Wie nog meer in de eerste ronde?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door prinses, 10 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sharon78

Sharon78 Bekend lid

23 jul 2008
    782
    0
    0
    Als het echt zo'n pijn doet, dan toch maar even naar de HA. Vooral omdat het nu al zo lang duurt. Sterkte ermee!

Heb jij dus geen kerstpakket gekregen? Niet leuk :( Hoort er toch bij vind ik, hoeft niet persé een heel luxe pakket te zijn toch? Een kleinigheidje is al leuk. Gelukkig heeft je vriend wel een pakket gehad!

Kerstdiner was geslaagd, ja. Gezellie!
    Kwam er vandaag achter dat ik niet mee kan naar de nieuwjaarsbijeenkomst want dan gaan we naar een voorstelling in het theater. Goed dat ik het nu zag, want ik had er helemaal niet meer aan gedacht! :D Binnenkort maar beginnen met de kalender van volgend jaar invullen, want we hebben al wat meer dingen staan!

Liefs

2. yvo08

yvo08 Bekend lid

28 mei 2008
    523
    0
    0
    Sakina: balen hoor dat de :evil: :evil: zijn langs gekomen. Heel veel succes in de volgende ronde.

Ik zie dat ik nu wel er eenzaam ben in december, nu maar hopen dat ik straks op roze kan. Kan nu niets anders doen dan afwachten. Eerst maar eens lekker de feestdagen in.

Jammer Lexy dat er bij jullie niets gedaan wordt aan kerst of zo. Een kleinigeheidje zou al leuk zijn.
    Wij hebben dit jaar wel weer een aardig pakketje gehad. Alles voor een uitgebreid ontbijt dus dat wordt een lekker ochtendje in de vakantie.

Hier moet ik maandag en dinsdag nog werken en dan vakantie, dus nog even de laatste loodjes.

liefs

3. sakina

sakina Bekend lid

12 jul 2008
    527
    0
    0
    klussen voor zwanger te worden:P hehe lol
    asten
    thnnx meiden en ja ik hoop ook dat de pendel gelijk krijgt sharon:)

maja ff afw8en nog een maandje dan zien we het:D

4. Daphne1984

Daphne1984 Actief lid

1 jul 2008
    446
    0
    0
    Nijmegen
    Hey meiden,
    Ik ben er weer!
    En... ik heb vakantie! Eindelijk.. :) Wel de hele week over moeten werken en vrijdagmiddag was ik als laatste weg.. En heb nog niet alles af wat ik af wilde hebben.. Maar, ga ik me nu niet druk om maken! Twee weken vrij! Joehoe :)

@ Sakina: hmz, balen dat je ongi bent.. Hopen dat je pendel gelijk krijgt en je in januari positief test! De twee katertjes zijn weg, ze zijn naar de zwager van MieniMe gegaan.. Ik mis ze nog steeds, en kan me helemaal voorstellen dat jij t er nog steeds over hebt tegen je vriend.. Maar ja, niks aan te doen toch..

@ Meisje: balen zeg, wat je allemaal tegemoet gaat! Maar wel fijn dat er iets gebeurd, en ik hoop echt dat je snel duidelijkheid hebt: en er iets aan gedaan wordt.. Hoe voelen jij en je mannetje jullie zelf nu?

@ Northern: Oei, verstandskies getrokken?! Hoe is het er nu mee? Pff, ik heb de mijne nog allemaal, ben als de dood voor de tandarts! Maare, goed kunnen klussen?

@ Yvo: ei ei ei, en nu maar weer afwachten inderdaad.. Fijn dat je goed geklust hebt! Hopen dat t raak is.. :)

@ Sharon: weeïg in de buik? Kan een goed teken zijn!

