Wie nog meer IUI in november 2012?

Discussion in 'MMM clubs' started by Nora12, Oct 23, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. GFH

GFH Fanatiek lid

Dec 27, 2010
    3,539
    0
    0
    Iets in de ICT
    Limburg
    Ja precies. Dat is mijn insteek nu al helemaal. Moet er niet aan denken om voor een eventuele 2e weeeeer zo'n heel traject in te moeten.

2. kellr

kellr Actief lid

Feb 3, 2013
    225
    0
    0
    Noord-Holland
    Dat is een reden waarom ik twijfel of er bij ons ooit nog een tweede zal komen...
    Maar eerst maar is hopen dat die eerste er aan komt :)

3. GFH

GFH Fanatiek lid

Dec 27, 2010
    3,539
    0
    0
    Iets in de ICT
    Limburg
    Ja inderdaad, eerst maar eens 1 :)

4. Nora12

Nora12 Actief lid

Jul 23, 2011
    468
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh Kell, nu al twijfelen over een tweede... :) Ik niet hoor, laat die tweede maar komen!

Mijn situatie is natuurlijk ook heel anders. Toen we voor een beebje wilden gaan was het januari 2011. Na een maand had ik al heel sterk het gevoel dat er iets niet bij mij klopte, ik had nergens last van, maar wel zo'n akelig voorgevoel. Dus ik ben naar mijn huisarts (tevens kennis van ons) gegaan en die zei: nou dan stuur ik je door naar de fertiliteitsafdeling, maar je moet daar wel aangeven dat je een jaar bezig bent. Nou zo gezegd zo gedaan, begin februari startte ik met het OFO, uit de samenlevingstest bleek al snel vijandig baarmoederhalsslijmvlies. Op 30 maart kreeg ik een HSG en op 26 april volgde de IUI en bam zwanger.

En toen bedachten we in oktober 2013 dat we een tweede wilden en toen weer naar ziekenhuis, maar nu moest ik wel wachten en nu bezig met 4e IUI poging en deze poging wordt wel een plakkerdje :)

En dan lees ik in jullie onderschriften hoe lang sommigen bezig zijn, dan hoop ik zo voor jullie dat het snel raak is! En Wendy, ja die ene komt ook voor jou, trust me

Hoe is het met de rest van de dames? Chickie, wat spook je allemaal uit meid ;)

Fijne avond!

5. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

Nov 3, 2012
    1,298
    0
    36
    NULL
    NULL
    #1065 chickie84, Apr 3, 2013
    Last edited: Apr 3, 2013
    Kell, als ik nora zo hoor komt het dus bij jou gewoon helemaal goed! Nee beter gezegd, het zit al helemaal goed!!! (en toch blijf ik duimen tot je het zeker weet hoor meis!!, voor nu gewoon lekker blijven testen en jezelf daarmee geruststellen!)
    Maarrre rotnieuws over je lever? Wat is er aan hand?

Enne een tweeling lijkt me wel wat hoor meiden, haha! Handen vol lijkt me, maar ook wel heel speciaal! Ach, maar niet te hard van stapel lopen 1 zou al prachtig zijn!

Wendy jeehhh! Dan ben je weer bijna van die spuiten af! Mooi hoor 2 eitjes (want we gaan voor die 2 hoor)!

Nora, tuurlijk ga jij voor de tweede, die gaat zich bijna innestelen nu denk ik :) Het is bij jou wel allemaal in een sneltreinvaart gegaan zeg! Alleen maar fijn hoor! (super dat die kennis/huisarts zo serieus met jouw gevoel omging!)

Ik had het gisteren megadruk op werk en ben vandaag voor nacontrole (van de operatie) bij de gynaecologe geweest. Het stelde niet zo heel veel voor. Ze heeft verder niet naar mijn lijf gekeken. Maar we hebben wel een heel fijn eerlijk en verhelderend gesprek gehad.
    De biopten die vorige week bij het onderzoek zijn afgenomen waren allemaal goed, fijn!
    De gyn. heeft ook nog wel even extra benadrukt dat de operatie veel risico's met zich meegebracht had en dat ze naar gelang de operatie langer duurde voorzichtiger te werk zijn gegaan en daardoor de endo oa op het diafragma niet helemaal hebben durven weghalen.
    En ze was toch wel heel duidelijk dat de chirurg zelf heeft gezegd dat ze waarschijnlijk in mijn lies niet genoeg weefsel weggenomen hebben en dat daarom de endometriose zo snel de kop weer op steekt. Als we evt in de toekomst zwanger zouden zijn geweest (dat klonk goed, hihi ;)) en mijn cyclus stilgelegd wordt door medicatie of de pijn onhoudbaar wordt, dan is het verstandig om nog een operatie uit te voeren waarbij ze het lieskanaal met alle vaten openleggen. Maar dit is nu niet aan de orde. Want zoals ze al had gezegd gaan al onze pijlen zich nu even richten op het zwanger worden. Dusssss daar gaan we voor (en de rest vergeten we maar even ;), het hoeft een zwangerschap iig niet in de weg te staan, maar ze weten niet precies hoe het lichaam reageert).

