Hoe lang, langste cyclus.

Discussion in 'Zwanger worden' started by Taby, Jun 3, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Taby

Taby Fanatiek lid

Mar 7, 2007
    4,366
    140
    63
    Hoi hoi,

Ik zit nu in mijn eerste ronde en voordat ik met de pil begon had ik ook altijd een onregelmatige cyclus.
    Maar nu gaat mijn geduld toch wel een beetje opraken hoor.
    Dus daarom ben ik benieuwd hoe lang jullie langste cyclus was.
    Ik heb twee weken geleden wel even contact gehad met mijn huisarts maar hij zei dat ik echt geduld moest hebben en als ik over een half jaar nog niet ongesteld was dan moest ik maar opnieuw contact opnemen.

Groetjes Taby.

2. Bloempjes1313

Bloempjes1313 Actief lid

Aug 21, 2006
    273
    0
    0
    amsterdam
    Mijn eerste cyclus na het stoppen met de pil was 29 dagen dus wel netjes...
    maar dat was dan ook maar 1 keer...
    Bij mij is het daarna heeeel onregelmatig geworden, dus ik denk dat het nog alle kanten op kan !

Ik hoop dat je gauw zwanger word !
    succes meid !

xx maris

3. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    dat vind ik toch zo gek, er is zoveel verschil in huisartsen, nadat ik ben gestopt met de pil was mijn 1e cyclus 49 dagen en nu ruim 60 dagen. dus ik ben voor het weekend naar de huisarts geweest en hij legde uit dat het lichaam even op gang moet komen na 10 jaar pil slikken, hij heeft me gewoon meteen een middeltje voorgeschreven om het op gang te brengen. moet 10 dagen primolut slikken ,daarna na 4 dagen ongi worden, word ik dat niet dan onderzoekt hij meteen even de hele handel en dan weet je ook waar je aan toe bent, is wel een vrouw dus begrijpt misschien de onzekerheid beter

groetjes jose

4. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    de persoon die daarna het onderzoek doet dus ( is een vrouw), dat is erg laagdrempelig bij onze praktijk, ze doen het gewoon zonder aandringen.

groetjes jose

5. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    mijn langste cyclus duurde 72 dagen volgens de gyn gaat deze cyclus nog langer duren ........

6. Taby

Taby Fanatiek lid

Mar 7, 2007
    4,366
    140
    63
    Kan de gyn dat zien, omdat ze nog geen eitje heeft kunnen vinden?

Groetjes Taby.

7. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @ taby ik ben afgelopen donderdag bij de gyn geweest er is toen weer een binnenwaartse echo gedaan er was toen bij mij niks te zien wat op een ei of op een aankomend ei leek zeg maar gewoon leeg , volgens de gyn kon het dan nog minstens 3 weken duren voordat ik een ei krijg en ongi wordt .

L.sybje

8. Taby

Taby Fanatiek lid

Mar 7, 2007
    4,366
    140
    63
    Jeetje je geduld wordt wel op de proef gesteld he.
    Ik hoop in ieder geval dat je maar snel een positieve test in handen mag hebben.

Groetjes Taby.

9. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    dankje wel voor je reactie dat kon wel even gebruiken idd zo'n reactie .
    Ik zit stiekum te denken om een ovulatie test te gaan gebruiken de komende weken .
    Misschien dat ik dan mijn ei vind en we er zelf uit komen .... geen verdere mmm....

L.sybje

10. Taby

Taby Fanatiek lid

Mar 7, 2007
    4,366
    140
    63
    Sybje,
    Dat zal toch een mooie oplossing zijn als je met een ovulatietest kan kijken wanneer je eitje komt.
    Als je het niet probeert dan weet je het ook niet he. ;)
    Succes ermee.

Groetjes Taby.

11. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @ taby
    ik ga morgen ovu testen kopen.
    Wie niet waagt wie niet wint . hihi

L.sybje

12. sandra30

sandra30 Lid

May 12, 2007
    34
    0
    0
    [Hoi Taby,
    ik heb ook een onregelmatige cyclus en wacht inmiddels al 150 dagen op een menstruatie, ben inmiddels ook bij de gynaecoloog geweest en deze schreef het middel primolut voor om de menstruatie op te wekken. Als het goed is komt dit vandaag, ben benieuwd want vertrouw mijn lichaam niet meer zo..
    succes Taby,

groetjes Sandra

13. friendly

friendly Fanatiek lid

Aug 15, 2006
    2,067
    0
    0
    Hoi Taby,

hier nog iemand met een lange eerste ronde.
    Ben in januari gestopt met de pil en sindsdien niks, zit nu ongeveer op dag 130... Begin maart langs de huisarts geweest (ook een vrouw) en die zei ook dat ik pas rond een half jaar weer mocht komen.
    Omdat ik pas heel laat ongi werd (bijna 18) en toen een zeer onregelmatige cyclus had, ben ik na een jaar aan de pil gegaan. Twee jaar pil geslikt en toen over op prikpil. Vorig jaar (ivm terugkrijgen van cyclus voor zwangerschap) over gegaan naar de gewone pil. In januari gestopt en nu dus niks.
    Zit nu dus heel erg in de twijfel of ik nog prikpil hormonen heb, of dat er lichamelijk iets niet helemaal goed zit (ivm verleden, zit ook beetje in de familie). Maar wil eigenlijk niet de medische kant op, de hele tijd er mee bezig zijn.

Liefs Friendly

14. Fem

Fem VIP lid

Dec 28, 2006
    5,292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Haai haai,

Ik heb het ook gehad, ik ben in januari gestopt met de pil, kreeg nog netjes een pilbloeding op 08 jan. en daarna niks meer, was naar de HA gegaan maar die heeft alleen een zw. test gedaan (en uiteraard negatief, wist ik toen zelf ook wel), uiteindelijk gewoon doorgeklust en kreeg toen het advies om gewoopn een VK te bellen, het verhaal uit te leggen zodat ze een echo kon maken om te kijken wat er aan de hand was. Uiteindelijk bleek ik (heel onverwacht maar zeer gewenst) zwanger te zijn. Uiteindelijk ben ik ruim 60 dagen niet ongesteld geweest toen ik erachter kwam dat ik zwanger was......

15. sweet dreams

sweet dreams Niet meer actief

dat is nog es een leuke verassing als je naar de vk gaat voor een echo! :D :D

16. sweet dreams

sweet dreams Niet meer actief

dat is nog es een leuke verassing als je naar de vk gaat voor een echo! :D :D gefeliciteerd!

17. Kejay

Kejay Niet meer actief

Ik kom van de prikpil af, dus bij mij is het een ander verhaal. Ik ben een jaar niet meer ongesteld geweest. Ik heb een doorbraakbloeding gehad van de hormonen die ik kreeg en twee keer uit mijn eigen ongesteld geworden. Nu hoop ik eigenlijk ook dat ik ovuleer.
    Nu zit ik te wachten op de volgende...

18. Fem

Fem VIP lid

Dec 28, 2006
    5,292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    jahaha, dat was zeker een verrassing, en zeker als je het echt niet verwacht ;) Dank je wel trouwens!

19. wendyp

wendyp Niet meer actief

Heej meis

Helaas is het vaak zo, dat als je voor de pil een onregelmatige cyclus hebt, dat je dat na de pil ook vaak hebt.

Mijn eerste cyclus was 223 dagen....Daarna heb ik weer een cyclus terug gekregen van 32-34, maar dit komt door medicijnen....

Mijn h.a. wilde me eerst ook niet doorsturen naar de gyn, omdat hier meestal een jaar voor staat. Ik had haar toen gezegd, dat dat voor mensen geldt die wel gewoon een eisprong hebben en ik dus niet. Toen heeft ze me wel doorgestuurd na 7 maanden ofzo pas.....

Succes in ieder geval enne misschien zou je kunnen gaan tempen om in ieder geval een eisprong in de gaten te houden?

20. wendyp

wendyp Niet meer actief

@fem...jah dat is idd een leuke verrassing! Toen jullie erachter kwamen dat je zwanger was, hoe lang was je toen zwanger?

Share This Page