Mmmmmm meissie ik wil de hoop eigenlijk nog niet opgeven voor je, maar zoals je al zei... je kent je eigen lichaam het beste. En meestal zeggen we 'geen bloed geeft moed' maar dat is nu ook niet echt meer zo! Ik zou het zo ongelooflijk kl*te voor je vinden! Knuffel meis! Ps... Natuurlijk wel alvast gefeliciteerd met Diva! Verwen haar morgen maar!
Hmm meissie, hoe is t met het bloed? Heeft het verder doorgezet? Hoop het niet voor je!!! We hebben deze babykamer besteld Ledikant - Commode - Hanglegkast Chicago | Interbaby | Baby-Dump. Maar dan de junior versie zodat het ledikant 'later' om gebouwd kan worden naar juniorbed.
Ladies, ik ben weer in het koude kikkerlandje, brrr! Hoe is het met jullie? Sommigen zag ik af en toe via facebook voorbij komen We hebben het heerlijk gehad, maar ja wat wil je met zon, zee, strand en een zwembad! Meissie, lees ik net bagger nieuws over jou, pfff meid, een zonnige knuffel!
Lieve Meissie, een hele dikke troostknuffel voor jou!!! Shitzooi!!! Heb je het al laten weten aan het ziekenhuis? Ik vind het zo erg voor je!!! @ Nora, klinkt goed je vakantie hoor! Lekker dat je het zo leuk hebt gehad! Heerlijk ontspannen zeker!?! Heb je nog even voordat je weer aan de slag moet? @ Nala, gaat alles nog goed? @ Kell, zo jouw eerste spuit is weer gezet zeker? @ Wendy, succes morgen bij de verloskundige! @ all, ik heb vanavond een afspraak gemaakt bij de verloskundige. Ik kan pas 16 juli terecht. Dan ben ik 13 weken, maar dan kom ik wel enigszins in het nauw als ik prenatale onderzoeken zou willen. Nu denk ik niet dat we die willen doen, maar heb toch graag de keuze. Dus we krijgen nu info thuis, zodat we ons er thuis in kunnen verdiepen. Als blijkt dat we het toch willen gaan we toch proberen of we ergens anders eerder terecht kunnen. Maar dit was wel de praktijk van onze voorkeur. Ik heb ook nog gevraagd wanneer ik weer een echo krijg. De vorige was met 9,5 week. Maar helaas zal dat pas met 20 weken zijn. Ach, wat zeur ik eigenlijk, maar ik wil gewoon graag de bevestiging dat alles goed gaat met Emmy. Hopelijk wordt er de 16e wel naar het hartje geluisterd. Dan hebben we daar een beetje bevestiging aan/van.
@Chickie, de vakantie was heerlijk. Ik ben gisteren weer direct aan het werk gegaan En nu moet ik snoeihard ploeteren om 2 weken vakantie in te halen... Over de echo's, ik heb er dus met de prenatale screening eentje gehad, was met 13 weken en dan met 20 weken weer. Bij mijn dochter heb ik een pretecho laten maken met 15 of 16 weken ofzo, maar dat ga ik nu niet doen #bezuinigingen! Have a nice day!
@Nora fijn dat jullie een goede vakantie hebben gehad! @Wendy, hoe was het bij de verloskundige, volgens mij wel goed, ik zag een update op Facebook voorbij komen Mooie babykamer ook, wij hebben vorige week ook een babykamer gekocht. @Kell hoe gaat het met spuiten? @Chickie wat vervelend dat je niet eerder terecht kunt. Ik had met 9 weken de laatste echo bij MCK gehad en heb toen bij de verloskundige gevraagd of ik met 12 weken nog een echo kreeg, omdat ik het niet fijn vond om tot de 20 weken te wachten. Gelukkig maakten ze daar geen probleem van en kregen wij met 12 weken een uitgebreide echo. Dat was ook de eerste keer dat ik echt een kindje met alles erop en eraan zag, vond ik met 9 weken toch anders, dus ik zou het gewoon proberen hoor! Wij hebben met 17 weken een pretecho (was gewoon zwart wit voor 20 euro) bij de verloskundige laten doen om geslacht te bepalen en toen met 20 weken de medische echo. Dus wij hebben echt geboft met zo veel echo's! Nu moet ik ook wachten tot 32 weken en vind dat best moeilijk. We gaan geen 3D echo tussentijds laten maken, dus ben wel blij dat er elke controle bij verloskundige naar het hartje wordt geluisterd. Alle gaat goed met mij, heb wel last van pijnlijke benen en voeten en ben best moe na een lange dag werken, maar verder prima!
