Hallo meiden, Allen die nieuw zijn en gezellig meekletsen wekom! Meissie Linda en chickie spannend!!! suc6 met de wacht dgn zo zenuwslopend en vooral spannend. Hoop op knaltesten voor jullie over 2 wkn!!! @smartie al wat meer duidelijkheid gehad vandaag in het zkh? Morgen wordt voor ons hopelijk ook duidelijk hoe en wat. Nu we ervoor willen gaan wordt de drang groter en kijk ik ook "anders" naar mijn kleine meid. Hoop haar volgend jaar te zien met een brusje in haar armen Pfff genoeg gedagdroomd vandaag. Kijk een beetje zenuwachtig maar hoopvol uit naar morgen...
Valt mee hè meissie! Bij zit het er ook weer op/in, hihi! Afwachten maar weer! Waar ben jij onder behandeling Meissie?
Hoi dames! Spannend allemaal weer hoor! Ik baal er zo van dat ik nu pas in januari mag starten. Waar zijn jullie allemaal onder behandeling?? Liefs!
Alle nieuwkomers idd welkom. Gezellig meeklapten en er voor elkaar zijn. Want het klopt dat het voor anderen moeilijk te begrijpen is wat wij meemaken.... Hoe graag ze het ook willen hoor. @ Genesis succes morgen, ik duim voor je. @ chickie en meisie: fijn dat alles goed gegaan is vandaag. Nu geduldig zijn Vandaag ben ik weer naar zh geweest en er waren 2 kleine follikels te zien. Omdat baarmoederslijm goed was, klopte er iets niet volgens de arts en moet ik bloedprikken. Om 16u had ik een belafspraak. Helaas komt er uit het onderzoek naar voren dat m'n eisprong al geweest is. Waarsch rond dag 8 al. Erg vroeg..... Ik ben vanaf dag 10 voor follikel meting geweest dus was eigenlijk al te laat. Helaas nu geen IUI en stoppen met puregon. Zomaar geprikt dus Hoe positief ik ook ben, kan helaas nie zeggen dat het me niets doet. Baal enorm!! Maar ja, ik ga vanavond uiteten met een paar vrienden en nu neem ik het er maar van. Tja we moeten door hè. Hoop dat ik morgen weer mezelf ben. Succes allemaal. Gr
Chickie en meissie, fijn dat de behandeling goed is gegaan, en nu afwachten, spannend, hoop dat het raak is.. Smartie, jeetje das echt balen dat eisprong al is geweest, kan me voorstellen dat het een klap is..moet je van het ziekenhuis ook zelf testen op ovulatie? Sterkte gewenst, en hopende is het uiteten even een afleiding .. Hier zijn we vanochtend naar het ziekenhuis geweest voor 2e echo, en gelukkig zijn er 2grote eiblaasjes gezien (1 van 18,5en 1 van 14), ik was heel bang dat er maar 1 zou zitten..nu doorgaan met ovulatietezten, deze zal morgen of overmorgen positief zijn, en dan de 2e inseminatie..en dan begint ook voor mij de wachtperiode...spannend.. Hoe lang zijn jullie al bezig met iui...? Fijne avond allen..
he bah smartie wat een tegenvaller! Ik kan me goed voorstellen dat je er flink van baalt! Het is sowieso iedere maand al zo spannend en onzeker als alles 'gewoon' verloopt en dit maakt het er niet beter op, zeker qua gevoelens! Hopelijk heb je wel kunnen genieten van je avond! Aardbei voor jou zal het nu ook hard gaan! Goede follikelmeting hoor! Houd ons op de hoogte! Nora, wat duurt het dan nog lang voordat het januari is he! En Genesis... succes morgen! Hopelijk brengt het je positief nieuws!!! Slaap lekker allemaal, ik taai af voor vandaag!
@Genesis: succes vandaag! Balen zeg Smartie! Ik kan me goed voorstellen dat je het echt helemaal even heb gehad. Ik had dat voor mijn eerste kindje ook. Ik had me helemaal voorbereid op IUI, kom ik op CD10 is hij al gesprongen, dus weer een maand voorbij. @aardbei: ik ga voor je duimen!!! Ik krijg IUI behandelingen in natuurlijke cyclus in het UMCG. Ik slik/spuit dus helemaal niets. Ik ga 24 uur na een positieve ovutest heen en dan volgt de inseminatie. Ik lees dat jullie vaak pregnyl/puregon gebruiken, ik begin daardoor nu wel weer twijfelen... Zou dat niet beter zijn??
