Wie nog meer IUI in november 2012?

Discussion in 'MMM clubs' started by Nora12, Oct 23, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Limburg27

Limburg27 Niet meer actief

misschien stel ik een domme vraag, maar waarschijnlijk zijn wij ook aangewezen op een behandelmethode om zwanger te worden, dus vandaar dat ik me aan het verdiepen ben in IUI methode..

Gaan ze bij IUI alleen uit de "goede" beweeglijke zaadcellen, of ook van de zaadcellen die alleen ter plaatse beweeglijk zijn?
    Wij hadden de volgende score namelijk
    A (snel beweeglijk): 0%
    B (langzaam): 7%
    C (ter plaatse) 20%
    D (niet beweeglijk) de overige %

En betekent het dat je bij IUI meer kans hebt om zwanger te worden met de snelle zwemmers dan met de langzame zwemmers?

Groeten

2. Meissie25

Meissie25 Bekend lid

Nov 25, 2009
    817
    0
    0
    Smartie, heh wat vervelend meid!!!! Hoop dat je snel weer mag beginnen!!!

Chicky welke datum ga jij testenals je nog niet ongi bent?

Tis zooo vaag omdat we niet uitgaan vd eerste x maar er toch wel een iui plaats heeft gevonden!!!! Vaag gevoel...kan t ook niet uitleggen...hopen doen we natuurlijk wel...

3. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

Nov 3, 2012
    1,298
    0
    36
    NULL
    NULL
    hoi meiden,

ook weer even een reactie van mij!
    wat een berichtjes weer!
    Ieder zijn eigen verhaal met 1 hele grote overeenkomst!!!

Toch fijn dat we dit zo kunnen delen met elkaar!

@ beertje, voor jou ook spannende tijden de komende twee weken! Ik lees dat ze bij jou denken aan endometriose... dit is precies de reden waarom ik in de mmm zit. Zo'n kl*teziekte. Ik ga duimen dat je de laparoscopie niet nodig gaat hebben!

@ genesis wat een tegenvaller zeg! En natuurlijk heb je ook recht op je verlangen naar een tweede kindje... sommige mensen snappen er echt helemaal niets van! Laat de maand voor jou maar snel voorbij zijn!

@ meissie, ik ga pas maandag/dinsdag over 2 weken testen (zeg ik nu heel sterk, hihi). Wil het niet te vroeg doen. Wat had jij in je hoofd? en natuurlijk moet je wel hoop houden hoor voor deze poging! Want een eerste keer kan best eens raak zijn! Ik had dat gevoel de vorige keer ook hoor. Je wil niet teveel hopen, maar ondertussen spookt het toch steeds door je hoofd!

4. Beertje83

Beertje83 Lid

Jan 31, 2011
    34
    0
    6
    Female
    @Nora12; Ik ga naar de fertiliteitskliniek in Hengelo. Echt een superkliniek!
    @Limburg27; Ik zou zo niet weten welke ze precies gebruiken, ik dacht dat A+B eigenlijk alleen werden gebruikt bij IUI, maar dat durf ik je dus niet 100% zeker te zeggen.
    @Chickie84; Ik heb er verder helemaal geen last van eigenlijk, alleen die cyste. Ik hoop dus inderdaad dat dat ook het enige is wat er zit, maar dat weet je dus dan pas na de laparascopie. We blijven voor nu eerst maar eens positief denken dat we zwanger zijn! Ik zou het wel knap van je vinden als je zo lang wacht met testen, haha! Ik mag 22 november testen, maar dat gebeurt vast al wel eerder!

5. Meissie25

Meissie25 Bekend lid

Nov 25, 2009
    817
    0
    0
    Chickie, ja je moet er niet mee bezig zijn...maar toch denk je er vaaaak per dag aan...ik mag eigenlijk die maandag/dinsdag testen maar we moeten door de weeks gewoon werken....dus denk dat we t zondag doen..mischien wat vroeg maar we zien wel wanneer we t uiteindelijk doen..lees ook verschillende dingen op internet over wanneer na iui mensen ongi werden enz...dus we wachten af!!