6. Nora12

Nora12 Actief lid

Jul 23, 2011
    468
    0
    0
    NULL
    NULL
    Chickie, hou je vast aan dat goede nieuws!!!

7. Miss76

Miss76 Bekend lid

Jan 24, 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    Hi meiden!

Ik ben net thuis van mijn intakegesprek in DD. Was een prettig maar zakelijk gesprek (wat ik prima vond hoor) over onze voorgeschiedenis, over mijn lage AMH waarde en over onze kansen. Over onze kansen kon hij weinig zeggen tot ook mijn FSH (en E2 en nog iets, wat ik ben vergeten) is gemeten. Daarvoor heb ik meteen bloedgeprikt (zat toevallig op goede moment in mijn cyclus) en ik krijg morgenmiddag de uitslag. Als de uitslag slecht is (= te hoge waarden), moet ik de DHEA nog 2 cycli slikken en starten we eind mei met de eerste IVF. Als de uitslag goed is, moet ik nog 1 cyclus DHEA slikken en starten we eind april.

Met een slechte uitslag verwacht hij niet teveel van de IVF, zei hij heel eerlijk. Maar als de uitslag goed is denkt hij dat we met DHEA, gezien mijn jonge (dat zei hij echt :D) leeftijd, een goede kans gaan maken op een positieve afloop.

Spannend telefoontje dus morgenmiddag! Toch ben ik er wel kalm onder. Ik kan niets aan de uitslag veranderen dus ik laat het maar op me afkomen en hoop er het beste van :)

Ik kom morgen weer even op jullie reageren. Lief dat je al naar me vroeg Chickie, maar wilde vandaag even afwachten!

Liefs, Miss

8. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

Nov 3, 2012
    1,298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik houd t ff kort, want mijn ogen vallen langzaam dicht. .. maar ik ga proberen tijdens het slapen voor je te duimen Miss!
    We gaan voor het goede nieuws hoor!
    Ik hoop dat je morgen een beetje afleiding hebt! Ze klinken trouwens wel heel kundig in DD en heb het idee dat ze echt een persoonlijk plan voor je maken Miss, fijn!
    En dat op jouw jonge leeftijd:p:D (aardige arts lijkt me:))

9. Miss76

Miss76 Bekend lid

Jan 24, 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    Haha, dank je Chickie dat je nog even reageert terwijl je al half slaapt! Ik ga ook voor goed nieuws. Vind dat ik dat wel verdiend heb na die shock van mijn lage AMH :$

Maar.. als het slecht nieuws is, ga ik me daardoor niet van de wijs laten brengen (zeg ik nu heel stoer ;))! Ik geloof er heilig in dat ik met zeer gezond eten, de juiste supplementen en positief denken (mede door yoga) een enorme steen bij kan dragen aan een goede uitkomst. Daar ga ik gewoon voor :)

Dusseldorf voelt in ieder geval goed, inderdaad!

Welterusten allemaal!

10. Miss76

Miss76 Bekend lid

Jan 24, 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    Pfffff... ben eindelijk gebeld dat alles goed was!!!
    Dit betekent dat ik over ongeveer een maand met de eerste IVF poging ga starten. Ik verwacht ieder moment mijn menstruatie, moet de hele komende cyclus nog DHEA slikken en dan dus klaar voor de start! Ben zo blij!

Ga nu even ontspannen en bijkomen van de zenuwen. Heb afgelopen weekend zo'n leuke verrassing van mijn vriend gekregen! Een klein katje van 7 maanden . Is na het overlijden van onze hond en in deze spannende tijden een welkome afleiding. Ze is zoooooooo lief! Ben even kroelen en kom straks weer terug!

11. Nala78

Nala78 Actief lid

Nov 4, 2012
    268
    0
    0
    NULL
    NULL
    Miss wat fijn voor jullie dat je de volgende maand mag beginnen met ivf. En wat lief van je vriend dat je een katje hebt gekregen. Die zal veel liefde en afleiding geven in deze tijd.

12. kellr

kellr Actief lid

Feb 3, 2013
    225
    0
    0
    Noord-Holland
    Goed nieuws Miss, helemaal top! :D

13. Nora12

Nora12 Actief lid

Jul 23, 2011
    468
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hello ladies!

