Hi meiden! Bedankt voor jullie lieve reacties Het duurde iets langer dan gedacht voordat ik weer kon reageren, maar dat komt omdat ik zo druk ben met mijn nieuwe baan (inclusief 2 uur reistijd per dag) dat ik nauwelijks nog ergens aan toe kom! Ook heb ik het de laatste 2 maanden behoorlijk zwaar gehad, dus dan heb je ook niet altijd de energie om op het forum mee te praten Hier mijn update van de ICSI behandelingen. Ik heb in juni de eerste gehad, daarvoor heb ik 450 ie Menopur gespoten. Er lagen bij mij altijd 4 of 5 follikels klaar dus we hadden goede hoop dat die allemaal zouden gaan groeien. Tot onze grote schrik groeide er bij de eerste fm echter maar 1 follikel. Althans, er waren 2 blaasjes te zien maar ik was ervan overtuigd dat 1 van de 2 de cyste was die ik al vanaf het begin van de mmm naast mijn linker eierstok heb zitten. Dr. Scholtes (onze arts in Dusseldorf) hoopte toch dat het een follikel zou zijn en wilde de ICSI door laten gaan omdat we niet wisten of het een volgende maand wel beter zou gaan. Ik heb hem uitgelegd dat ik liever deze poging wilde afbreken in de hoop dat er bij een volgende poging meer zou groeien. Ook dacht ik natuurlijk aan de 3 vergoede pogingen. Als er inderdaad maar 1 eitje gevonden zou worden, zouden die 3 pogingen wel heel snel opraken! Gelukkig bood de arts ons toen aan om de poging niet aan ons te declareren als hij inderdaad maar 1 eitje aan zou treffen. Zo gezegd, zo gedaan. Helaas bleek ik gelijk te hebben: hij heeft maar 1 eitje gevonden (het andere blaasje was inderdaad de cyste) en dit eitje was te slecht om iets mee te kunnen doen. Poging 1 was dus dramatisch mislukt. Op advies van Dr. Scholtes gingen we meteen door met poging 2. Dit keer spoot ik 225 ie Menopur en 225 ie Puregon. De arts geloofde niet dat dit het verschil ging maken, want volgens hem is het meer een kwestie van geluk hebben met de kwaliteit van de eitjes die je lichaam die maand klaarlegt. Maar het voelde toch goed om iets anders te proberen. Dit keer groeiden er 3 grote follikels en 2 kleintjes. Dat gaf ons weer hoop! Bij de punctie werden er echter maar 2 eitjes gevonden. Maar.. de volgende dag werd ik gebeld dat ze allebei bevrucht waren! Hoera! Wat een opluchting en blijdschap. Helaas de volgende ochtend toen we in Dusseldorf aankwamen voor de terugplaatsing meteen weer slecht nieuws: 1 embryo was gestopt met delen dus we kregen er maar 1 teruggeplaatst. Twee weken later bleek dat ik hier niet zwanger van was geworden, dus ook poging 2 (maar voor de verzekering poging 1.2) was mislukt. Na deze 2 pogingen was ik hard toe aan een pauze. Want wat hakt het erin als je zo vaak naar Dusseldorf moet rijden, zoveel hormonen moet spuiten en als je pogingen zo slecht gaan. IVF/ICSI is toch het beloofde land als je met IUI bezig bent. Onze arts in Dusseldorf was ziek, dus evalueren kon nog niet. Dus intussen zijn wij naar Gent gegaan voor een 2nd opinion. We hadden professor de Sutter herself, dus we hadden er alle vertrouwen in dat ze ons goed zou adviseren. En natuurlijk hoopten we dat ze nog een truuk uit haar hoge hoed zou toeveren! Helaas. Zij zei direct dat ze ons wilde adviseren te stoppen met ICSI. Het was alle moeite niet waard, aangezien ik ook in mijn eigen cyclus iedere maand nog 1 ei produceer. Waarom dan al die hormonen spuiten voor hetzelfde resultaat? Tijdens dit gesprek werd ook het woord eiceldonatie voor het eerst officieel op tafel gelegd. We waren hier wel op voorbereid (ik wist dat dit ooit ging komen) maar toch kwam het wel hard aan. Vooral mijn vriend schoot helemaal vol