Zo, en hier komen er steeds meer twijfels.. Ik slik de etos zwanger worden pillen... En ben de laatste tijd een beetje bang dat mijn luteale fase ietwat aan de korte kant is... Als ik mezelf dit hier zie typen, vraag ik me weleens af waarom ik mezelf zo gek maak met veel te veel nadenken etc.. hihi.. Erg ben ik.. Eerst maar eens afwachten hoe lang deze cyclus zal worden.. Mijn eisprong heb ik in ieder geval nog niet gehad, had vandaag nog geen positieve ovulatietest.. Morgen hoop ik..
    Morgen op kraambezoek bij een oude jeugdvriend van mijn mannetje, ze hebben een meisje gekregen, Silvana.. Ik merk echt aan mezelf dat ik het steeds lastiger vind om zoveel mensen zwanger te zien, kindjes te zien krijgen etc.. Ik wil ook zo graag zwanger zijn! Snif... :( Ik geniet bijvoorbeeld van om Ben heus wel blij voor iedereen, maar het doet soms een beetje au.. Maar ik denk dat wel meer meiden dit soms zo voelen..
    Zeur ik? :)

Morgen gaat mijn mannetje ook vliegen.. In een klein vliegtuigje, heeft hij in september van zijn moeder gekregen voor zijn verjaardag. Kennen jullie vast wel, via zo'n cadeau site... Ik ga ook mee, maar ik ga echt niet mee vliegen haha.. Ik maak wel foto's :D
    Maandag weer ff richting de stad, we hebben briefjes getrokken voor kerst.. Dus ff cadeautjes kopen.. Ik heb van die geweldige regenlaarzen op mijn briefje gezet :) Die vind ik erg leuk..

Wat gaan jullie allemaal doen met kerst?
    Kerstavond gaan wij (met de moeder en de broer van mijn vriend) naar een oom en tante van mijn vriend.. Eerste kerstdag gourmetten bij mijn ouders met de hele club (twee broers, één zus en allemaal met aanhang).. Gezellig :) En dan mijn nieuwe regenlaarzen bewonderen!
    Tweede kerstdag zijn we lekker samen :) en dan gaan we samen koken en de kransjes uit de kerstboom eten! haha. Had ik al verteld dat we een prachtboom hebben gekocht? Hij is echt erg mooi, nep en met kunststof ballen! Ideaal.. Onze kleine kitten vindt het allemaal prachtig..

Nou meiden, ik ga mijn bedje opzoeken! Heb vanavond trouwens twee keer gewonnen met de kolonisten van catan (spel!) en mijn mannetje heeft twee keer verloren.. Gna gna :)

Tot snel meiden!
    Djeez, wat een lap tekst....

Liefs..

5. Northern

Northern Bekend lid

4 jun 2008
    998
    0
    0
    Hey hoi,

Ik neem plaats op de w8bank, dus je zit er niet meer alleen Yvo :)
    Alleen de december maand sta je nog wel alleen :( Maar heel misschien ga ik oudjaarsdag testen, heb namelijk een pendel zie zegt dat ik in december posi test. Maar weet nog niet of ik dat wel doe. Als het nega is dan ga je ook zo balend het nieuwe jaar in :(
    Gisteren duidelijk m`n ei gevoeld en nu maar wachten hè.
    Vrijdagavond nog geklust dus hopelijk was het voldoende, kon gisteren moeilijk de visite naar huis sturen met de mededeling dat m`n ei eraan kwam ;) We hebben ook catan gespeeld, met z`n 5en. Wij spelen altijd de versie met Steden en Ridders, erg leuk en hebben mekaar ook weer flink dwars gezeten op het veld :)

@Sakina, balen meid dat de :evil: gekomen zijn.

@Daphne, dus vakantie! Heerlijk meid! Ik hoef ook niet zoveel te werken de komende 2 weken. Ma, di en woe nog even en dan de 30e dec. en 3 jan. 3 uurtjes in de ochtend. Dus dat is wel te doen :)
    Dus bang voor de tandarts...........ik ben ook geen held, daarom ben ik naar de kaakchirurg geweest, dat is een erg aardige man en heel rustig. En ken ze omdat ik 3 jaar naast hun heb gewerkt op de orthodontie :)
    Andere zwangeren en baby`s zien doet idd weleens AU! Ik merk ook dat ik er steeds slechter tegen kan, ben heus wel blij voor ze maar wil zelf ook zo graag. Dus herken je gevoel helemaal, want heb het ook :)

@Kerst, allereerst hoop ik dat vriendlief thuis is, want die gaat vannacht weer offshore :( En ze beloven wel dat hij optijd thuis is maar je weet het nooit zeker. Het werk kan tegenzitten maar ook het weer zodat ze niet terug kunnen vliegen. Kerstavond ben ik pas om half 7 thuis omdat ik nog moet werken tot 6 uur. Dus zullen niet zoveel bijzonders doen. 1e Kerstdag gaan we gourmetten met m`n schoonouders en zwager, 2e kerstdag gaan we naar m`n opa en oma waar ook de hele familie zal zijn. We doen verder niet aan cadeautjes, gewoon gezellig eten :)

XXX

6. yvo08

yvo08 Bekend lid

28 mei 2008
    523
    0
    0
    Gezellig Northern, bij me op de wachtbank. Nu maar hopen met een goed resultaat.

