Wie nog meer IUI april/mei ?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door anak2, 22 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anak2

anak2 Fanatiek lid

9 mei 2016
    1.521
    325
    83
    Hoi,

Vandaag zijn wij begonnen met onze 1e IUI poging. Vanmorgen mijn 1e injectie menopur 74 IE gezet.
    Vond het wel een beetje spannend maar het deed totaal geen pijn.

Wie is er nog meer of gaat snel beginnen met IUI voor deze maand ?

2. wens09

wens09 Fanatiek lid

1 dec 2013
    1.028
    224
    63
    Hoi!

Ik hoop ook binnen een paar weken/maanden te beginnen met onze eerste iui!

In het kort: ik heb twee jaar geleden een zoontje gekregen. Ging allemaal vanzelf, snel zwanger en zonder complicaties. Zijn heel blij en dankbaar voor hem! Vorig jaar wilden we voor een tweede gaan, maar ik had vage klachten. Lang verhaal kort: ik bleek een grote cyste te hebben en begin dit jaar is er endometriose vastgesteld en ben ik geopereerd. Net drie maanden lucrin injecties gehad om de boel tot rust te brengen. Nu wachten tot mijn cyclus weer op gang komt en zodra ik ongesteld ben gaan we beginnen!

Het was nogal een klap om 'opeens' in de mmm te komen, maar na drie maanden rust heb ik inmiddels soort van zin om te mogen starten. De artsen zijn erg positief en wij (meestal) hoopvol. Ik vind het ook heel spannend!

Wat is jouw verhaal?

Lijkt me fijn om met meiden te gaan kletsen die nu hetzelfde meemaken. Hopelijk kunnen we dit topic actief maken! :)

3. anak2

anak2 Fanatiek lid

9 mei 2016
    1.521
    325
    83
    Hallo wens,

Jeetje jij hebt ook al wat meegemaakt zeg.

Ik ben al iets ouder namelijk 39 jaar. Na een heftige bevalling van onze zoon 9 jaar geleden durfde mijn man het een lange tijd niet meer aan. Tot januari 2016 en besefte dat hij toch nog wel heel graag een 2e te willen voordat onze biologische klok uitgetikt is.

Bij mijn zoontje was ik binnen 2 maanden zwanger en nu na 14 maanden hebben wij helaas nog geen geluk geluk gehad. Omdat mijn man reuma heeft en snel aan de mtx injecties moet (waarbij je niet verder mag met je kinderwens) en mijn leeftijd zijn we versneld de mmm in gekomen.

Na de 1e onderzoeken is er nog niks uitgekomen. Heel misschien dat mijn progesteron waarde iets te laag is maar niet schrikbarend. We hebben nu van de gynaecoloog het voorstel eerst 3 IUI's met hormonen te doen en daarna gelijk door voor IVF als de IUI's niet gaan aanslaan. Het kan ook nog zijn dat de zaadcellen van mijn man voor de IVF nog ingevroren gaan worden zodat die alsnog aan de injecties kan. We zitten dus ook een beetje met de tijdsdruk..

Het lijkt me fijn om ook andere meiden er bij te hebben die in de IUI zijn beland. Vanmorgen de 1e injectie gezet dus de 1e stap is gezet :)

Wanneer hoor je wanneer jullie mogen starten ?

4. wondertjeinmaak

wondertjeinmaak Fanatiek lid

2 sep 2012
    4.652
    7
    38
    Vrouw
    Hier zijn we deze maand ook met de 1e iui gestart voor een 2e kindje. Onze dochter ook dmv iui. Wel balen dat we weer het hele traject in moeten maar dat doen we vol goede moed. Het prikken valt me weer erg mee. Morgen weer een echo en dan kijken hoe het er voor staat. Zit dan op cd 14.
    Toen we voor onze dochter bezig waren was het zaad van manlief minder goed. Nu weten we het nog niet. Maar dat zullen we wel horen bij de iui. Bij mij is verder alles goed!

5. anak2

anak2 Fanatiek lid

9 mei 2016
    1.521
    325
    83
    Spannend zeg ! Ik ga voor je duimen. Met de hoeveelste iui was het raak bij je dochtertje ? Moet je ook menopur spuiten ?

6. wens09

wens09 Fanatiek lid

1 dec 2013
    1.028
    224
    63

Dat is ook niet niks! Reuma is al zo'n rot ziekte en dan heeft t ook nog invloed hierop.. Hoe kijk je er zelf naar, een nieuwe zwangerschap en bevalling? Maar vast heel goede hoop voor jou, want het zwanger worden is al eens gemakkelijk gelukt!! Je lijf is het kunstje vast nog niet verleerd haha! Hoe vond je het spuiten? Pijnlijk/moeilijk? Bijwerkingen?

7. wens09

wens09 Fanatiek lid

1 dec 2013
    1.028
    224
    63
    Spannend weer! Aan de ene kant fijn dat je weet wat je te wachten staat, scheelt een hoop spanning (voor de behandelingen) misschien. Hopelijk doen de zwemmers van je man het goed!

8. droomwens79

droomwens79 Niet meer actief

Zodra ik op mijn bmi zit gaan ook wij starten met IUI, super spannend:D tot die tijd doen we het op eigen kracht

9. anak2

anak2 Fanatiek lid

9 mei 2016
    1.521
    325
    83
    Hoi mama van marlinda,

Bij mijn hanteerde ze ook een bmi van 30.. ik had 32 maar na samen werken met een dietiste was ik binnen 4 weken op een bmi van 30 en zelfs nu 29.

Wat is je bmi nu ?

10. droomwens79

Mijn bmi is nu 34.2 ben er bijna:) nog ongeveer 4 kilo en dan kunnen we afspraak maken en gaat het proces starten:D

11. anak2

anak2 Fanatiek lid

9 mei 2016
    1.521
    325
    83
    Ja echt een rot ziekte.. het beinvloed heel veel. Mijn man kan ook niet zoveel meer zonder pijn daarom zien zijn de mtx injecties nog zijn enige oplossing.

Ik zelf ben absoluut niet bang voor de zwangerschap en bevalling. Ik wilde zelf al een 2e toen mijn zoontje nog maar 1,5 jaar was Ik weet ook dan een 2e kindje als we willen met een geplande keizersnede mag komen maar ik wil het zelf graag proberen. De prikjes vallen mee.. leuk is anders maar alles voor een goed doel. Ik hoop dat wij nog een 2e wondertje mogen krijgen Maar soms heb ik van die momenten dat ik denk dat het niet meer gaat lukken.. we geven het nog tot december en dan geven wij het op..

12. anak2

anak2 Fanatiek lid

9 mei 2016
    1.521
    325
    83

Hoeveel moet je bmi zijn ? Ook 30 ? Of moest je 5% afvallen ? Werk je ook samen met een dietiste ?

Ik ben minder koolhydraten gaan eten en meer zuivel. De kilo's vlogen er ineens af. Ik doe ook nog 2x per week aan taekwondo en heb een eigen kinderopvang dus fit was ik wel. Alleen mijn eet patroon was niet goed en te onregelmatig. Nu ontbijt ik met een bakje kwark met muesli en vind het heerlijk. Vroeger at ik 2 mueslibollen een bom vol koolhydraten

13. droomwens79

Bmi is 33 om te mogen starten:) loop bij mck in Leiderdorp.
    Ik loop bij een dietiste idd, ben al langer bezig met afvallen namelijk;)
    In totaal al 44.2 kilo kwijt, maar laatste loodjes wegen het zwaarst helaas:( maar ik geef niet op:D
    Ik werk zelf fultime in een winkel, dus ik loop hele dag, daarbij doe ik 2 avonden 8 tot 10 kilometer snelwandelen met een wandelmaatje, en 1 avond aqauyoga!
    Mijn eet patroon is ook super verranderd, en ik voel me er enorm goed bij, ik moet nog 4 kilo ongeveer voor de start, maar nog ruim 15 om mij einddoel van mezelf te behalen:D

14. anak2

anak2 Fanatiek lid

9 mei 2016
    1.521
    325
    83

Oh wauw wat goed zeg !!! 44.2 kilo. Die laatste kilo's gaan je vast lukken !

15. wondertjeinmaak

2 sep 2012
    4.652
    7
    38
    Vrouw
    @anak2 onze docchter is van iui 5. Ik spuit gonal f.

@wens09 we zullen woensdag zien hoe de zwemmers van manlief zijn.

@mama-van-marlinda hopelijk mogen jullie snel starten. Hopelijk ben je snel de laatste kilo's snel kwijt.

Wij hebben vanmorgen weer een echo gehad. Vanavond nog gonal spuiten, dan morgen de pregnyl en woensdag de iui! Weer ontzettend spannend allemaal.

16. wens09

wens09 Fanatiek lid

1 dec 2013
    1.028
    224
    63
    Whoo knap zeg 44kg! Echt je leefpatroon omgegooid. Respect!

Ik ben vanwege mijn endometriose ook sinds drie maanden bezig mijn voedingspatroon drastisch om te gooien: geen zuivel, tarwe, vlees, suiker, koffie en alcohol. Oftewel zo onbewerkt mogelijk eten en drinken. Ik dacht dat ik t nooit zou kunnen, maar ik voel me er goed bij. Weinig last gehad van de lucrin injecties (echt een paardenmiddel met veel zware bijwerkingen). Hopelijk heeft het ook een positief effect op het zwanger worden!

17. wens09

wens09 Fanatiek lid

1 dec 2013
    1.028
    224
    63
    Spannend zeg! Ik ben bijna jaloers dat jullie al bezig zijn :)

18. wondertjeinmaak

2 sep 2012
    4.652
    7
    38
    Vrouw
    Het was deze ronde wel heel toevalling dat ik de intake op dag 3 had, vandaar dat we direct konden beginnen. Anders ook een ronde moeten wachten.

19. Ellis2014

Ellis2014 Bekend lid

7 mei 2014
    903
    238
    43
    Hey dames,

Ik kom ook meekletsen als t mag :)
    Na 18 maanden starten wij nu ook met iui. Menstruatie afwachten en dan op dag 3 met Menopur starten. Erg spannend allemaal.

Lieve groetjes

20. anak2

anak2 Fanatiek lid

9 mei 2016
    1.521
    325
    83
    Oh wauw spannend zeg ! Hoe groot waren de eitjes ? En hoeveel waren er ? Ik heb vrijdag de 1e echo

Deel Deze Pagina