Hallo meiden! Hoe gaat het hier? Ik voel me een beetje schuldig dat ik jullie verwaarloos maar het is zooooo druk op het poffertjes en pannenkoeken-topic en nu heb ik me ook nog eens aangesloten bij de Dusseldorf-dames. Tja, er zitten maar zoveel uren in een dag natuurlijk Maar als jullie het leuk vinden kom ik gewoon af en toe hier buurten. Ben toch benieuwd hoe het met jullie gaat! Ik ben vandaag ongesteld geworden. Ik wist het gister al, ik temperatuur altijd 2 dagen voordat ik mijn menstruatie verwacht. Temperatuur zakt standaard de dag voordat ik ongesteld word. Is zo fijn, scheelt toch (soms ruim) een dag in de zenuwen zitten! Kan het jullie aanraden om dit ook te doen, is stukken goedkoper dan een zwangerschapstest . Ik moet zeggen dat ik van deze IUI poging geen enkele verwachting had vanwege mijn lage AMH, maar toch word je die laatste dagen weer een beetje zenuwachtig. Gek is dat toch! Had deze week eindelijk een keer goed nieuws trouwens: ik ben ipv 24 juni al op 3 april aan de beurt voor ons intakegesprek in Dusseldorf!!! Zo fijn. Hoop dan ergens in mei de eerste IVF/ICSI poging al te hebben. Moet eerst natuurlijk nog wel minimaal 6-8 weken DHEA slikken. En... ik ga zaterdag met een van mijn beste vriendinnen 3 dagen naar Spanje, waar zij appartementen bezit en verhuurt en wat afspraken heeft staan. Zo lekker, spontaan iets kunnen doen (nu hond dood is) en even de boel de boel laten! Vriend gaat vrijdagavond op wintersport dus ik zou alleen thuis hebben gezeten en daar zag ik wel tegenop, nu ik zoveel te piekeren heb. Mooi opgelost zo! Sorry dat ik nu even niet inga op jullie verhalen. Is teveel geschreven en ik zit anders echt hele dagen op zp. Maar ik denk aan jullie, leef mee en duim voor jullie! Liefs, Miss
Miss! Fijn dat je even reageert. Hoe zit dat met dat temperaturen? Ik wil dat ook gaan doen, waar, wanneer en wat moet ik dan meten???
Hi Nora! Ik heb maandenlang getemperatuurd vanaf dat we 9 maanden bezig waren. Gewoon om eens in de gaten te houden of ik een normale cyclus en een eisprong had. Je temperatuur is de eerste helft van je cyclus laag (bij mij rond de 36.8) en na je eisprong gaat 'ie omhoog (dan zit ik tussen de 37 en de 37.3). Bij mij keldert mijn temperatuur altijd de dag voor mijn menstruatie. Bijvoorbeeld van 37.3 naar 37.0 (dat gebeurde gister) of van 37.1 naar 36.9. Die plotselinge daling duidt erop dat je hormoonhuishouding verandert en dus dat je ongesteld gaat worden. Als je zwanger bent, blijft je temperatuur hoog of wordt zelfs nog hoger. En dat gedurende de rest van je zwangerschap. Ik word er heel rustig van dat ik niet de hele tijd op de wc hoef te broekloeren (die las ik hier een keer, zo grappig!) en een dag van tevoren al weet waar ik aan toe ben! Wat jou betreft, zou je een keer een hele maand kunnen temperaturen om inzicht te krijgen in wat normaal is. Maar is wel gedoe, iedere ochtend temperaturen. Dit moet ook per se voordat je opstaat, want als je actief wordt stijgt je temperatuur en is 'ie niet meer representatief. Je zou ook alleen 2 a 3 dagen voor je NOD kunnen beginnen. Een daling in die dagen zegt meestal al genoeg!
Oh wow Miss, wat goed van je. Ik mis alleen zelf de discpline om dat elke dag te doen denk ik... Ik hou het gewoon bij vroeg testen en dan weet ik het ook snel Hoeven we niet te broekloeren! Heerlijk dat je naar Spanje gaat, ik zit hier heel erg jaloers te zijn haha! En super dat je zo snel in DD terecht kan. Even kort over mezelf: ik krijg waarschijnlijk 11 maart de 3e IUI in natuurlijke cyclus alweer! Ik heb met mezelf afgesproken dat het deze ronde raak wordt, want 3x recht is scheepsrecht toch??
Hey meiden! Ik dacht ook de 3e keer is scheepsrecht, iedereen om me heen riep dat ook steeds, maar helaas pindakaas... Hopelijk is dat bij jullie wel zo! Ik word echt even helemaal koekoek van de troep in huis, hopelijk is die kamer snel af en kan ik alles van onder naar boven schoonpoetsen, dit is helemaal niets voor mij, bleh! Miss, wat fijn dat je gesprek zoveel eerder is! Hopelijk start het allemaal snel dan!
