wie nog meer in de eerste ronde?

Discussion in 'Zwanger worden' started by prinses, May 28, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. pixie

pixie VIP lid

May 30, 2008
    12,315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    :rolleyes: :( @ eigen banner.. *zucht* nou ik voel niks van het soort...dus ik ben waarschijnlijk onregelmatig (langere cyclus als eerst)

2. Snuffie

Snuffie Actief lid

Jun 22, 2008
    141
    0
    0
    Ik weet het ook niet hoor....

Ik heb die 28 maar ingevuld omdat ik toch iets moest invullen, maar ik zit nu op dag 37!
    Ik weet niet of ik overtijd ben of dat ik gewoon ongesteld moet worden en het lang duurt....

Tegen de verstopping eet ik maar activia.... en tegen de winden.... tja... mijn man heeft gewoon pech! Whoohahahahaahahah!

3. Ellen1982

Ellen1982 Actief lid

Jun 18, 2008
    363
    0
    0
    Verzorgende ig
    Eindhoven
    Ja dat heb ik dus ook, ik voel nu ook niets terwijl ik het allang had moeten voelen, ja zaterdag heb ik het wel gevoeld, maargoed...normaal heb ik het veel heftiger...vaag hoor....ik ben sinds eind feb. gestopt met de pil en had altijd regelmatige cyclussen...rond de 29/30 dagen...dus we wachten maar af. Heb wel alle kenmerken wat betreft slijm etc..We hebben zaterdag wel geklust, ik denk dat we het vanavond maar weer moeten doen :D ;)

4. Es1979

Es1979 Lid

May 4, 2008
    10
    0
    0
    Mamma Kitty, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap.

Alexia, is je mannetje alweer opgeknapt. Geniet van de voorbereidingen voor julie bruiloft. Trouwen is echt helemaal geweldig.

Ik voel me behoorlijk moe en wat last van krampen in mijn buik ken rugpijn maar ik durf niet teveel erop te hopen dat het raak is. Nog even geduld hebben. Hopelijk wordt ik vrijdag niet ongesteld.

Succes meiden!

5. lexy4

lexy4 Fanatiek lid

Jun 17, 2008
    1,107
    0
    0
    He Pixie, wat toevallig dat we in hetzelfde schuitje zitten, alhoewel... jij iets verder dan ik. Wij staan er ook niet heel erg goed voor financieel, al kunnen we het wel redden en straks met mijn inkomen erbij gaat dat helemaal goed komen. Een jaar lang alleen met zijn loon gedaan en studiefinanciering en dat ging ook goed. Was wel wat krapper en moesten geen kapotte dingen hebben, maar het lukte wel! Ik heb zelfs nog wat geld achter de hand (genoeg voor de babykamer zeg maar). Volgende maand wordt ons inkomen een keer verdubbeld, dus ik zie geen reden waarom niet... maar ja. Hij wil wel, maar moet nog even een knop omzetten. Hij blijft denken dat we het niet halen en dat hij meer geld wil hebben voor hij besluit voor een zwangerschap te gaan.
    Ik hou iedereen natuurlijk op de hoogte. Jij bent dus ook van mening dat jullie het allemaal wel gaan redden?

[quote="marloes22

@Lexy : Welkom hier! Jammer dat je vriend nog effe wil wachten...
    Maar dat zal wel helemaal goedkomen als ik alles zo lees ;)
    En uhh als hier weinig gekletst wordt wordt er idd druk geklust :p :p :p
    Neej zonder gekheid! Ene dag is het druk andere iets minder haha

Klussen is goed! Moet ook blijven gebeuren! Als het daarom wat rustiger is op het forum, hoor je mij niet klagen hoor ;).

Nou hier alles goed.
    Lekker druk weekend gehad.
    Bloedverlies is gestopt :D Gelukkig...
    Ben benieuwd of het bij de mk hoorde of toch iets anders is :(
    Leek een beetje op een menstruatie vrijdag en zaterdag... Gisteren was het meer rose en doorzichtig :(
    Maar ben blij dat ik er vanaf ben!
    Morgen middag die afspraak voro de echo en ga daar liever heen zonder grote onderbroek en een pak maandverband ;)

groetjes[/quote]

Ik ben benieuwd wat de echo weergeeft, je houdt ons op de hoogte he! Ben blij voor je dat het bloeden gestopt is en dat je nu weer kan gaan klussen. Ik duim voor je meid!
    Groetjes lexy