Smartie wat super vervelend zeg!! Hier weer terug op het werk. Geen goed nieuws gehad. Gyn. gaf aan dat in de uitslagen te zien is dat het zaadkwaliteit sterk verminderd is t.o.v. twee jaar geleden. Mijn man moet nu eerst langs de androloog en hij moet dan advies geven of IUI nog wel een mogelijkheid is of dat we met IVF/ICSI verder moeten... Maar de eerst volgende afspraak kon niet eerder als tweede week december. Dus maand november gebeurd er niets!!!!!!!!! Pfffffff
Genesis, balen zeg! Eerst even een dikke knuffel. Heeft de gyn nog iets gezegd over de uitkomst of alleen doorverwezen naar de androloog?
zaadkwaliteit sterk verminderd is t.o.v. twee jaar geleden... gyn wil van de androloog weten of IUI wel zin heeft of dat IVF/ICSI enkel mogelijk is. We mochten ook niet in de tussentijd dat we advies van de androloog afwachten alvast een IUI doen. Dus deze maand is straks gewoon om zonder dat er iets is gedaan. ERG frustrerend. Weet ook niet of het nut heeft om ovu testen te halen en het toch zelf te proberen. OP dit moment heb ik enkel knallende hoofdpijn en zit flink te balen. Dankje voor je knuffel die kan ik goed gebruiken Er zijn mensen die zoiets hebben van ''je hebt er tenminste 1'' maar dat maakt het verlangen naar een tweede niet minder sterk. En ook als het zwanger worden minder makkelijk gaat mag je toch nog steeds wel een broertje of een zusje voor je kindje willen??!! Pffff fijn dat dit forum bestaat of af en toe eens lekker van je af te schrijven.
Hallo allemaal, Ik zou graag ook mee willen schrijven met jullie, ben er niet zo'n held in, maar ga het ook maar eens proberen, aangezien ik het wel fijn vind om er met meiden over te praten die hetzelfde als ik meemaken. Ik zal mijn verhaal even doen; Ik ben 2 jaar geleden gestopt met de pil. We hebben toen eerst 4 maanden rustig aangedaan, zodat ik mooi vast een beetje kon ontpillen. Vanaf maart 2011 zijn we serieus gaan klussen. Ik heb een redelijk mooie regelmatige cyclus, dus elke maand weer ongesteld. In januari van dit jaar heb ik een afspraak gemaakt bij de huisarts voor een doorverwijzing naar de gynaecoloog. Deze heb ik toen gekregen, maar heb toch nog tot juli gewacht om een afspraak te maken. Je denkt toch elke maand weer van ach, we proberen nog een maand. Half juli hadden we onze eerste afspraak. Ik zat toen bijna halverwege mijn cyclus en de fertiliteitsarts heeft toen ook gelijk een inwendige echo gemaakt. Daarop zag ze een mooi groeiend blaasje. Ik mocht gelijk een paar dagen later nog eens komen om te kijken wat het blaasje deed. En inderdaad deze groeide mooi! Gelukkig dacht ik; ik heb in ieder geval een eisprong. Dus die maand nog mooi zelf klussen met de hoop dat het toch zomaar ineens raak zou kunnen zijn! Niet dus. Toen een afspraak gemaakt voor het inleveren van het sperma van mijn vriend en zelf bloedprikken. Na 2 weken zou ik de uitslag krijgen en weer een afspraak gemaakt. Bij mij was alles goed! Sperma van mijn vriend zat op 18 miljoen. Iets onder het gemiddelde, maar niet slecht. Ze heeft toen een berekening gemaakt van onze waarden en de kans op een natuurlijke bevruchting binnen een jaar. Dit kwam uit op 39%. Onder de 30% kon je gelijk door naar IUI, tussen de 30% en 40% in overleg en boven de 40% moest je het zelf nog maar een half jaartje proberen. We hebben toen in overleg besloten met IUI