Wow, miss ivf een een lief katje! Mazzelkontje :)
    Dat gaat helemaal goed komen met IVF want ik heb gelezen dat de slagingskansen wel 5 keer zo groot zijn als met IUI! So thumbs up!

Chickie,ga je vanavond op tijd naar bedje dan? Je moet namelijk broeden he en dan niet zo laat hier rond hangen!

Kell, hang je al misselijk boven de pot??? :)

Meissie, waar ben je en hoe gaat het het met??

Wendy, wow vrijdag IUI, dan krijg jij vast nieuwjaarsbeebjes!

Nou even snel een egopostje: ik lees toch steeds overal dat de kansen met IUI bij hormonen 2 x zo groot zijn, waarom krijg ik helemaal niets??? :( Gelukkig is het niet meer nodig, nu deze poging raak is ;) En anders wil ik het ook.

Fijne avond!

14. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

Nov 3, 2012
    1,298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Miss, wat lief van je vriend! Kun je vast je moedergevoelens loslaten op je katje!!!
    Tsjee, ze hebben je wel in spanning laten zitten vanmiddag zeg! Gelukkig hadden ze een goed bericht! Over een maandje dus starten.... spannend! Ik ben dan als het goed is ongeveer 2 weekjes bezig.

Nora, mocht het nu niet raak zijn, dan zou ik het zeker vragen hoor van de hormonen. Ze geven die niet aan jou omdat je een cervixfactor hebt, in ons geval had het ziekenhuis dan ook geen hormonen gegeven hadden ze ons verteld. Toch vind ik dat je na een paar pogingen wel een extra grote kans verdiend!
    Maar nog beter is als je al die zooi niet nodig hebt! Het moet gewoon lukken nu hoor bij je!
    Euhhmmm op tijd naar bed???? Ik ga nooit op tijd naar bed... Daar moet dat paaskuiken maar aan wennen hoor ;):D

Jeetje Nora, daar zeg jij wat tegen Wendy... Nieuwjaarsbaby's... als 1 van ons nu zwanger wordt dan worden het gewoon waarschijnlijk 2014 baby's... (dat klinkt ver weg zeg).
    Wendy, succes he morgen!!!!

Ik kreeg vanmiddag een superlief kaartje van een nichtje van mijn man. We zien elkaar hooguit 2 keer per jaar en zij is iemand die echt NOOIT kaartjes stuurt. Ze had ons verhaal weer van haar ouders gehoord en stuurde echt een superlieve tekst! Dat doet je toch wel echt goed, zulke lieve mensen om je heen!

15. Meissie25

Meissie25 Bekend lid

Nov 25, 2009
    817
    0
    0
    Hihi nora ik ben hier... weer volop begonnen met spuiten..87,50 per dag...dus hopen dat alles nu sneller groeit dan vorige maanden...dat bijna 20 dagen spuiten vind ik nu echt te lang...tja laatste x iui...voelt vreemd...maar ook wel goed omdat je weet dat met ivf de kans van slagen groter is... wel ben ik momenteel erg emotioneel op bepaalde momenten en uit t niets chaggie.. naja goed..weet de reden dus i dont care...als andere t niet snappen dan hebben ze pech..

Wauw kell, wat een vaag verhaal van dat bloedprikken...maar wat een duidelijke testen....gefeliciteerd, duim zo hard voor je dat alles goed blijft gaan!!

Miss, jij begint ook met ivf? Spannend hoor...heel veel succes...
    Ik ga maandag of dinsdag bellen voor ivf...afgelopen week wou ik er gewoon ff niet mee bezig zijn!!

Lieve meiden hou jullie op de hoogte, moet dinsdag weer voor folikelmeeting

16. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

Nov 3, 2012
    1,298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Al die hormonen is niet niks Meissie! Dit moet toch wel beter aanslaan zou je zeggen!
    20 dagen is echt heel lang!

Trusten lieve meiden!

17. GFH

GFH Fanatiek lid

Dec 27, 2010
    3,539
    0
    0
    Iets in de ICT
    Limburg
    Nou, vandaag dus de 8e IUI gehad (4e met hormonen en tevens de laatste). Kwaliteit van het zaad was super goed. Dus dat is hoopvol!

18. Nala78

Nala78 Actief lid

Nov 4, 2012
    268
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klinkt goed Wendy, ik duim voor je dat het raak is zodat je het ivf traject niet in hoeft.

19. Nora12

Nora12 Actief lid

Jul 23, 2011
    468
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gooo Wendy!!!

20. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

Nov 3, 2012
    1,298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Klinkt goed Wendy! Dat geeft toch meer kans!
    (en ook wel heel fijn voor je vriend!)

Share This Page