Lastig dat wachten....normaal gaannde dagen zoooo snel ;) en nu lijken ze automatisch langzamer te gaan....gek he!? Probeer zoveel mogelijk leuke dingen te doen :)

6. Nora12

Nora12 Actief lid

Jul 23, 2011
    468
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die wachtdagen vond ik ook verschrikkelijk. Ik heb toen, tegen ieders advies in, 10 dagen na de IUI getest met zo'n vroege zwangerschapstest, nou wat een kwelling was dat! Want nog steeds zat ik onzekerheid of het allemaal wel goed zou gaan...

Dat is ook één van de redenen waarom ik er dadelijk weer tegen op zie om die behandelingen te ondergaan, het eeuwige gewacht en dan heb ik niet eens zo lang hoeven wachten.

Sterkte dames!!

7. Smartie79

Smartie79 Lid

Mar 5, 2012
    12
    0
    0
    Eens met Nora. Die wachtdagen zijn idd verschrikkelijk. In het begin testte ik ook vanaf 10dgn maar iedere x die teleurstelling is ook niet goed voor je. De laatste 2 mnd ben ik sterk geweest en had de afspraak met mezelf en m'n vriend om pas na 1 wk overtijd te testen. Merkte dat ik rustiger de dagen doorkwam, bleef wel in m'n hoofd maar iets minder dwangmatig. En allebei de keren was ik binnen die week ongesteld.... Ook teleurgesteld maar werd maar 1x daarmee geconfronteerd ipv iedere dag. Voor mij werkte die afpraak goed. Misschien ook iets voor jullie?

8. Nora12

Nora12 Actief lid

Jul 23, 2011
    468
    0
    0
    NULL
    NULL
    Smartie, wat een mooie afspraak met jezelf zeg! Ik ga dat dadelijk ook proberen. Een goede tip!

Ik moet nu nog 2 maanden wachten voordat ik een IUI behandeling krijg en dan na de IUI weer 2 weken wachten! En dan stiekem hoop ik ook nog dat ik het ons voor die tijd nog zelf 'lukt'! Dus wacht ik nu ook weer (waarschijnlijk) tevergeefs op mijn NOD, pfff! Even een baaldag :(

9. aardbeitje1979

Oct 23, 2012
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve allemaal,

Wat een verhalen allemaal weer, en zo herkenbaar..

Genesis: jeetje dat nieuws is echt balen, en dan moet je ook nog zo lang wachten. Af en toe krijg je het idee dat het ziekenhuis niet door heeft wat het met je doet als je zo lang moet wachten op een volgende afspraak. We zijn allemaal al zo lang aan het wachten, en iedere maand wachten is er weer 1 te veel..En wat kunnen mensen toch hard zijn door te zeggen dat je al een kind hebt..Dat zijn vaak de mensen die nooit problemen hebben met zwanger worden..en die het dus ook gewoonweg niet begrijpen hoe dit voelt. Heel veel sterkte gewenst, hoop echt voor je dat het na die 2 dec allemaal wat sneller verloopt voor je

Beertje: Jee spannend hoor op het wachtbankje, wat zou het toch geweldig zijn als het wachten wordt beloond...Succes! Hopende hoef die operatie voor die cyste niet door te gaan.

Hier even een eigen update..
    Na bijna 2 weken pregnyl gespoten te hebben, gister een positieve ovulatietest, dus wilde gelijk de pregnyl spuiten, had ik een botte naald die dus echt de huid niet in wilde...heb ik weer hoor. Uiteindelijk gelukt met een andere naald. Vanochtend onze 2e inseminatie gehad..Van te voren flinke pijn bij eierstokken rechts, doordat er 2 eitjes zaten...Inseminatie is goed gegaan (zaadcellen hadden een waarde van 90,0, en als ik het goed begrijp houd dat dan in dat er 90 miljoen zaadcellen zijn???), al heb ik nu wel flinke pijn in onderbuik (had ik bij de 1ste behandeling niet)..Nu 2 weken afwachten..hoop dat ik het een beetje los kan laten de komende 2 weken.

