Wie nog meer in de eerste ronde?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door prinses, 10 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debby86

Debby86 Fanatiek lid

Wat een leuk plan! Dierenpark Amersfoort... Ik woon sinds februari in Amersfoort maar in al die tijd nog niet geweest... :oops:
    Nou wie weet krijg ik mijn mannetje ook zo ver om te gaan.

Liefs Debby

2. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    @mienime. Ik heb het even opgezocht en zag dat het niet vergoed is.. raar vind ik dat. want het is een medische echo eigenlijk.

@tamtam je maak je echt zorgen over je baan zo te horen.. dat is niet zo prettig.. ik hoop dat je morgen een hele fijne dag in amersfoort/soest hebt.. zal naar je zwaaien hhahaha..

@ tummetje.. ooh.. word nou eens ongi zeg! haha

@mamasuus.. mijn nichtje is ook net zo .. nee nee nee voor alles.. en je moet echt alles doen wat zij zegt je moet.
    wat ga jullie vandaag oefenen?

@me. naar bed gegaan om 21.00.. pfff... wakker om 04.00 en toen elk uur weer wakker. wel elk keer gelijk weer in slaap.. tot 09.00 erg he ook van mijn broek gestript. had het zo warm vanaf 4 uur

3. MieniMe

MieniMe Fanatiek lid

28 jun 2008
    2.056
    0
    0
    Hier krijg je niet zoveel echo's en 2 zijn er zelfs waarvan je zelf mag bepalen of je ze wel of niet doet.Tenminste zo heb ik het elke keer begrepen.
    Je krijgt de termijnecho om te zien hoever je echt bent en de 12 en 20 weken echo mag je dus zelf bepalen.
    Nou dan doe ik ze dus wel :D Wil gewoon zekerheid dat alles nog goed gaat in het buikje en mocht er bv iets uit de 20 weken echo komen, dan kunnen ze daar meteen rekening mee houden bij de bevalling en erna, dan weet je gewoon dat je als ouders ook alles hebt gedaan om te zien of alles goed is en zoniet, kan je jezelf achteraf niet voor je kop slaan.
    Uitslag voor de nekplooi ben ik niet bang voor.Ben nog 30 en in beide families komt down niet voor, dus verwacht niet dat er een verhoogde kans is op down bij ons kindje.Ik weet heel goed dat het een kansbepaling is, wat ik al zei, we kunnen idd net toevallig wel die ene zijn..Maar om daar mn zwangerschap voor af te breken NO WAY!Kan mijn kindje waarvan ik het hartje heb zie kloppen en heb zien bewegen absoluut niet weghalen!Mocht er wel een verhoogde kans uitkomen weet ik niet of we verder screenen, zien we dan wel weer..Maar denk het niet, want daar zijn risico's aan verbonden.

4. MieniMe

MieniMe Fanatiek lid

28 jun 2008
    2.056
    0
    0
    Ey pix! :)
    Heb je het zo warm joh...Heb het alleen maar koud...Zelfs als het binnen 23 graden is hihi

En ben volledig, goed en zeer aanvullend verzekerd, dus ik krijg alles vergoed :D
    Heb ik in het prille begin toen ik van dochterlief zwanger was goed uitgezocht en vlak voor het nieuwe jaar dus mijn verzekering aangepast daarvoor ;) Ik kan zelfs poliklinisch bevallen, zonder medische indicatie, zonder eigen bijdrage.

EDIT:is wel een medische echo, maar zoals gezegd is het niet verplicht, je kan er zelf voor kiezen of je het wel of niet doet, dus vandaar dat je het inprincipe zelf moet betalen, denk ik.

5. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    @mieniemie, dus normaal zou je dat zelf moeten betalen? heel appart als het toch medisch is. maar kan me voorstellen dat als ze het toch vergoeden je het wel doet want blijft leuk zon sneakpreview. vond ik vorgie keer ook helemaal omdat ze heir dus zoveel deden heb wel stuk of 10 a 15 gehad geloof ik. elke keer bij kontrole kreeg ik het hier en als je op laatst dus elke wk komt kreeg je steeds 1 hihi. zou leuk zijn als dit met 2e weer zo was maar zou wel niet. be nu voor dld anders verz en dan is het vast weer anders maar dat zien we dan wel weer. en tuurlijk kan me ook goed voorstellen hoor dat je het niet laat weghalen helemaal niet meer als je al hebt gezien dat ie het doet...

@pixie, oefenen om baby te maken hihihihi manlief is onderweg naar huis nu vandaar.

@ tam tam, geloof ik dierentuin gaan wij ook nog heen. maar pas als de kleine helemaal zindelijk is overdag dus geen ongelukjes meer. ze zag steeds maar die reclame op tv en zat ze maar ik wil naar ouwehand dus wij is goed als je zonder luier kunt want dat mag daar niet. moeten dr wel blijven helepen herinneren want tis er ineens niet meer op maar jah duurt dus nog wel ff.

6. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    @ pix: jaaa... ik wil het ook wel..maar minstens tot zondag wachten ivm die kuur.. en dan met zn allen duimen dat ik ongi word! hahah gebeurd niet vaak hier..duimen voor de duivels :) denk niet dat ik bij de juni mama's kom hoor.. heb echt al 100 keer gerekend.. maar blijft juli als het deze maand raak is.. stiekem hoop ik eerder.. want anders ben ik 3 dagen na mijn eigen verjaardag uitgerekend :) :)

7. MieniMe

MieniMe Fanatiek lid

28 jun 2008
    2.056
    0
    0
    Als je het over de 12 weken echo hebt...ja dat had pix op het net gevonden, maar vorige zwangerschap/bevalling heb ik totaaaaal niks betaald...Alleen kleine eigen bijdrage voor kraamzorg.
    als je het over in het ziekenhuis bevallen hebt:als je medische indicatie hebt, hoef je uiteraard niks te betalen, maar in veel gevallen, moet je wel (een deel) zelf betalen als je in het zieknhuis wil bevallen zonder medische indicatie, maar ik ben zo verzekerd dat ik ook niks hoef te betalen, als ik gewoon zonder indicatie in het ziekenhuis wil bevallen(wat ik ook graag wil).
    Heb wel te horen gekregen bij de VK intake dat de verloskamers vh ziekenhuis hier 2min vandaan overgaan naar een ziekenhuis 1 dorp verder (blaricum).Is ook maar hooguit 15min met de auto, dus te doen, maar scheelt wel max 13min met het ziekenhuis hier "om de hoek" beetje jammer...

8. MieniMe

MieniMe Fanatiek lid

28 jun 2008
    2.056
    0
    0
    zou leuk zijn he, kan het alsnog op jouw verjaardag komen hihi
    maar Juli is ook een leuke mnd!

9. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    whhaha ik ben de 5de jarig.. dus hoop dat het dan een weekje later komt ofzo.. :)

10. MieniMe

MieniMe Fanatiek lid

28 jun 2008
    2.056
    0
    0
    hoe bedoel je, een zeef....als je goed leest MieniMe, heeft ze het idd over de echo hihi
    Sorry, mis heel veel met echte gesprekken ook, ow ow ow..dan weet ik soms echt niet wat er nou echt wordt gezegd! :rolleyes: Maarja..
    Vind het ook wel leuk voor mn vriend een extra kijkje in de buik, want voor een man is het natuurlijk NOG moeilijker om je er een voorstelling van te maken.
    Merk echt dat ze dan pas ECHT gaan realiseren dat er iets groeit in de buik van hun vrouwtje :D
    Na onze eerste echo zag ik echt verschil..Hij aait nu echt vaak over mn buik en kusjes erop en er tegen praten, dat deed hij voor de echo nog niet :D Hij wilde ook eerst echt wachten tot de 12 weken, maar met de echo bij 10 weken, mocht ik het toch wel al bekend maken :D

11. MieniMe

MieniMe Fanatiek lid

28 jun 2008
    2.056
    0
    0
    je weet nooit he...:) Zij bepalen wanneer ze komen :)
    dochterlief kwam een weekje te vroeg :D

12. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    ach ja.. als het in juni/juli geboren word zullen wij onze verjaardagen niet meer vieren.. wij zijn een week na elkaar jarig en dat vieren we nauwelijks.. :)

13. MieniMe

MieniMe Fanatiek lid

28 jun 2008
    2.056
    0
    0
    Vier mijn verjaardag ook niet en mijn vriend ook niet..Wij zijn 9 dagen na elkaar jarig (Nov/Dec.) :D

14. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    whaha ja..en om het dan met volwassenen te vieren.. die tijd hebben we gehad hoor.. 8) en bij jullie helemaal.. sinterklaas en de kerst staat dan voor de deur :confused: :)

15. MieniMe

MieniMe Fanatiek lid

28 jun 2008
    2.056
    0
    0
    Ja of zo duf allemaal op een stoeltje zitten en vragen of men iets wil drinken hihi
    Tsjah we geven elkaar wel een cadeau, hoor en als er mensen wilen komen, zijn ze welkom, maar dat zijn ze ook buiten die dagen, maar nodig ze niet uit van kom mn verjaardag vieren en teveel snacks en taart in huis halen haha, nee...

16. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Oh bah.. ik heb haartjes onder mn navel.. :( nooit gehad :confused: echt maar een paar.. maar toch.. iewwll.. komt dat door die mannelijke hormonen in primolut? :) hoop dat het weer weggaat

17. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    @mieniemie,wat jamer dan zeg dat je dan net iets verder moet rijden.
    hier is het normaal dat je in ziekenhuis bevalt en je kunt dan zelfs nog tijdje blijven als je wilt of natuurlijk als het nodig is. ik mocht vorige keer al naar huis maar kleinen nog niet dus mocht ik ook blijven had er geen zin aan thuis te zitten zonder baby. dag erna mocht zij ook dus konden we samen.
    bij ons zijn ze ook flink aan het goochelen met kraamafd. vorigek eer was net alles nieuw maar dat is nu ineens allemaal niet meer in gebruik en weer in een ander ziekenhuis is de stad waar alles echt mega oud is. maar gelukkig hebben ze wel het bad overgezet want wil er volgende x toch echt in bevallen. bij ons meisje heb ik er wel heel lang ingezeten maar ze waren er nog niet echt op getraind om daatwerkelijk erin te bevallen. kon ook niet om dat madam een beetje scheef lag hihi ze was nog niet goed ingedaald toen vliezen braken. op de uitgerekende datum.

maar die 12 wk is dus combinatie test, en je hebt dan inwendig zo rond 9wk toch. en die 12 zou je bij standaard verz zelf moeten betalen als ik het dus goed begrijp. en de 20 wk toch niet meer want daar heeft nu toch iedereen recht op? in ned.

en verjaardagen vieren wij hier nog wel hoor maar idd niet zo duf met in kringetje zitten hihi. wij hebben dan lekker feest met alle vrienden we zien ze niet zo vaak meer nu wij verder weg wonen dus dan is zoiets juist lueke gelegenheid.

al is het uds idd in dec ook minder mijn vent is derde kerstdag jarig dus meestal vieren wij die gewoon gelijk met die van mij in mrt is net zo makkelijk toch want na de kerst hebben we daar echt geen zin meer in.

sinterklaas doen wij zoweizo niet aan vind ik niks doe mij de kerstman maar hihihihi

18. yvo08

yvo08 Bekend lid

28 mei 2008
    523
    0
    0
    Wordt lekker gekletst hier.

Tummetje: is wel weer wat anders duimen voor de :evil: :evil: . Ik hoop dat ze snel doorbreken voor je.

Is wel belangrijk om te kijken hoe je verzekerd bent. Schijnt nog wel veel verschil in te zitten. Is ook wel prettig om zonder medische indicatie in het ziekenhuis te mogen bevallen zonder gelijk helemaal blut te worden.

Hier alles prima. De "klus"dagen komen er aan, wordt een heerlijk weekend :)
    En kan de koffer pakken voor een weekje barcelona. We vertrekken woensdag, maar moet maandag en dinsdag nog gewoon werken, dus pakken doe ik het weekend wel.

tamtam: Lijkt me wel moeilijk om zo thuis te zitten. Verder ben je ook niet ziek. het wordt mooi weer het weekend dus heerlijk naar buiten.

Mienimie en Pixie: alles nog goed. Niet te veel kwaaltjes?

19. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    als ze op je borsten komen dan moet je oppassen hihihihi

20. MieniMe

MieniMe Fanatiek lid

28 jun 2008
    2.056
    0
    0
    mama suus:ja, hier hebben ze eigenlijk liever dat je thuis bevalt, maar ik voel me wel zo prettig bij het idee vh ziekenhuis, je bent in goede handen en hoeft evt niet halsoverkop alsnog naar het ziekenhuis bij evt complicaties..Lijkt me helemaal niks dat gedoe thuis...Wil ook evt nare ervaringen buiten mijn eigen slaapkamer houden.
    Zou in jouw geval hetzelfde hebben gedaan...als ik toch mag blijven dan blijf ik ook bij mn kleine :) Jammer dat je badbevalling vorige keer niet zo is gegaan als je hoopte.Ik duim voor je dat het de volgende keer wel prima gaat en zoals je wenst :) Lijkt me idd erg mooi een badbevalling, maar dat doen ze in dit ziejenhuis geloof ik ook niet :(
    Ik had mijn termijn echo met precies 10weken en dat was gewoon uitwendig.Ze proberen hier altijd wel eerst uitwendig, als je heel vroeg bent, dan kan je het beste met een volle blaas gaan.Mochten ze dan uitwendig niet veel zien, mag je alles uitplassen en dan krijg je inwendig.
    Volgensmij is het idd zoals je zegt, 12 weken zelf betalen en 20 weken wordt wel vergoed.
    3e Kerstdag bestaat toch niet hihi Maar snap dat jullie dan geen zin hebben in de verjaardag van je man, pffff Genoeg gefeest de afgelopen 2 dagen he haha
    Ik wilde eigenlijk ook niet aan Sinterklaas doen en gewoon meteen duidelijk maken dat die gekke vent niet bestaat, maar toen zag mn lieverd zijn toekomstbeeld van hard bonzen op de ramen en deuren en een grote zak speelgoed achterlaten in duigen vallen hahahaha
    Zie haar ookal op het schoolplein staan:"Sinterklaas bestaaaaaat niet!" :p Al die kinderen janken....gna gna gna Dusssss, we doen het wel *zucht*

Yvon:mn kwaaltjes worden wel minder, maar zijn nog wel aanwezig...Vnl moe en met vlagen misselijk, maar het gaat de goede kant op :D thanks Veel klusplezier vh weekend :)
    Ow lekker zeg, Barcelona! :D

Deel Deze Pagina