Wie nog meer IUI april/mei ?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door anak2, 22 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gilry

    Gilry Actief lid

    15 jul 2017
    293
    179
    43
    Vrouw
    Hoi meiden

    Het was even stiller, maar wij zijn 3 oktober bevallen (19.51 uur) van een heel lief mooi en zo tevreden klein meisje Skye. Ze woog 3625 gram en 49 cm.
    We zijn zo intens gelukkig en blij met haar.
    2 oktober kreeg ik een ballon geplaatst. W erd ingeleid ivm bloedverdunners. Dus kon dag er voor stoppen met spuiten.
    Di in ziekenhuis gebleven en wel.pijn gehad van de ballon. Maar heb slaappil gekregen en pijnstilling.
    Woe 3 okt had ik 3 cm ontsluiting van de ballon en 9.30 hebben ze mijn vliezen gebroken. Bevalling is echt heel goed gegaan. Niet ingescheurd oid en maar 100 ml bloed verloren. Dag erna mochten we al lekker naar huis.
    Ik kijk er zo positief op terug.

    Maar wij zijn 2 trotse moeders. Skye doet het super goed en is echt een lieverdje.
    Hoe gaat het met de rest?
    Probeer het bij te lezen , maar n uj ook een druk ander leventje hier ;).

    Xxxx
     
    droomwens79 en Elraange vinden dit leuk.
  2. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.522
    6.527
    113
    Vrouw
    Ah wat fijn dat alles zo goed gegaan is! Geniet er maar lekker van. Het is zoo mooi :) Gefeliciteerd meiden!! Xx
     
    Gilry vindt dit leuk.
  3. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.522
    6.527
    113
    Vrouw
    De tijd vliegt echt hè!! Hier gaat alles goed. Lekker op vakantie geweest en nog aan het genieten van mn verlof :)
     
    droomwens79 en Gilry vinden dit leuk.
  4. Elraange

    Elraange Fanatiek lid

    25 sep 2015
    2.674
    2.012
    113
    Vrouw
    @Gilry gefeliciteerd en wat fijn dat alles goed is gegaan. Mooie naam.

    heerlijk genieten nu.

    @droomwens79 zo dat schiet alweer op zeg bijna 30wkn.

    @Palmpje hoe ging de vlucht(stress) en hoe was je vakantie?

    Hier gaat t super kan niet anders zeggen.
    Ritme zat er al snel in, merk ook dat ik veel relaxter ben dan bij de eerste haha. Dus misschien is mn kleine vent daarom zo makkelijk.
    Sliep al snel "door" ik geef laatste fles rond 1900/1930 en dan komt hij tussen 4 a 5u weer.
    Afgelopen avond om 2300 nog fles gegeven en toen heeft hij tot 630u geslapen. Dus hartstikke goed.
    Hij krijgt nu 5 flessen van 150 +5 schepjes.

    hoe gaat het verder met jullie?
     
  5. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.522
    6.527
    113
    Vrouw
    Het vliegen ging heel erg goed! Hij heeft alleen maar geslapen eigenlijk haha.

    Welke voeding geef je? Nu al op maar 5 flesjes, ik zat toen nog op 7 haha
     
    Elraange vindt dit leuk.
  6. Elraange

    Elraange Fanatiek lid

    25 sep 2015
    2.674
    2.012
    113
    Vrouw

    Ik geef nutrilon forte
    Ja k zat al heel snel op 5 flesjes.

    Wat super dat het zo goed ging. Scheelt een hoop extra spanning hihi.
    Dan was t echt genieten dus.

    hoeveel flesjes geef je nu en hoeveel cc?
     
  7. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.522
    6.527
    113
    Vrouw
    Ja en de vakantie was ook heerlijk. Doen we snel weer :)

    Ik bied 180 cc aan,5x per dag. Maar hij drinkt ze niet allemaal leeg
     
    Elraange vindt dit leuk.
  8. Elraange

    Elraange Fanatiek lid

    25 sep 2015
    2.674
    2.012
    113
    Vrouw

    Ik doe nu iig 1 fles van 180cc
    maar wil nu 2x proberen, omdat ik merk dat hij soms nog wat honger heeft na de fles.
    Maar ook hier gaan niet altijd alle flessen leeg hoor hihi
    afgelopen nacht heeft hij van half 7 tot 4u geslapen.
    Aan de ene kant wil k hem nog wakker maken om 2300u voor een fles maar ben dan zo moe haha
    maar ja als k straks weer moet werken is dat natuurlijk wel handiger.

    Wat zouden jullie doen?
     
  9. Star2017

    Star2017 Fanatiek lid

    8 jun 2017
    1.512
    788
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd! Lekker genieten nu!
     
