Wie nog meer in de mmm bij ziekenhuis Enschede

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Yasmijn78, Aug 10, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Yasmijn78

Yasmijn78 Niet meer actief

Hoi,

Ik ben benieuwd wie van jullie in de mmm zitten bij het ziekenhuis te Enschede en wat jullie ervaringen zijn.

Liefs,
    Shareeza

2. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Even omhoog halen. Er zijn vast meiden die ook in Enschede behandeld worden.

3. Lima 84

Lima 84 Fanatiek lid

Aug 4, 2008
    1,998
    27
    48
    Hey meid ik loop ook in het mst enschede. Ik zit helaas al meer dan een jaar in de MMM. Heb net afgelopen week een kijkoperatie achter de rug. Het is gelukkig meegevAllen. Ik ben op zich wel tevreden over enschede alhoewel ik de wachttijden soms wat aan de lange kant vind. Maar dat ligt misschien ook wel aan mij omdat ik soms wat weinig geduld heb.
    Maar wat wil je precies weten? En hoelang loop jij al in het ziekenhuis ? En waarvoor precies? Sorry voor de vele vragen maar ben even nieuwsgierig :)

4. Sikki

Sikki VIP lid

Oct 20, 2008
    5,050
    15
    38
    Female
    in het ooooooosten
    Hier iemand die totaal NIET tevreden is over Enschede!!!
    Na 2 mislukte ICSI's icm met Enschede doe ik alles nu in Dusseldorf.
    Ondanks dat wij 2 straten bij het MST vandaan wonen rij ik liever 2 uur voor een fatsoenlijke arts. Vanaf de aanvang hebben wij al erg slechte voorlichting gehad. Helemaal toen bekend werd dat het alleen ICSI kon worden. Uiteindelijk hebben we zelf om een voorlichting moeten vragen.
    In de eerste instantie zijn ze er niet achter gekomen dat ik de vervroegde overgang nader. Bij de eerste ICSI stimulatie kwamen we er dus achter dat ik weinig reageer op de hormonen. Vervolgens zijn mijn follikels (die enkele die ik dan wel had) vroegtijdig gesprongen.
    Bij de twee ICSI hebben ze mijn follikels veel te hard laten doorgroeien. Ik had er 4 tussen de 27 en 25 mm.
    Verder ben ik meerdere keren niet terug gebeld terwijl ik wel een belafspraak had staan (zit je te wachten van 10 tot 14 uur), zit ik nu al 2 weken te wachten op een deel van mijn dossier, want toen ik mijn dossier opvroeg omdat we uit Enschede weggaan, heb ik maar de helft gekregen. En toen ik een afspraak had om de medicatie voor mijn tweede ICSI op te halen hadden ze het niet eens in huis! Nou, daar neem je dan speciaal vrij voor.
    Kortom, ik ben er helemaal klaar mee en ga nu alles in Dusseldorf doen. Stelletje prutsers! En toen ik vorige week in Dusseldorf zat kwam er een stel uit Enschede binnen die net een punctie had gehad in Enschede en de eitjes kwam in leveren voor het lab gedeelte en die waren helemaal niet aangemeld door Enschede! Sta je daar met je eieren!!!
    Dus voor een ICSI behandeling zou ik Enschede ABSOLUUT NIET aanraden.
    Heb ook zo'n beetje voor iedere afspraak een andere arts gehad.

Ik hoop dat anderen betere ervaringen hebben.

5. Lillies

Lillies Actief lid

Aug 19, 2009
    139
    0
    0
    NULL
    Enschede
    Hoi,

Hier, net als bij Sikkie, erg slechte ervaringen met MST. Slechte en vooral verkeerde voorlichting, en de enige behandeling die ik gehad heb was achteraf volkomen onverantwoord: ze hebben mij aan de Clomid gezet zonder ooit een echo vooraf, tijdens, of na Clomid gebruik te doen.