6. pixie

pixie VIP lid

May 30, 2008
    12,315
    0
    0
    Leusden
    @ Lexy
    nou we hebben het ook tot nu tu altijd op mijn inkomen (part-time met ORT uren) gedaan. Mijn vriend heeft zijn eigen bedrijf maar haalt niet veel binnen daarmee, dus kan eigenlijk niet meegerekend worden. Hij is ook op zoek naar een nieuwe baan die hij met zijn eigen bedrijf kan combineren,maar het gaat moeizaam...
    Ik hou ook geld achter elke maand (en idd dan moet niks kapot gaan), en dat is dan bewust sparen voor iets, en na ons nieuwe bankcombinatie (van 750 euro) gaan we beginnen aan sparen voor kindje. Ik ben achter gekomen dat als je er bewust met je geld mee omgaan dan leef je naar wat je hebt. Ik heb altijd geld zorgen gehad, tot huilen toe, maar die dagen zijn over... heb het altijd kunnen redden.Wij doe geen gekke dingen namelijk, en letten altijd op de centjes en kopen niks als we de geld niet hebben (geen leningen dus).
    bij babyuitzet gaan we zo veel mogelijk 2e hands kopen, en hopelijk krijgen we ook veel cadeau.. altijd fijn.

7. lexy4

lexy4 Fanatiek lid

Jun 17, 2008
    1,107
    0
    0
    Heey pixie,

Dus jullie hebben het ook niet echt breed. Begrijp ik nu goed dat jullie 750 euro hebben om een maand van te leven? Het is wel zo dat je leeft naar het geld dat je hebt, dat doen wij ook. Het is niet zo dat we heel erg veel moeten laten, maar kunnen niet flink uit ons dak gaan zeg maar. Dat zal vanaf volgende maand anders worden aangezien we dan het dubbele inkomen hebben.
    Het is wel zo dat je toch veel dingen ook krijgt. Vooral in de begin periode. Een vriendin van mij was net op bezoek. Zij is net bevallen van een baby. Zij zegt ook dat de kosten in het begin heel erg mee vallen. Ben dus niet gek en het klopt dus echt! Wanneer je veel dingen tweedehands kunt kopen, dan vallen de kosten helemaal wel mee. Ik hoop dat je vriend snel een leuke baan erbij kan vinden en dat jullie mogen genieten en geen zorgen meer hebben om geld. Denk dat jullie dat wel verdiend hebben als ik jouw verhaal zo lees!
    Heel veel succes!

Groetjes lexy

8. pixie

pixie VIP lid

May 30, 2008
    12,315
    0
    0
    Leusden
    beloof hierna weer op topic te blijven hahhaa.. 750 euro is voor een bank die we al een paar maanden voor sparen omdat die van ons echt naar de stort moet eigenlijk helemaal ingezakt en krijg last mijn mijn lichaam daardoor. we kopen wel een nieuwe omdat ik fibromyalgie hebt en heb dan een goed bank nodig.
    dank je verder voor de mooie woorden *knuffel* ik vind ook dat we het verdienen hahah maar heb mijn leven geaccepteerd voor wat het is, zal nooit rijk worden en ik ben overtuigd dat ik ALTIJD op de centjes zal moeten letten. ik hou van mijn werk en ja ag.. in de zorg verdien je niet veel he :p

9. pixie

pixie VIP lid

May 30, 2008
    12,315
    0
    0
    Leusden
    ik ga nu wel mijn bedje induiken. heb gewerkt terwijl ik toch nog ziek ben.. niet zo slim maar ag.. geniet van mijn werk.. hahaha
    tot morgen allemaal...
    *knuffel*

10. Esmee81

Esmee81 Bekend lid

Jul 26, 2007
    992
    0
    0
    ondernemer
    Hilversum
    Hey Meiden,

Ik ga hier maar eens meekletsen want op het andere forum (net gestopt met de pil) daar praten ook nog zwangeren en al bevallen meiden mee.
    Erg leuk allemaal maar ook frusti als je al die leuke lieve babyfoto's ziet :cry:

Hierbij mijn voorstelling. Ben ook in de eerste ronde en ik wacht het allemaal maar af.
    Wij zijn een jaar geleden ongeveer ook bezig geweest met zwanger worden en dat liep niet zo gesmeerd. De druk van het moment supreme en het bijhouden van ovulatie werd ons beide even teveel. Na een korte periode van rust zijn we er nu beter mee bezig, of liever gezegd, zo min mogelijk...

Voor de krap-zittende onder ons. Een kindje komt nooit uit... Er is altijd wel een reden te verzinnen waarom het nu-even-niet kan komen. Wij hebben het er ook vaak over gehad en van studie komt werk en van werk een nieuwe baan, en van een baan een nieuw huis, van een verhuizing weer een aanbouw en van de aanbouw weer een nieuwe keuken of badkamer, en dan wil je nog reizen voor 10 jaar, en uitgaan met vrienden en, en, en, en.... dan ben je 60...oeps, we zijn iets vergeten...
    ik heb wel respect voor degene die er goed over nadenken, want er zijn er genoeg die een kind op de wereld zetten en het niet eens een fatsoenlijk onderkomen en eten kunnen bieden, of er nooit zijn en alleen maar werken.

zo, hihi, ik heb mijn zegje gedaan!
    succes iedereen met zwanger worden!

ps misschien is het leuk om een lijst te maken zoals ze bij de andere topics doen. dan kunnen we een beetje bijhouden wie in welke ronde zit enzo... :rolleyes:
    Ik hoor het wel van jullie!

x

11. Northern

Northern Bekend lid

Jun 4, 2008
    998
    0
    0
    Hoi Meiden!

