Doorverwijzing-gynaecoloog

Discussion in 'Zwanger worden' started by Britt16, May 21, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Britt16

Britt16 Actief lid

May 18, 2007
    285
    0
    0
    thuiszorgmedewerker
    Groningen
    Hoi,

Ik moest vanmiddag naar de dokter omdat ik zo'n pijn had bij mijn darmen.....was dus toch van de eisprong. Had dit nog nooit zo lang en erg gehad.

Maar omdat we nu bijna (volgende maand) een jaar bezig zijn, gaf de dokter mij het nummer van de gynaecoloog. Maar mocht er natuurlijk eerst ff over nadenken, en bespreken met manlief

Dan gaan ze kijken of het sperma en eicellen wel goed zijn, en of we wel zwanger kunnen worden.
    Nu is mijn vraag wat zou ik kunnen verwachten bij zo'n controle, mocht ik er wel heen gaan. Waarschijnlijk een inwendig onderzoek. Hoe doen ze dat dan :oops: :oops: Sorry ben hier echt een leek in. Zou er ook wel tegenop zien.Dus alle reacties zijn welkom

Liefs Britt

2. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Hoihoi

Lees eens in het forum onderdeel vruchtbaarheids behandelingen. Daar staan een aantal topics over het eerste bezoek aan de gyn.

3. Britt16

Britt16 Actief lid

May 18, 2007
    285
    0
    0
    thuiszorgmedewerker
    Groningen
    Bedankt voor je snelle reactie Natasja.
    Zal ff gaan neuzen

Liefs Britt :D

4. Renate007

Renate007 Actief lid

Mar 17, 2007
    490
    0
    0
    Bij een eerste afspraak krijg je eerst wat vragen. Je manlief moet z`n sperma inleveren en jij zal waarschijnlijk 2 keer bloed moeten prikken, een keer voor de menstruatie en een keer tijdens de menstruatie.
    Na aanleiding van die onderzoeken zullen ze verder gaan kijken

Zo is het bij ons gegaan!

5. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

Jan 6, 2007
    8,553
    0
    36
    renkum
    ik kwam op een dag bij de gyneacloog en er werd eerst gepraat over zaad inleveren en bij mij bloedprikken 2 tot 4 keer en kreeg een inwendige echo om te kijken hoe het eruit zag.
    je gaat gewoon op zo stoel zitten benen uit elkaas en dan heeft ze zo langwerpige staaf met ronde bolling aan de onderkant daarmeekan ze alles zien het doet veder geen pijn.. athans bij mij niet .

ik heb aleen last gehad van die gel hahahaha kan er niet tegen dus dat is minder.

maar ik zag er ook tegen op om daar zo te zitten maar je heb wel duidelijkheid en zekerheid.

je zal denk ik ook moeten temperaturen als je dat nog niet bijgehouden heb. bij de 1 moet je wel 1 keer temperaturen bij de andere meerdere malen. bij mij is het zo dat ik eind van de maand begin april terug ga bellen voor afspraak zodat ze mijn tempkaartje kan beoordelen enzo zoals afgesproken was.

dus nergens om bang voor te zijn :)

6. Britt16

Britt16 Actief lid

May 18, 2007
    285
    0
    0
    thuiszorgmedewerker
    Groningen
    Hoi Corina,

Zeer bedankt voor je uitgebreide uitleg. :thumup:
    Zie er inderdaad erg tegenop voor die inwendig onderzoek.
    Maar net als jij al schreef je hebt dan wel duidelijkheid. Daar doe ik het ook voor. Wil deze maand nog even afwachten, en dan ga ik bellen.

Tempraturen heb ik ook een tijdje gedaan, maar ik plas 's nacht heel veel (piesdoos) haha. En ben daardoor ook vaak wakker. Hierdoor kan ik dus eigenlijk nooit goed tempraturen, omdat ik dan niet zoveel uren heb geslapen.

Ik hoop echt dat ik niet hoef te bellen eind van de maand, en dat ik een posi test in handen heb. :D

Liefs Britt

7. Jollie

Jollie Fanatiek lid

Jun 5, 2006
    1,434
    0
    0
    Hoi britt16

toevallig heb ik gisteren ook een doorverwijzing gekregen naar de gyn, ik loop sinds maart al met steken in mijn linkerlies die niet willen verdwijnen. ook ik krijg een inwendig onderzoek, zie er ook wel een beetje tegenop, maar ik heb in de ruil daarvoor toch ook liever zekerheid.

