woke dan na dan kijk ik wel, mischien dat ik dit keer van Sensitesten neem haha was toch iets goedkoper ....Thja op de kleintje letten he hahahahah
hoi meiden, heb gebeld met verloskundige. zo dat gaat easy hier, meteen telefonisch ingeschreven, lengte en gewicht en alles moest ze weten. en dan heb ik 9 september een afspraak met meteen de eerste echo spannend. volgens haar ben ik nu vandaag 5 weken en drie dagen. maar ik laat mijn ticker maar mooi zo geloof ik alles goed met jullie? alweer een aantal pagina's volgekletst zie ik liefs
Handleiding om zwanger te raken : 1. Zoek uit hoeveel dagen je na je ei ongesteld wordt (=luteale fase ofzo). Dus hoeveel DPO's je hebt (days past ovulation). bijvoorbeeld 14 2. Schrijf op hoelang je cyclus duurt (meerdere mag ook, dat is goed voor je onzekerheidsmarge)! bijvoorbeeld 30 3. Ei komt dus op dag lengte cyclus minus luteale fase. dus dag 16, handig is dus om je kortste cyclus en langste cyclus te nemen 4. Sperma kan tot 3 dagen leven, dus haal er nog eens 3 dagen vanaf. dus 13 Conclusie van dit verhaaltje is dat je dus in het voorbeeld vanaf dag 13 flink moet klussen. Vervolgens door moet gaan tot en met dag 16 of 17 ofzo. Als je ook je langste cyclus weet, heb je een bredere klusperiode, maar kun je met enige zekerheid zeggen dat je in de goede periode klust. Hoe vind je je ei? 1. Via temperaturen. Na je ei gaat je temp omhoog, net voor je ei vaak een klein dipje. Wel op hetzelfde tijdstip, na een goede nachtrust het liefste anaal tempen. 2. Ovustickies. Niet met ochtendplas doen! Lees goed de bijsluiter! 3. Sommige vrouwen kunnen het voelen. Tja, ik was een beetje melig. Ik hoop dat jullie hem leuk vinden! Mocht ik nog iets gemist hebben. Vul hem aan!
hey chica,s Mamaline: GEFELICITEERD! goed gedaan hoor! Nu wij nog Pix en Lieke wat vervelend van de darmpjes... Lieke, toen ik mijn spiraal liet verwijderen heb ik ook 6 weken met een dikke buik gelopen. Alles zat totaaaal vast. Vanaf precies twee weken na verwijdering de hele dag misselijk en hongerig (heb nog nooit zoveel boterhammen met pindakaas gegeten...)en vlagen van duizeligheid. Twee dagen nadat ik bij de huisarts was geweest en een afspraak mocht maken bij de gyn voor onderzoek (ben ooit geopereerd daar beneden en gebruikte het als excuus om te laten kijken of het wel ok is ) werd ik ongesteld.... stress waarschijnlijk dus. Pix heb je zelf je buik wel eens gemasseerd? Bij mij helpt dat wel... Met de klok mee van de buitenkant tot aan je navel steeds kleinere rondes maken en dan weer terug. Je mag best hard drukken, alsof je het voorruit drukt... verder weet ik het even niet meer dames, moest ruim 10 pagina's bijlezen?!?!?! en volgens mij komt mijn ei later want ik voel heelmaal niets deze keer... morgen nog maar eens testen, ik heb de midstream want ik hou er niet van om te dippen Snuffie: gebruik de calculator in je linker menu! slaap lekker alvast!
Ik vond ze alleen best duur (in het doemgeval dan, als je het elke maand wil doen) http://www.sensitest.nl/index.php?p=ovu
Naah. Dat is niet leuk. En zo te zien gaat dat ding uit van een luteale fase van 14 dagen, terwijl dat niet bij iedereen het geval is. Dus klopt hij voor mij al niet. Ik vind het zelf ook veel prettiger om het hele proces en je eigen cyclus te kennen, dan blindelings van een calculator uit te gaan. Toegegeven dat het wel makkelijk is, die calculator, ga ik liever van mijn eigen statistiek uit. Nu nog een beetje geluk, een ei, goed zaad, een bevruchting en een innesteling en dan ben ik tevree
goedemorgen allemaal! bij mij zijn de zenuwen niet te houden. als het goed is komen me schoonouders vandaag of morgen hier op de koffie en dan gaan we het ze vertellen. ach god volgens mij krijgen ze de schrik van hun leven! zo meteen moet ik met mijn rayonleidster mee die gaat me inwerken bij een nieuw pand en zij ziet meteen als iemand zwanger is. ze mag het wel zien als ze er maar niet over begint. wil het er nog niet over hebben op het werk. aangezien ik nog niet veel zekerheid heb. heb wel een vast contract maar mijn panden staan niet vast op papier sommige wel sommige niet had al gevraagd of dat veranderd kon worden maar is nog niet gebeurt. dat vraag ik straks wel. verder heb ik savonds nog geen vast pand, eignelijk vind ik dat ook niet zo erg moet ik bekennen. dan kan ik straks gewoon samen met mijn man en kindje eten. en zoek ik overdag nog wat extra erbij ofzo. ook ben ik zenuwachtig voor zaterdag al hoeft dat niet want de meeste weten het al hahahaa. alleen mijn nicht zal we chagerijnig zijn dat is ze altijd als ze hoort dat iemand zwanger is. zij is zelf al 7 jaar bezig en het lukt niet ze hebben wel een jongetje van 4. vind het ook heel erg voor haar en ze mag het best erg vinden maar dat moet ze niet aan mij laten merken op dat moment dan is het voor mij ook niet meer leuk. dus daar zie ik wel tegeop om het haar te vertellen. voor de