Wie nog meer IUI in november 2012?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Nora12, 23 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meissie25

Meissie25 Bekend lid

25 nov 2009
    817
    0
    0
    Ja ik dacht als wij bijvoorbeeld 1.4 miljoen of 1.2 miljoen hebben dat is t zelfde als 12 miljoen... Het zaad van me vriend was goed en zelfs toen boven gemiddeld dus bij ons zeggen ze t waarschijnlijk niet in 14 miljoen maar 1.4 miljoen :p Snap je m nog!?

2. Nora12

Nora12 Actief lid

23 jul 2011
    468
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahhaa nee Meissie ik snap het niet, maar ik ben ook erg moe hoor! Bij het lab zeiden ze dat voor IUI alles boven de 1 miljoen goed is, dus ik denk dat het helemaal niets uitmaakt, we hebben er tenslotte maar ééntje nodig he!!

Oh bah ik heb menstruatie-achtige krampen maar met dekentje op de bank! Misschien innesteling? Weten jullie wanneer dat ongeveerd is?

3. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hihi jouw reactie Nora :D:D:D Ik woon 'gewoon' in de randstad en ja wij hadden echt heel veel zon vandaag :) Echt super lekker!
    (heb er zelfs een foto van hoor, als bewijs ;)).
    Nu hebben wij ook wel een tuin op het zuiden en stond er bijna geen wind. Maar heb zeker van 2 tot half 4 buiten gezeten. Daarna werd het wel een beetje fris. Heerlijk, geef mij maar de lente!

Klinkt trouwens wel goed hoor je krampjes Nora!!! Maar ik heb er echt niet veel verstand van! Het blijft een mysterieus gebeuren in je buik!
    Een innesteling is meestal een week na bevruchting, ze zeggen ook wel eens 5 a 10 dagen na de eisprong.

Van dat vroege testen, bedoelde ik eigenlijk... echt heel vroeg testen. Er zijn ook mensen die steeds testen om te kijken of het hormoon uit je lijf is enzo, maar het lijkt me dat je dan juist alleen maar erg zenuwachtig wordt.

wbt de operatie, ze maken 5 a 6 kleine sneetjes en misschien ook 1 inwendig. Maar het gaat gelukkig vooral laparoscopisch. Dus dat is wel prettig!
    Ben wel benieuwd hoe ik er na afloop uitzie ;) Maar ach, dat is niet het allerbelangrijkste. Het gaat om het resultaat! Ben echt zoooooo blij als ik van deze pijn af ben!
    De pijnstillers waren net uitgewerkt en ik nam niet op tijd weer een nieuwe in, nou dat heb ik geweten.... Dus eigenwijze ik, ga er nu heeeeel goed op letten dat ik ze op tijd blijf innemen :D.

Nora en Meissie, ga maar lekker broeden meiden!!! Kan geen kwaad!

4. GFH

GFH Fanatiek lid

27 dec 2010
    3.539
    0
    0
    Iets in de ICT
    Limburg
    Hoi meiden! Door al dat getennis geen tijd gehad om mee te lezen / te reageren.

Iemand vroeg wat mijn vriend speelt in zijn band. Het is een rock-coverband met muziek vanaf de jaren 60 tot nu. Hij is toetsenist en zingt 2e stem en een aantal nummers doet hij de leadzang.

Morgen zal ik eens bijlezen hier :)

5. GFH

GFH Fanatiek lid

27 dec 2010
    3.539
    0
    0
    Iets in de ICT
    Limburg
    Mij is echt 50% verteld ...

6. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dat vroeg ik Wendy! Gaaf zeg!
    Lijkt me zo gaaf je eigen vent die dat kan, knap!

Was het een leuk toernooi?

7. kellr

kellr Actief lid

3 feb 2013
    225
    0
    0
    Noord-Holland
    GFH, misschien verschilt het door de reden van verminderde vruchtbaarheid? Ik heb geen idee.. Hopelijk heeft jouw ziekenhuis gelijk ;) Mijn vriend zit ook in een band! Hij is sinds z'n 18e met muziek bezig en altijd "zanger" geweest. :)

Chickie, ik woon ook "gewoon" in de randstad, hier scheen het zonnetje ook lekker! :)

Nora, ik heb geen idee van de innestelling.. Als ik dingetjes voel na de IUI probeer ik er niet teveel waarde aan te hechten, beetje zelfbescherming en tot nu toe ben ik daar wel blij mee geweest..

Nou morgen mag ik er weer tegenaan! Welterusten allemaal vast dames! :)

8. GFH

GFH Fanatiek lid

27 dec 2010
    3.539
    0
    0
    Iets in de ICT
    Limburg
    Ja was echt geslaagd. Veel tevreden mensen. Veel leuke wedstrijden. Alleen die van mezelf waren super slecht. Maar de feestavond was erg leuk. Iemand heeft ook een filmpje gemaakt van 1 nummer van mijn vriend ... zo leuk!

9. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dat is ook gaaf Kell! Ik zing in een koor, ben ook gek op muziek! Maar een band is toch net iets gaver!!!!

Heel veel succes morgen!!! Hopelijk is het deze keer raak voor je! Duim duim duim :)

Leuk Wendy dat het geslaagd was! Moet je nu volgende week weer werken?

10. GFH

GFH Fanatiek lid

27 dec 2010
    3.539
    0
    0
    Iets in de ICT
    Limburg
    Ik vind het zo knap al dat zingen en instrumenten bespelen. Ik kan er helemaal niks van. Ik ben wel echt gek op muziek. Concerten en festivals bezoeken is een van mijn grote hobby's naast tennis en salsa.

Morgen weer terug naar het normale leven ja ... weer aan het werk. Heb echt geen zin.

11. kellr

kellr Actief lid

3 feb 2013
    225
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik herken het gevoel Wendy! 2 weken vrij gehad en morgen weer werken.. :(

Ben ook grote muziekliefhebber! Heel gek, maar ook de meeste van mijn vroegere vriendjes zaten in bands, haha!

Nu ga ik echt slapen! Truste ;)

12. Nora12

Nora12 Actief lid

23 jul 2011
    468
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames!

Wendy, fijn dat het tennistoernooi mede dankzij jouw inspanning geslaagd is :)

Kell, heel veel succes vandaag!

Het wordt een spannende week dames, operatie van Chickie en de IUI van Kell.
    Chickie, hoe is het met de pijn?
    Leuk dat er zoveel van muziek houden zeg!

Ach al die percentages, bij ons zeiden ze weer iets anders, als
    wij allemaal maar bij de goede kant van die getallen horen toch? ;)

En die krampen, nou dat bleken mijn darmen te zijn, heb vannacht op de wc doorgebracht :) Ach is weer eens wat anders dan in je bed liggen toch? Had de verwarming lekker hoog aangedraaid in de badkamer en eindelijk mijn boek kunnen uitlezen...

Oh ja, Kell, hoe laat moet je??

13. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ojee Nora! dat klinkt niet lekker!
    Hihi dus je boek is uit:D dat is een mooie bijkomstigheid ;)
    Heb je nu nog last of ben je het kwijt nu alles er uit is?

Mijn pijn is alleen maar erger geworden, maar dat geeft niet. Dan kan ik het goed aangeven aan de arts. Net bij de tandarts geweest nu op naar de vampiers in het ziekenhuis :D

Wendy en kell, hopelijk vliegt jullie eerste werkdag om!

Ennnn Kell nog 2, 5 uur... ik denk aan je!

14. Nora12

Nora12 Actief lid

23 jul 2011
    468
    0
    0
    NULL
    NULL
    Chickie, alles is eruit, dus ik ben gewoon aan het werk (wel met wallen onder de ogen)!
    Hoe ging het bloedprikken?

Kell, toi toi toi!! Viermaal recht is scheepsrecht toch?

15. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Klaar! in de 2e arm is het gelukt! Ik schijn lastig te prikken te zijn. Maar ze deed het nog best vlot.

Fijn dat je je goed genoeg voelt om te werken Nora!
    Ik ga nu even de action leeg kopen! best fijn voorjaarsvakantie!:)

16. Nora12

Nora12 Actief lid

23 jul 2011
    468
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohh de Action, dat is een leuke winkel! Kom er ook (iets te) vaak :)

Ik vind die wachtweken niets aan en saai, hebben jullie dat ook?

17. Meissie25

Meissie25 Bekend lid

25 nov 2009
    817
    0
    0
    Nora, krampjes.. Mmm durf er niks nuttigs over te zeggen want heb wel vaker paar dagen na iui kramp gehad!!

Ja t enige voordeel van de wachtweken is dat je niet naar t ziekenhuis hoeft :) verder zijn ze dodelijk en saai.. Vooral veel leuke dingen plannen en jezelf bezig houden dus :)

18. Nora12

Nora12 Actief lid

23 jul 2011
    468
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meissie, ik weet al waar de krampjes vandaan kwamen, zie meer eerdere post: buikgriep :)

19. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    #679 Miss76, 18 feb 2013
    Laatst bewerkt: 18 feb 2013
    Hallo lieve dames!