Daphne: heerlijk vakantie. Maar de week ervoor heb je het wel altijd extra druk.
    Dat gevoel bij andere zwangeren heb ik ook. Aan de ene kant ben ik erg blij voor ze, maar aan de anderen kant wil ik het ook :( Gisteravond hadden we een feestje en daar was ook iemand die 29 weken zwanger is. Geweldig mooi buikje en dan denk ik: zal ik ook ooitmet zo'n buikje rondlopen :(:
    Maar daarna ben ik wel weer positief.

Ik mag maandag en dinsdag nog werken. Daarna 5 januari weer. Kerstavond eten Leander en ik lekker samen.
    Eerste kerstdag naar leander zijn familie, lekker gourmetten en tweede kerstdag met mijn familie spelletjes doen en natuurlijk lekker eten :D

Wordt allemaal wel weer erg gezellig :p
    liefs

7. sakina

sakina Bekend lid

12 jul 2008
    527
    0
    0
    asten
    @ sharon oow zijn ze naar mienime gegaan leuk jo,,
    ja iok baal er egt van.. maar ja helaas niks aan te doen moet het maar met me hondje doen:)

en nog een vraagje ik zie etos zwanger worden pillen wat zijn dat voor pillen, ik heb het ooit gelezen maar ben het vergeten..

het enigste wat ik even heb geslikt was foliumzuur nu dus ni meer want ik heb onderhand al 2 potjes op en nog niks dus w8 even af tot ik zwanger ben en dan slik ik ze wel weer..

en met kerst uhm kerst avond gaan we bij mijn zus gezzellig samen cadeautjes uitpakken en ieder gaat wat lekers koken mijn ma iets me schoonzus en mijn zus dus wordt lekker smullen die avond 8)

2 e en 3 e kerst pff weet nog niet huppel zo wel bij wat familie binnen ehhehe kijken wat daar voor lekkers te halen vald :p:p hahaha

8. lexy4

lexy4 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.107
    0
    0
    heeey meiden,

@ sharon, mijn schouder is weer over, dus hoef eerst nog geen afspraak te maken. Snap er niks van. Moet er wel een keer mee heen aangezien ik er wel redelijk vaak last van heb, maar dat doen we volgend jaar wel een keer. Sowieso wil ik het voor een eventuele bevalling doen. Zie het niet echt zitten om tijdens de bevalling ineens steken te krijgen ;)

@ Sharon en yvo: tja ik vind het ook een beetje jammer dat ons kantoor er niets aan doet. Ook al is het maar iets kleins, dan is het ook al goed. Helemaal niks is zo helemaal niks... Gelukkig had vriend wel een kerstpakket dus dat is wel een mooie meevaller. Zaten ook echt leuke dingen in.

@Yvo: nog 2 daagjes werken meid en dan lekker VAKANTIE! Geniet er lekker van!

@ Daphne: ook al weer lekker vakantie! Lekker hoor. Ook jij geniet er lekker van meissie!
    Even een vraagje over de luteale fase.. ik snap nog steeds niet wat dat echt is. Kun jij dat misschien uitleggen? Of iemand anders?

Yvo en northern samen op de wachtbank! Hopelijk vliegen de dagen voorbij en hebben jullie snel een positieve test in jullie handen!

@ Sakina: de etos zwanger worden pillen zijn pillen met foliumzuur. Ze zijn goed voor het kindje (groei etc) Het is wel belangrijk om deze stoffen al in je lichaam te hebben voordat je zwanger wordt (verminderd de kans op aangeboren afwijkingen). Ik slik nu zelf de feme Fatale van Davitamon. Ik krijg er ook wat extra energie van, dus altijd mooi meegenomen.

