Wie nog meer IUI in november 2012?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Nora12, 23 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kellr

kellr Actief lid

3 feb 2013
    225
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik weet het chickie, ik word er zelf ook helemaal koekoek van!

Nala! Fijn te horen dat het goed met jou gaat! Weet je inmiddels al wat het wordt of wacht je braaf tot de 20 weken echo? :)

Ik had vandaag weer afgesproken om te gaan werken, maar nu het zover is heb ik eigenlijk helemaal geen zin om te gaan, haha! Dat ik met hoofdpijn wakker werd, en nog heb, helpt ook niet..

2. Nala78

Nala78 Actief lid

4 nov 2012
    268
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kell sterkte met werken vandaag, misschien geeft het wat afleiding als je er eenmaal bent.

Ik weet al wat het wordt, we hebben met 17 weken ook een echo gehad en het is een meisje! Dus volgende week even checken of ze zich niet hebben vergist ;)

3. GFH

GFH Fanatiek lid

27 dec 2010
    3.539
    0
    0
    Iets in de ICT
    Limburg
    Wat leuk!

4. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    #1444 Miss76, 23 mei 2013
    Laatst bewerkt: 23 mei 2013
    Hi meiden,

ik heb weer nieuws. Het vruchtzakje is er vannacht gelukkig zelf uitgekomen. Ik moest om 3 uur plassen en had al zo'n gevoel dat er iets aan zat te komen, omdat ik al de hele avond wat zeurende buikpijn had gehad. Ook had ik best wat bloedverlies zodra ik op de wc ging zitten. Dus ik pakte een wc papiertje wat ik ervoor hield en blies toen op mijn wangen (klinkt beetje gek, maar jullie snappen wel wat ik bedoel denk ik) en toen zat het vruchtzakje op mijn wc papier. Heel wonderlijk. Zonder buikpijn, zonder al te veel bloed. Ineens was het eruit.

Het vruchtzakje was nog heel klein. Ongeveer de grootte van een vingernagel, maar dan in de vorm van een opgeblazen, doorzichtig zakje. Met daarin een heel klein langwerpig klompje cellen. Volgens mij ongeveer zo groot als je zou verwachten met 6 weken (5mm) dus het klopte wel dat het een week achterliep in groei.

Ik ben toen een uurtje op de bank gaan zitten met een kopje thee en 2 paracetamol (gek genoeg begon de kramp iets toe te nemen nadat het eruit was) en heb vriendlief laten slapen. Hij kan slecht tegen onderbroken nachtrust en heeft al genoeg druk op zijn schouders op het moment (door werk en door onze situatie) dus ik dacht, ik vertel het hem wel als hij wakker wordt. Maar gelukkig zag mijn zusje, die in de VS woont, dat ik online was dus ik heb met haar op Skype gekletst. Dat was wel even heel fijn, voel je je toch niet zo alleen!

Ik was gek genoeg niet emotioneel en nu nog niet. Ik denk dat ik de afgelopen weken de grootste teleurstelling al verwerkt had en hier langzaam naartoe geleefd heb. Voor mijn vriend werd het wel ineens tastbaarder toen hij vanochtend het vruchtzakje met embryo bestudeerde. Hij vroeg zich toch ineens af hoe hij/zij zou zijn geworden in de toekomst, terwijl hij eerder steeds zei 'het is nog geen kind, maar een klompje cellen'. Ik denk dat mannen er wat verder vanaf staan omdat zij niet zwanger zijn, maar door het te zien werd het ineens toch wel heel echt voor hem.

Ik heb woensdag alsnog de echo in het VU omdat we dan kunnen bekijken of alles er goed uit is. Ik denk het wel, maar goed om te controleren natuurlijk. Ik heb zojuist ook Dusseldorf al gesproken. Ik heb op 12 juni (we hebben maar een gok gedaan) mijn uitgangsecho en bespreking van het behandelplan en dan gaan we als het goed is ergens later in die week van start met onze eerste IVF poging! Gek genoeg heb ik daar echt alweer zin in. Ik ben blij dat ik weer vooruit kan kijken ipv dat we stilstaan.

Liefs,

Miss

5. Nala78

Nala78 Actief lid

4 nov 2012
    268
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve Miss,
    Heel verdrietig, maar gelukkig heeft je lichaam het nu toch zelf gedaan en hoef je niet te worden gecuretteerd. Ik hoop dat volgende week blijkt dat alles er goed uit is en dan kun je toeleven naar de IVF. Ik vind je wel een hele sterke vrouw hoor, als ik je berichten lees, respect voor jou! En dat de IVF maar positief zal verlopen en je gauw beter nieuws te delen hebt!
    Knuffel

6. Nora12

Nora12 Actief lid

23 jul 2011
    468
    0
    0
    NULL
    NULL
    Miss, wat ben je toch sterk! Petje af!

Kell, hoe ging het werken??

Nala, meisjes zijn leuk hoor :)
    Gefeliciteerd!

Chickie, hang je al boven de wc?

Ik heb vandaag termijnecho gehad en ben 24-12 uitgerekend,
    Maar omdat 1e een keizersnede was, gaan ze waarschijnlijk paar dagen eerder weeen opwekken! We zullen het zien!

Liefs!

7. GFH

GFH Fanatiek lid

27 dec 2010
    3.539
    0
    0
    Iets in de ICT
    Limburg
    Wat een verhaal Miss. Nu kun je het wel afsluiten en vol gaan voor de nieuwe stap. Sterkte in ieder geval. En die IVF gaat gewoon snel lukken!

Kell, hoe gaat het met jou?

Ik heb echt een beroerde dag achter de rug. Boven de pot hangen is niet leuk :(. Hoop dat het bij deze ene boven-de-pot-hangen-dag blijft.

8. Nora12

Nora12 Actief lid

23 jul 2011
    468
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha Wendy! Een dropje helpt of een beschuitje met muisjes!

9. GFH

GFH Fanatiek lid

27 dec 2010
    3.539
    0
    0
    Iets in de ICT
    Limburg
    Van alleen al de gedachte aan drop moet ik bijna overgeven, bah, haha (terwijl ik er normaal dol op ben).

10. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Miss, jeetje wat bijzonder dat je het vruchtzakje met het klompje cellen zo goed hebt kunnen zien. Wel dubbel dat het eruit is!
    Je houdt je heel sterkt, maar je hebt wel gelijk. Je was er de afgelopen weken eigenlijk al zo op voorbereid dat het misschien maar goed is dat het nu op deze manier is gegaan.
    Ik hoop wel dat de echo straks een beeld geeft dat mooi schoon is en dat je lichaam alles zelf opruimt.

12 juni heb je dus een afspraak voor de uitgangsecho. Misschien een gekke vraag hoor, maar moet je niet weer eerst een keer ongesteld zijn geweest (voor het herstel)?

Kell, hoe ging het vandaag op werk? Is de hoofdpijn nog gezakt?

Wendy, blegh spugen is zo vies!!! Het is te hopen dat meer je bespaard blijft!

@ Nora, nog nergens last van hoor! Naja, pies liters vocht weg. Maar dat maakt me niet zoveel uit, haha!
    Wel een schitterende datum hoor 24-12! Maar waarschijnlijk toch geen kerstkindje als ik het zo eens lees.
    Was de eerste een geplande keizersnede of werd het besloten omdat de bevalling niet vlot verliep?

@ Nala, beschuit met roze muisjes!!! Leuk dat je volgende week weer even naar je meisje kan kijken! Wat gaat het snel voor mijn gevoel bij je!

11. Nala78

Nala78 Actief lid

4 nov 2012
    268
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wendy, vanille vla helpt ook! Ik ben de eerste 12 weken heel misselijk geweest, maar ik hoefde niet over te geven.

12. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Nala, dat lijkt me ook erg. Wel misselijk maar niet overgeven. Dan zit het zo lekker dwars!

Oja meiden, ik ga morgen een weekendje achter de slagboom (Center Parcs - Eemhof) met mijn schoonfamilie. Dus lees wel mee, maar wil ook wel een beetje sociaal doen bij hen. Zal niet al te veel/lang reageren.
    Morgen eerst nog werken en dan op pad.
    Slaap lekker he meiden

@ Miss, wat fijn dat je het trouwens met je zus hebt kunnen delen. Zo ver weg, maar op zo'n moment fijn dat ze toch zo dichtbij lijkt te zijn!

13. kellr

kellr Actief lid

3 feb 2013
    225
    0
    0
    Noord-Holland
    Miss, wat fijn dat de natuur zelf z'n werk heeft gedaan! We hadden het er woensdag al over dat je nu dan weer verder kan, dus goed dat je zo snel al een afspraak weer hebt!

Nala, een meisje wat leuk!! Mijn vriend wilt ook heel graag een meid zodra het zover is, mij maakt het allemaal niets meer uit eigenlijk! Alhoewel zo'n klein aankleedpoppetje toch geweldig is, haha ;)

Wendy, nog steeds misselijk?

Chickie, fijn weekend en veel plezier! :)

M'n eerste dag werken was lang.. Was er om 10.30 uur omdat er 's avonds ook vergadering was en die liep meteen uit tot 22.15 uur.. Helemaal kapot met hoofdpijn thuis gekomen en nu ook weer met hoofdpijn wakker geworden.. Zit nu eerst even rustig met m'n laptop en een kopje koffie voordat ik weer actie ga ondernemen om weer een dagje te gaan werken. Volgende week spreid ik ze, want twee achter elkaar is dan toch wel weer veel..

14. GFH

GFH Fanatiek lid

27 dec 2010
    3.539
    0
    0
    Iets in de ICT
    Limburg
    Ja nog steeds misselijk. Heb vanmiddag eigenlijk een netwerkborrel. Die is eens in de 2 maanden en is altijd super gezellig. Vandaag is Paul Rabbering van 3FM DJ daar dus dat is ook leuk. Maar ik ben ernstig aan het twijfelen of ik wel moet gaan. Morgen moet ik ook al tennissen en dat is competitie (laatste wedstrijden die ik voorlopig zal spelen) en daar wil ik fit voor proberen te zijn. Nog even denken wat ik doe.

Jongetje/meisje. Mij maakt het niet veel uit eigenlijk. Mn vriend heeft voorkeur voor een jongetje. Dan kan ie op voetbal .... zucht ... haha.

Nou, ik ga eens afsluiten hier en naar mn werk vertrekken.

15. kellr

kellr Actief lid

3 feb 2013
    225
    0
    0
    Noord-Holland
    :( Hopelijk voel je je snel beter Wendy!
    Werkse vandaag!

16. Nora12

Nora12 Actief lid

23 jul 2011
    468
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Eindelijk heb ik weer eens wat tijd om wat langer te reageren haha.

Wendy, toch helpt het dropje hoor hihii! Ik ben al vanaf week 5 hondsberoerd en geef zo'n 3 keer per dag over, het hoort er bij.
    Het rare is dat ik dan in de tussentijd wel zin heb in taart en chips, maar daardoor word ik weer beroerder en zo beland ik in mijn hormonale vicieuze cirkel! Je hebt bij de Etos trouwens van die homeopatische tabletjes tegen misselijkheid, schijnen wel te helpen! Wanneer ik veel rust neem (komt er nooit van met werk en kind), wordt het minder, misschien een idee om de netwerkfris (borrel toch uit den boze) te schrappen en morgen lekker te tennissen??

Kell, denk je goed om jezelf? Je maakt erg lange dagen meid...
    Hoe gaat het nu verder??

Chickie, veel plezier bij center parcs! Je kunt daar heerlijk zwemmen.... hmmmm! Gaan jullie nog iets bijzonders doen??

Miss, ga je wat leuks doen van het weekend??

En voorkeur voor geslacht? Tjsa, ik heb al een meisje en zou stiekem een meisje erbij wel leuk vinden voor haar. Ik ben opgegroeid met een broer en we speelden niet echt samen (hij was jongen-jongen en meisje-meisje) en ik was altijd een beetje jaloers op vriendinnen die een zus hadden, maar mischien is mijn beeld te idyllisch. In the end maakt het ook niet uit, zolang het gezond is.

De keizersnee van mijn dochter was gepland, ze was een dwarsliggertje :)

Gaan de zwangeren ook nekplooimeting doen??

Liefs!

17. GFH

GFH Fanatiek lid

27 dec 2010
    3.539
    0
    0
    Iets in de ICT
    Limburg
    Nekplooimeting ben ik nog steeds niet uit.

18. Nala78

Nala78 Actief lid

4 nov 2012
    268
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben er voor gekozen om geen nekplooimeting te doen. De verloskundige vroeg ons goed na te denken wat je uiteindelijk met de uitslag wil doen, het is tenslotte een kansberekening. In het ergste geval krijg je een uitslag van 1 op 200 kans op kindje met bijvoorbeeld Down syndroom. Maar dan nog krijgen dus 199 vrouwen een gezond kindje en 1 vrouw een kindje met eventueel Down. En wat doe je dan, een punctie met kans op een miskraam? Verder is het ook zo dat je nooit 100% zekerheid krijgt op een gezond kindje. Er kan bij een bevalling ook nog van alles gebeuren zoals zuurstoftekort waardoor je alsnog een gehandicapt kindje kunt krijgen. Wij hebben er om deze redenen voor gekozen om geen nekplooimeting te doen. Maar uiteraard is dat een hele persoonlijke keus. Die ik wel me jullie wilde delen, misschien helpt het om er over na te denken.

Ik hoopte stiekem op een meisje, maar vond ook dat ik eigenlijk nergens op mocht hopen, ik was al zo blij dat ik eindelijk zwanger was geworden ;) Mijn man heeft al een zoon, dus nu wordt het plaatje wel mooi compleet met een meisje erbij :)

Iedereen alvast een fijn weekend!
    -x-

19. Nora12

Nora12 Actief lid

23 jul 2011
    468
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nala, je mag best hopen op een meisje toch ook al ben je blij dat je zwanger bent! Dat heb ik ook hoor :)

Wij doen wel een nekplooimeting, maar dat komt ook doordat er syndromen bij ons (te) veel voorkomen in de familie. Ik had bij mijn dochter een kans van 1 op 28.000 (nog wat), was erg fijn om te horen! Maar je kunt inderdaad ook een kans krijgen van 1 op 200. Bij ons kijken ze naast de syndromen tijdens de nekplooimeting ook naar het hartje en de hersenen e.d. En tijdens de bevalling kan van alles misgaan, maar gelukkig gaat het merendeel goed!

20. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    @ Nala: onwijs bedankt voor je lieve woorden! Doet me goed!

@ Nora: you too! En wat mooi dat je een kerstkindje krijgt. Die kindjes vind ik toch altijd iets specialer. Ook al wordt het misschien een paar dagen eerder opgewekt, toch een bijzondere tijd van het jaar!

@ Wendy: ik hoop dat je gelijk hebt, dank je wel! Balen voor je dat je zo misselijk bent. Sterkte ermee!

@ Chickie: jij ook bedankt voor je lieve reactie. Het was zeker heel fijn dat mijn zus er op dat moment voor me kon zijn. Dat ze zo ver weg is, was zo midden in de nacht juist een keer een voordeel want iedereen sliep behalve zij!

Wat betreft de start van de IVF poging: die start zodra ik weer uit mezelf ongesteld word, dus de komende weken zijn inderdaad verplichte rustweken. De uitgangsecho staat vlak voor je je menstruatie verwacht gepland, vandaar 12 juni al. Ik heb een cyclus van 26 dagen dus dat schiet altijd lekker op ;)

Fijn voor je dat jij nergens last van hebt, behalve veel op de pot ztten! Gelukkig hebben ze in Center Parcs ook wc's :D. Veel plezier!

@ Kell: ik ben inderdaad heel dankbaar dat de natuur bij mij zelf z'n werk doet en had dit jou ook zo gegund! Hopelijk is het woensdag eindelijk helemaal schoon!

Zwaar voor je dat het werken zo tegenvalt en dat je meteen zulke lange dagen hebt. Goed idee om volgende week de dagen wat meer te spreiden. Nu lekker even bijkomen in het weekend! Zorg goed voor jezelf he? Dikke knuffel!

@ ik: dit geloven jullie nooit (het lijkt wel een soap!), maar ik had woensdagnacht de miskraam nog helemaal niet gehad, bleek gisteravond. Ik begreep al niet dat ik nog zo'n last had van buikpijn. Dit werd gisteravond rond 22u ineens erger en ik voelde dat ik heviger ging bloeden, waardoor ik eens even op de wc ging kijken. Viel mijn embryootje gewoon in de pot! En dit keer was het wel een minimensje, met een duidelijk herkenbaar lijfje, hoofdje en zelfs al een gezichtje! Blijkbaar had ik woensdagnacht dus het dooierzakje verloren, waarvan ik toen dacht dat het het vruchtzakje was.

Ik vond het best een heftige ervaring maar ik ben er ook blij mee want dat rare zakje met een wit sliertje erin, dat er woensdag uitkwam viel me wel tegen. Ik dacht 'heb ik hier nou al die weken op zitten broeden?' ;). Het was wel weer extra jammer en confronterend dat we dit kleintje nooit zullen ontmoeten maar toch ben ik dankbaar dat ik hem/haar nog zo goed heb kunnen bekijken. We gaan dit weekend naar zee om het embryootje daar 'los te laten'. Ik heb gister ook een waxinelichthoudertje gekocht in de vorm van een vlinder en die aangestoken voor hem/haar. Ook al was het een prille zwangerschap, voor ons was 'ie heel bijzonder na al die jaren, dus we willen toch af en toe nog aan deze zwangerschap terugdenken door een kaarsje aan te steken.

Ik had het jullie vanochtend al willen schrijven (toen ik het ook op mijn andere topics schreef) maar heb zojuist 4 uur geslapen op de bank! Dat lukt me normaal nooit! Lichaam moet denk ik toch even herstellen. Geest misschien ook wel trouwens ;). Gek dat ik vannacht en net ook weer drijfnat van het zweet wakker werd. Schijnt door de snelle daling van progesteron te komen. Vreemde gewaarwording..

Fijn weekend allemaal!

Deel Deze Pagina