Veel dames op het wachtbankje, spannend!! Duim voor jullie allemaal hoor, dat 2013 een fantastisch jaar mag worden waarin alle wensen uitkomen, voor iedereen!! Even een update... Na de opname in het ziekenhuis, thuis nog een paar dagen rust gehad. Vrijdag ongesteld geworden (balen!!!) ook weer echo gehad, eitjes/cystes zijn niet meer kleiner geworden tov woensdag. Ik mocht niet weer met Puregon beginnen op m'n derde cyclusdag... Mag pas als alles weg is, hoe lang dat duurt is onduidelijk en dus een kwestie van afwachten... Dinsdag weer begonnen met werken, maar aant einde van de dag weer flinke pijn in m'n buik. Ik had bedacht dat ik woensdag zou bellen met het ziekenhuis als ik het nog had. Maar... Geen last natuurlijk... Vandaag op huisbezoek bij een client, waar ik weer zo'n heftige pijn aanval kreeg... Gesprek kon ik niet eens voortzetten! Gesprek netjes beeindigd en vanuit de auto maar meteen met het ziekenhuis gebeld, meteen langskomen. Weer echo, cystes nauwelijks kleiner geworden. Door het gewicht van de cystes kantelen de eierstokken en dat veroorzaakt de pijn... De gynaecologe adviseerde me meteen weer rust te nemen, minimaal twee weken. Ze vond het niet verantwoord dat ik überhaupt alweer meteen volledige dagen was gaan werken... Dussss... Na drie dagen werken alweer bij huis.... Ik mag sowieso pas ergens in februari weer komen, (twee cyclussen verder) ze hoopt dat de cystes dan weg zijn ik met een kleinere dosis puregon kan starten voor de tweede iui... X
Jeetje Jootje het zit je niet mee! Wat heb jij veel voor je kiezen (gehad)! Je hebt wel heftig gereageerd op de puregon. Hoeveel eenheden spoot je? Neem je rust om volledig te herstellen en ik ga duimen dat die cystes snel weg zijn en je er geen last meer van hebt! Liefs!
Chickie.... Ik had er een beetje overheen gelezen, maar wat fijn dat je operatie in Nederland kan. En februari is nog een beetje te overzien... Hoewel ik uiteraard heel goed begrijp dat je het liever nu meteen maar gehad zou hebben! Nog een paar dagen van deze cyclus hè? Ik hoop voor je dat het wondertje zich nu nog meldt Ik gebruikte 100 eenheden Puregon. (En pregnyl 5000IE.) Deze dosering was zo hoog omdat er bij femara helemaal niks gebeurde. Maar ze stelde nu iig al wel vast dat een volgende poging met 50 gestart zal worden... Ik reageer volgens de gyn wel goed op de Puregon, een beetje te goed haha... X
Vandaag is het precies een week na de IUI, dus zou ik mischien iets kunnen gaan voelen.... (maar voel nog niks) @ Meissie, laat je weten als jij iets opmerkelijks voelt? En van de andere dames wil ik het natuurlijk ook graag weten!!
Wij/ ik ook van jou Lillianne! Ik krijg nu wel wat endometrioseklachten. Mijn verwachtingen waren al niet al te hoog van deze maand. Maar reken nu maar helemaal nergens op. @ Jootje, je reageert zeker lekker op de puregon! Hihi! Maar dit wil je geen 2e keer! Ik zat steeds op 75 eenheden puregon, dat deed op zich aardig z'n werk. Hou je het een beetje uit thuis?
Poging helaas, toch wel tegen de verwachtingen in, mislukt. We hebben nu een cyclus geen IUI omdat het lab dicht is met de feestdagen.
