die eerste 2 weekjes kan het echt nog weinig kwaad. Die vriendin die vorige week bevallen is, heeft de hele zwangerschap gerookt en ook inderdaad een huilbaby en veel kleiner en lichter geboren. Dus ik wil dan geen risico lopen en stop gewoon.
ik begon altijd eerst met rustig af bouwen. dus bijvoorbeeld 1 als ik uit bed kom, 1 na het ontbijt 1 naar de luch 1 naar het avond eten en 1 voor ik ga slapen. En daarnaalleen nog maar naar de maaltijden en zo rustig afgebouwd. Maar ik heb nog 1half pakje liggen die ik eerst rustig oprook, hoe ik het net zei dat werkte bij mij het beste. Ik kon ook niet vand e ene dag naar de andere dag stoppen hoor
meiden ik gata ff snel me omkleden, en me makeup doen en me haar (jaja ijdeltuit 1ste klas ) want gata zo naar me schoonma toe, eten daaro. Kom zo voor dat ik weg gaat nog even lezen hoor meiden xxx
Heb het al ff gegoogled en gevonden, ik weet niet of dat wel werkt voor mij maar mocht ik straks nou zwanger raken zal ik wel moeten van mezelf
Cold Turkey is de naam van een manier van afkicken. Bij Cold Turkey wordt in een keer van de drugs of verslaving afgestapt, zonder "af te bouwen" en zonder middelen te gebruiken die de ontwenningsverschijnselen kunnen remmen. (Wikipedia) Wat erg Anoniem1405!! Dat wist ik helemaal niet! (borstvoeding). Je hebt het in ieder geval geprobeerd en je ventje is een snoepie!!!!
hoeveel rook je? ik denk dat je het wel kan! lichamelijke klachten vallen echt wel mee van nicotine. het is meer de wil en psygische verslaving. En geloof me, je wilt wel ga maar eens een paar dagen met een huilbaby "slapen", dat wil je echt niet... even 9 maanden doorzetten en na de bevalling heb je een ontzettende beloning KOM OP JE KUNT HET!
Ja precies en hij is er prima uitgekomen, en ik nog beter En Pooh, je moet je niet meer schuldig voelen over d'r exceempie, want 3 maanden is al heel goed van je... ze heeft een heleboel goeds van je binnen gekregen!
Maar ik denk ook wel als je zwanger bent dat die knop heel snel om gaat van wel-roken naar niet-roken (zit ik hier met 1 oog opgemaakt haha)