He jeetje dat is ook niet niks zeg.... Je bent er dan toch eigenlijk altijd mee bezig ! Want bij alles wat je doet kan je er last van hebben... Wat ontzettend kl... dat er niet iets is wat kan helpen he... Heb je dat al lang ?
Ja depressies komen ook heel veel en vaak voor... Ook en rede dat het bij mij ontdekt werd ... Ik kwam niet verder ook al had ik hulp! Fijn dat het bij jou zo goed werkt! Nu je het weet kan je er iets mee he
Jeetje Pix, heftig hoor! Dat beheerst dus een groot deel van je leven, je moet altijd nadenken bij wat je wel en niet kan doen... Pff, lijkt me niet makkelijk!
Klopt, is zeker heel prettig dat je weet dat je er iets aan kan doen, maar ik merk wel dat ik er vaak toch net iets te lang mee door sukkel... Ik weet dat ik dan eigenlijk de HA weer zou moeten bellen, maar vind mezelf zo gauw een zeikerd ...
ja ik ben idd altijd mee bezig. ik kan bijvoorbeeld niet lekker gaan shoppen want als ik wel wat koop en nog lang de straten door loop krijg ik lsat (moet dan een rugzak nemen.. om gewicht te verdelen, en dan nog mag die niet te zwaar worden).. zo is het bijvoorbeeld gisteren dat ik in scheveningen last van mijn knie krijg.. op strand lopen is toch moeilijk. ik kan ook de toren van de pier niet op.. zou zeer waarschijnlijk halverwege het gevoel krijgen alsof ik 50 kilo zwaarder ben dan wat ik wel bent. ik kan niet sporten... maar wel zwemmen in warm water (is verzachtend, maar moet wel onder begeleiding.. ik sta nog op een wachtijst voor FM groep) mijn werk moet niet lichamelijk zwaar zijn .. vorige was dat wel (ouderen eten geven en activiteiten.. waar ik veel overeind buk) ik kan niet in een keer het huis schoonmaken.. anders lig ik de rest van de dag en volgend plat. ik heb klachten sinds 2 jaar.. maar wist niet waardoor, en diagnose sinds een jaar. ik probeer me ook niet al te veel zorgen te maken over zwangerschap en met kindje want ik zoek oplossingen uit om het leven makkelijker te maken. tja.. ik had antidepresiva voorgeschreven gekregen maar na een tijd ermee gestopt omdat ik misselijk, duizelijg, lomp van werd en 3 keer in een week onderuit ging.. was te gevaarlijk dus. heb toen diclofenac geprobeerd. werkte iets van 6 weken maar toen niet meer. nu leef ik met de pijn als ik het hebt en maak ik het zo dat mijn pijn voorop staat altijd. ik laat mezelf geen gekke dingen doen als het erg is.
Heej Pix, zit zomaar hardop te denken hoor; heb jij dan tijdens je evt zwangerschap ook extra begeleiding nodig van bijv. gyn, HA of fysio ofzo?
MAAR.. heb natuurlijk altijd wat over voor pijn als het iets leuks is zo maakt het de pijn waard! hehehe
dat kan ik nu niet zeggen want bij veel vrouwen met FM komt het voor dat ze tijdens hun zwangerschap minder last hebben.. misschien word er een stofje of zo aangemaakt waardoor pijnen minder heftig word ervaren ..weet ik niet.. gokje hahaha.. maar is afwachten.
ik ga nu naar mijn werk. vanavond zal ik even weer online komen.. hopelijk niet te veel bijlezen maar wel veel dames online dan om mee te kletsen doeiiii....fijne dag
Heej Tummetje, jekkes vervelend... Komt het omdat je zwanger bent of denkt te zijn of heb je misschien iets verkeerds gegeten?
Ik heb geen idee.. ik voelde de afgelopen dagen al wat maagzuur.. en ik eet gewoon wat ik altijd eet..
Hmm, vervelend... En je moet ook nog 8 dagen wachten voor je kan testen zie ik... O, wat is dat w88 toch vreselijk he?
jaaa idd ik haat wachten ik ga dr vanuit dat ik niet zwanger ben.. kan ik ook niet teleur gesteld raken..
Weet ik niet. Ik had xtra sensitive testen gebruikt van sensitest en dat werkte niet. Later heb ik toch (3 dgn voor mijn NOD) positief getest, maar dat resulteerde in een vmk. Een volgende keer wil ik het niet meer zo vroeg weten...
hmm..mn oog viel op die advertentie links.. dus ik dacht even kijken of het echt zo is.. maar we gaan gewoon voor de kruidvattesten volgende week..
Ik denk dat je idd gewoon beter kunt wachten met testen tot echt je Nod... Natuurlijk is het leuk om het zo snel mogelijk te weten want die spanningen zijn ook niks! Maar eigenlijk blijf je er toch mee zitten met die spanningen. Want als je zwanger zou zijn en je weet het vroeg zit je nog in die lange spannende periode... Ik wil het ook niet meer voor Nod proberen want ook ik wist het vroeg en werd het mk... Als ik het dan nog niet wist had ik niet eens in de gaten dat ik een vmk had! Maar goed snap het aan de ene kant ook wel hoor