Alles was goed bij de vk. Mijn suiker en ijzergehalte getest. Waren allebei goed. Bloeddruk nog steeds laag. Met de baby ook alles goed. Verrassing: we kregen nog een echo, jeej!!!. Kleine 'stond' rechtop in mn baarmoeder en was echt superdruk. Daardoor niet zo goed op de foto gekregen maar dat is niet zo belangrijk. Was super om hem/haar weer te zien. En we hebben het hartje gehoord. Ook super!!! Van de verloskundige kregen zowel de baby als ik een 10 zo goed zag alles er uit
@Wendy wat fijn dat jullie een 10 kregen en je nog een echo krijgt @Nora ik stop 6 weken voor mijn uitgerekende datum. Ik werk 4x9 en het is erg druk op m'n werk, dus sommige dagen kom ik gesloopt thuis. Ene dag kun je wat meer hebben dan de andere.... Ik probeer doordeweeks niet te veel te doen 's avonds, maar ik slaap ook onrustig en moet er een paar keer uit om te plassen.
Nala, heel herkenbaar van mijn 1e zwangerschap toen werkte ik ook meer dan fulltime. Wat goed dat je op tijd je rust neemt. Bij de 1e stond ik 4 weken voor de uitgerekende datum nog te pleiten in de rechtbank, ga ik nu dus echt niet meer doen! Hebben jullie al een naam?? Wendy, goed gedaan!
@ Nala, hoeveel ga je werken na je zwangerschapsverlof? Ik stop 4 weken voor uitgerekende datum met werken (althans ... dat is de planning). Werk nu 36 uur verdeeld over 5 dagen ('straks' 4x9). Wij hebben al een jongensnaam. Meisjesnaam hebben we nog verschillende opties.
Ik denk dat wij een meisje krijgen en hebben strijd over de naam! Hihiii Ik werkte voor mijn dochter 40 uur per week en nu 32 uur, waarvan 3 dagen op kantoor en 2 x halve dag thuis (als dochter slaapt). Na de 2e ga ik 28 uren werken, 3 op kantoor en een halve dag thuis!
@Nora, we hebben al een naam. Mijn man heb ik wel moeten overtuigen, we waren het niet meteen eens Ik heb jou nog niet op Facebook, vind je het leuk om mij toe te voegen? @Wendy, ik blijf na mijn verlof ook 4x9 werken. M'n man blijft 1 dag thuis, ik dus ook en m'n moeder gaat 1 dag oppassen en 2 dagen naar de opvang. Ik ben wel benieuwd of ik het ga 'trekken' maar ik ga het eerst zo proberen. Een dag minder werken kost me meer geld dan een dag opvang en omdat m'n man ondernemer is, heeft hij een onzeker inkomen, dus eigenlijk moet ik wel fulltime blijven werken.
Wendy, gewoon proberen hoor, je ziet het dan wel. Mijn man is 1 dag thuis, mijn moeder past een dag op, 1 dag crèche (vindt ze superleuk) en ik 2 dagen thuis. Zo blijft het ook bij 2 kinderen (hoop ik) Ja leuk Nala! Voeg je me toe of ik jou? Doe niet zoveel met fb maar af en toe een foto van dochterlief of een update
Wij doen het straks zo: 1 dag ben ik thuis 1 dag is ene week mijn vriend thuis, andere week passen mijn vader + stiefmoeder op 1 dag past de moeder van mijn vriend op 2 dagen opvang ik weet ook nog niet of ik het ga trekken maar ja, op mijn werk is een flinke reorganisatie bezig dus is niet echt verstandig om direct voor minder uren te gaan. Dat kan altijd nog mocht het nodig zijn.