Met mij gaat het prima Alleen nog steeds een beetje een raar gevoel in mn buik en wat last van mn borsten. Zal nog wel door de Pregnyl komen denk ik. En nu nog 1,5 uur werken en dan lekker weekend.
Fijn dat het goed gaat Wendy! Ik had ook altijd zo'n last van mijn borsten na het spuiten van de pregnyl. Nou Boukje, mijn nieuwsgierigheid is weer bevredigd hoor! Tis wel heel fijn dat ze zowel bij je man als bij jou niets hebben gevonden, maar aan de andere kant ook wel weer lastig. Want waarom lukt het dan niet. De natuur heeft soms inderdaad een eigen willetje! En je zus zwanger... ja dan maak je het van wel heel dichtbij mee. Bij mij is de eerste lichting van 8 naaste mensen en vriendinnen inmiddels bevallen, nu zijn er 2 andere meiden zwanger. Is het 't eerste kindje van je zus? (Tante Boukje, klinkt ook best goed hoor! Maar mama Boukje is net iets beter ) Het kraambezoekje viel me reuze mee! Er waren best wel wat slikmomentjes hoor! Ook toen ze vroeg of ik geen kindjes wil en of ik lekker vrij was vandaag... ('t is de nicht van mijn man en ze zijn niet zo close, dus ze weet niets van onze kinderwens en de operatie van pas geleden). Maar het was wel een superschattig babymeisje hoor!!! Ik ben verliefd!!!!! Dat wil ik ook!!!!
Hoi, Chickie, wat dapper van je! Ik kan me goed voorstellen dat het ook knap lastig kan zijn... Maar fijn dat het is meegevallen. Ga je volgende week weer langzaam aan beginnen? Of had ik dat niet goed begrepen? Binnenkort ook voor jou een supermooie beeb hoor! Daar gaan we heel hard voor duimen. Boukje, nou hopelijk ben je snel zwanger meid! Wendy, spannend weer he! Meissie, hoe is het? Is je dochter er weer bovenop? Even heel hard afkloppen, dochter nog geen ziektes/virussen opgepikt dit jaar... Even over mezelf, nou vandaag had ik het naconsult bij de paragnost, dat was telefonisch hoor en ze zei: ik krijg een warm en blij gevoel binnen als ik de vraag stel of je zwanger bent... Nou we zullen het zien... Tot nu toe is alles wat ze heeft voorspeld of hoe je dat ook noemt, uitgekomen... Zul je net zien dat ze het bij mij fout heeft hahaha Fijne avond allemaal!! Fijn weekend!
Hallo lieve meiden! Daar ben ik weer. Ik kopieer even het bericht dat ik net op het andere topic heb geplaatst, dat is wel zo makkelijk Ik heb na mijn 4 dagen in Spanje (wat heerlijk was, ook al zaten we met de kachel aan binnen!) even de tijd moeten nemen om alles op een rijtje te zetten. Ik ben de laatste weken zo opgeslokt door de angst dat het niet meer gaat lukken om zwanger te worden, dat ik op zoek ben gegaan naar manieren om wat rustiger te worden en wat meer vertrouwen te krijgen. Ik heb daarom woensdag een yogales genomen en ben van plan dit 2 keer per week te gaan doen. Verder heb ik een app gedownload (Headspace) waarmee ik iedere dag 10 minuutjes mediteer (is niet zweverig, gewoon even je hoofd legen). En vandaag ben ik voor een sessie naar mijn therapeut gegaan om te proberen wat orde in de chaos in mijn hoofd te scheppen. Zij is een vriendin die psychotherapie studeert en me 1 1/2 jaar geleden ontzettend geholpen heeft met het verwerken van een posttraumatische stressstoornis nadat ik was aangerand. Ze kent me dus goed en weet hoe mijn brein werkt Omdat ik denk dat jullie allemaal wel iets zouden kunnen hebben aan wat wij vandaag besproken hebben, zet ik de adviezen/tips/inzichten die zij me gaf hieronder voor jullie op een rijtje. Het is soms wat staccato opgeschreven en erg op mijn situatie gericht. Maar toch kan ik me voorstellen dat je er voor jezelf altijd wel een paar punten uit kunt halen. Hier komen ze: We weten iets maar we weten ook niets. Wat de lage AMH waarde in mijn (of jouw) specifieke geval precies betekent, weten we niet. Er kan ondanks die waarde van alles goed gaan of dankzij die waarde van alles mis gaan. Daarom heeft het geen zin om erover te piekeren. Wat er gaat gebeuren valt niet te voorspellen. Percentages zeggen niets. Iedere vrouw is uniek en ik (of jij) kan net zo goed die ene zijn die wel zwanger wordt. Doe bij iedere poging alsof je kans 50/50 is. Wel of niet zwanger. Dat is beter te behapstukken dan je blind te staren op (en depressief te worden van) de lage kansen die je volgens de statistieken hebt. Geen enkele vrouw weet wat haar kansen zijn en of ze uberhaupt zwanger kan worden. Ongeacht haar leeftijd, medische geschiedenis en diagnose. Veel vrouwen zijn misschien wel zwanger geworden met zon lage AMH waarde maar hebben dit nooit geweten omdat ze niet in de medische molen zijn beland. Mijn negatieve kant focust op de slechte prognose en wil me beschermen tegen teleurstellingen en slecht nieuws. Mijn positieve kant wil er vol voor gaan en ervoor vechten om zwanger te worden. Als de negatieve kant te hard schreeuwt, komt de positieve kant naar boven om tegengas te geven (het gaat vast nooit lukken -> heus wel, het MOET gewoon lukken). En als de positieve kant te veel aanwezig is, komt de negatieve kant de positieve gedachten om zeep helpen (het gaat vast lukken -> wat denk je nou zelf, met zo'n lage AMH waarde). Dit gevecht speelt zich voortdurend af in mijn hoofd. Het zou beter zijn om te accepteren dat ik deze situatie en de uitkomst niet in de hand heb. Ik kan er geen controle op uitoefenen, ik kan niets veranderen aan de uitkomst. Dus kan ik mezelf en mijn lichaam beter open gaan stellen voor wat komen gaat. En geloven dat ik zwanger kan worden zolang er kansen zijn. Zolang mijn energie in mijn hoofd (bij mijn gepieker en gestress) en bij mijn hoge ademhaling (veroorzaakt door de paniek en de stress) zit, stroomt er te weinig energie naar de plek waar het nodig is: mijn buik. Daar waar het nieuwe leven moet gaan ontstaan. Dus uit mijn hoofd en in mijn buik! Mijn angst, die mij nu zo verlamt, wordt veroorzaakt door constant te denken aan alle negatieve uitkomsten die de komende tijd zouden kunnen gaan komen. Dat mijn follikels niet gaan groeien. Dat er geen eitjes in de follikels zitten. Dat mijn eitjes niet bevruchten. Dat mijn bevruchte eitjes niet in willen nestelen. En dus dat ik niet zwanger word. Maar daar zijn we nog helemaal niet. Ik ben bang voor dingen die nog helemaal niet aan de orde zijn. Voor hetzelfde geld gaan al die stappen wel goed. Ik moet niet te ver vooruit denken maar stap voor stap dit traject doorlopen. En dus in het NU leven. Zelfs als we op een dag uitbehandeld zijn in het ziekenhuis, zou ik nog zwanger kunnen worden. Zolang ik nog een eisprong heb, is er een kans. Er hoeft maar 1 goed eitje tussen te zitten! Ik hoop dat jullie hier ook een beetje steun aan hebben. Het maakt mij wel rustiger, merk ik nu al. Het wordt lastig om op de 4 topics waar ik op schrijf een week in te halen dus ik haak gewoon vanaf nu weer in. Een heel fijn weekend allemaal en veel succes/sterkte/geluk met wat jullie nu bezighoudt! Liefs, Miss
