Wie nog meer IUI in november 2012?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Nora12, 23 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    Bedankt voor je lieve berichtje Nora!

Die gemene uithaal heeft mijn arts wel verdiend. Ze had het best wat voorzichtiger kunnen brengen. Bovendien zit het me dwars dat je zulk belangrijk nieuws pas te horen krijgt als je er zelf naar vraagt. Maar zo werkt de medische molen wel, heb ik gemerkt. Ze vertellen je niets, tenzij je er zelf naar vraagt. Daarom alleen al is dit forum zo handig. Zonder dit forum had ik nooit zoveel kritische vragen kunnen stellen, want dan had ik van veel zaken niet eens afgeweten!

Jij zit in de wachtweken van je 2e IUI he? Goeie dag hoor, Valentijnsdag :). Ik duim voor je dat deze poging gelukt is en dat er nu een bevrucht eitje op weg is naar je baarmoeder!

Ik zal me inderdaad goed laten voorlichten over IVF of verder gaan met IUI. Na de 6e poging volgt standaard een evaluatiegesprek dus dan zal ik het uitvoerig met ze bespreken. Maar vooralsnog hoop ik nog dat deze of de volgende IUI poging succesvol zal zijn zodat IVF helemaal niet meer nodig is. Ik sluit me dan ook graag aan bij jullie afspraak dat we allemaal uiterlijk in juni zwanger zijn :D

Liefs,

Miss

2. Meissie25

Meissie25 Bekend lid

25 nov 2009
    817
    0
    0
    Nora, Aii Buikgriep is erg vervelend :(

Miss, Tuurlijk welkom hier!!! Phoe wat een verhaal en keuze is moeilijk idd.. Succes ermee en laat je idd goed voorlichten..

Kell, Hoe is t gegaan vandaag?

Chick hoe is t met jou?

Wendy? Waar ben je? Lees je nog wel mee ondanks alles?

Hier weer een heerlijke dag gewerkt morgen een paar uurtjes :) ook nog lekker middagje voor mezelf.. maar weer eens onder de zonnenbank of ff naar een vriend toe die terug is gekomen uit switserland! :)

Hoe is het met de andere meiden?

3. kellr

kellr Actief lid

3 feb 2013
    225
    0
    0
    Noord-Holland
    Hi Miss, welkom hier! Ik was er voor jou als laatste bijgekomen, dus nu ben ik niet meer het groentje, haha ;)

Ik loop zelf ook bij het VUmc, dus misschien dat we elkaar weleens in de rode wachtruimte hebben zien zitten ;)
    Heb daar vorige week een afspraak gehad om toch even over hormonen te praten, we zijn vandaag voor de 4e keer geweest voor IUI zonder hormonen dus...

Verder ging het prima vandaag, zaad was 33 miljoen! :eek: Moet genoeg zijn lijkt me, haha! En ei aan de goede kant, dus laten we hopen dat de 4e keer scheepsrecht is! :)

4. kellr

kellr Actief lid

3 feb 2013
    225
    0
    0
    Noord-Holland
    Oh Nora, heb inmiddels 2 pendels gekregen en de ene zei in mei van een meisje en de ander in juli van een jongen....

5. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nora, wat ben je toch een heerlijk mens (moest het even kwijt!).. Moet soms zo lachen om jouw reacties :D

Wow Kell er zijn bij jou aardig wat soldaatjes naar het front gestuurd! Mooi hoor! Nu hopen dat ze het eitje kunnen vinden!
    Die pendels zijn wel positief (sowieso zwanger!!!! maar ik zou toch voor die van mei gaan, dan halen we het ultimatum van juni ;)).

