Wie nog meer in de eerste ronde?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door prinses, 10 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    is maar goed dat hij client is.. bwhahah want anders had ie inderdaad nu een bloedneus.. nee.. ik kan me wel inhouden.. heb gewoon voor mezelf 'netjes' opgekomen.

2. Esmee81

Esmee81 Bekend lid

26 jul 2007
    992
    0
    0
    ondernemer
    Hilversum
    hey chica's

hier de :evil: gekomen..

ik meld me even af voor de fora, heb het heel druk met mijn bedrijfje..

ik wens iedereen veel succes, hcg en babygeluk!

3. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Dames daar ben ik weer :D
    Ben vanmorgen terug gekomen uit Valkenburg.
    We hebben heerlijk genoten.
    We zijn naar Thermea 2000 geweest dat is echt een aanrader ;)
    Verder veel gezien en natuurlijk veel foto's gemaakt.
    We zijn nu druk met de foto's bezig en dat ziet er heel mooi uit.
    We moeten er allebei wel aan wennen dat ik nu zijn achternaam heb en dat we gewoon getrouwd zijn, maar we genieten er nog steeds van :D
    De dag zelf ging helemaal goed, het was lekker ontspannen en iedereen had het naar hun zin.
    We hebben veel kaarten gekregen.
    Hierbij wil ik ook iedereen hier bedanken voor de felicitaties!
    Vanaf nu lees ik weer gewoon mee ;)

4. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    tamtam welkom trug wat fijn dat de reis geslaagd is en jah die naam hihihi dat duurt ff hoor voor het erin zit je zult vast in het begin nog wel eens verkeerd de foon opnemen hihihi.

northern, wat lekker dat je nu dus toch niet heen hoeft naar die mensen en hope;lijk doebn ze er dan nu wat aan.

pixie, kan me goed voorstellen dat je dan op knappen staat zeg. goed dat je je in hebt kunnen houden

tummetje< hoeveelste ronde is dit van jou dan eigenlijk? ik weet nog dat ik bij mijn eerste de eerste cyclus 40 was toen 90 toen 50 en toen pas beetje normaal zon 30 ofzo geloof ik dat weet ik niet precies meer . ben dr niet mee heen geweest dacht dat dat gewoon bij ontpillen hoorde. we hadden het erbij in gecalculeerd. en nu weer al had ik het nu de 1e 2rondes goed en erna ging het mis. maar ja 37 dg is ook nog wel te doen duurt allen wat langer

5. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
    oh esmee.. je verlaat ons :( maar snap het wel. als jullie nu niet voor een beeb gaan en alle aandacht op bedrijf dan is het niet anders. Ik hoop dat je je bedrijf snel op kan starten en lekker kan beginnen.. ga je weer op de pil of laat je het nu voor wat het is?
    nou in ieder geval.. veel succes esmee.. *knuffel*
    tot ziens

6. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
    @ tamtam goed dat je het hebt genoten. ik ben ook een keer naar valkenburg naar best western hotel met mijn vriend voor een weekendje. was een super weekend. overal lopen.. kijken.. ben je in de grotten geweest?

7. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Nee daar wilden we wel heen maar we waren te laat :(
    Na 4 uur waren er geen rondleidingen meer.
    Toen zijn we maar naar een kasteel ruine geweest, was ook mooi :)

8. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    He lieve meiden!

@ Esmee jammer dat je ons (tijdelijk) verlaat, maar snap het wel. Denk dat je misschien ook wel opgelucht bent dat je ongesteld bent geworden en nu kun je je volledig op je bedrijfje storten! Veel succes meid!

@ mama suus, fijn dat het wat de goede kant op gaat met de kleine...hoe is het nu?

@ pixie, nou ja zeg....lekker gesprek zo. Maar goed dat je stevig voor jezelf bent opgekomen op een beheerste manier!

@tamtam, leuke vakantie dus! Enne...wennen aan zijn naam duurt nog even...ik vergis me nog regelmatig, haha

Hier geen nieuws, besloot om onder het stofzuigen even hier te gaan spieken en nu dus weer verder met zuigen anders komt het nooit af!

Fijn weekend!

9. Sharon78

Sharon78 Bekend lid

23 jul 2008
    782
    0
    0
    Hey allemaal,

hoe is het hier? Volgens mij erg rustig, dat blijft een beetje zo de laatste tijd hé? Wel jammer :(

@Suus: hoe gaat het nu met de kleine meid? Hopelijk al iets beter!

@Esmee: jammer dat je (even) niet meer meekletst, maar wel begrijpelijk. Snap dat je nu erg druk bent met je bedrijfje, drukke en spannende tijden voor jou! Veel succes en tot snel!