Hoi Miss, leuk dat je er weer bent! Je hebt ons een paar hele wijze levenslessen meegegeven! Dankje! Veel dingen weet je eigenlijk wel, maar het knopje omzetten is soms iets anders he! Wel goed van je dat het niet uit de weg gaat, maar er van alles aan doet om je teleurstelling en je verdriet aan te pakken en te proberen meer rust te vinden! Ik moest wel gelijk lachen om de yoga. Een vriendin van mij doet dus wel zweverige yoga en die moest een paar weken geleden als een popcorn over de grond ploppen (hihi ik had dat wel eens willen zien). Nora, ik wist helemaal niet dat de paragnoste ook een naconsult doet. Wel goed op zich! Laat die vrouw alsjeblieft gelijk krijgen!!!! Enne, ik krijg ook een warm gevoel als ik aan jou denk.... (maar of dat je nou helpt?) Ik heb eergisteren met mijn baas afgesproken dat ik woensdagmiddag even op school zou gaan kijken en rommelen en dan donderdag en vrijdag voor de groep zou staan. Maarrrrr..... (even geknipt uit het endotopic) Vandaag ook een stunt. Ik was dus op kraamvisite en krijg onwijze buikpijn. Op de wc gelijk bloed gespot. Ik moest het ziekenhuis bellen zodra ik op dag 1 van ongi zat. En ik dacht dus het bewijs gezien te hebben en 's middags gelijk gebeld (omdat we natuurlijk voor het weekend zaten en in het weekend niet kunnen bellen). Het duurde flink lang voordat ik de goede persoon had en zij zou me terugbellen (wat ze na 1,5 uur ook deed ). Ze was onvermurwbaar en het onderzoek kon alleen op as donderdag midden op de dag.... maar..... juist die dag zou mijn eerste werkdag weer zijn en ik vond het een beetje lullig om me dan gelijk alweer af te melden. Nou ik heb bijna op mijn kop gestaan om die vrouw te overtuigen maar nee hoor. Ze zei letterlijk 'Dat is heel jammer voor u mevrouw, maar nee dan moet u maar een cyclus wachten'. Tuurlijk mevrouw dat doen we maandelijks . Ik dus mijn baas maar weer gebeld vlak voor 5 uur en hij gaat gelukkig iets proberen te regelen. Maaaarrrrrr nu komt de clou.... het bloed en de rommel is nu al vanaf het einde van de middag helemaal weggebleven. Tsja raar lijf! Gelukkig zit het weekend er nog tussen om het af te wachten. Maar het onderzoek moet wel na de menstruatie zijn en als het nog lang duurt voor het doorzet dan gaat het niet uitkomen en moet het toch verzet worden (zal die vrouw leuk vinden ). En ik ga twijfelen of ik dus wel echt ongesteld word... (normaal had ik natuurlijk altijd endoklachten, maar die heb ik nu niet. Komt wss door de operatie). Maar goed, jullie hebben hier niks aan maar moest het even kwijt.
Chickie wat vreemd dat het nu gestopt is dan? Hou je ons op de hoogte? Kell ow wat grappig ik spuit vanavond ovitrelle, en maandag iui.. Ja dit keer drie eitjes!!!! Omdat we al zolang bezig zijn en we nog maar twee pogingen iui hebben breken ze dit gelukkig niet af! Wel lieten ze me zelf deze keuze maken of ik t wel of niet wou doorzetten.. Tjah dan kom ik weer met me nuchtere kop: al vaker 2 eitjes gehad was t ook niet raak.. Hoe groot moet die kans dan zijn dat t een meerling word? Ach shit happends natuurlijk liever eentje maar als t er meer zijn dan is t zo! Ben ik gelijk klaar laat t eerst maar eens raak zijn.. Dan zien we verder!! Na 3,5 jaar wachten boeid dat je ook niet meer!! Alle eitjes zaten aan de rechterkant btw.. Prima want links zat volgens mij wat verstopt maar de eileiders kunnen zowieso de eitjes overnemen.. Dus ook dat maakt niet uit! Vanavond lekker samen dus vanaaf maar eens ons best doen om te klussen morgen niks en maandag iui.. Hahaha leuk he zo een gepland leventje ach weet je igg wat je te doen staat! Nora, mijn dochter? Hahaha volgens mij haal je twee dingen door elkaar.. hoop voor je dat die vrouw gelijk heeft met d'r warme gevoel!!
