wie nog meer in de eerste ronde?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Bianca24, 25 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Nou, als je met je vinger naar binnen gaat, voel je ergens een soort balletje, dat is dan je bmm.
    Die gaat verschillende positie's nemen in verschillende tijden.

laag en hard : voor je vruchtbare dagen en na je vruchtbare dagen.

Hoog en zacht : vruchtbare dagen.

Je moet dan elke dag de zelfde positie nemen om te voelen.
    Dus bijv met je voet op de wc bril steunen, en dan 2 vingers naar binnen brengen.
    Want zo kan je ook je slijm op je vinger krijgen en kan je ook meteen je slijm bekijken.
    Kan je er draadjes van maken zit je in je vruchtbare dagen.

Het kan natuurlijk per vrouw verschillen, daarom moet je het leren kennen, en zo kan je dus ook berekenen wanneeer je in je vruchtbare dagen zit.

2. moederke

moederke Lid

7 jan 2008
    83
    0
    0
    jeetje mina hahaha:p..

3. Niet meer actief

Hahaha tja, het is wel handig hoor als je je eigen lichaam op dat soort punten kent.
    Ik doe het ook en ik temp daarnaast ook, omdat ik dus gewoon wil weten wanneer ik mijn ongesteldheid kan verwachten.
    Of wanneer ik eventueel kan testen.

4. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    nou als ik jou was. zou ik lekker klussen als het leuk is en voor de rest lekker aan kijken wat er gebeurt. als je toch in je eerste ronde al aan je bmm moet voelen of tempen of andere dingen...............................

nee hoor gewoon klussen! rustig aan! je bent pas twintig en pas in je eerste ronde. laat je niet gek maken.

gr mik

5. moederke

moederke Lid

7 jan 2008
    83
    0
    0
    ja.. laat me ook niet gek maken.. maar wil der wel wat meer over weten natuurlijk.. en ook weten wanneer me vruchtbare dagen zijn.. omdat dat wel belangrijk is.. maar dat zeg ik nu heb ik dus bruin verlies.. en denk dat het door gaat zetten naar menstruatie.. dus de volgende ronde beter haha hoop ik:p

6. Niet meer actief

Ja tuurlijk gewoon klussen wanneer je wilt.
    Dat doe ik ook.
    Maar het is gewoon handig om inzicht te krijgen over je cyclus, als ik nu niet zou tempen zou ik echt niet weten dat ik nu een cyclus heb van 32/33 dagen.
    En zou ik misschien met een rode broek door de stad ofzo lopen omdat ik ongesteld ben geworden en niet voel wanneer ik het word.

7. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    ik heb me daar nooit druk om gemaakt, maar gewoon om de dag geklust. en voila! zie mijn banner

dat soort dingen moet je nog niet aan willen beginnen. gewoon klussen en dan komt het echt wel goed en is het over een half jaar nog niet raak ga je beginnen met tempen bijvoorbeeld.
    succes

gr mik

8. Niet meer actief

Wij doen het ook gewoon wanneer we het willen.
    Want bij tempen, kom je er ook pas te laat achter wanneer je een eisprong hebt hoor.
    Dus dan kan je ook niet optijd klussen.
    Tempen is echt bedoeld om te kijken of je uberhaupt een eisprong hebt en inzicht te krijgen over je cyclus.
    En ik doe het alleen voor inzicht krijgen op mijn cyclus.
    Maakt me echt niet uit wanneer ik zwanger word.

9. miranda200375

miranda200375 VIP lid

29 okt 2006
    5.973
    0
    0
    mama en huisvrouw
    Oud-Vossemeer
    ik heb het wel eens gevraagd over hoe dat zit met bmm maar toen kreeg ik een website toegespeeld met kijk daar maar eens hoe het gaat, ik heb heel die pagina nog niet aangekeken. je moet natuurlijk niet nu iedere dag gaan klussen omdat je zo hoognodig ala minuut zwanger wilt worden maar het moet ook gewoon lekker en leuk blijven. Ik vrij gewoon waneer we allebei zin hebben ( nu is dat wel zowat elke dag) maar het is geen must omdat ik graag een baby wil. Vroeg of laat komt de kleine echt wel en daarvoor ga ik niet temperaturen of voelen of wat dan ook.
    En mijn lichaam beter kennen?! Waarvoor?
    Als mijn man weet wat ie doet is het goed genoeg. Ik hou daar niet van om zo ver op ontdekkingsreis te gaan maar goed dat is voor iedereen anders natuurlijk!