toen dit ter sprake kwam. Het is toch niet niks als je te horen krijgt dat de kans op een kindje van ons samen vrijwel nihil is. Want dat is wat ze eraan toevoegde: onze kans met mijn eigen eitjes is hooguit een paar procent. Ze begreep het volkomen als we nog 6 keer IUI wilden proberen en zei dat dit zeker nog zinvol was, alleen moesten we ons realiseren dat onze kansen erg klein zijn. Nadat we dit gesprek hadden laten bezinken, heb ik een telefonische evaluatie met Dr. Scholtes gehad. Ook hij zei dat we met eiceldonatie de grootste kans hebben op een kindje en dat het met mijn eigen eitjes waarschijnlijk niet meer ging lukken. Als we het nog wilden proberen, adviseerde hij ICSI in eigen cyclus maar we hebben besloten dit niet te doen. Volgens prof. de Sutter is je kans om zwanger te worden met IUI net zo groot als met ICSI in eigen cyclus want als je eitje sterk en gezond is, raakt hij hoe dan ook wel bevrucht. Terwijl je met ICSI misschien ook een eitje kunt bevruchten dat niet sterk genoeg is om tot een zwangerschap te leiden. Binnenkort gaan we dus verder met IUI. Alsof het hele afgelopen jaar niet gebeurd is, lijkt wel. Helaas is het wel gebeurd en ik vind het moeilijk om al die ellende los te laten en opnieuw hoop en vertrouwen te hebben dat het zou kunnen gaan lukken. Zeker na die gesprekken over eiceldonatie en kansen van slechts een paar procent. Maar we zijn echt nog niet toe aan eiceldonatie dus we willen er alles aan doen om zwanger te worden met mijn eigen eitjes. En als dat niet lukt, zien we dan wel verder. Gelukkig heeft 1 van mijn beste vriendinnen ons al aangeboden dat zij heel graag mijn donor wil zijn, dus dat is geweldig. We lijken zowel innerlijk als uiterlijk op elkaar en we zijn als zussen voor elkaar, dus dat zou voor mij heel vertrouwd voelen. Alleen weten vriend en ik echt nog niet of we dit wel zouden willen. Het lijkt ons allebei toch heel moeilijk en emotioneel om geen kindje van ons samen te krijgen. Hopelijk hoeft het nooit zover te komen.. Nou, dat was mijn lange verhaal. Hoe gaat het met jullie? De meesten zijn hier nu zwanger he? Super hoor, ik ben echt heel blij voor jullie! Kell, voor jou is het natuurlijk nog even spannend, maar wat fijn dat het in ieder geval weer gelukt is om zwanger te worden. Nu nog zwanger zien te blijven, maar ik heb alle hoop voor je dit keer!!! Genesis, jij heel veel succes met de ICSI behandelingen! Het is mij op zich meegevallen. Tijdens de behandelingen had ik niet heel veel last van de hormonen. Ik heb me alleen na de 2 ICSI behandelingen vreselijk gevoeld door het afkicken van de hormonen. Wat natuurlijk ook niet zo gek is na 2 cyclussen 450 ie hormonen spuiten. Die ellende (labiel, depressief en extreem vermoeid) heeft precies 1 cyclus geduurd, toen ik ongesteld werd was het over. Grappig hoe dat werkt, blijkbaar worden al je hormonen gereset als je ongesteld wordt. Zwangere meiden, hoe voelen jullie je? Het schiet al aardig op he? Ik denk nog wel eens aan hoe ver ik nu zou zijn, maar gelukkig niet al te vaak. Ik bedenk me dan altijd dat het kindje niet gezond was, anders was het wel blijven zitten. Ik hoop dat alle meiden op dit topic uiteindelijk zwanger worden, dat zou toch echt geweldig zijn Veel liefs en ondanks dat ik de tijd en energie niet heb om veel op het forum te zijn, vind ik het wel erg leuk om met jullie mee te blijven lezen en af en toe te reageren! x Miss
Wat een heftig verhaal Miss. Moet echt zwaar voor jullie zijn, pfffff. Ik hoop dat het jullie uiteindelijk ook gegund is en dat het toch 'gewoon' nog gaat lukken.