Wij hebben ook alles in Düsseldorf gedaan. Iedere echo, de puncties, TPs, etc. Perfect! Nu zijn we zwanger. Ik heb eerst in Düsseldorf laten controleren hoeveel het er zijn (eentje) en dus ga ik nu een paar weken naar het MST en dan zo vlug mogelijk naar de vlos. Als het er twee waren geweest, denk ik dat ik naar Hengelo of Gronau zou zijn gegaan...

Ik wil er wel meer over vertellen, maar ik weet niet goed wat je precies weten wilt. Misschien zit je helemaal niet op mijn negatieve verhalen te wachten ;)

Groetjes,
    Lillies

6. Lima 84

Lima 84 Fanatiek lid

Aug 4, 2008
    1,998
    27
    48
    Ik schrik wel een beetje van alle ervaringen. Gelukkig zijn er bij ons naast pco geen gekke dingen gevonden. Ik Ga nu over op spuiten en hoop dat dit voor ons de oplossing zal zijn. Ik hoop dat ze hier wel toe in staat zijn en anders toch na een paar mislukte pogingen een ander ziekenhuis zoeken

ik heb de schrik wel even te pakken. Zijn er ook positieve ervaringen?

7. ersas

ersas Nieuw lid

Aug 4, 2009
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees wel vaak mee en reageer nooit, maar op dit ondewerp wil ik wel even reageren.
    Want mijn man en ik zijn wel tevreden over de gang van zaken van het fertiliteitsteam van het MST in Enschede. Het is nu bijna 2 jaar geleden dat de huisarts ons heeft doorverwezen ivm het uitblijven van een zwangerschap en een mogelijke oorzaak bij mijn man. Na de eerste onderzoeken bleek IVF-ICSI de meeste kans op een zwangerschap te geven.

Na 2 moeizame IVF-ICSI behandelingen (i.s.m. met het ZH in Zwolle) zijn wij inmiddels 2 maanden de trotse ouders van een dochter. De behandelingen verliepen moeizaam i.v.m. overstimulaties. Tijdens de 2de behandeling ben ik zelfs, 1,5 dag na de eicelpuntie, met spoed opgenomen in het ziekenhuis vanwege overstimulatie en zeer hoge koorts (ik heb nooit koorts) door een infectie. De vraag was toen of een terugplaatsing van 1 of 2 embryo's de volgende dag wel zinvol was aangezien ik aan de antibiotica zat en ontzettend veel vocht vasthield. Na de nodige onderzoeken en overleg toch een terugplaatsing gehad in Zwolle, ondanks dat de kans klein was op een zwangerschap en mocht die al volgen, de kans op een eventuele miskraam erg groot was. En 2 weken later bleek ik zwanger te zijn en waren de eerste 3 maanden dus erg spannend.

Dat wij 2 moeizame behandelingen hebben gehad heeft meer te maken dat mijn lichaam erg sterk reageert op de hormonen, daar kan geen dokter wat aan doen. Bij de 2de behandeling is daar wel rekening meegehouden maar helaas reageerde ik er weer erg sterk op met de nodige complicaties als gevolg.

Verder zijn wij tijdens het gehele traject altijd goed voorgelicht, werden onze vragen beantwoord en onduidelijkheden over de behandelingen weggenomen. En ja, ik vond het wachten ook steeds lang duren tussen de afspraken en de behandelingen, maar vond het wel prettig dat er wat gedaan werd en dat de mogelijkheden om toch zwanger te worden nog aanwezig waren.

Dus onze ervaringen met het MST zijn positief! Ook ken ik uit mijn omgeving enkele stellen die ook in het MST behandeld worden/zijn en die zijn ook erg tevreden over het MST, ondanks dat hun kinderwens (nog) niet in vervulling is gegaan.

Groeten,

Saskia

8. Lima 84

Lima 84 Fanatiek lid

Aug 4, 2008
    1,998
    27
    48
    @Saskia wat ben ik blij om een positief verhaal te horen. Ik moet zeggen dat ik al wel het volste vertrouwen had in enschede maar het is wel fijn om een goed verhaal te horen. Ik hoop dat wij ook snel een kindje mogen verwelkomen

Share This Page