Jootje, wat super vervelend....bah...zit niet mee..hopelijk word 2013 een beter jaar!!! Chicky, knuff voor jou Lilianne, nee ik voel nog niks opmerkelijks...zou wel erg snel zijn...paar dagen terug wel wat steekjes...maar goed kan van alles zijn....ok ik wil op maandag testen...dit omdat we dan beide vrij zijn...en omdat dan de winkels open zijn...mocht het raak zijn kunnen we nog ff naar de winkels iets kopen hoe we t aan vertellen aan ouders/schoonouders...lijkt me wel lastig want je weet stel dat t raak is dan weet je dat t nog zo pril is en t zo snel fout kan gaan...maarja wil t toch vertellen
@ GFH oh nee! Wat een domper zeg! Als ik het goed begrijp hadden jullie goede hoop deze maand?! Wel goed hoor, want hoop moet je blijven houden! Hoe kijk je tegen de verplichte wachtmaand aan? Sterkte voor nu in ieder geval! Je moet het toch weer een plekje geven! Het blijven grote teleurstellingen! @ Meissie, wat zou het mooi zijn als jij die maandag gelijk van die leuke vertelcadeautjes kunt gaan kopen! Want ja, je wilt het dan lijkt me ook heel graag vertellen/van de daken schreeuwen! Nog 'even' geduld!
Ja ik had goede hoop. Maar ja, helaas. Nu inderdaad dus een maand wachten. Van de ene kant vind ik dat wel jammer maar van de andere kant ... ik was echt niet leuk met die hormonen dus voor de feestdagen is het wel prettiger dat ze nu even niet hoeven.
Hoi dames, Hebben jullie een leuk weekend gehad? @ Chickie, hoe is het nu met je, qua klachten en verwachtingen..? Is er nog een beetje hoop? @ Wendy (GFH), heel jammer dat jouw poging is mislukt, vooral omdat je goede hoop had. De feestdagen zonder hormonen doorbrengen is inderdaad wel even fijn lijkt me. @ Meissie, hoe is het met jou? Ik had gisteren een temperatuur-dipje (36,6) dus m'n hoop was gelijk weg, maar vanochtend was m'n temperatuur weer hoog (37,0), dus nu weet ik niet meer wat ik moet denken. Ik voel me helemaal normaal (niets opmerkelijks) dus heb wel weer een klein sprankje hoop maar heeeel weinig eigenlijk. Ik hoop echt dat één van ons binnenkort goed nieuws heeft, dat zou gewoon superleuk zijn, en geeft de rest ook weer wat extra goede hoop!
Hier alles wel goed hoor...ondanks dat ik echt geen zin heb om de komende 3.5 dag te werken...ppff...ben er gewoon ff klaar mee!!ben normaal gesproken heel positief maar soms heb je van die momenten dat je denkt t kan me gestolen worden...qua of ik al wat voel...vind t lastig...bedoel je voelt toch alles tien x zo sterk dan normaal...maar goed bij elke steek ofzo denk je toch weer zou t mischien toch raak kunnen zijn...? Vanmiddag wel ff zo een ongi gevoel...blehh lamlendig...maar goed dat is nu weer weg. ..we zien t wel nog 5 a 6 nachtjes wachten...
Hallo dames!! jullie ook allemaal goed weekend gehad?? @GFH: balen zeg! Het leek nog wel zo mooi! ik denk dat wij qua cyclus een beetje hetzelfde lopen... want ben nu ook ongi en ik zou ook met de feestdagen eisprong hebben... maar ook hier is het lab dicht! @Meissie: ohh wat spannend, nog een week! Hoe voel je je? @Liliane: spannend hoor! @Chickie: hoe is het nu met je endometrioseklachten? Heb je nog veel last??? Ik zit net even door te rekenen en verwacht mijn eisprong in januari rond de 19e... Eindelijk mijn eerste IUI Dikke knuffel voor iedereen!
Ik voel me redelijk normaal...op soms wat kleine dingen na zoals steken/buikpjjn...vanmiddag en een aantal dagen terug.... Lilianne hoe voel jij je? Nora, yeahhhh bijnaaa
Hoi meiden! @ Meissie en Lillianne, hopelijk weten jullie snel wat meer! De onwetendheid (vooral de laatste dagen) is het echt killing! Laat die tweede wachtweek maar omvliegen! Ik hoop het zo voor jullie! We kunnen hier wel wat babynieuwtjes gebruiken! Tis tot nu toe niet echt een vruchtbaar forum, maar ik reken erop dat het helemaal goedkomt! @ Wendy en Nora, jullie lijken inderdaad aardig gelijk te lopen. Wel leuk om ervaringen te delen bij de IUI van januari! En Wendy de feestdagen zonder hormonen zijn vast veeeel gezelliger (om dan maar de positieve kant te zien). En Nora, wat fijn om al bijna te mogen starten hè!! Gun het je zo! Hier alles prima hoor! Zit te wachten op mijn menstruatie (of nou nee eigenlijk niet, hihi). Zit nu op dag 31 en heb wel wat vage klachtjes, maar nog geen endometriosepijn (al ruim een week niet) en dat is zó fijn! Heb gelijk veel meer energie en zo! Maar Ja aan de andere kant krijg ik nu ook wel weer een beetje (Waarschijnlijk valse) hoop. We gaan t zien. Ik zie nog niet echt tegen de operatie op (zeg ik nu heel stoer, hihi dat komt vast nog wel), laat maar komen. Dan kan de focus op het herstel en de kinderwens. Liefs!
Feestdagen zonder hormonen zijn absoluut gezelliger want ik was met die hormonen echt niet te genieten.
@Wendy: dan wens ik jou alvast hele fijne feestdagen toe @Chickie en meissie: spannend meiden! Ik ga heel hard duimen, want we moeten natuurlijk wel zwangere dames krijgen! En dat geldt voor iedereen hoor. Trouwens, doen jullie naast de IUI nog dingen? Ik ga denk ik weer accupunctuur doen en naar de osteopaat... Maar ik twijfel wel een beetje, want kost veel tijd. Hoe doen jullie dat?
Hey Nora, hoe ervaar jij de acupunctuur? Ik heb er eigenlijk nog nooit iets naast gedaan. Heb wel al een keer de tip gekregen van acupunctuur om te endopijn te kunnen verzachten. Maar ben erg nuchter en had mijn vraagtekens of ik er baat bij zou hebben. Ik moet zeggen dat ik er nu wel een beetje anders in sta, want je grijpt toch alles aan. Maar om de stap nu al te zetten, dat is nog een ander ding. En ook ik vind zulke dingen veel tijd kosten. Werk ook fulltime en vind alle ziekenhuisbehandelingen/echo's e.d. al lastig te combineren met werk, dus nog iets er bij zou gewoon heel veel vergen. Ik ben ook wel benieuwd hoe het bij de andere meiden is. Slaap lekker meiden!
@ Chickie, snap dat je toch weer beetje hoop hebt. Ik hoop met je mee! Ik voel me nog steeds volledig normaal, alleen af en toe beetje vage buikpijn maar denk dat dat van prikkelbare darm komt. M'n temperatuur was vanochtend ietsje lager dan gisteren dus het zou goed kunnen dat de daling nu heeft ingezet Kan niet wachten om morgenochtend weer te meten... Hoop zo op weer wat hogere temperatuur. M'n collega (die ALLES ziet en opmerkt) zei net wel dat ze iets 'anders' ziet in m'n gezicht, iets hormonaals. Hmmmm nou ja... er is nog wel een klein sprankje hoop, maar niet zo veel!
Knuff voor jou lilianne...ben benieuwd...ben blij dat ik me temp niet bijhoud anders maak ik mezelf gek Nog maar 2 dagen werken en dan vakantieeeeee Yeahhhhh!!
Heh bah, net bij t afvegen na t plassen een heel klein beetje roze op me papiertje wel echt minimaal...dag 11 na de iui met de dag vd iui niet meegeteld...nu ff inlegkruisje in...en straks nog maar eens kijken...bah bah bah.... hou jullie op de hoogte meiden!!