Meissie, lekker morgen een half daagje vrij! Lekker van genieten hoor!
    Met mij gaat het goed hoor, veel pijn, en tasje staat klaar voor morgen!!! Ben er wel klaar voor geloof ik. Ga me straks nog even volproppen , hihi! Want krijg tot morgen heel laat niets meer :D

Miss, wat leuk dat je hier meekomt kletsen!!! Ik zag je gisteren al even meelezen :p.
    Fijn dat je de stap gezet hebt om je verhaal hier te delen! Je bent echt van harte welkom!
    Ik 'hoor' hier officieel niet meer, omdat wij klaar zijn met IUI. Maar het is hier zo'n fijn clubje dat ik hier graag mee blijf kletsen! Ik hoop dat het voor jou hetzelfde zal zijn en dat je hier je 'ei' kwijt kunt!
    Ik wil nog wel even tegen je zeggen dat het wel onwijs rot is dat je AMH zo laag is en dat het dus gewoon onzeker is hoe groot je voorraad eitjes is! Bah! En dan de manier waarop je het gehoord hebt, niet netjes! Jammer dat het zo ging! Snap goed dat je er ondersteboven van was!
    Ik heb ook hormonen gespoten (puregon) en vind dat jij inderdaad best veel hormonen nodig hebt voor relatief weinig resultaat! Je hoopt toch dat door de hormonen de kansen vergroot worden! Vooral omdat in jullie geval de kans misschien toch ietsjes groter is omdat verder alles er goed uitziet.
    Natuurlijk hoop ik dat het as woensdag jullie geluksdag is en dat dit gewoon de laatste IUI is!!! Heel veel succes meid!

6. kellr

kellr Actief lid

3 feb 2013
    225
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik hoop uiteraard ook mei, mijn vriend wilt het liefst een meisje, mij maakt het allemaal niet meer uit, haha! :D

En eet smakelijk dan nog even chickie! ;)

7. Nora12

Nora12 Actief lid

23 jul 2011
    468
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames,

Chickie, het is bijna de dag he! Ik heb ook blauwe kaarsen gekocht vandaag, dus wat wil je een meisje of een jongens kaars? Zonder gekheid, ik wens jou en je man heel veel sterkte morgen en laat je het zo snel als mogelijk is weten?
    Enne of je nou IUI doet of IVF of even niets, je hoort er gewoon bij!

Kell, we hadden een afspraak he, dus het wordt mei, want juli is te laat ;) Mijn man wilde ook graag een meisje en die kreeg hij, mij maakte het niets uit, maar iedereen in onze omgeving heeft jongens, dus een meisje was een welkome afwisseling! En nu? Nu maakt het me weer niets uit en mijn man ook niet. Maar jullie krijgen een meisje :)

Ik zat net te denken, Meissie krijgt wel een zongebruind kindje, die ligt zo vaak onder de zonnebank ;) Lekker genieten van je vrije tijd hoor!

Miss, heel veel succes morgen! We gaan er gewoon vanuit dat IVF niet meer nodig is en ik zou dan met Pasen dat onaardige mens een megazak paaseitjes van de Kruidvat sturen met een kaartje erop: hoezo te weinig eitjes met een foto van je echo :)

Fijne avond dames!

8. Nora12

Nora12 Actief lid

23 jul 2011
    468
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nala, hoe gaat het? Ik heb je online gespot hier, betrapt ;)
    Nog een weekje en dan de 1e echo! We krijgen toch wel een mooie foto te zien hier?

9. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hihi Nora, ik moet in het ziekenhuis maar snel proberen om internet te bemachtigen. Dan ben ik er snel weer bovenop.... want lachen is gezond (en lig alweer dubbel om jou en kell :))!

Enne blauw of roze, maakt me niet uit hoor, tis al lief dat iedereen hier zo aan me denkt!
    Zodra ik weer een beetje bij ben en internet bij de hand heb laat ik weten hoe het is gegaan meiden! En dat is hopelijk heeeeel snel :)

Ik ga nu nog even genieten van mijn avondje op de bank thuis! knuffel!

10. Meissie25

Meissie25 Bekend lid

25 nov 2009
    817
    0
    0
    Hahahaha Nora, valt mee hoor :) ga er een x in de maand een week drie keer onder in een week.. Ff kuurtje, en erna weken niet of 1 x in de twee weken.. Helaas word ik niet zo snel bruin.. Dus fat zonnenbank kleurtje valt wel mee :) hihi

Nora hoe is t nu met je buikgriep?