Dat temperaturen werkt inderdaad wel goed hoor Nora, ik doe het nu ook weer (naast ovulatietesten) om te bepalen wanneer mijn eisprong is. Wij moesten ook voordat we de mmm van het ziekenhuis in gingen van de huisarts 3 maanden temperaturen om te kijken of er uberhaupt een eisprong plaatsvond. Jij hebt dat dus nooit hoeven doen begrijp ik. Het vergt ook echt wat discipline wat Miss al zegt. Want naast dat je het moet doen voordat je opstaat is het ook het beste om het altijd ongeveer op hetzelfde tijdstip te doen. Ik stond doordeweeks altijd om 6.00 uur op en in het weekend liep het klokje dan ook netjes om 6.00 af om even de thermometer onder de dekens te stoppen (daarna sliep ik wel weer lekker verder hoor)! Miss, je hoeft je niet te verontschuldigen hoor! Je blijft anders lezen en schrijven! Wel leuk dat je af en toe nog even komt buurten, want ik ben ook wel erg nieuwsgierig naar jou! Wat ontzettend fijn dat je niet hoeft te wachten tot eind juni met het intakegesprek! Scheelt toch weer wat (kostbare) tijd! Ik denk dat wij dan ongeveer gelijk met IVF gaan starten! Wat heerlijk dat je spontaan met je vriendin hebt besloten om mee te gaan naar Spanje! Heerlijk die spontane uitjes! (enne toch wel jammer dat je ongesteld bent geworden, ondanks dat je geen hoge verwachtingen had!) Nora en Wendy, laat die 3x scheepsrecht bij jullie nou maar eens uitkomen toch! Kell, handig zo'n multifunctionele kamer! Ik hoop dat je man hem weer snel kan ombouwen Het valt niet mee om nu je huis te verkopen he! Heb je genoten van je vrije dag? Dat van die dromen herken ik wel. Alhoewel ik altijd wel heel raar droom eigenlijk Hihi, ik moet het 's ochtends ook altijd even aan mijn man vertellen wat ik nu weer heb gedroomd!
Hoi dames, Nou ik ben bezig met mijn verlanglijstje voor mijn verjaardag en er staat op: een thermometer! Hahaa ik wilde sowieso al een keer goede oorthermometer Kell, hoe is het jouw Bob de Bouwer? Heeft hij iets moois gemaakt? Hopelijk is het klaar. We zijn ontzettend nieuwsgierig!! Ik althans Chickie, nou ben ik wel nieuwsgierig naar jouw dromen... wat droom jij in hemelsnaam??
Klaar? Neuh.. Dat duurt nog wel even! Heb hier genoeg thermometers, haha! Je moet er een hebben met 2 cijfers achter de komma! En rectaal blijft het meest accuraat.. Ik haat die oordingen, die hebben we op mn werk ook, maar werken voor geen meter. Doe mij maar ouderwets in de bips
Kell, oh echt doe je het bij jezelf in de bips?? Wat goed van je zeg!! Is zo'n oorthermometer dan niet goed, want dan is het zonde van het geld...
Ik vind die oordingen niet betrouwbaar, werken vaak niet en rectaal wordt eigenlijk altijd aangeraden bij temperaturen in dit geval. En ik doe het inderdaad zelf in mn bips, haha! Ik zie m'n vriend het al doen, hahahahaha
Je kunt beter een andere thermometer op je lijstje zetten Nora. .. als je begrijpt wat ik bedoel die van onderen meten nauwkeuriger. Oh zie net dat kell dat ook zegt Heb je verder ook nog andere dingen op je lijstje staan? Ik vind dat altijd zó lastig! Tsja wat ik droom... euhm vampiers, niet meer uit de achtbaan kunnen een vakantie met collega's, zwangerschappen, afschuwelijke werkdagen, achtervolgingen door onbekenden... Chickies wondere wereld
Nou dan ga ik morgen langs de Etos Bedankt voor de tip!! Kell, wat lees ik nou? Nog niet klaar? Nou ja, hij heeft nog 9 maanden
Ik droom ook de meest vreemde dingen hoor Chickie...! Nee, helaas niet... Ik word gek van de troep, aaaarrrrggg!!
Hahaha Kell, kan het me goed voorstellen! Probeer je vast te houden aan de gedachte dat het dadelijk heel erg mooi wordt Chickie, leuke nachten heb jij zeg Dames, ik laat jullie vanavond weten of en wanneer ik weer zwanger word.
ff ego hoor vandaag Zo, weer een bezoekje aan het ziekenhuis achter de rug Vandaag mocht ik langs de chirurg voor controle. De wondjes genezen aardig, een paar wijken nog een beetje, maar ja dat geeft niet ben er toch niet knapper op geworden Ze herhaalde nogmaals dat al het weefsel endometrioseweefsel was, maar dat het middenrif echt helemaal onderzat en voor 20 % nog zit. Ze gaf ook aan wel geschrokken te zijn van de hoeveelheid en heeft aardig wat foto's gemaakt, ook van de andere plekken en vooral van de lies. De foto's had ze nu nog niet, maar die krijgen we over een paar weken bij de gyn te zien en misschien sturen ze ze ook door naar ons (niet dat ik ze nou in het familie album ga plakken hoor ). Ze vroeg ook of ik bij de gyn toestemming wil geven voor publicatie van de foto's in- en uitwendig en toestemming voor een artikel/casus dat ze gaan schrijven over mijn geval omdat er in de literatuur nog geen geval beschreven is van endo in de lies. Ben een bijzonder geval (vertel mij wat ). Ze vinden het ook een mysterie hoe de endo daar terecht is gekomen, want de lies is in principe een afgesloten gebied. De artsen denken dat de endo via een minuscuul gaatje langs de ronde band van baarmoeder, die doorloopt naar het lieskanaal, naar de lies is gegaan en zich daar heeft opgehoopt. Wat ook de grote bult verklaarde in mijn lies. Nou tuurlijk mogen ze het gaan beschrijven en publiceren, als daar in de toekomst iemand meegeholpen is dan is dat prima! @ Nora, veel plezier vanavond! Ik ben benieuwd hoe het is/was! @ Meissie......... waar ben je?????????????????? Hoe is het met jou meid?
Pffff ... wat HAAT ik die hormoonspuiten toch zeg. Hele dag al enorm duizelig en kan me absoluut niet concenteren. Bah.