@ kerst: wij gaan 1e kerstdag eerst naar mijn schoonvader koffie drinken en daarna door naar mijn zus en daar met de hele familie gourmetten. Tweede kerstdag nog geen plannen. Misschien bij mijn schoonzus langs alvast voor de verjaardag van haar zoontje, maar dat moeten we nog even zien. Hij is namelijk 31 december jarig. We zouden dan eerst na ons werk die kant op gaan, maar dan zullen we hem maar een half uurtje zien. Dat is ook een beetje jammer. We moeten er wel 3 kwartier voor rijden. Nog even overleggen hoe we dat gaan doen.

kussie

9. Sharon78

Sharon78 Bekend lid

23 jul 2008
    782
    0
    0
    Hey meiden,

@Lexy: fijn dat de pijn in je schouder over is. Hopelijk blijft dat zo, idd maar wel even naar de HA wanneer je weer last krijgt.
    Luteale fase is volgens mij de tijd tussen je eisprong en je menstruatie, of heb ik dit helemaal mis....... Er zal vast wel een topic over zijn.

@de meiden die (bijna) vakantie hebben: lekker hoor! :D Geniet ervan, even bijkomen van alle zwanger-worden stress ;)
    Ik moet nog 3 daagjes en dan ook vrij. Heb nog genoeg te doen, dus die dagen zullen wel voorbij vliegen!

@Northern & Yvo: gezellig op de wachtbank, hopelijk wordt het wachten deze ronde beloond! Spannend voor jullie :)

@Sakina: het is wel verstandig om foliumzuur te blijven slikken hoor. Ook al ben je nog niet zwanger.

@Daphne: wat kun je jezelf toch gek maken hé :D ;)
    Je gaat over van alles nadenken!
    Ik herken je gevoel ook hoor! Als ik zwangeren zie, dan denk ik: dat wil ik ook! Maar onze tijd komt ook nog wel!

@Kerst: wij gaan 1e kerstdag naar m'n schoonouders, en 2e kerstdag naar mijn ouders. Met mijn familie doen we cadeautjes (lootjes getrokken) en maken we een gedicht voor degene waar je cadeautjes voor moest kopen. Mijn man heeft z'n gedicht zo ongeveer klaar, ik ga er zo mee beginnen. Is altijd wel lachen! :)
    In de vakantie gaan we nog een keer winkelen, manlief moet weer even z'n kledingcollectie aanvullen (hij vindt winkelen echt níets). Verder een paar (schoonmaak)klusjes in huis die écht weer even moeten gebeuren, maar verder lekker genieten!

Liefs

10. sakina

sakina Bekend lid

12 jul 2008
    527
    0
    0
    asten
    wel ja maar ik slik me dood aan die pillen, heb er al 2 of drie op van die potjes ik slik ze al vanaf mijn vorige zwangerschap (MK) dus heb ik dan ni voldoende van die stoffen al in me hehehe,,

heeft het anders dan geen nut dan stel als ik aantel en dan begin met ze weer in te nemen?

11. Sharon78

Sharon78 Bekend lid

23 jul 2008
    782
    0
    0
    @Sakina: even iets voor je opgezocht :D

Hoe gebruik je foliumzuur?
    Foliumzuur zit in tabletten. Slik elke dag een tablet met 0,4 of 0,5 milligram foliumzuur. Begin met foliumzuur slikken voordat je zwanger wordt. Het duurt ongeveer 4 weken tot er voldoende extra foliumzuur in je lichaam is. Het is dus belangrijk om al 4 weken foliumzuur te slikken op het moment dat je zwanger raakt.
    Begin met foliumzuur een maand voordat je gaat stoppen met de pil of andere voorbehoedsmiddelen. Blijf foliumzuur slikken tot je 2 maanden zwanger bent. Na 2 maanden zwangerschap is extra foliumzuur niet meer nodig.

Niet meteen zwanger?
    Lukt het niet om meteen zwanger te worden? Blijf dan gewoon foliumzuur slikken. Je kunt het zonder problemen maandenlang gebruiken. In de aanbevolen dosering is foliumzuur niet schadelijk. Ook niet als je de tabletten foliumzuur langere tijd gebruikt.

