Ik probeer het een beetje te snappen..... Misschien hebben jullie meer informatie voor me? Het is de eerste keer dat ik me er eigenlijk echt in verdiep. Ik vraag het me soms af hoe het kan dat een eitje niet bevrucht word op het moment dat er genoeg zaadjes zijn langs gekomen Ligt dit dan vaak aan het zaad? Of kan het ook aan het eitje liggen...? Als ik soms lees hoe lang sommige dames er over doen om zwanger te worden terwijl ze wel hun ei vinden en deze tijd benutten vraag ik me af waar dat aan ligt... Sorry als ik een beetje 'dom' over kom
Wel mooi, 4 kindjes en nu in verdiepen! niet naar bedoeld, is denk ik heerlijk dat het zo gelukt is!!! Wat ik er van weet is het bevruchten zelf danvaak niet het probleem, al komen lang niet alle zaadjes bij het eitje aan natuurlijk, laat staan op tijd. Maar vaak gaat het bij de innesteling niet goed, of is er iets in aanleg niet goed waardoor de celdeling ook stopt. Soort bescherming van het lichaam. Ook kan er idd een niet goed eitje gesprongen zijn. Je hebt volgens mij wel uitzonderingen waarin het kan zijn dan de zaadcellen niet goed kunnen samensmelten met de eicel, of de eicel zich niet goed afsluit na bevruchting, maar dan zijn volgens mij vrij unieke situaties. Ladies, correct me if I'm wrong.
Volgens mij kan je helemaal niet weten of je eitje wel of niet bevrucht wordt. Het zou best kunnen dat die dames iedere keer wel een bevrucht eitje hebben, maar dat het steeds mis gaat bij de innesteling of tijdens de celdelingen wanneer het eitje op weg is naar de baarmoeder.
Wat ik gelezen heb is dat je elke maand zoveel procent kans hebt dat het lukt. Iets van 30% geloof ik op de natuurlijke wijze. Dus ja dan wordt niet altijd een eitje bevrucht of het gaat idd mis door noem maar een reden.
Maar 5% van de daadwerkelijke bevruchtingen groeit uit tot een baby, normaal heeft een jonge vrouw ( 20-30) 20% kans om zwanger te worden per cyclus. Hoe ouder hoe lager dat percentage vanaf +/- 38 jaar wordt het 5%. Er zijn vreselijk veel reden waarom a) en eisprong niet goed gaat, b) de zaadcellen het ei niet bereiken, c) de bevruchting niet wil, d) de celdeling niet goed gaat, e)de innesteling niet wil, f) verdere groei van de vrucht niet goed gaat. ... Dus tja, daar niet zo 1,2 een antwoordt op.
Dank jullie voor de uitleg! En ben er met de vorige kids inderdaad niet zo mee bezig geweest gewoon puur geluk dat het binnen 3 maand raak was.... besef wel dat ik hierbij heel veel geluk heb gehad! Daarbij begint het besef ineens harder te komen dat het ook wel eens niet kan lukken natuurlijk. En zo kwam die vraag naar boven. Maar het klinkt allemaal erg logisch als de celdeling niet goed gaat dat het lichaam het eitje dan afstoot als zijnde menstruatie... De bevruchting is denk ik inderdaad nog niet eens zo'n probleem.... Toch blijven er zoveel vragen over. Maar misschien moet ik het ook allemaal niet weten.... dan word je wel een beetje gek haha
Op youtube zijn wel filmpjes te vinden over de bevruchting, dan zie je pas wat voor weg de zaadjes af moeten leggen om bij het eitje te komen en wat voor weg het eitje nog af moet leggen. Als ze dat ziet besef je pas hoe klein de kans is op een zwangerschap