Hier ben ik weer eens.
    Onze internetverbinding deed de afgelopen dagen erg vreemd.
    Dan surfde je ergens en dan viel die ineens weg :(
    Maar hij doet het gelukkig weer :) Dus dacht van meteen even hier langs :)

Hier alles goed, buikpijn :(

Mamakitty: Van harte gefeliciteerd! :) Toppie meid! En een leuke vakantie he in Zeeland :)

Lexi4: Wat een verhaal, herken het wel een beetje. Mijn vriend heeft er ook heel erg lang over na moeten denken en dat heeft bij mij ook de nodige watervallen bezorgd. Praat erover met z`n 2en en geloof me........ze gaan overstag, geef hem wat tijd.

Marloes22: Succes vandaag! En kan me voorstellen dat je blij bent dat de :evil: weg zijn.

Esmee81: Ja erg frustie als je al die verhalen en foto`s dan ziet. Kom gezellig bij ons! :) En een lijstje lijkt me handig! Ik heb vorig jaar ook meegeschreven in een topic en toen deden we dat ook, je kan dan snel zien hoever iemand in de cyclus is. Wij hebben ook een pauze van 9 maand in moeten lassen wegens ziekte. Maar zitten nu weer in de 1e ronde :)

Iedereen een leuke (werk) dag gewenst.

Groetjes
    Northern

12. Vlinderfladder

Jun 4, 2008
    56
    0
    0
    Zuid Holland
    Hey allemaal,

Nou als het over de financien gaat dan kan ik ook nog wel meepraten.. maar inmiddels denk ik er ook een beetje over zoals Esmee 81: er is altijd wel een reden om het uit te stellen. Dus wij gaan er inmiddels helemaal voor.

Spannende tijden, hoe is de stand bij jou joh? pos test? ongi? klachten?

Hier een neg. test, hoge temperatuur maar geen ongi ( :rolleyes: ) nog iemand die het begrijpt? Gewoon toch maar wachten op de :evil: en op naar ronde 2 denk ik.. mocht ik zwanger zijn dan hou ik jullie op de hoogte anders verhuis ik braaf naar topic ronde 2. Maar dan wel met een keertje ovulatietesten. :)

Alle nieuwe welkom en succes he! Vergeet niet er ook een beetje plezier in te hebben

13. Esmee81

Esmee81 Bekend lid

Jul 26, 2007
    992
    0
    0
    ondernemer
    Hilversum
    Hey meiden voor de 1ste ronde,
    na het verwijderen van mijn mirenaspiraal duurde het 6 weken voordat ik voor het eerst ongesteld werd! En ik had alleen maar zwangerschapsklachten, zoals opgeblazen, misselijk, honger, moe en ga zo maar door. Blijkbaar de hormomen. Na onze stop (ben even aan de pil geweest) werd ik netjes na 29 dagen ongesteld. Terwijl de Mirena minder hormomen bevat dan de pil had ik er meer last van... Wat hebben we toch een raar lichaam...
    Ik ga nog even wat doen vandaag en spreek jullie vanavond wel weer!
    x

14. Hey meiden!

nou er is weer lekker gekletst haha!
    Hier alles goed...
    Alleen toch beetje last van de zenuwen...
    Vanmiddag is de echo.
    Ene kant vind ik het fijn maar andere kant ook weer niet.
    Tis echt heel dubbel!
    Hopelijk kunnen ze ook wat zeggen over die laatste bloeding vanmij wat dat nou geweest kan zijn... :(
    Zodra ik meer weet zal ik het effe hier laten weten , maar dat zal wel pas tegen de avond zijn ;)

@esmee81: Welkom hier! Hoop dat je het hier bij ons naar je zin hebt :)

@northern: oohh lastig he die internetverbinding! Fijn dat je weer terug bent! En niet weg vallen nu he ;)
    Hoe is het verders bij jou ?

@vlinderfladder: Hhmm vreemd geen :evil: hoge temp. en een nega.test! :(
    Misschien nog enkele dagen wachten... Anders toch een langere cyclus misschien....

15. marloes22: ik ben ook wel benieuwd wat het is geweest hoor! we lezen het wel weer!

Northern: O, dat is zo irritant als je internetverbinding niet goed werkt. Gelukkig doet hij het weer!