Niet op tijd begonnen?
    Soms lukt het niet om op tijd te beginnen met foliumzuur. Bijvoorbeeld omdat je onverwacht zwanger raakt, of sneller dan je had verwacht. Of omdat je niet wist dat foliumzuur belangrijk was. Je hoeft dan niet ongerust te zijn. De kans op een baby met een open ruggetje of open schedel is erg klein. Ook als je geen extra foliumzuur slikt. Maar begin wel zo snel mogelijk met het nemen van foliumzuur. Alle beetjes helpen.

12. sakina

sakina Bekend lid

12 jul 2008
    527
    0
    0
    asten
    heej dank je sharon..

maar nog een ding dus nie zwanger worden van de etos is dus het zelfde als dat potje foliumzuur van de kruidvat:)

13. Northern

Northern Bekend lid

4 jun 2008
    998
    0
    0
    @Sakina, wat ik weet is dat je minimaal 4 weken voor je zwangerschap al moet beginnen met foliumzuur. Dus als je begint als je al zwanger bent is dat te laat. En ik denk niet dat er nog genoeg in je lichaam is van de andere 2 potjes, want je moet het immers iedere dag innemen.......
    Ik gebruik mama en baby van Dagravit. Moet zeggen dat het me goed bevalt, ook ineens een kortere cyclus.........

14. sakina

sakina Bekend lid

12 jul 2008
    527
    0
    0
    asten
    ja ik ga ze ook weer gewoon inemen, maar net zoals je zegt een kortere cyclus dat wil ik niet want mijn cyclus is goed optijd..
    en stel dat ik dalijk andere ga nemen duurt het weer even voor ik me cyclus doorheb..
    ik hou het wel bij die van de kruidvat en ga vanaf vandaag weer beginnen met dat potje:)..

alvast bedankt voor de informatie;)

groetjes sakina

15. Sharon78

Sharon78 Bekend lid

23 jul 2008
    782
    0
    0
    In Etos Zwanger Worden zit foliumzuur en nog meer ingrediënten die goed voor je zijn wanneer je zwanger wilt worden. Ze helpen je cyclus normaal te laten verlopen en spelen een rol bij de vruchtbaarheid.

Goed dat je weer foliumzuur gaat slikken! Kan niets geen kwaad dat je ze slikt terwijl je nog niet zwanger bent. Ik slik ook al ruim een half jaar foliumzuur.

Groetjes

16. yvo08

yvo08 Bekend lid

28 mei 2008
    523
    0
    0
    Hallo allemaal,

heerlijk, ik heb vakantie!

Even tot 5 januari lekker vrij.

Ik slik ook al vavaf mei foliumzuur, mijn cyclus was elke keer mooi op tijd, behalve de laatste keer toen duurde het drie dagen langer, maar we zien wel weer.
    Eerst lekker kerst vieren.

17. Sharon78

Sharon78 Bekend lid

23 jul 2008
    782
    0
    0
    Fijne vakantie Yvo!
    Ik moet nog een dagje werken, en dan ook lekker vakantie!

Verder weinig nieuws hier. Hoe is het verder met iedereen?

Groetjes Sharon

18. lexy4

lexy4 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.107
    0
    0
    heey allemaal!

Yvo hele fijne vakantie! Sharon nog 1 dagje en dan heb jij ook vakantie! Wat zal het volgende week rustig op de weg zijn zeg. Iedereen gaat maar met vakantie! Zijn er ook nog mensen (zoals ik) die wel gewoon moeten werken tussen kerst en oud en nieuw?

Hier verder ook niets nieuws. Ga nog even lekker op het forum lezen en lekker tv kijken en dan alweer naar bedje toe!

Voor de mensen die ik niet meer spreek...
    IEDEREEN EEN HELE FIJNE FEESTDAGEN GEWENST! geniet er allemaal lekker van!

kus

19. sakina

sakina Bekend lid

12 jul 2008
    527
    0
    0
    asten
    ik wens iedereen
    prettige kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar!!

20. yvo08

yvo08 Bekend lid

28 mei 2008
    523
    0
    0
    Hallo Iedereen

Iedereen erg fijne kerstdagen

liefs Yvo

En alle meiden die vakantie hebben, veel plezier

Deel Deze Pagina