Ben normaal vrij nuchter.. maar dit keer heb ik er echt wel meer moeite mee dat het weer niet gelukt is
knuffels voor jou linn en palmpje wat goed cynmark!! palmpje, ook wij zijn erg aan het twijfelen of we het laten bij 4x iui of dat we de 6 afmaken. moet jij veranderen van ziekenhuis voor ivf? wij wel, dat maakt voor ons de drempel wel hoger. en toch speelt ook steeds de vraag: wat als? en gooien we niet te snel de handdoek in de ring? pff bah we komen er niet echt uit en ik weet dat het geen invloed op onze keuze moet hebben, maar in ons ziekenhuis willen ze er ook niet echt wat over horen om te stoppen met iui, volgens hun "kansberekening" van vorig jaar hebben we met ivf niet meer kansen als met iui. grrr word gek van mezelf hoe staan jullie erin meiden? maken jullie alle 6 de behandelingen af?
Das wel lastig wij zouden als we ivf of isci ook over moeten stappen op een ander ziekenhuis. En aangezien ik geen rijbewijs heb zou ik met de bus moeten gaan en das bijna uur reizen . Ik maak de 6 wel af maar zou zelf niet weten of ik verder zou willen keuze is heel moeilijk
Ik ben onder behandeling in een kliniek, ik doe dit alleen, dus niet met een partner.. Ze hebben een standaard dat iedereen 6x iui moet ondergaan en dan wordt er pas geëvalueerd. Ik ben het hier alleen niet mee eens. Aangezien ik ook nog eens een hele lage amh waarde heb weet ik niet hoeveel tijd mij nog gegund is..
Dikke knuffel, balen weer. En inderdaad voor jezelf opkomen. Zelfde hier, als wij niet hadden aangegeven dat wij IUI niet meer zagen zitten dan hadden ze ons nog zeker 2 keer IUI laten doen. Ik ben er nu ook al wel achter dat je behoorlijk veel inspraak hebt. Want als ik zelf geen actie had ondernomen waren we pas de volgende cyclus met medicatie gestart, als je maar met gegronde argumenten komt waarom .... willen ze bij ons in de kliniek tot nu toe goed meewerken
Overstappen naar een ander ziekenhuis zou voor mij de keus ook moeilijker maken. Gelukkig hoeven wij dit niet, zelfde kliniek, zelfde behandelend arts, dat is heel erg prettig. Vooral omdat wij ons beide enorm op ons gemak voelen bij deze arts.
Dat is goed om te horen. Ik ga ook echt een lijst met argumenten maken zodat ik goed voorbereid het gesprek kan aangaan. Geeft me nu al de zenuwen als ik er aan denk, maar nee heb je, en ja kun je krijgen denk ik dan maar. En het is mijn lijf, en mijn portemonnee, donorsperma is helaas niet goedkoop!
Balen dat het niet gelukt is @Palmpje en je hebt inderdaad groot gelijk. Het is jouw lijf en je moet echt voor jezelf opkomen. Na ons gesprek in april met gyn mocht ik pas in oktober terugkomen...in juni weer afspraak gemaakt omdat ik er na 2 jaar echt geen vertrouwen meer in had en met name het idee had dat wat het emotioneel met je doet onderschat wordt...En na intern overleg mochten we wel met IUI beginnen. Goed idee om argumenten op een rij te zetten en te sturen richting de behandeling die je wilt.
We moeten inderdaad voor ons zelf opkomen. Dat het maar snel door gaat breken, wil echt graag een afspraak inplannen. En ik weet wel zeker dat het allemaal onderschat wordt.. ik moet misschien 2 maanden overslaan ivm bestelling van nieuw zaad. Ja maar dat is niet erg, je bent nog relatief jong, werd er gezegd. Ik zou het werkelijk vreselijk vinden als ik 2 maanden moet overslaan.. denk dat ze daar gewoon niet bij stil staan.
@cynmark29 fijn dat je weer mag starten! @Palmpje en @xxLinn balen! Over hoeveel behandelingen: ik volg wel gewoon alle 6 tot 9 behandelingen IUI die we krijgen want ook wij moeten voor IVF en ICSI naar een ander ziekenhuis toe dat is toch een stap weer. En ik ben al zwanger geraakt met IUI dus dat scheelt wel in vertrouwen!
Ik hoop dat de IUI mij gaat helpen...4 pogingen gaan ze maar doen omdat wij beiden gezond zijn, begin 30 en ik van de eerste wel zwanger ben geraakt zonder MMM. Het verschil in aantal behandelingen is dus echt enorm