    Gilry vindt dit leuk.
  10. Elraange

    Elraange Fanatiek lid

    25 sep 2015
    2.674
    2.012
    113
    Vrouw
    Dames hoe gaat het met jullie?
    @droomwens79 jij bent de volgende op de lijst hihi
    heb je alles al klaar? hoe voel je je?

    @Star2017 hoe gaat het met jou?

    @Gilry hoe gaat het met jullie al je draai wat kunnen vinden?
     
    Gilry vindt dit leuk.
  11. droomwens79

    droomwens79 Niet meer actief

    Ik heb helaas steeds blaasontsteking, zit nu tot 3 december aan de antibiotica.
    Verder alles klaar voor onze babyboy. Nog andere halve week werken en dan verlof

    Met jouw ook alles goed??

    @Coco123, @oj89 @Katja89 met jullie ook alles goed?
     
  12. Elraange

    Elraange Fanatiek lid

    25 sep 2015
    2.674
    2.012
    113
    Vrouw

    nee gatsie zeg, heb je er veel last van?
    heb je een bepaalde bacterie?
    Foto van je babykamer??? ben zo benieuwd hihi

    Hier gaat het super. Mag totaal niet klagen.
    Nu al 7weekjes.
    Toch gaat het snel hoor
     
  13. droomwens79

    droomwens79 Niet meer actief

  14. droomwens79

    droomwens79 Niet meer actief

    Ja ik heb er echt enorm last van:cry: pijnlijk gewoon
     
  15. Gilry

    Gilry Actief lid

    15 jul 2017
    293
    179
    43
    Vrouw
    Sorry late reactie. Maar hier alles goed :). Skye is woensdag al 5 weekjes. Gaat steeds beter allemaal. Ik geef borstvoeding dus dat was even wennen hoe dat zou gaan enz. Maar dat gaat goed. Skye doet het ook erg goed. Ze is echt lief en tevreden.
    Alleen snap ik nu waarom iedereen voor m ijn bevalling nog aanraadde goed te slapen voor het niet meer kan ;) haha... ze komt om de 3 uur, dus ook de nachten.
    Hoe gaat het met jou?
     
  16. Elraange

    Elraange Fanatiek lid

    25 sep 2015
    2.674
    2.012
    113
    Vrouw
    @droomwens79 euh wauw wat een leuk kamertje hihi
    Hoop dat je je iets beter voelt maar wat een ellende zeg.
    Wanneer heb je weer controle?

    @Gilry oh wat fijn dat het zo goed gaat zeg. Klinkt super.
    Hier mag ik ook niet klagen. Mijne kleine man maakt soms al hele nachten. laatste fles 1900u en om half 8 of iets later op bed tot 6 a 7uur in de ochtend. Dus echt een kadootje.
    Hij begint nu te lachen en geluidjes te maken en dat is hartverwarmend. Daar kan ik wel uren naar kijken.
     
    Gilry vindt dit leuk.
  17. Katja89

    Katja89 Actief lid

    21 aug 2017
    115
    93
    28
    Vrouw
    Hey Dames!

    Het is alweer een hele tijd geleden! Door alle drukte rondom de kleine niet meer kunnen reageren en ik krijg geen mailtjes meer als er nieuwe berichten geplaatst worden :cry: Heb een klein beetje bijgelezen, maar niet alles kunnen bekijken

    Als eerst bedankt voor alle felicitaties en ten tweede natuurlijk alle nieuwe moeders gefeliciteerd! En voor onze laatste zwangere uit de groep! Mooi om te zien dat voor iedereen de wens in vervulling kan gaan.

    Hier gaat het goed, inmiddels weer een maandje aan het werk en onze dochter is alweer 5,5 maand oud. Bij 5 maand begonnen met afbouwen van BV en nu krijgt ze de helft van de voedingen via de fles. Afgelopen weekend heeft ze voor het eerst in haar eigen kamer geslapen, dat was vooral voor mij erg moeilijk. Maar het heeft nut gehad, want vannacht voor het eerst niet wakker geworden van haar. Hier hebben wij de volgende uitdaging, tandjes.

    @Gilry Fijn om te horen dat de bv goed gaat. Heel herkenbaar met borstvoeding, onze dochter heeft tot vorige week nog snachts gedronken.

    @Elraange Wat een mooi dat jullie zoon nu al zo lang achter elkaar slaapt.

    Hoe gaat het met de andere moeders?
     