te beginnen, aangezien we toch al wel een tijdje bezig waren en ik al tegen de 30 aanzit! Ik mocht gelijk de cyclus erop al komen op dag 3 voor een uitgangsecho. Alles zag er goed uit en kon gelijk starten met Puregon. Vervolgens op dag 10 een echo gehad en paar dagen later weer. Toen bleek het blaasje al geknapt te zijn! Toch even bloedprikken voor de zekerheid en ja hoor, mijn eisprong was al geweest. Dus voor niets geprikt die maand! Maar zo nuchter als ik ben dacht ik, huppa op naar de volgende ronde mocht het spontaan niet zijn gelukt. Volgende ronde weer op dag 3 uitgansecho, bleek er een cyste te zitten. Bloed prikken, waarschijnlijk endometriose! Nooit geweten! Maar ik kon rustig beginnen met de puregon. Wel een afspraak gemaakt voor een consult voor een laparascopie. Vervolgens op dag 7, 10, 12 en 14 een echo. Op dag 14 mocht ik 's avonds de pregnyl zetten en dag 16 was dan echt mijn 1e IUI! Helaas 13 dagen later ongesteld geworden en weer een nieuwe afspraak gemaakt voor een uitgangsecho. Cyste was weer gegroeid, dus deze zal er toch echt uit moeten als ik deze ronde niet zwanger ben. Dag 10, 13 en 14 weer echo gehad en op dag 15 de pregnyl weer gezet. Vandaag, dag 17, de 2e IUI gehad en nu dus in de wachtweken! Ik hoop zo dat het nu raak is en dat ik dus die operatie niet hoef te ondergaan. We weten meer over 2 weken, pfff! Sorry, het is een heel verhaal geworden, maar ik ben wel ff opgelucht dat ik het van me af heb geschreven! En bovendien heb ik ook al gelezen dat ik niet de enige ben waarvan het blaasje ineens geknapt was en dus te laat was voor de IUI! Zo zie je maar, iedereen is anders en toch maken we ook veel dingen hetzelfde mee. Is soms wel fijn om te lezen, maar niet altijd fijn om mee te maken natuurlijk! Ik hoop dat we allen een mooi kindje krijgen in 2013 en dat het dus maar een geluksjaar mag worden! Liefs Beertje
@Beertje, welkom hier! Leuk dat je mee wilt schrijven (al is de reden niet leuk natuurlijk) Krijg je IUI vanwege de cystes?? We gaan er natuurlijk vanuit dat iedereen hier in 2013 een mooie baby krijgt!
Hey Genessis, wat een ontzettend naar nieuws zeg. Zo balen voor jullie. Ieder maand heb je weer hoop en is het een kans. En wensen voor een wondertje blijft, al heb je er idd al 1. Je wens blijft en dat telt voor jou. Ik hoop dat de androloog goed nieuws heeft voor jullie, maar je mag je echt ff k** voelen hoor. Pak je tijd ervoor!! Ik hoop en duim met je mee.... Dikke knuffel!! Aan jou en alle anderen die gisteren lieve berichtjes achtergelaten hebben..... Dank je wel voor jullie steun. Ook ik ben blij met jullie steun. Groetjes
@ Beertje: welkom. Moeilijk allemaal hè. Maar je vooruitzicht voor 2013 deel ik. Heel veel succes en ik hoop idd dat deze geslaagd is. Gr.
@Nora12, nee, ik krijg IUI omdat het na ruim een jaar nog niet gelukt was om zwanger te worden, de cyste heb ik pas gekregen na de 1e ronde spuiten! Maar dit staat de vruchtbaarheid niet in de weg hebben ze me gezegd. Ik moet ook eerlijk zeggen dat de kliniek waar ik bij zit heel makkelijk is! Ze blijven niet aanmodderen laat ik zo maar zeggen, ze gaan snel een behandeling aan. @Smartie79; Dank je voor je welkom, ik ben nog vrij positief gesteld, dus tuurlijk gaat het ons lukken in 2013! En ik hoop voor jullie ook! Of het nu je 1e, 2e of weet ik veel hoeveelste is, de wens is er toch?