Wie nog meer IUI in november 2012?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Nora12, 23 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nora12

Nora12 Actief lid

23 jul 2011
    468
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wendy, is de zoekactie naar de 2 vermiste jongens dichtbij jou?
    Wat een gruwelijk drama he!, hopelijk leven ze nog! Bah, krijg er tranen van in mijn ogen als ik aan die moeder en kinderen denk.

2. GFH

GFH Fanatiek lid

27 dec 2010
    3.539
    0
    0
    Iets in de ICT
    Limburg
    Ja klopt Nora. Bos waar ze gaan zoeken is een dorp verder. Vreselijk ... hoop ook dat ze nog leven maar ben er bang voor eerlijk gezegd.

3. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    Hi meiden,

lief dat jullie al aan me dachten! Helaas zijn we nog niet veel wijzer, al lijkt het erop dat het niet goed zal aflopen :(

De waarde is in 7 dagen gestegen van 42 naar 334. Aangezien je hcg waarde iedere 48 tot 72 uur hoort te verdubbelen, zou je denken dat ze hier tevreden mee zijn. Alleen had het VU gewild dat mijn waarde een inhaalslag gemaakt zou hebben en nu rond de 1500 had gezeten. Tja, dat is wel een heel groot verschil natuurlijk!

Ik heb nog eens teruggebeld en gevraagd waarom zij niet blij zijn met die keurige verdubbelingen maar dat kon ze me niet goed uitleggen, ook al heeft ze met een arts overlegd. Zij willen gewoon bepaalde waarden zien die ik niet heb. Ze sluit niet helemaal uit dat het nog goed kan aflopen maar ze zei (dit was de lievere dame, niet die negatieve ;)) dat ik van het ergste uit moet gaan. Volgende week willen ze me weer terugzien om bloed te prikken.

Ik was in eerste instantie zelf nog wel positief. Ik was tevreden over de verdubbelingen en hoopte dat ik gewoon lekker veilig op de ondergrens zat. Maar inmiddels ben ik toch ook een beetje ongerust. Mijn Clearblue test sprong afgelopen zaterdag namelijk naar 2-3 weken zwanger sinds conceptie. Dat doet ‘ie pas bij een waarde van 200 of hoger. Als ‘ie zaterdag rond de 200 zat, had mijn waarde 4 dagen later dus al minstens tussen de 400 en de 800 moeten zitten. Misschien is er de afgelopen dagen dus wel iets misgegaan en is het vruchtje gestopt met groeien?

Wat denken jullie ervan? Ik voel me gelukkig wel kalm en ben nog steeds blij met het feit dat ik zwanger kan worden, hoe deze zwangerschap ook afloopt. Jullie in ieder geval heel erg bedankt voor het meeleven, ik heb daar onwijs veel steun aan!

Liefs,

Miss

4. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    Ik vond vanmiddag trouwens dit schema op internet, waar ik wel weer iets hoopvoller van werd! Van al deze vrouwen waren er toch best veel die een lagere, net zo lage of iets hogere hcg waarde hadden als ik. En dit zijn allemaal voldragen zwangerschappen. Dus wie weet heb ik nog steeds een kans!

5. Nora12

Nora12 Actief lid

23 jul 2011
    468
    0
    0
    NULL
    NULL
    Miss, wat een ellende die onzekerheid!
    Dat grafiekje ziet er dan wel weer hoopvol uit.
    Ik begon met een lagere HCG dan jij en dat was ook happy ending!

6. GFH

GFH Fanatiek lid

27 dec 2010
    3.539
    0
    0
    Iets in de ICT
    Limburg
    Wat een onzekerheid Miss. Ik duim nog steeds voor een goede afloop!

7. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Meiden wat hebben jullie veel meegemaakt!

Miss, ik hoop zo voor je dat jij het levende bewijs bent dat er toch een goede afloop is! Ik snap wel dat het ziekenhuis het niet zo rooskleurig inziet, vooral niet als ze uitgaan van die hoogste waarde. Maar ja, lijkt me dat dat bij jou sowieso niet zo snel zo hoog had kunnen worden.
    Hopelijk pas jij ook mooi in dat grafiekje wat je hebt gevonden.
    Maarre dus nogmaals bloedprikken... blijft wel spannend zeg. Gaan ze ook nog een echo doen, zodat je ook kunt zien wat er zich nu afspeelt in je lichaam? Lijkt me toch ook wel meer bevestiging van wat er nu precies in je buik speelt! Ik hoop zo op positief nieuws meid!
    Waren je ouders nog bij je toen je werd gebeld? Wel heel lief dat ze bij je kwamen!

Kell, heel begrijpelijk dat je jezelf af en toe even afzijdig houdt hoor! Vooral doen waar jij je goed bij voelt! Ik vind het al super dat je hier af en toe komt vertellen hoe het met je gaat! Moet je verder nog een keer voor controle terug naar het ziekenhuis?

Wendy, wat hebben jullie ook een spanning doorgemaakt zeg! Jullie kleintje speelde denk ik verstoppertje ;) Moet eerst wel even schrikken zijn geweest! Gelukkig is het toch nog goed gekomen!! Fijn hoor! Bevestigt toch dat er een mensje in je groeit! Heel bijzonder!

Meissie, spannend hoor! ICSI is qua voortraject gewoon helemaal hetzelfde als IVF, alleen is de uiteindelijke bevruchting anders. Maar wat maakt het uit... Als er maar bevruchting optreedt! Bij jullie is de zaadkwaliteit waarschijnlijk wat aan de lage kant.
    De kans van slagen van IVF is wel vele malen hoger dan bij IUI, maar het staat ongeveer gelijk aan het percentage dat 'gezonde mensen' hebben om spontaan zwanger te worden. Het is en blijft spannend of het lukt.
    Soms zou ik willen dat ze gewoon een complete baby in mijn buik konden stoppen met een beetje superlijm ofzo. Maar ja, helaas werkt het niet zo!
    Alhoewel ik echt super goede hoop heb voor deze poging, omdat het onze kans daadwerkelijk heel erg vergroot en er sowieso dus al bevruchting is geweest.
    Ik vind het zo spannend! Officieel mag ik volgende week woensdag (15 mei) testen, dus nog even geduld. De eerste week zijn we doorgekomen!
    Ik kreeg net wel wat krampjes in mijn buik, maar ik moet maar proberen me niet te veel in mijn hoofd te halen van hoe of wat (weet toch niet wat er van binnen gebeurd).

Nora, heftig he van die jongetjes! Vreselijk als je als moeder zijnde niet weet wat er met je ventjes is gebeurd en waar ze zijn! Pffft!
    Wanneer krijg je weer een echo eigenlijk? Nogmaals, heel fijn dat het bij jou ook goed zit!

8. Nora12

Nora12 Actief lid

23 jul 2011
    468
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh Chickie, ik hoop zo voor dat het raak is! Ik ben niet meer onder behandeling van het ziekenhuis. Ik moet op zoek naar een verloskundige. Gisteren allemaal geregeld en 28 mei de reguliere termijnecho!

9. GFH

GFH Fanatiek lid

27 dec 2010
    3.539
    0
    0
    Iets in de ICT
    Limburg
    Ik moet over 2 weken wel nog naar het ziekenhuis en mag dan kiezen: of in het ziekenhuis onder controle blijven of overstappen naar een verloskundigepraktijk. Ik heb nog geen flauw idee wat ik moet doen.

10. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Moeilijke keuze Wendy! Alhoewel ze je ook bij de verloskundigepraktijk wel heel goed zullen volgend hoor, maar ik snap het ook we als je liever bij het ziekenhuis onder controle blijft! Hoe denkt je man er over?

Nora, goed nieuws hoor dat ze je 'losgelaten' hebben! Alle vertrouwen dus, fijn! En goed dat je al een verloskundigepraktijk geregeld hebt!
    28 mei dus weer, leuk!!!:)
    Heb je al meer geregeld voor de kleine (of gebruik je bijvoorbeeld de babykamer van je dochtertje?) Je mag het ook pb'en hoor als je dat fijner vindt.

11. GFH

GFH Fanatiek lid

27 dec 2010
    3.539
    0
    0
    Iets in de ICT
    Limburg
    Mijn vriend zegt overstappen naar verloskundige. Ziekenhuis is (afhankelijk van verkeer) 20 minuten rijden en verloskundige 5 minuten. Dat is zijn enige reden.

Denk eigenlijk ook wel dat het wel een goede reden is :). Dus denk dat als het echt kan na de volgende afspraak ik afscheid neem van het ziekenhuis. Eerlijk gezegd heb ik ook wel genoeg ziekenhuis gezien de afgelopen 15 maanden.

12. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    Lieve meiden,

Ook voor ons mama's die in ons hart allang moeder zijn, maar helaas nog steeds met lege handen staan:

Een hele fijne Moederdag! Hopelijk zijn wij volgend jaar of het jaar erna ook aan de beurt om in het zonnetje gezet te worden!

Ik zag op Facebook dit prachtige gedichtje en vond het zo lief dat iemand aan ons heeft gedacht, dat ik 'm ook met jullie wil delen. Ik moest er zelf wel even een traantje om laten. Hoop niet dat ik jullie er onnodig verdriet mee doe, maar dat het je steunt dat wij niet vergeten worden.

Veel liefs,

Miss

ps en aan alle mama's natuurlijk ook een fijne Moederdag. Ik hoop dat jullie mooie knutselwerkjes en ontbijt op bed hebben gekregen

13. Nora12

Nora12 Actief lid

23 jul 2011
    468
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat lief Miss!

Even een ego-postje! Ik heb gisteren heel veel oud bloed verloren, ben zo de in auto ingestapt en naar het UMCG gereden, naar de eerste hulp. Ze hebben daar een echo gemaakt en het hartje klopte mooi en ze konden het bloedverlies niet verklaren!

14. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    Jeetje Nora, wat zul je geschrokken zijn!!! Maar wat fijn dat het nog goed gaat met die kleine. Blijkbaar moest er nog iets opgeruimd worden door je lichaam, zodat je kindje de ruimte heeft om te groeien. Zit de schrik erin of ben je wel gerustgesteld door de echo?

15. Nora12

Nora12 Actief lid

23 jul 2011
    468
    0
    0
    NULL
    NULL
    De schrik zat er behoorlijk in en blijkt dat je een verwizjing nodig hebt voor de eerste hulp, maar heb me niet weg laten sturen :)
    Nou de gyn zei: alles ziet er goed uit en hartje klopte goed, hij had een positief gevoel en daar hou ik me ook aan vast. Het was ook geen helderrood, maar bruin bloedverlies!

Hoe is het met jou en de spanning??

16. GFH

GFH Fanatiek lid

27 dec 2010
    3.539
    0
    0
    Iets in de ICT
    Limburg
    Oh Nora, wat moet dat spannend zijn geweest! Gelukkig zag alles er goed uit.

17. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wat lief Miss! Ik ken het gedichtje inderdaad ook!
    Best heftig om het zo weer te lezen!

Jeetje Nora, dat zal schrikken geweest zijn! Je hebt goed gehandeld hoor, anders had je misschien nog veel langer in onzekerheid gezeten!
    Als de arts positief was, zijn wij het ook hier, fijn!
    Hopelijk komt het nu hierna niet meer voor!!!! Dikke knuffel!

18. Meissie25

Meissie25 Bekend lid

25 nov 2009
    817
    0
    0
    Nora, dat is idd even schrikken.. Heel goed dat je je niet zomaar weg hebt laten sturen!! Girlpower!!!!!!! :D

Wij gaan morgen weer terug naar t geertgen.. Alle contracten inleveren en definitief tekenen dat we met IVF/ICSI willen beginnen.. als t goed is krijgen we dan ook gelijk de medicijnen mee om te zorgen dat ik in de overgang kom.. Klinkt echt heel erg raar om dat woord te gebruiken want tja.. bij overgang denk ik toch aan: Geen kindjes meer krijgen.. haha!!

Maar ach alles wat moet dat moet :) en zal met een reden zijn :) Ben erg benieuwd welk medicijn we gaan gebruiken omdat ik voorheen ook al Gonal-f spoot.. Lijkt t mij wijs om bij dat te bljiven.. of juist niet omdat ik al 87,5 spoot en er soms maar 1 eitje kwam na lang spuiten.. we horen t morgen.. Eerst nog ff 5 uurtjes werken :)

Chickie vroeg me af hoe t nu met jou ging?
    Kell, Lieve schat, kan t niet vaak genoeg zeggen.. Dikke knuff voor jou! X

Ik had gisteren een stelling waar ik t niet helemaal mee eens was.. ja wist t niet zo goed eigenlijk... me schoon moeder zei als die embryo dan terug geplaatst is ben je eigenlijk al zwanger? Hoe kijken jullie hier tegen aan... Ik ben dan weer zo nuchter en zeg dan ja mischien op papier wel maar ik vind pas dat je echt zwanger bent zodra t ingenesteld is en een test positief aan geeft!! Bedoel stel dat je 5 keer ivf hebt gehad en mislukt is ben je 5 keer zwanger geweest... Nope.. vind ik niet echt.. maarja ieder zn mening maar vroeg hoe daar hier na gekeken werd :)

Hoe is het verder met iedereen?
    Ik ben lekker een dagje vrij :)
    Lekker huishouden doen en genieten.. Hihi

19. GFH

GFH Fanatiek lid

27 dec 2010
    3.539
    0
    0
    Iets in de ICT
    Limburg
    Met mij gaat het goed. Weer aan het werk na 5 vrije dagen. Valt wel weer tegen.

20. GFH

GFH Fanatiek lid

27 dec 2010
    3.539
    0
    0
    Iets in de ICT
    Limburg
    Oh ja, en voor wat betreft de stelling. Ik vind ook dat je pas zwanger bent als de test positief is.

Deel Deze Pagina