@Tamtam: fijn dat jullie een mooie vakantie hebt gehad! Even lekker bijgekomen van al het geregel voor de bruiloft. Nu op naar het volgende "project"! :)

@Meintje: klaar met stofzuigen? :)

Gisteren een personeelsfeest gehad, was gezellig maar wel lange avond. We moesten al om 17:45 uur al weg en waren na 12-en weer thuis.
    Collega had leuk nieuwtje: ze is 12 weken zwanger! Ik vroeg waarom ze niet in de achtbaan ging, waarop ze antwoordde dat ze dat niet mocht omdat ze zwanger is. Ik dacht eerst dat ze een grapje maakte (kan ze erg goed :) ) maar toch echt waar! Harstikke leuk natuurlijk! En meteen de 1e ronde raak. Hadden ze niet gedacht. Zij had ook wel gehoord dat het soms lang duurt voordat de pil uit je lichaam is enz. Ik dacht: je moest eens weten :( Maar kon natuurlijk niet teveel laten merken.
    Ze vertelde nog dat zij en andere collega's ook wel dachten dat het bij ons ook niet meer zo lang zou duren. Getrouwd en we hebben de leeftijd....tja, heb me er maar een beetje uitgepraat! ;)

10. debsel82

debsel82 Fanatiek lid

31 aug 2008
    2.055
    0
    0
    Zeeland
    @ Sharon: das altijd lastig he.. als mensen zulke dingen zeggen. Ik ben zelf blond en heb een lichte huid, dus krijg dan zó een rood hoofd ;) Maar vind het ook wel leuk om voor iedereen een geheimpje te hebben moet ik zeggen... Fijn weekend nog allemaal!

11. Sharon78

Sharon78 Bekend lid

23 jul 2008
    782
    0
    0
    Oh ja, rood hoofd krijg ik ook snel! Maar gelukkig was het al donker buiten :)
    En het is idd wel leuk om een geheimpje te bewaren, vooral als je weet dat mensen best nieuwsgierig zijn!

Oh ja, dat vroeg ik me net af. Zijn jullie van plan om borstvoeding of flesvoeding te geven wanneer er een beebje is?
    Was ik eigenlijk wel benieuwd naar.

12. debsel82

debsel82 Fanatiek lid

31 aug 2008
    2.055
    0
    0
    Zeeland
    Soms kan je ook met een rood hoofd je er wel uit redden he ;)

Ik dacht altijd dat ik flesvoeding zou geven, maar ik neig nu steeds meer naar borstvoeding. Vind het eerlijk gezegd ook wel een voordeel dat je eerder herstelt van de bevalling enz. als je borstvoeding geeft. En alle vitamines enz. voor het beeje zijn meegenomen. Benieuwd naar de anderen!

13. Sharon78

Sharon78 Bekend lid

23 jul 2008
    782
    0
    0
    Zelf weet ik het ook nog niet zeker. Een vriendin van mij heeft flesvoeding gegeven, zij wilde geen borstvoeding geven. Nou, ze kreeg iedereen over haar heen! Blijkbaar snappen veel mensen niet dat je gewoon géén borstvoeding wil geven, die vinden dat je dat móet doen. Zelf vind ik dat je moet doen wat je zelf wilt. Een andere vriendin wilde wel graag borstvoeding geven, maar dat lukte niet.

14. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    hai hai,
    nou met ons meisje nog niet zo goed hoor heb eens gegoogeld en blijkt dus dat ze strepstokok heeft <is meest voorkomende, en kan wel 3 wk duren ze houd een hoge temp maar dat schijnt goed te zijn want dan is dr lichaam druk aan het strijden en bij hoge temp kan die bacterie niet veel. gelukkig heeft ze al antibiotica. alleen dus wel jammer dat dr temp maar boven 38 blijft ondanks szetpillen. maar jah hoop dat het na het weekend toch beter is.

en wat fles of borst betreft, ik ga weer voor borst, heb het de vorige keer ook geprobeerd heb uiteindelijk dan 8wk gekolfd omdat zen iet goed hapte maar heb dr nog steeds geen spijt van. hoop dat het een volgende keer wel goedl ukt.

en wat raar trouwens dat die collega niet in de achtbaan ging want dat is dus echt geen probleem he. toen ik net zwanger was ben ik ook gegaan naar walibi. en bijna alles gedaan. alleen als het niet meer past door je buik dan mag hetn iet meer. die borden staan er alleen maar ter preventie en om aanklachten te voorkomen maar als het zou miss gaan na een achtbaan dan ligt hetn iet daaraan was het zonder de achtbaan ook wel gebeurt.

15. Iris77

Iris77 Lid

9 aug 2008
    91
    0
    0
    hoi meiden,
    hier ben ik ook weer even... Alles gaat goed hier!
    @Pixie, nou ben ik heel erg benieuwd met wat voor clienten jij werkt? Ik werk met sglvg clienten.

tja de achtbaan... weet niet of ik dat zou doen. Zo zit ik nog steeds met het sauna dilemma. Ik ga maandag met een vriendin naar de sauna (afspraak stond al) en nu doet iedereen zo hysterisch en spastisch over zwanger zijn en in de sauna gaan... niets is bewezen maar iedereen gilt dat het gevaarlijk is en niet mag. Maar wat er nou gevaarlijk ofzo zou zijn kan niemand me uitleggen. Maar intussen alweer zo "bang" gepraat dat ik het maar alleen op het zwembad en bubbelbad hou. Met gevolg dat ik het dus nu aan mijn vriendin moet gaan vertellen, want ik moet verklaren waarom ik de zweethokken niet in ga.

Ik ga borstvoeding geven. makkelijk, je hebt het kant en klaar bij je en het lijkt me ook zulke intieme momenten samen met je kleintje...

ohh en mvm mevrouw is geweest. Ik mag niet meedoen. Ik ben vorig jaar aan een hernia geopereerd en dus mogen ze mijn urine niet gebruiken. jammer maar helaas.

16. MieniMe

MieniMe Fanatiek lid

28 jun 2008
    2.056
    0
    0
    Ik zou de achtbaan ook niet doen..Een collega is door de VK bv erop gewezen dat ze beter niet meer aan spinning kon doen, anders zou ze misschien een MK fietsen, laat staan wat een achtbaan dan kan doen :(

Heb voor de sauna even gezocht Iris:
    Het is een fabeltje dat zwangere vrouwen de sauna moeten vermijden. Gezonde vrouwen met een normale zwangerschap kunnen met een gerust hart naar de sauna. Vanaf de vierde maand is een bezoek aan de sauna een prima aanvulling op zwangerschapsgymnastiek.

De eerste 14 weken liever niet
    Hoewel niet onderzocht op mensen, mogen we uit dierproeven toch opmaken dat bezoek aan de sauna in de eerste 14 weken van de zwangerschap niet is aan te raden. Bij dieren, die gedurende de beginperiode van de dracht aan hoge temperaturen werden blootgesteld, zijn hogere percentages miskramen en aangeboren afwijkingen geconstateerd. Men veronderstelt daarom dat hoge temperaturen in het begin van de zwangerschap mogelijk afwijkingen en miskramen kunnen veroorzaken. Derhalve wordt geadviseerd om de eerste 14 weken de sauna niet te bezoeken.

Daarna geen probleem
    Overtollige vochtretentie wordt uitgezweet. Voor hart en bloedvaten is de sauna prima. Bovendien verliest u in de sauna veel vocht en dat voorkomt dat er teveel vocht in de weefsels achterblijft. Of om het eens in medische taal te zeggen: te veel aan vochtretentie wordt uitgezweet. Natuurlijk is het niet goed te overdrijven. Op meerdere punten neemt de aanstaande moeder zich die negen maanden in acht en dat geldt ook voor de sauna.

bubbelbad
    Op het einde van de zwangerschap (de laatste 4 à 6 weken) is enige voorzichtigheid bij het nemen van een dompelbad aan te raden, omdat er al enige ontsluiting kan zijn zou (theoretisch) de mogelijkheid op infectie kunnen toenemen. Dus in die tijd liever geen dompelbad, maar de afkoelslang en dan ook geen bubbelbad.

Hartslagversnelling niets verontrustends
    Bij diverse onderzoeken is gebleken dat in de saunacabine, als de hartslag van de aanstaande moeder versnelt, ook de hartslag van de baby versnelt. Maar dat is niets verontrustends. Dat gebeurt ook bij fietsen, traplopen en sporten. Allemaal zaken die zwangere vrouwen zonder bezwaar kunnen doen.

Ik ga ook weer voor borstvoeding.Mijn dochter heeft tot 10weken volledig BV gehad en daarna tot haar bijna 4e mnd gedeeltelijk ('s morgens en 's avonds BV, de rest vd dag flesvoeding).
    Heb hele mooie en tedere momenten meegemaakt, maar heb het niet altijd als prettig ervaren, zeg ik eerlijk.Het is soms erg zwaar, helemaal als ze regeldagen hebben en heeeeel veel vragen...Voelde me net een melkfabriek...Op een gegeven moment was ze ook meer aan het spelen dan echt drinken en weer happen, dan eraf en/of heeeel lang aangelegd liggen, echt geen pretje en ging daarom ook steeds meer afkolven, ook zodat ze niet zo vast aan mij zat, maar ik ook gewoon kon gaan sporten bv en papa een flesje BV kon geven..Bleek uiteindelijk, merktte ik ook met kolven, dat mn BV achteruit liep en het werd steeds minder..Toen heb ik de knoop doorgehakt en zijn we gestopt.
    Nieuwe ronden, nieuwe kansen :D Misschien gaat het met dit kindje wel beter :D

17. MieniMe

MieniMe Fanatiek lid

28 jun 2008
    2.056
    0
    0
    Persoonlijk vind ik BV een hele bijzondere en natuurlijk gevolg op de zwangerschap en bevalling.
    Het is al zo'n wonder hoe het zich in JOUW buik allemaal ontwikkelt tot volledig mensje, allemaal alleen maar als je de lakens hebt gedeeld en er een eicel en zaadcel samenkomen en de weg naar je BM vinden.WOW!
    Dat je dan je kind het beste van het beste kan geven door hem/haar aan je borst te leggen..Tsjah heb er geen woorden voor hoe mooi ik die natuur vindt.
    Maar dat zegt niet dt ik geen waardering en respect heb voor vrouwen die besluiten om Flesvoeding te geven.Het is niet altijd voor iedereen weggelegd, voor welke reden dan ook.
    Heb ook tijdens mn vorige zwangerschap gezegd dat ik wil PROBEREN BV te geven en als het even kan die minimaal 6mnd, maar het gaat niet altijd zoals men hoopt en dat je daarom kiest voor flesvoeding, maakt het je niet minder persoon.

Iris:jammer dat je niet mee kan doen met MvM!

Suus:streptokok worden we toch voor ingeent?ik zou dan toch maandag de HA bellen om te overleggen voor evt andere medicijnen tegen strep.?

18. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    dr zijn heel veel verschillende soorten streptokok schijnbaar. en dr is dr dus een die vaak de keelontsteking veroorzaakt. de keelontsteking komt dan heel snel op (dit was hier ook het geval dag ervoor niks aan de hand)
    klieren zijn gezwollen rood en zit witte pus op (hier ook) gaat gepaard met hoofdpijn (klaagde ze ook over) en hoge koorts (nou dat heeft ze dus ook al ondanks de zetpillen) en er staat ook bij dat het dus beste is uitzieken of dus antibiotica en dat heeft ze van de dok gehad. en natuurlijk veel drinken en ijs eten dus heeft me ma gister vitamine ijsjes meegenomen. hoop niet dat het zo lang duurt dat ze last heeft want kan drie wk duren.

en id borstvoeding PROBEREN te geven dat zei ik ook altijd, en dat wil ik een eventuele volgende keer weer gaan doen.

19. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
    hallo lieve mensen..
    Ik ben er nog wel maar ben even met andere dingen bezig
    Alles goed hier. Lekker weer dat we vandaag hebben toch?
    Ik ga vanmiddag lekker met vriendin buiten in tuin zitten..
    geen wijntje helaas nemen...

voorlopig is da mijn banner
    Nog een paar dagjes tot NOD.

gisteravond vertelde mijn vriend iets leuks. Hij zei hij had ineens een 'visie'van ons meisje.. was een flits beeld.. hij kon he twel duidelijk zien en goed kijken hoe ze eruit zag.(in split seconde.. is mogelijk hehe)
    Ze had een paars jasje aan, zwart (wat lijkt) spijker rokje en donker ogen, donker haar (zoals ik) .. met twee staartjes ..1 aan beide kant.
    Of hij kent me ERG goed of we zijn gewoon echt voor elkaar gemaakt en dat dit echt een visie was.. want zo zie ik ons meisje ook... het rare is dat hij niet weet is dat ik onlangs door een markt liep een een zwart rokje zag.. die ik super gaaf vond.. alleen niet gekocht omdat ik wil me inhouden op geslacht gericht kleding.

In zijn visie zag hij ons door het bos lopen.. ze had mijn hand vast. mijn vriend liep achter ons en zij draaide om en glimlachte naar hem. Hij zei dat ze rust uitstraalde in zijn visie.. en dat ze echt beeldschoon mooi was

*vlindertjes in buike voelen hehehe*

20. yvo08

yvo08 Bekend lid

28 mei 2008
    523
    0
    0
    Hallo meiden, ben ik ook weer. Heb het ontzettend druk gehad de laatste dagen.

Meiden die maar blijven wachten op hun ongi :( Sterkte en maar duimen dat het lichaam snel duidelijkheid geeft.

Tamtam: mooi dat je er weer bent en dat je het zo leuk hebt gehad in Valkenburg. Vind ik ook een heerlijk plaatsje. Altijd gezellig :D

Pixie: lekker zulke clienten, daar doe je het voor :x

Hier alles rustig. heerlijk wachten op de wachtbank :( Ik weet nog niet wat ik ga doen, borstvoeding of flesvoeding. Ga ik me in verdiepen als ik zwanger ben haha.

gaan zo even lekker filmpje kijken met manlief (ja daar moet ik ook nog steeds aan wennen haha)

Deel Deze Pagina