Mensen zeggen altijd, niet teveel aan denken, maar men begrijpt het soms niet, vooral als je met de behandelingen begint moet je een heel stappenplan volgen, dus hoe kan je er dan niet aan denken.

In welk ziekenhuis lopen jullie allen?

10. pumelke

pumelke Actief lid

Sep 29, 2011
    155
    0
    0
    Hey dammes,

Vanmiddag mijn hsg gehad en uitslag was goed. Beide eileiders waren doorgankelijk.
    Morgenvroeg weer naar het ziekenhuis om te zien hoe de folikel groeit. Was afgelopen maandag 13 dus hoop dat hij morgen groot genoeg is om de iui te plannen. Spannend allemaal.

@ alle dames op het wachtbankje duim voor jullie voor een posi test.
    @ alle dames die nog lang moeten wachten op de iui, voel met jullie mee. Mijn vorige ronde is ook voorbij gegaan omdat de assistente de afspraak bij de gyn niet voor mein ei wou plannen. Erg frustrerend dat wachten.

11. Nala78

Nala78 Actief lid

Nov 4, 2012
    268
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Wij zijn onder behandeling bij medisch centrum kinderwens in Leiderdorp, tot nu toe fijne ervaring. Maandag horen wij of we mogen starten met IUI en dan zou de eerste poging bij mijn volgende cyclus zijn.

Veel sterkte en succes voor iedereen de komende tijd!

Groetjes

12. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

Nov 3, 2012
    1,298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Spannend Nala, hopelijk krijg je maandag een positief bericht. Ik duim voor je!
    Ik heb de inseminatie ook in leiderdorp gehad.

@pumelke, fijn dat de hsg goed was! Laat maar groeien dat eitje!

13. pumelke

pumelke Actief lid

Sep 29, 2011
    155
    0
    0
    @ chickie84 ja idd laat maar groeien dat eitje

Vandaag was het eitje 17 en moet morgen de pregnyl zetten en dan mag ik zaterdagochtend voor de iui.
    Spannend allemaal.

14. Nora12

Nora12 Actief lid

Jul 23, 2011
    468
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Pumelke: spannend hoor, ik ga heel hard voor je duimen!!

15. Meissie25

Meissie25 Bekend lid

Nov 25, 2009
    817
    0
    0
    Genesis, lees t nu pas....wat ontzettend klote zeg...maar hopelijk is het voor jullie weer snel raak...er hoeft immers maar 1 bij te zitten :)

Ppff maandag iui gehad en net krampjes in me onderbuik...erg vaag...heb ik mischien normaal ook wel eens maar dan ben je er niet zo mee bezig...evt innesteling lijkt me te vroeg!!!

Hoe is t met jullie meiden?

16. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

Nov 3, 2012
    1,298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Herkenbaar Meissie, ik had vandaag ook wat steekjes in mijn buik. Heb ook geen idee of ik dat vorige keer of normaal ook heb. Laten we daar maar wel gewoon vanuit gaan denk ik.

17. Meissie25

Meissie25 Bekend lid

Nov 25, 2009
    817
    0
    0
    Jup idd, waar kom je eigenlijk vandaan chicky?

18. Meissie25

Meissie25 Bekend lid

Nov 25, 2009
    817
    0
    0
    Naja net voelde ik niks maar in de auto naar huis dus onderin me buik...en nu aan linkerkant van me zij steekjes...vind t maar bizar...je lichaam kan zulke gekke dingen met je doen!!!!

19. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

Nov 3, 2012
    1,298
    0
    36
    NULL
    NULL
    ik kom uit reeuwijk = plaatsje naast Gouda. Kom jij uit Nijmegen zelf?

Tis soms lastig he al die signalen van je lijf. En dan roep ik heel hard dat ik het wel ga zien deze keer en rustig afwacht... nou makkelijker gezegd dan gedaan, hihi!

20. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

Nov 3, 2012
    1,298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoe is het met de andere meiden?

Share This Page