Leuk dat je het gelezen hebt. Ik vind het een hele fijne manier om iedereen om me heen op de hoogte te houden zonder alles elke keer weer uit te moeten leggen. Het proces is al vermoeiend genoeg. Morgen is niet onze testdag hoor, dat is 9 december. Morgen is de 9e dag na de TP. Bij ons is de 9e dag steeds cruciaal, lijkt wel. De krampen zijn inmiddels minder. Bij een menstruatie heb ik meestal het bloed en de krampen tegelijk. Ik duim super hard met je mee. Het zou een fantastisch verjaardagscadeau zijn voor je!
Het enige wat je zou kunnen doen is een digitale clear blue test doen. Deze zou nu 2-3 (En met heeeeeel veel hcg 3+) weken aan moeten geven. En als het nog de Pregnyl is dan zou je eerder 1-2 hebben. Dat zou ik doen in ieder geval. Maar er wel rekening mee houden dat het geen garanties bied voor de toekomst.
Of je kans maakt op een tweeling is afhankelijk van de vrouw. Het is genetisch bepaald en alleen vrouwelijk genetisch. Dus als de moeder/oma/overgrootmoeder van de vrouw er één van een tweeling is heeft de vrouw een vergrote kans op een tweeling. Al het overige is puur toeval en geluk en moeder natuur. Ik heb dit destijds uitgezocht omdat aan mijn man zijn kant tweelingen zitten en telkens een generatie over slaan. Vader van mijn man is een tweeling en zijn overgrootvader ook. Dus we dachten ff dat het mogelijk was ook een tweeling te krijgen, ik groeide namelijk zoooo hard. Maar dat was gewoon van het eten Ik heb eigenlijk nooit meer verder gekeken wat de risico's zijn als we een dochter zouden krijgen ooit, of zij dan het gen zou hebben om tweelingen te kunnen maken. Dat ga ik eens uitzoeken, kom er op terug
GEVONDEN: Erfelijkheid: er bestaat een gen dat ervoor zorgt dat men meer kans heeft op een twee-eiige tweelingzwangerschap. Dit gen kan zowel langs moederzijde als langs vaderzijde overgeërfd worden. Eén persoon op veertien is drager van dit gen. Als een vrouw drager is, dan heeft ze bij iedere zwangerschap één kans op tien om te bevallen van een twee-eiige tweeling. Als de vader drager is, dan verhoogt dit niet de kans op een tweeling, maar hij kan het gen wel doorgeven aan zijn kinderen. De dochter heeft dan wel een verhoogde kans op een tweeling. Ook een zoon kan deze eigenschap van zijn vader meekrijgen en overdragen op zijn dochters. Dat verklaart waarom dit fenomeen vaak in families voorkomt en daarbij een generatie overslaat. Onze zoon kan het doorgeven aan zijn eventuele dochters later. En mijn man dus aan een eventuele dochter. Leuk voor de voorlichting later: Zou t niet doen, meisje... voor je het weet heb je er 2 ipv 1..
Haha... bedankt! Mijn vriends vader, en opa zijn van een tweeling. Maar de kans is eigenlijk best klein als ik het zo lees...nouja, eerst maar eens 1... ben nu al klaar met dat wachten, kan pas volgende week vrijdag testen. Voel constant steken in mijn buik. vorige week pas mijn eerste iui gehad, met behulp van pregnyl. Wat is dat spannend zeg... heb respect voor al de mensen die al zoveel behandelingen meegemaakt hebben. Dit wens je niemand toe!
Je kan totaal niet op je gevoel afgaan momenteel. Want je bent eigenlijk een ongeleid projectiel op het moment Ik heb nu al wel het nodige meegemaakt en ik moet zeggen: Het went. Het wordt een soort levensstijl je gaat gewoon met de flow mee. Meer keus heb je toch niet en opgeven doen de meesten niet. Want stel je voor.... Succes! Ik duim voor je! Via IUI is toch wel de mooiste manier vind ik
Ik ook niet Zooo... nu maar eens zorgen voor goede voeding. Andijviestamp... Alweer (lievelingskostje)
Inderdaad, je moet iets. Telkens luisteren naar rammelende eierstokken en het doen van fertiliteitsdanjes gaat ook zo vervelen
Hij was leuk!! Beetje als alles is liefde enz.. feel good, en heerlijk dom zonder na te denken kijken! Ik zeg: gewoon gaan!
bedankt voor alle reacties ik ben naar het ZH geweest.....en daar kreeg ik een zwangerschapstest.....het blijkt dat ik nu 3wkn zwanger ben .....13 dec. toch kijken voor een volwaardige zwangerschap......