Verder gaat het met mij goed. Heb sinds eergister pijnlijke tepels en mijn borsten voelen gezwollen (dat zijn ze niet) en er lopen dikke blauwe aderen over mijn borsten. Af en toe ongie buikpijn en sinds gister een vieze ijzersmaak in mijn mond het is echt zo vies getverderrie.
    Maar het zal allemaal wel bij het ontpillen horen ga er vooralsnog niet vanuit dat ik direct in de 1e ronde zwanger ben. Vervelend is het wel al die kwaaltjes maar je moet er wat voor over hebben he :(

16. lexy4

lexy4 Fanatiek lid

Jun 17, 2008
    1,107
    0
    0
    Meis, ik vind dat je het heel erg goed doet! Wij zijn ook aan het sparen om de inboedel verder voor elkaar te krijgen. Ik snap dus hoe frustrerend dat kan zijn! Vooral als je daarvoor spaart en vervolgens de wasmachine kapot gaat! Het gaat erom dat we gelukkig zijn. Alle materiele dingen maken mij dan niet zoveel uit. Wij zijn ook niet rijk en zal ik ook niet worden. Ik heb ervoor gekozen geen universiteit te doen, dus het salaris zal niet tot de top stijgen. Maar dat maakt mij ook niet uit! Laat mij maar lekker genieten van het leven. Ik weet zeker dat het met ons helemaal goed gaat komen.

Groetjes Lexy

17. lexy4

lexy4 Fanatiek lid

Jun 17, 2008
    1,107
    0
    0
    Helemaal mee eens! Een lijst zal handig zijn ;) En over jouw verhaal over deminder vermogenden onder ons... ik ben daar 1 van. Nou wil ik niet zeggen dat we heel krap zitten! Hebben we wel gehad, maar dat kwam omdat ik nog op school zat. Volgende maand heb ik een inkomen en wordt ons inkomen verdubbeld! Een kind een goed onderdak geven en eten geven zal ons wel lukken. Het is wel goed om misschien eerst de spaarrekening bij te werken, staat nu een paar honderd op en een groter huis te kopen.. maar zoals je zegt, als dat dan gedaan is, is er wel weer iets anders dat je wilt doen en zo kun je een zwangerschap uit blijven stellen!
    Ik denk dat als je er voor jezelf klaar voor bent, je het ook wel gaat redden! Zolang je je kind maar kan geven wat het belangrijkste is voor een kind. Heb gister met een vriendin gesproken die net bevallen is en die zei ook, je merkt wel wanneer je er klaar voor bent en een beeb kost in het begin niet heel veel geld. Je krijgt zoveel van mensen die horen dat je zwanger bent! Daarnaast heb je ook nog de trotse opa en oma's van de beeb. Tuurlijk moet je zelf ook dingen kopen (ga er niet vanuit dat ik alles krijg, en dat wil ik ook niet) maar denk dat een kindje pas meer geld gaat kosten als het naar school gaat. In mijn geval denk ik dat een beeb goed haalbaar is financieel.

Ik snap trouwens dat het frustrerend is om op het andere forum te zitten. Al die lieve foto's! Kom maar gezellig bij ons kletsen. Kunnen we elkaar mooi steunen in de spannende wachttijden!

Groetjes lexy

18. lexy4

lexy4 Fanatiek lid

Jun 17, 2008
    1,107
    0
    0

19. lexy4

lexy4 Fanatiek lid

Jun 17, 2008
    1,107
    0
    0
    Nog even volhouden meid! Over 9 dagen kun je testen! Ben al voor je aan het duimen. Niets is onmogelijk in de eerste ronde, er zijn er genoeg die in de eerste ronde zwanger raken! Ik hoop het zo voor je!

Groetjes lexy

20. Lexy4: Natuurlijk is niets onmogelijk maar wil mezelf niet gek maken
    al wordt ik wel gek van die ijzersmaak in mijn mond dit is echt zo vies. Zolang ik eet en drink valt het mee maar direct daarna is de smaak weer terug kan moeilijk de hele dag door blijven eten en drinken hahaha

Bedankt voor je lieve woorden meid en natuurlijk duim ik ook voor jullie allemaal!

En over het financiele gebeuren. Wat jullie zeggen dan komt een kindje nooit uit. Er is altijd wel een reden te verzinnen waarom het fiancieel niet uit zou komen. Echt waar geloof me je komt er. Toen ons zoontje kwam waren we net verhuisd en hadden we het hele huis verbouwd. (zijn nu nog bezig met verbouwen) ondertussen werd mijn salaris wel gehalveerd omdat ik minder ging werken. We redden het nog prima je went snel aan minder geld of als je minder te besteden hebt. Zoals ze zeggen je leeft naar wat je hebt en dat klopt ook!

Share This Page