rest, redelijk geslapen vandaag, heb gister lekker het bed verschoond dat hielp zeker! dus nu ga ik om de 2 dagen het bed verschonen dan slaap ik teminste goed. en smiddags doe ik ook altijd een dutje, ik ben altijd heel erg op mijn slaap dus dat meot gewoon. toch valt de moe heid erg mee nog. maar dat komt ook omdat ik niet zoveel werk denk ik ik heb alle tijd om uit te rusten. en thuis in het huishouden doe ik ook niet zo veel nu, heb er gewoon geen zin in. dus dat doet me manntje. er komen tijden dat ik het wel ga doen als ik dat hoor van iedereen ga ik nog een nesteldrang krijgen duss dan komt het helmaal goed. ga straks wel ff de wc s schoonmaken voor me verjaardag alvast. heb morgen visite en vrijdag hele dag werken en savonds visite en zaterdag ochtend ook al visite moe tik eerst boodschappen doen. dus druk druk druk. ik denk ook dat ik een dagboek ga kopen vind ik leuk voor de kleine als die later groot is en zelf zwanger is kunnen ze lezen hoe ik me voelde. de kwaaltjes worden minder gelukkig! lijkt wel of ik eraan wen ofzo. nou genoeg geschreven nu toedelssss
Hey Esmee, Je kan best wel eens gelijk hebben. Sinds gisteren ben ik helemaal gespannen en gespannen af, ik denk dat ik me er toch (ondanks dat ik dacht van niet) te veel mee bezig hiels. Ik ben nu weer lekker veel aan het eten veel granen en mijn zakjes dus hoop dat alles daar een beetje los gaat komen. Het is trouwens net pasen met al die eieren zoeken, hi hi Succes, als ik ze zou verstoppen zou ik het jullie niet te moeilijk maken hoor. Fijne dag iedereen. Groetjes Lieke
Hey Lexy! Wat knap van je zus! Kan me voorstellen dat je trots op haar bent! Het blijven dieren he...je weet nooit hoe ze het doen op ander terrein en met mensen om hun heen. Daar zitten nu ook bij mij de zenuwen voor zondag....met die demonstraties. Ben erg benieuwd hoe hij het gaat doen (en ik) en of hij tegen de drukte kan. Vooral voor mannen is hij angstig, hij heeft klappen gehad vroeger van een man Ik heb twee ruinen, ik heb ze allebei als hengst gekocht en laten castreren omdat ze behoorlijk dwars waren. Mijn man zegt dus altijd dat ie erg oppast bij mij, want anders zou ik hem ook zomaar eens kunen laten castreren Nu we voor een kindje bezig zijn krijgt hij praatjes omdat castreren in dat geval niet echt een optie is De fries heet Meindert, roepnaam is Meintje (vandaar mijn naam op het forum ) en de shet heet Dreamer. Deze namen hadden ze al en heb ik dus ook maar gehouden om het makkelijk te houden voor ze. @miss, spannend! Fijn dat de kwaaltjes meevallen nu. @mamaline, zeker wel erg lekker geslapen? @tummetje en pixie, braaf geklust? @lieke, hoop dat het heel gauw los zal komen, dan voel je je meteen een stuk beter. Wel lang dat je als het niet over gaat pas over 3 maanden terug mag komen.... Hier niks nieuws te melden....geen ....dusse.....ik wil graag de masseur reserveren voor een uitgebreide massage!
Nou, valt eigenlijk wel een beetje tegen... Was te druk met andere dingen *mijmeren over ons speldenknopje* Liefs
Oja Lexy, ik heb de shet inderdaad als maatje voor de fries. Wel hadden we de shet al bijna een jaar voordat we de fries kochten. Gelukkig klikte het erg goed tussen hun anders hadden we een probleem gehad... Maar ze spelen veel samen en rennen. Daarnaast wordt er erg veel geknuffeld. De fries gaat op de grond liggen zodat ze 'op hoogte' met elkaar kunnen kroelen. Echt gewoon zo lief!
Da's een heel goede reden om wat minder te slapen! Geniet ervan, lijkt me heerlijk te weten dat het zover is!
Dat is het zeker meintje... Misschien kan ik jullie een beetje helpen: HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG Liefs
Even een gedachte op papier zetten, misschien kan iemand me vertellen of dat kan of niet: Ik heb dus geen idee hoe lang mijn cyclus is. Ik heb 15 jaar de pil geslikt en ben sinds 1 juli gestopt met de pil. Ik heb op 6 juli mijn ontrekkingsbloeding gehad en 11 juli was het over. Daarna zijn we gewoon zo'n beetje om de dag gaan vrijen. Ik voel geen eisprong, heb geen ovutesten gebruikt of getemperatuurd, ik heb dus geen idee of ik een eisprong heb gehad of niet. 10 augustus heb ik getest met CB digitaal, negatief. Ik heb ook geen duidelijke kwaaltjes die zouden duiden op een zwangerschap, en als ik iets voel gooi ik het op ontpillen. Als je nou na het stoppen van de pil ongesteld wordt, maakt niet uit na hoe lang, betekent dat dan dat je (uiteindelijk) wel dan een eisprong hebt gehad? Kun je dan ook pas veel later een eisprong hebben na het stoppen van de pil, bv ipv 14 dagen bij cyclus van 28 dagen bv pas na een maand of 2 maanden ofzo? Ik vraag dat allemaal omdat dat dan aan zou geven dat je, ookal wordt je langere tijd niet ongesteld, het toch raak zou kunnen zijn misschien. Of ben ik nu aan het zeiken en moet ik mijn kop houden omdat ik mezelf en anderen valse hoop geef zo en gewoon wachten op de ongesteldheid..... help.....