    Gilry en Elraange vinden dit leuk.
  18. Gilry

    Gilry Actief lid

    15 jul 2017
    293
    179
    43
    Vrouw
    Hey katja,

    Wat fijn dat alles goed gaat. De tijd vliegt he. En snap dat het even lastig was dat ze op haar eigen kamertje sliep...bij ons slaapt ons dochtertje ook nog lekker naast mij in de cosleeper...maar ze is nu 6 weekjes. Ze maakt wel herrie in haar slaap hoor ;), kreunen en uitrekken haha...maar wel lief.
    Ze komt nu soms 1x in de nacht voor voeding. Echt fijn, alleen met borst voeding minder fijn voor de borsten haha... mag ik vragen hoe jij dat hebt gedaan? Want ik zit dan zo vol.
    En hoe heb jij dat gedaan met afbouwen? Ik heb in de ene borst meer melk dan de ander. Voed ook maar 1 borst per keer.
    Ik vind de bv wel fijn om te kunnen geven maar onhandig voor als je een dag wilt. Ik durf nog niet in het openbaar te voeden.
    Anderen ervaringen mee?
    Ik zal zo de rest ook even terug lezen. Ben nu ook wat druk met een mini me in huis :).
    En hoe beviel het om weer te gaan werken? Ben je minder gaan werken?

    Xx
     
    Katja89 vindt dit leuk.
  19. Katja89

    Katja89 Actief lid

    21 aug 2017
    115
    93
    28
    Vrouw
    #3679 Katja89, 17 nov 2018
    Laatst bewerkt: 17 nov 2018
    Hey Girly,

    De tijd vliegt echt, we hebben haar bijna 5,5 maand in de cosleeper gehad, maar tot die tijd kwam ze ook nog snachts. Door het afbouwen ben ik over gegaan van voeden op verzoek naar voeden op schema, daardoor slaapt ze nu bijna de hele nacht door. Ze is om 5 uur wakker. Ook de geluidjes zijn een reden geweest waarom ik haar op haar eigen kamer heb gelegd. Ik werd er altijd wakker van.

    Zo herkenbaar met je borsten! BH aan, pads in en hopen dat je er doorheen slaapt;) Met 6 weken zaten mijn borsten ook enorm vol. Op het moment dat je zelf wat actiever word voelt het soms ook alsof je te weinig heb, omdat je borsten dan zo leeg aanvoelen. Tot die tijd voedde ik ook 1 borst per keer daarna ben ik een tweede borst gaan aanbieden en deze pakte ze soms wel en soms niet. Dit is eigenlijk het moment dat bij mij alles beter is gaan voelen. Geen sterk toeschietreflex meer voor mijn dochter en geen volle borsten meer voor mij.

    Voor wat betreft voeden in openbaar, daar heb ik zelf nooit moeite mee gehad. Ik heb een paar voedingsshirts aangeschaft, zodat je dat heel discreet kunt doen. Ik heb er ook geen ervaring mee dat iemand het vervelend vond of mij erop aansprak. Ik vond het juist erg makkelijk als ik weg ging dat ik geen rekening hoefde te houden met de voedingen, al ging ik wel vaak weg van huis direct na een voeding.

    Bij het afbouwen is het sterke toeschietreflex en de volle borsten wel weer wat terug gekomen. Ik heb elke week 1 voeding vervangen door een fles, maar ook pas op het moment dat de stuwing van de vervanging van de vorige borst afgelopen was. Zelf heeft ze er nu 2 borsten af gehaald, zonder dat deze vervangen zijn voor fles. Ik zit nu nog op 2x borst per dag en 3x fles. Vanaf vandaag blijf ik alleen de ochtend voeding geven, dit is de enige voeding waarop ik weet dat ik altijd thuis ben. Ik heb vorige week nog een keer extra gekolfd omdat ik harde stukken in m'n borst had, die kunnen een ontsteking veroorzaken, dat wil je niet.

    Het werken keek ik heel erg naar uit. Helaas hadden ze na mijn verlof niet direct een plekje voor mij, maar dat betekende aan de andere kant wel dat ik pas 4 maand na de geboorte pas weer aan het werk hoefde. Dat was aan de ene kant wel erg fijn. In die 3 extra weken ging ze al wel 2 dagen naar de opvang, kon ik daar ook alvast aan wennen. Ik werk nu 32 uur, dat bevalt wel, maar ivm reistijd had ik wel minder willen werken, dat lukt helaas niet. Ik heb per januari een nieuwe baan en daarmee win ik in totaal 1,5 uur aan reistijd per dag, dus daar kijk ik heel erg naar uit.

    Wil jij doorgaan met bv als je weer aan je werk gaat? Ik kolfde aanzienlijk minder dan dat ik in de fles aan haar gaf op de opvang, waardoor ik erg blij ben dat ik een goede voorraad in de vriezer had liggen.

    Liefs
     
    Gilry vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina