Ik begrijp je zoooo goed Miss, dus huil maar "lekker" uit. Ik heb dat ook enorm veel gedaan en het lucht zeker op. Het is ook niet niks, ook al was je er wel wat op voorbereid, het doet zeer, en niet zo'n klein beetje ook. Je weet me te vinden he, als je wilt kletsen? Dikke knuffel en veel liefs!
Lieve Miss, op dit soort nieuws kun je je ook niet voorbereiden! Laat je tranen maar vloeien hoor! Wat ongelooflijk sh*t! Ik kan dan wel niet veel voor je doen, maar weet dat je hier altijd je verhaal kwijt kan! Heel veel sterkte! En ik ben het met je eens dat je er goed aan hebt gedaan om bij deze man de echo's te laten maken. Op deze manier is het toch duidelijker voor jezelf dan alleen maar een bloedtest! (en heel fijn dat deze arts voor jullie evt ook de follikelmeting zou kunnen doen als jullie in Duitsland onder behandeling zijn voor de IVF!) Voor nu, neem de tijd om alles t verwerken en doe rustig aan! Dikke knuffel! ps. meiden wat een beestenboel hier op het forum! Leuk dat jullie zo kunnen genieten van jullie huisdieren!
Bleh, rot dag vandaag! Lekker paar daagjes knus in huis gezeten met vriendlief en nu weer alleen.. Keek even naar het zwangere buiken show topic op m'n andere vaste forum, had ik beter niet kunnen doen.. Meteen tranen met tuiten.. Had nu 11w2d geweest..
Lieve Miss.. Wat Verschrikkelijk klote zeg Had gisteren avond op me mobiel al een heel verhaal getypt maar op de een of andere manier werkt dat niet zo goed Hoppa, weg verhaal toen ik t wou plaatsen!! Meissie wat goed van je dat je zelf naar die man bent gegaan voor de echo's anders was je nu waarschijnlijk nog niks wijzer geweest...dit zegt idd voor je gevoel veel meer dan zo een bloed test! Een hele dikke knuffel voor jou!! Doe het rustig aan en neem je tijd!! Lieve Kell, Huilen mag... Uit je gevoel dat is beter dan t opkroppen...Ook dikke knuff voor jou!
Bedankt voor jullie lieve reacties meiden! Doet me goed! Ik heb gister veel gehuild, het hakte er toch harder in dan ik had gedacht. Het was zo mooi om die echo te zien en tegelijkertijd zo verdrietig om te weten dat het vruchtje is gestopt met groeien. Althans, daar ga ik vanuit... Er gebeurde vandaag namelijk zo iets geks! Ik heb vanochtend weer bloedgeprikt en de hcg waarde was ongeveer gelijk gebleven, dus geen groei sinds vorige week. Wat klopt met de gedachte dat er een miskraam aan zit te komen. Maar wat gek is, is dat je met mijn lage hcg waarde volgens het ziekenhuis ECHT niets zou moeten kunnen zien op een echo. Ze hebben mij vanmiddag uitgebreid besproken in het artsenoverleg (ik had mijn echo's meegenomen dus daar heeft de verpleegkundige kopietjes van gemaakt) en staan voor een raadsel waarom ik zulke mooie echo's krijg met mijn hcg waarde. Ook was het embryo op de echo enorm gegroeid sinds de echo van vorige week, terwijl het hcg al 2 weken bijna stilstaat. Het verzoek is dan ook om morgenochtend voor een echo te komen! Zou het dan zo kunnen zijn dat mijn hcg waarde moeilijk te traceren is in mijn bloed maar dat mijn embryo intussen (met een week achterstand, maar misschien is dat veroorzaakt door een hele late innesteling?) gewoon aan het groeien is? Als het heel laat is ingenesteld, zou het best kunnen kloppen dat we gister nog geen hartje hoorden. Het bloedverlies is ook nog heel minimaal en dit komt wel vaker voor in een gezonde zwangerschap. Pfff.. dit is toch om gek van te worden? Enige reden dat ik zeker denk te weten dat ik een miskraam krijg, is dat mijn temperatuur vanochtend kelderde en dat gebeurt altijd vlak voor mijn menstruatie. Ik zal blij zijn als ik morgen die echo heb gehad! Als je zeker weet dat het niet goed is, kun je het afsluiten en verwerken maar ik word nu toch weer een beetje hoopvol, tegen beter weten in... Ik hou jullie op de hoogte! x Miss
Hé Wendy, had jij vandaag weer een echo? Vertel! Niet stoppen met delen van je eigen blije momenten om degenen die het zwaar hebben te sparen hoor. We moeten hier ook de mooie dingen met elkaar blijven delen want die hopen we op een dag allemaal te mogen beleven
Ja klopt. Ik had vandaag weer een echo. In tegenstelling tot de vorige keer was nu het hartje in 1x te zien. Alleen de termijn die ik zelf uitgerekend had klopte niet helemaal. Ik had bij de IUI datum gewoon 2 weken opgeteld maar moest toch echt de datum van de eerste dag van de laatste menstruatie nemen. Kom nu uit op 8 weken en uitgerekende datum (die heb ik zelf uitgerekend) van 31-12. Ik hoef nu niet meer naar het ziekenhuis maar mag gewoon naar een verloskundigepraktijk. Die ga ik morgen bellen voor een afspraak. Was super om het kindje weer te zien
Kan ik me voorstellen Wendy! Lijkt me prachtig om zo'n knipperlichtje te kunnen bewonderen. Vind het wel stoer van je dat het al op facebook hebt gezet! Dat zou ik niet durven...
Bijna iedereen die ik ken was ook op de hoogte van het hele IUI-traject en ik kreeg dan ook regelmatig de vraag hoe het ging. Daarbij ben ik gewoon TE blij dat het eindelijk gelukt is. Daarom mag iedereen het ook weten. Heb wel gewacht tot na de 1e echo, haha.
Kell, dikke knuffel! Heeft het geholpen om je tranen de vrije loop te laten? Toch wel rot he, als je dan alleen bent! Ik denk dat je ook nog wel heel vaak de gedachte zal hebben... nu zou ik ... weken zijn of .... nu zou het kindje geboren worden. Moeilijk hoor! Toch vind ik dat je hier altijd super op iedereen reageert! Miss.... jeetje.... het zou toch niet?! Toch dat sprankeltje hoop? Je bent wel een bijzonder geval, dat staat in ieder geval vast, maar dat het gekmakend is dat kan ik me voorstellen. Ik word er al een beetje kriebelig van, je zal wel constant heen en weer geslingerd worden tussen verschillende emoties! Ik hoop toch dat je morgen het tegendeel gaat bewijzen met de andere echo en ik blijf erbij dat het een goede zet van je is geweest om naar die verloskundigenpraktijk te gaan! Mocht het toch echt over zijn, dan heb je echt wel alles gedaan om te kijken of jullie kleintje goed genoeg groeide. Ik denk aan jullie! Sterkte en succes morgen! Meissie en Nora, hoe is het met jullie? Wendy, wat een prachtige datum om uitgerekend te zijn! en wat heerlijk om deze keer al zo snel te zien dat het hartje klopte! Lijkt me zo'n bijzonder moment! (eeennnnn je bent lekker gewoon al wat verder in je zwangerschap dan je dacht, ook leuk!) Fijn dat je naar de verloskundigepraktijk mag! Ook wel weer een mooie stap!
Hey meiden, zoals jullie weten weer naar zkh vanmorgen: Het zag er beter uit dan vorige week, toen was 't nog best rommelig. Echter dat ik nog zo bloed past niet echt bij het beeld van de echo, dus gaan ze overleggen met "de baas". Vanmiddag word ik terug gebeld over wat er nu gaat gebeuren.. Wel uiteraard even aangegeven dat ik over 3,5 week op vakantie ga (naar het strand!!) en dat ik er dan graag vanaf wil zijn. Dit begreep ze uiteraard wel. Duuuuuuuuuuuuuuuuus zoals gewoonlijk weer afwachten, pffff.. Vermoeiend! Vanmiddag meer nieuws... Wel even kunnen kletsen met Miss! Leuk om elkaar zo eens in het wild tegen te komen
Wat leuk dat jullie elkaar in real life tegenkwamen meiden!!! Ik hoop dat je snel iets hoort Kell! Ik ga weer even aan het werk
Hi meiden! Ik had vanochtend de echo. Het beeld is helaas (maar zoals verwacht) hetzelfde als maandag: geen hartslag en het embryo loopt achter in groei. De arts kon niet verklaren waarom je alles zo goed kunt zien op de echo terwijl dat met mijn lage hcg theoretisch gezien niet mogelijk is. Ook begrijpt ze niet waarom het nog wel gegroeid was terwijl de hcg waarden stil bleven staan. Ondanks deze wonderlijke natuurverschijnselen, ziet het er niet naar uit dat het embryo levensvatbaar is. Om hier helemaal zeker van te zijn, adviseerde ze me om het nog een week aan te kijken. Komt de miskraam vanzelf op gang, is het duidelijk. Gebeurt dit niet, dan doen we over een week nog een echo om te controleren of het embryo toch is blijven groeien/een hartslag heeft ontwikkeld (ze geeft het nog een kans van 2%). Zo niet, dan mag ik als ik dat zou willen pillen nemen om het op te wekken. Als het volgende week nog wel leeft en groeit, ben ik natuurlijk blij maar ook wel heel bezorgd over zijn/haar gezondheid met al deze problemen tijdens de start! Maar daar maak ik me wel zorgen om als het zover is. Mijn eigen gevoel? Vanochtend was mijn temperatuur weer laag en ook begint het bloeden iets toe te nemen. Tel daarbij op dat de echo er niet goed uitziet en het lijkt mij duidelijk dat dit echt een miskraam gaat worden. Wat mij betreft mag het snel komen, ik ben het inmiddels wel beu om zo in onzekerheid te zitten en ik wil dit graag afsluiten en vooruit kijken! @ Kell: ik heb net al naar je gemaild via facebook, maar ook hier even zeggen dat ik hoop dat je over 3 weken enorm kunt gaan genieten van je vakantie (met alle ingredienten die een vakantie met manlief hoort te hebben ) zonder bloedverlies! Het mag nu wel eens klaar zijn, ook jij snakt ernaar om dit af te sluiten en weer vooruit te kunnen kijken. Ik duim voor je dat dit snel mag gebeuren!!! @ Wendy: super dat je je kindje weer gezien hebt en wat een hilarische uitgerekende datum! Jouw kindje komt met een gigantische knal de wereld in Wij hebben het ook snel aan familie en vrienden verteld hoor. Het was de dag na onze positieve test Koninginnedag dus Erik dronk ineens weer lekker een biertje en ik liep te stralen. Was dus niet te doen om het geheim te houden! Bovendien wist iedereen dat we 2 dagen later naar Dusseldorf zouden gaan voor de eerste IVF behandeling en ik zag het niet zitten om wekenlang te moeten liegen over aantal follikels, de punctie, de vele ritjes naar Dusseldorf. Dat werd veel te ingewikkeld! Ik denk dat ik het de volgende keer wel probeer iets langer stil te houden, maar dat komt door deze nare ervaring.. @ Chickie: dank je wel voor je geweldige steun en lieve woorden altijd! Ik word zelf ook echt kriebelig van dat heen en weer geslingerd worden tussen hoop en vrees. Ik voel me net een kapotte langspeelplaat, met iedere week hetzelfde verhaal: het ziet er niet goed uit, maar we moeten weer een week wachten voordat we het zeker weten! Hopelijk wordt het deze week al duidelijk zodat ik niet hoef te wachten op die volgende echo. Hoe voel jij je zwangere vrouw? @ Meissie: jij ook nog heel erg bedankt voor je lieve woorden en knuffel! Hoe gaat het met jou? Ik zie net op een ander topic dat je op 24 mei decapeptyl gaat spuiten? Spannend hoor, er gaat weer wat gebeuren! Heel veel succes alvast! @ ontmoeting Kelly: was zeker leuk om 1 van ons in het wild tegen te komen! Is toch leuk dat je elkaar al zoveel maanden 'kent' en elkaar dan een keer in het echt ziet. Zeker omdat Kelly en ik in hetzelfde schuitje zitten, was het heel bijzonder om elkaar te ontmoeten. Liefs, Miss
En Kell???? Weet je al wat? Miss en Kell, fijn dat jullie elkaar nu ook in het 'echt' een beetje konden steunen. Maar ontzettend rot dat jullie allebei in hetzelfde schuitje zitten! Tis zo oneerlijk! (herkenden jullie elkaar eigenlijk gelijk meiden? Het lijkt mij dat je toch wel even 2 keer moet kijken.) En Miss, ik ben het wel met je eens dat het er voor jou niet rooskleurig uitziet. Ik snap van het ziekenhuis wel dat ze het liever nog een weekje aankijken, maar het is wel shit dat je steeds weer een week langer met de vraag zit ('van wat gaat er nou gebeuren). Dan kun je nog beter horen dat het er slecht uitziet en dat het dan op dat moment ook weg is. Dit is slopend! Ik wilde dat ik jullie wat meer kon helpen, maar helaas zal het bij woorden blijven! Kell, jij hebt dus bijna een vakantie in het vooruitzicht. Wat zul je daaraan toe zijn! Miss, heb jij ook nog iets in het vooruitzicht om even de gedachten te verzetten? Meissie, ik lees net via Miss dat je 24 mei mag gaan starten.... Dat is overmorgen 'al'! Miss, lief dat je naar mij vraagt. Met mij gaat het prima. Vind het nog steeds heel erg onwerkelijk, maar ben zo blij. Vanavond is de voorlichtster van Moeders voor Moeders langs geweest, maandag ga ik starten. Nora.... where are you????? Ik heb jou nu ook op fb! Leuk!
Oh vergeten te updaten: Ziekenhuis heeft gebeld en de arts waarmee het besproken is wil alsnog een week afwachten of het nu toch minder wordt gezien het op de echo al een stuk beter er uit zag dan vorige week. Heb nu voor volgende week woensdag weer een afspraak voor een echo staan... Wachten, wachten, wachten.. Om gek van te worden! En ik herkende Miss vrij direct ja! Wij lange dames lopen elkaar niet zo snel mis
Leuk meiden! Jeetje kell, nog meer wachten.... ik duim dat het dan volgende week toch echt klaar is voor je! Wat een ongelooflijk lange weg!
@Kell wat een ellende zeg dat wachten en dan kruipen de dagen voorbij Hopelijk is alles 'voorbij' voordat jullie op vakantie gaan, je kan wel wat ontspanning gebruiken he meid. @Miss wat een rare en vervelende situatie voor jullie! Je weet inmiddels toch ook niet meer waar je aan toe bent. Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt. @Wendy wat fijn dat de echo goed was, zo bijzonder he om je kleintje te zien met een knipperlichtje @Chickie hoe voel jij je? Aan het genieten van het zwanger zijn? Heel goed dat je meedoet met MvM, zo kunnen we andere vrouwen weer helpen! @Meissie veel succes met spuiten morgen! Ik zit inmiddels al weer op de helft, vanmiddag weer op controle bij de verloskundige en volgende week de 20 weken echo. Ik hoop zo voor iedereen hier dat we dit jaar allemaal dat geluk met elkaar kunnen delen. Dat we alleen nog maar over zwangerschaps kwaaltjes kunnen kletsen en het zwanger worden traject allemaal achter ons kunnen laten! Liefs voor jullie allemaal x