xxx

10. Niet meer actief

Met tempraturen kan je niet eens gericht vrijen, want je weet pas achter af dat je een eisprong hebt gehad.
    Ow my god :s

11. miranda200375

miranda200375 VIP lid

29 okt 2006
    5.973
    0
    0
    mama en huisvrouw
    Oud-Vossemeer
    ik richt mijn eigen daar niet op pas als het echt nodig is en ik heb dat nog niet gehoeven. Met de oudste heb ik er 1,5 jaar over gedaan dus nu tel ik ook weer 1 jaar verder en dan zien we wel. Als de tijd rijp is komt de kleine echt wel hoor

12. moederke

moederke Lid

7 jan 2008
    83
    0
    0
    vind ook dat iedereen voor zichzelf moet bepalen wat ie doet.. als jij het anders doet dan andere dan moet je dat helemaal zelf weten toch.. maar krijg nu een beetje het gevoel alsof je ons loopt af te kraken.. iedereen is op ontdekkinsreis voor iedereen is er een 1e keer dat die zwanger raakt.. en vragen heeft.. en met mensen willen praten over hoe of wat.. dat mag en daar is deze site denk ik ook vor bedoeld om met elkaar te praten.. dat u het anders okaay.. als ik alleen seks heb op de dagen dat ik het vruchtbaarst ben best.. als u elke dag seks heeft ook goed.. denk dat iedereen dat voor zichzelf moet bepalen..

13. Niet meer actief

Wat ben je toch een schat, dat je zo lief u zegt tegen andere, haha.

14. miranda200375

miranda200375 VIP lid

29 okt 2006
    5.973
    0
    0
    mama en huisvrouw
    Oud-Vossemeer
    @ Moederke, Zoals eerder gezegd te hebben IK hou er NIET van maar dat is voor iedereen anders!
    en anders lees blz 752 even goed door! want nu ga je mij ervan beschuldigen dat ik jullie bekritiseer of aanval en dat is niet zo. Ik geef je MIJN mening en HOE ik erover DENK. dat is iets heel anders hoor.
    En daar nog eens bij: ik ben geen u, maar gewoon je of jij. ik ben ook maar net 30!

@Ikdus, dan is het idd moeilijk als je niet voeld maar ik heb in het ziekenhuis gelopen gehad na 1,5 jaar proberen en toen moest ik ook temperaturen, dat heb ik 2 avonden gedaan en toen vond ik er al niks meer aan. Ik weet dat dat is om zo ook je eisprong onder controle te krijgen maar ik vind het niks.

15. Niet meer actief

Het is ook wel heel stom als je het in de avond doet hoor dat tempraturen :S
    En je krijgt ook je eisprong niet onder controle.

Het enigste wat je ziet is hoelang je cyclus ongeveer is en je luteale fase.

16. miranda200375

miranda200375 VIP lid

29 okt 2006
    5.973
    0
    0
    mama en huisvrouw
    Oud-Vossemeer
    sorry het waren ochtenden moest ik doen voordat ik opstond

17. Niet meer actief

Ik vind dat tempen ook niets hoor, maarja in een rode broek lopen vind ik al helemaal niets.

Zou mijn cyclus langer zijn dan die 43 dagen, zou ik ook niet weten waar ik aan toe ben.
    Test ik op dag 44 is het negatief, word ik op dag 60 ongi ofzo, is toch weer geld verspillen.

Als ik morgen nog steeds een hoge temp heb dan stop ik ook met tempen, want dan ben ik 100 % zeker dat ik mijn eisprong heb gehad.

18. moederke

moederke Lid

7 jan 2008
    83
    0
    0
    nee ik zeg alleen dat iedereen het doet zoals zij het wilt.. en dat jij het anders doet.. ja prima.. maar hoe je het schreef kwam een beetje bot over..maarja maakt voor de rest neit uit en ik zeg bijna tegen iedereen u ook als is diegene net zo oud als mij dat heb ik geleerd.. en sommige doen dat niet.. maar ik wel.. pas als iemand zegt dat het niet hoeft zoals nu dus..

19. miranda200375

miranda200375 VIP lid

29 okt 2006
    5.973
    0
    0
    mama en huisvrouw
    Oud-Vossemeer
    ja en ik voel idd de ongi lopen
    maar ik weet ook ongeveer nu moet ik ongi worden dus die week doe ik al inlegkruisjes in
    gewoon voor de zekerheid
    maar bij jouw is dat lastiger jah

20. Niet meer actief

Ik vind het echt heel lief :D

Deel Deze Pagina