Ja vaag hè meissie... nog steeds niks... ik wacht in spanning af. Maar heb wel buikpijn. Heerlijk hè zo'n gepland leventje veel plezier vanavond! Wat goed 3 eitjes! Je hebt groot gelijk hoor, ik had er ook voor gegaan.
Hello!! Meissie, ik heb je met Genesis verward, sorry! Ik wens je een hele leuke avond Kell, wow misschien een drieling! Ik weet de namen al: Kelly, Kellsy en Kellby (hoef je daar niet meer over na te denken Chickie, wat een gedoe allemaal zeg met die dagen en werk he. Ik denk dat heel veel dat hebben toch? Al die echo's enzo... Hopelijk komt het allemaal goed. Die paragnost is zo'n lieve vrouw. Ze belde mij om te vragen of mijn vriendin inderdaad was aangenomen, nou dat was dus zo en toen vroeg ze hoe het met mij was Hoe is het met het broekloeren??? Miss, wat een wijze lessen, thanks! Ik moet zeggen dat ik elke ronde als 50/50 zie, er zijn maar twee mogelijkheden inderdaad: zwanger of niet zwanger... En die energie in je buik, dat verhaal vertelde de accupuncturist ook. Wendy, lekker aan het broeden? Hier gaat alles goed, ik ben alweer op de helft van het wachten. De tijd vliegt voorbij. Ik ga dinsdag testen (4 dagen voor nod), deed ik bij mijn dochter ook. Ik heb echt helemaal nergens last van. Wel trekt het litteken van de keizersnede wat en daar heb ik nog nooit last van gehad, maar dat komt volgens mij door het weer. Nou verder geen nieuws, jullie wel??
Hoi meiden! Bah, nog steeds een beetje buikpijn. Niet zo fijn. Vandaag de hele dag lui geweest En nu sta ik op het punt om naar tennis te vertrekken. Vanavond competitie.
Nora, ik heb maar 1 ei hoor, je verwart me met meissie! 3 eitjes dus meissie! Dat doe je beter dan ik, hihi.. Hopelijk is het voor ons beide raak! Op een ander forum zeiden ze al dat ik dan positief zou kunnen testen met pasen, dat het een paasei was, dat super ei van me, hahaha Wendy, succes bij de tennis! Heb het "vroeger" ook een aantal jaar gedaan, leuke sport
Trouwens, Kell, neem je de namen wel in overweging zodra het zover is?? Heb er best even voor moeten zitten Meissie, nu moest ik dus opnieuw drie namen bedenken! Maar het is me gelukt: Meiske, Meistro en Meitie Fijne avond!
Hihi, ik stel voor dat er 1 van ons vernoemd wordt als iemand zwanger is! Zetten we een poultje in op de geboortedatum en wie het goed heeft wordt vernoemd (bijv Noortje, Meis, Missie, Kelly, Wendela oid) Nora je bent gewoon zwanger! Het kan niet anders!!! I know it! Kell, hihi 'vroeger'... je wordt oud (voor jou dus echt eitjes zoeken met Pasen)! Wendy, dat je er nog zin in hebt om te gaan tennissen na zo'n luierdag! Maaaar dan ben je wel lekker fit voor maandag! Broekloeren gaat goed hoor, loer me een ongeluk! Zelfs manlief gaat meeloeren, hihi! Hij stelde voor om morgen maar een testje te doen! Goed plan, dan weet ik het maar. (alhoewel het bijna niet anders kan dan negatief zijn). Ik heb wel al 2 nachten gedroomd over zwangerschapstesten, gek word ik daar van! (alhoewel ze in mijn droom positief waren )
@ Chickie: haha, wat vreselijk zo'n yogales waarin je zulke vage dingen moet doen! Niks voor mij! Ik wil alleen leren mijn hoofd te legen en door ademhalingsoefeningen wat meer te ontspannen. Daar hoef ik geen popcorn voor na te doen lijkt me Wat een stress heb jij gehad zeg! Vervelend dat zo'n dame onvermurwbaar is. Gelukkig was je baas wel begripvol! Ben benieuwd wanneer je menstruatie doorzet. Of niet natuurlijk! Dat zou toch wat zijn hè? Moest in Spanje trouwens erg hard lachen toen je me online betrapte. Op vakantie mag je lekker lezen toch? @ Meissie: veel plezier vanavond! Als het straks raak is, is het gewoon deze vrijpartij geweest ipv de IUI @ Nora: graag gedaan! Wat goed van jou dat jij ook denkt dat je kans 50/50 is. Maakt het zoveel ongecompliceerder! Hoe bevalt acupunctuur jou? Hoe vaak ga je en wat brengt het je? @ Wendy: sterkte met de buikpijn! Lekker getennist? @ Kell: hoe gaat het met jou? Klaar voor morgen? Heel veel succes! Ik duim vast voor je dat dit 'm gaat worden!!! @ Boukje: ik hoop voor jullie dat deze IUI raak is. De kwaaltjes die je voor je menstruatie voelt, schijn je ook te kunnen voelen als je zwanger bent dus het zegt allemaal nog niks hoor!