Zou ik met jullie mee mogen schrijven? Ik ben niet in november maar in oktober met IUI begonnen, maar ik lees al een tijdje met jullie en met de augustus-dames mee en ik heb het gevoel dat ik het beste bij jullie clubjes pas. Nu maar hopen dat dat gevoel wederzijds is ;)

Wij proberen inmiddels al 31 rondes om zwanger te worden. Er is bij ons niets gevonden. Mijn HSG begin vorig jaar was goed en het zaad van mijn vriend is gelukkig super. Onbegrepen onvruchtbaarheid dus. Ik heb van oktober t/m december de eerste 3 IUI pogingen gehad zonder hormonen. Toen daar geen zwangerschap uit voort was gekomen, heb ik de dag voor kerst een laparoscopie gehad. Dat is de standaard procedure bij het VU. Ook daar kwam niets uit. Door naar IUI met hormonen dus! Inmiddels zijn we bijna toe aan poging 5 (de 2e met hormonen), die staat voor woensdag gepland.

Wat mij zorgen baart en waar ik vandaag best verdrietig over ben, is dat de hormonen (1e ronde 75 EH Menopur, deze ronde 112,5 EH Menopur) hun werk niet doen. Ik had zowel in de vorige ronde als in deze ronde maar 1 rijpe follikel. Er groeit er steeds nog wel 1 mee, maar niet hard genoeg voor de IUI. En dat is toch wel heel erg zonde, want je spuit die hormonen met het doel meerdere eitjes te laten rijpen! Ik hoop dat ik de volgende keer (als die er nog komt, wel positief blijven natuurlijk!) een ander hormoon of een veel hogere dosering krijg want Menopur lijkt tot nu toe niet aan te slaan bij mij. Hebben jullie hier ervaring mee?

Nog iets zorgwekkends: ik hoor en lees veel vrouwen praten over hun eicelvoorraad. Aangezien niemand me daar ooit iets over heeft verteld, vroeg ik bij de uitgangsecho van mijn 4e IUI poging aan mijn arts hoe het er voor staat met mijn eicelvoorraad. Toen zei ze doodleuk en zonder enige inleiding 'ik zag net op je echo vrij lege eierstokken'. Waarop ik natuurlijk bleek wegtrok en vroeg hoe leeg leeg precies was. Toen zei ze dat ze maar 5 follikels zag en dat dit de ondergrens is voor IVF. Want IVF heeft niet zoveel zin met weinig follikels. Pfff... die kwam zo hard aan! De uitspraak 'lege eierstokken' heeft nog dagen nageechoot (hmm, vreemd woord!) in mijn hoofd. Nu zijn we nog wel niet bij IVF maar IVF is toch je laatste hoop en die werd me nu met 1 opmerking afgepakt.

Ik heb overigens meteen mijn AMH waarde laten checken naar aanleiding van dit gesprek en die kwam helaas uit op < 0,2. Dit betekent dat ik een lage eicelvoorraad heb en richting de overgang ga. Ze kunnen alleen niet zeggen wanneer dit zal zijn. Het kan nog 2 jaar duren en het kan nog 8 jaar duren. Die uitkomst zegt dus niet zoveel, behalve dat de voorraad niet groot meer is (dan zou de waarde > 1 moeten zijn).

En ja, ik weet het: je hebt maar 1 eitje nodig dus ook voor ons kan IVF succesvol zijn. Maar waarschijnlijk wordt ons vanwege mijn lage aantal follikels (deze ronde waren er zelfs maar 4 te zien) en mijn slechte reactie op de hormonen geadviseerd langer door te gaan met IUI. Wat ik aan de ene kant wel fijn vind want als je aan IVF begint, ben je snel door je kansen heen (zeker als je per IVF poging zo weinig eitjes hebt) en van IUI zouden we op zich een keer zwanger moeten kunnen worden. Maar aan de andere kant vraag je je af hoe lang je iets wilt blijven proberen...

Poeh, wat een lang verhaal zeg! Nou ja, is het meteen maar duidelijk wie ik ben en wat mijn verhaal is :)

Jullie allemaal heel veel succes en geluk gewenst en ik hoop dat we heel snel zwanger mogen zijn!

Liefs, Miss

20. Nora12

Nora12 Actief lid

23 jul 2011
    468
    0
    0
    NULL
    NULL
    Miss, eerst even een dikke knuffel en een gemene uithaal naar de boodschapper van het slechte nieuws (niet dat zij er iets aan kan doen, maar toch niet leuk om dat zo even meegedeeld te krijgen)

Tuurlijk mag je hier meeschrijven, gezellig!

Dat met hormonen, weet ik niet zo, want ik doe IUI in natuurlijke cyclus, dus ik slik/spuit helemaal niets. Maar de andere dames wel en die kunnen je vast helpen!

Lastige afwegingen he: doorgaan met iui of direct over op IVF... Misschien dat je je al wel kan laten voorlichten over IVF of een keer een gesprek met je gyn hierover?

Oh ja, we hebben hier wel de afpsraak dat iedereen hier uiterlijk juni 2013 zwanger is, dus jij ook :)

Liefs!

PS Kelliepellie, hoe is het gegaan??? Nieuwsgierig :)

Deel Deze Pagina