11. Nala78

Nala78 Actief lid

4 nov 2012
    268
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha Nora jij bent zo grappig, ik zit op de bank in mn eentje te lachen om jouw berichtjes :D
    Maareh, ik wist niet eens dat je kon zien dat iemand online is, haha.
    Met mij gaat het goed, nog 1 weekje en dan eindelijk de eerste echo!

Brand maar een roze en blauwe kaars voor Chickie, ik moet de hele dag werken en heb een training, maar ik zal vaak aan je denken hoor!

Miss welkom hier, wat een verhaal zeg, echt niet normaal hoe ze hebben gecommuniceerd, empathie was ver te zoeken dus. Ik hoor eigenlijk ook niet meer bij het IUI forum, maar het is hier zo gezellig dat ik ben blijven plakken ;) Dus lucht vooral je hart hier!

12. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    #692 Miss76, 18 feb 2013
    Laatst bewerkt: 18 feb 2013
    @ Meissie, Kellr en Chickie: dank jullie wel! Ik voel me ontzettend welkom :):):)

@ Kell: fijn dat je IUI goed is gegaan! In ieder geval genoeg zwemmers en je ei aan de goede kant. Die hormonen heb jij niet meer nodig hoor :cool:. Wat zeiden ze tijdens dat gesprek tegen je? Mag je hierna (wat niet nodig gaat zijn!) verder met hormonen?

@ Chickie: haha, wat grappig dat je me al had zien meelezen! Je wist dus al dat jullie een fan hadden? :D

Bedankt voor je steun. Het is inderdaad zenuwslopend om niet te weten of je nog genoeg eitjes hebt. En dat die hormonen niks lijken te doen, vind ik ook allesbehalve grappig! Maar goed, het is even niet anders. Ik ga morgen een gesprek aanvragen om zo snel mogelijk alles te bespreken.

Gezellig dat je mee blijft kletsen. Het gaat erom dat we allemaal van elkaar begrijpen wat we meemaken en dat we elkaar daarin kunnen steunen, toch? Maakt niet uit dat sommigen dan al niet meer/nog niet/tijdelijk niet met IUI bezig zijn! Wat vreselijk spannend voor jou joh, dat de dag van de operatie morgen eindelijk is gearriveerd. Ik heb op afstand met je meegeleefd tijdens mijn meelees-fase. Ik ga morgen ook een kaarsje voor je branden! Hoop dat ze alles (of in ieder geval zoveel mogelijk) weg kunnen halen zodat je snel door kunt met IVF. Ik heb een vriendin die ook al een half jaar aan de Lucrin zit vanwege Endometriose fase 4. Is op z'n zachtst gezegd geen pretje dus ik weet een beetje hoe je je voelt! Geniet nog even van het eten vanavond en ik hoop dat je goed slaapt vannacht. Dikke knuffel voor morgen!

13. Nala78

Nala78 Actief lid

4 nov 2012
    268
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kellr fijn dat het het goed is gegaan vandaag, voor jou nu ook weer spannende wachtweken dus!

14. kellr

kellr Actief lid

3 feb 2013
    225
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik vind zonnebanken ook hoor Meissie, doe het alleen niet vaak, terwijl ik zo'n uitklapbaar geval van Phillips voor boven het bed hier heb staan.. Maar toevallig zaterdag weer even gelegen, want in de winter word ik net zo'n spookje anders en met m'n donkere haar erbij.. :p

Als ik mei een positieve test zou moeten krijgen dan zou het betekenen dat de allerlaatste IUI zou moeten lukken... Laten we hopen dat ik binnen de IUI categorie blijf! ;)

Ik vind het hier ook gezellig trouwens hoor! Denk zeg het er even bij hahahaha :D:p:cool:

15. kellr

kellr Actief lid

3 feb 2013
    225
    0
    0
    Noord-Holland
    Oh helemaal vergeten te reageren, sorry!
    Laten we hopen dat ik ze niet meer nodig heb, zou fijn zijn! Vind dat prikken niet zo'n drama, maar als het even niet hoeft...
    Als we er voor kiezen zouden we poging 5 en 6 met hormonen mogen doen. In het gesprek heeft ze (Dr. Kuiper) antwoord gegeven op vragen over de hormonen, slagingskansen, kansen op meerling oa. En ook verteld dat je na mislukte poging 6 IUI automatisch gesprek krijgt over 'wat nu'.

En nu inderdaad weer wachten ja.. Testen na 16 dagen op woensdag 6 maart, precies een week voor m'n verjaardag.. Hopelijk een iets te vroeg verjaardagscadeautje? :)

16. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    @ Nora: hahaha, wat een goed idee :D. Ga ik doen!!! En van de gedachte dat ik met Pasen zwanger zou kunnen zijn, word ik heel blij. Dus dank daarvoor, vergeet soms even dat het ook gewoon nog iedere maand raak kan zijn!

@ Nala: dank je wel! Leuk dat je nog mee blijft kletsen. En van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!!! Ik ben blij dat er meiden zijn die zwanger worden op dit forum, dat geeft mij/ons ook weer hoop. Spannend, volgende week je eerste echo!

@ de zonnebankers: ga ook morgen maar weer eens! Ik ga 1 of 2 keer per winter dus dat is bijna nooit, maar door de Menopur zit ik onder de pukkels (van die enorme gezwellen op kin, kaaklijn en rug, grrr..) dus hoop dat ze met een kleurtje iets minder opvallen :)

Sjongejonge, 't is hier wel druk he? Het is ineens bijna 22u! Ga nog even ontspannen, anders lig ik zo te stuiteren in bed. Truste dames!

17. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Lieve meiden, slaap lekker! Jullie zijn schatten!
    En over een poosje richten we een zwangerschapscluppie op :)

18. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    @ Kell: vergat nog te reageren op het feit dat jij ook in het VUmc loopt. Ja, dan zullen we elkaar ongetwijfeld wel eens gezien hebben of gaan zien. Grappig idee is dat! Ik ben lang (1.82m!) en blond :D

Enneh.. ik neem graag het stokje van je over hoor, als groentje op dit forum!

Wat betreft je gesprek over de hormonen: ik hoop ook voor je dat je niet hoeft te prikken. Ik vind het prikken ook niets voorstellen maar ik heb wel last van de hormonen zelf. Heb veel last van pukkels en van humeurschommelingen :x. Aangezien ik eigenlijk wel een blij ei ben, valt dat behoorlijk op. Gelukkig zit ik vooral mezelf in de weg en reageer ik me niet af op anderen!

Ik moet ook eens gaan proberen om de namen van de artsen te onthouden. Ik heb iedere keer een ander dus het lukt me maar niet om te onthouden wie wie is! Voortaan ga ik het aan het eind van het gesprek gewoon nog een keer vragen en opschrijven, met een omschrijving erbij ;)

Nu ga ik echt afsluiten!

19. Meissie25

Meissie25 Bekend lid

25 nov 2009
    817
    0
    0
    Kell, dan testen we redelijk gelijk mocht t nodig zijn ;)

Wil sowieso 20 dagen wachten... Tot na de iui..door al die gekke dagen met carnaval heb ik verkeerd geteld.. Zit nu pas een week na de iui, wil als t nodig is 4 maart ofzo testen..of 3 dat is nl op een zondag...

20. GFH

GFH Fanatiek lid

27 dec 2010
    3.539
    0
    0
    Iets in de ICT
    Limburg
    Ja ik ben er nog hoor! Ik ben alleen zo druk geweest de afgelopen week en ben deze week ook weer zo druk dat ik niet op iedereen kan reageren. Heb er even geen tijd voor.

Nieuw meisje, ik ben even je naam kwijt, welkom hier! Ik heb ook IUI zonder hormonen gehad die mislukt zijn en heb nu 2 pogingen met hormonen gehad. De menopur werkt bij mij wel goed.

Deel Deze Pagina