Miss, daar zeg je me wat over dat online betrappen.... Ik zi e hier nu namelijk iemand die hier niet hoort..... Meissie... Wat doe je hier!!!!!!!! Ga jij je man eens verleiden En miss, tuurlijk mag je lekker meelezen op vakantie hoor! Ik vond het zo grappig om je te zien! Ik heb hier op het forum al vaker over DHEA gelezen... maar heb geen idee wat het is. Kun jij het uitleggen? Kell, jij moet toch niet morgen voor je IUI? Maandag toch?
Haha, ze heeft naar je geluisterd Chickie Zie voor info over DHEA dit stukje, dat op de website van de kliniek in Düsseldorf staat: DHEA gebruik bij vrouwen met een verminderde respons op stimulatie vooor IVF/ICSI Naar aanleiding van herhaalde verzoeken om DHEA te gebruiken om de reaktie van de eierstokken op stimulatie te verbeteren werd een analyse gemaakt van de mogelijke effekten op de kans om meer en betere eicellen te krijgen bij vrouwen met een verminderede ovariele reserve. DHEA is een hormoon uit de bijnieren, dat na de leeftijd van 30 j langzaam minder geproduceerd wordt. Het is een voorloper voor mannelijke en vrouwelijke geslachtshormonen en wordt ingezet bij anti-aging, body building en aantal ziekten. Vanuit de voortzplantingsgeneeskunde worden opmerkelijke successen bij de verbetering van de resultaten bij zg. Low-response patienten gemeld. Er wordt dan een behandeling met dagelijks 50 mg DHEA uitgevoerd, ten minste gedurende 6-8 weken. Het idee, dat achter deze behandeling steekt is het volgende: eicellen zouden op zich niet verouderen, maar wel het systeem, dat bij de uitgroei van de eicel tot in het stadium van een stimuleerbare follikel noodzakelijk is. Hierbij wordt verondersteld het aangrijpingspunt te zijn. Er zouden minder genetisch afwijkende eicellen dan gevonden worden. Het is nog niet zover, dat het gebruik van DHEA zonder discussie als evidencebased medicine geaccepteerd wordt. De ervaringen, met name in de USA, lijken toch wel gebaseerd te zijn op echte observaties, waarbij een duidelijke verbetering van de kans op een kind werden geobserveerd. Voordat er voldoende studies zijn, die onmiskenbaar het gunstige effekt bevestigen, zal nog veel tijd verstrijken. Er is echter voldoende serieuze medische literatuur om te proberen vrouwen met een verminderde ovariele reserve hiermee een betere kans te geven. Is het proberen waard toch? Er zijn op dit forum al veel vrouwen zwanger geworden na het slikken van DHEA, zelfs nog spontaan of met de laatste IUI, vlak voordat ze aan IVF zouden beginnen!! Ik hoop ook op zo'n wonder
Chickie hahaha! 50-50 kansen, iedereen denkt dat ik zwanger ben, Maar het kan net zo goed niet raak zijn. Ik ben zelf erg terughoudend Meissie, hup naar bed jij, want anders valt er niets te vernoemen! Miss, ik ga alleen in de twee weken voor de iui naar de acu en wat het mij brengt? Hopelijk een kind