Mijn afspraak is pas 21 juni, dus heb nog een tijdje om me voor te bereiden en ik heb zoiets voor alles moet een eerste keer zijn dus ook hiervoor helaas...

succes met beslissen...

Groetjes Jollie

En bengeltje86 bedankt voor de uitleg, dit geeft idd al wat meer duidelijkheid!

8. Balou

Balou Fanatiek lid

Mar 27, 2007
    2,320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Ik ga straks naar de huisarts in de hoop een doorverwijzing naar de gyn te krijgen. We zijn nu 14 maanden "bezig" en het wil niet lukken vandaar. Ook ik zie ERG op tegen het inwendig onderzoek, het idee alleen al dat ik daar met mijn benen wijd moet.......................................ggggrrrr. Hopelijk voor een goed doel!

9. Balou

Balou Fanatiek lid

Mar 27, 2007
    2,320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Ben net terug van de huisarts, krijg nog geen doorverwijzing naar de gyn. Als ik in januari nog niet zwanger ben moet ik terug komen en word ik meteen doorgestuurd. Ik baal best wel een beetje.

10. Tja als je eenmaal zwanger bent ontkom je ook niet aan een inwendig onderzoek :) Veel succes in ieder geval.
    Ik heb maandag het zaad van manlief ingeleverd en als daar niets mis mee is, dan gaan ze mij ook onderzoeken, maar een inwendige echo heb ik al gehad, omdat ze bij mijn vorige zwangerschap het hartje niet zagen bij een uitwendige echo, maar helaas ook niet bij de inwendige echo, er was nl geen kloppend hartje meer :(

11. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

Dec 8, 2006
    6,488
    1
    0
    Nog tot januari wachten? En je bent nu al 14 maanden bezig? Jeetje zeg.... Wacht je huisarts zo lang met doorverwijzen? Kan me voorstellen dat je baalt..

12. Britt16

Britt16 Actief lid

May 18, 2007
    285
    0
    0
    thuiszorgmedewerker
    Groningen
    Hoi Balou
    Jeetje geen doorverwijzing? Dat is zeker balen. Ik hoor wel vaker dat artsen het niet zo snel doen. Heb ik toch eigenlijk mazzel.

Hoi Jollie
    Dus jij hebt de 21e een afspraak. Hoop voor je dat je dan meer duidelijkheid krijgt. Ik wacht deze maand nog af, moet 1 juni ongi worden, en als dat niet lukt, ga ik bellen.

Hoi Susan
    Je hebt helemaal gelijk, wanner je zwanger bent, ontkom je er ook niet aan. als we het maar hebben gehad. Je moet er wat voor over hebben he?

Liefs Britt

13. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    1,715
    2
    0
    Amsterdam
    Kan je zo'n doorverwijzing dan niet afdwingen? 1 jaar en 2 maanden en dan nog eens 8 maanden wachten? :(
    Dan ben je bijna 2 jaar bezig.....Mag dit wel? :(
    Ik zou er op staan dat ik naar het ziekenhuis wil. Of je moet natuurlijk nog zo lang willen wachten?

14. Jollie

Jollie Fanatiek lid

Jun 5, 2006
    1,434
    0
    0
    Ooh ja balou dat is inderdaad wel lang zeg... misschien wat vanilia zegt met erop staan ofzoiets, want als je al bijna 2 jaar bezig bent lijkt met toch wel een beetje gek

Britt nou ik hoop voor jullie dat je 1 juni lekker niet ongi wordt hoor...

15. Marisha

Marisha Fanatiek lid

Jul 15, 2006
    2,728
    0
    0
    Bediende
    Belgiƫ
    Waw, twee jaar moeten wachten? Wij zijn ook 15 maanden "bezig" en zijn juist bij de gyn beland.

Ik zou toch nog eens aandringen voor een doorverwijzing (wij hebben dat hier gelukkig niet nodig) of wil je zelf nog niet verder?

16. wiesje

wiesje Actief lid

Oct 21, 2006
    463
    0
    0
    hey hey
    ik las net dat je bij de gyn een temp kaart in moet leveren?
    maar als je nou ovu testen gebruikt is dat dan niet goed genoeg?
    anders moet ik dat toch maar eens gaan doen wij gaan door met proberen tot januari 2008 en dan willen we naar de dokter dus vandaar mijn vraag..
    liefs wiesje

17. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    De meeste gyn's willen dat wel zien ja.

Share This Page