Lieve lieve Miss, wat is het een bewogen jaar geweest voor jullie zeg! En dan nog steeds de onzekerheid van waar gaat dit heen! Moeilijk, moeilijk, moeilijk! En wat een zware dobber als je dan te horen krijgt dat eiceldonatie misschien de enige optie is. Maar ik begrijp heel goed dat je daar nog even niet aan wil denken en hopelijk is dat ook niet nodig (wel super lief van je vriendin trouwens, want het is niet niks)!! Ik ga in ieder geval heel hard voor je duimen dat de IUI gewoon succesvol voor je gaat zijn! Je hebt in ieder geval al bewezen dat je er zwanger van kan worden, alleen moet nu het vruchtje nog levensvatbaar zijn en lekker bij je blijven zitten! Hele dikke knuffel en 'gezellig' om je hier weer te zien! Lief dat je trouwens ook naar ons vraagt hier! Met mij gaat alles prima en ik hoop dat Genesis, Kell en jij ons hier snel gaan volgen met een dikke buik! @ Kell, heel veel succes morgen! Hopelijk ziet het er weer goed uit! @ Genesis, hoe gaat het met jou? @ Nala..... houd je het nog vol? @ Nora, hoe is het nu met jouw jongenskamertje? @ Meissie, hoe is het meid? @ GFH, jouw kamertje ziet er heel leuk uit! Lekker he, als het allemaal klaarstaat voor de kleine!
lieve Mis, jeetje wat een gebeurtenissen allemaal zeg ik zeg petje af voor het doorzettingsvermogen van jou en je partner!!! Hopelijk zal er spoedig een klein wondertje ontstaan uit de IUI behandelingen. Chikie ik hoop hetzelfde voor de meiden die nog in de race zijn om zwanger te raken en voor mezelf. Hoe gaat het met jou? Kan je nog lekker genieten van het zwangeren? Ben je nog altijd vrij van de endometriose klachten? Kell: als het goed krijg jij de echo vandaag toch? Spannende dag meid hopelijk een plakbeeb voor jullie! Ik kom af en toe spieken of er al bericht is ego: as vrijdag moeten we er dan toch echt aan geloven om te starten met de ICSI. Inmiddels alle overeekomsten doorgelezen en waar nodig ondertekend. Kan het niet helpen maar zie er als een BLOK tegenop. Hopelijk valt het idd net wat de meeste hier zeggen allemaal mee maar ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik er gevoelsmatig klaar voor ben. Maar goed meer smaken zijn er niet dus we gaan ervoor! Ik denk dat er ook wel ''angst'' is omdat je maar 3 pogingen hebt. Dat maakt dat de eindstreep ook in de buurt is. Moet er toch niet aan denken dat ons meisje (waar we o zo dankbaar voor zijn) geen broertje of zusje krijgt. Gun het haar ook van harte naast dat we zelf graag nog een hummeltje zouden willen ontvangen binnen ons gezin. Maar goed we zullen zien waar het ICSI avontuur ons toe gaat leiden. Kan aan de andere kant ook niet wachten tot het vrijdag is. Heb dan zoiets van laten we er dan zo snel mogelijk maar mee beginnen. Alle zwangere hopelijk maken jullie en jullie baby's het goed! Is Nala al bevallen? Liefs Genesis
Lieve meiden, Ik ben nog niet bevallen, de kleine meid zit waarschijnlijk nog veel te lekker in mijn buik. Vannacht dacht ik dat het ging beginnen, maar was helaas loos alarm, dus we wachten af... Miss wat een heftig verhaal van jullie. Respect voor jullie doorzettingsvermogen en uiteraard hoop ook ik dat IUI jullie alsnog een lief klein beebje gaat geven. Veel sterkte! Genesis, het is ook een spannend traject ICSI. Ik was ook bang dat de 3 pogingen niet genoeg zouden zijn. Maar vergeet niet dat het vaak lukt om per poging meerdere embryos te bevruchten die worden ingevroren en kunnen worden teruggeplaatst, waardoor de 3 pogingen er veel meer kunnen zijn. Ik hoop dan ook echt dat het positief gaat uitwerken voor jullie! Ga je vrijdag beginnen met spuiten van de hormonen? Kell, hoe was de echo vandaag? Ik heb veel aan je gedacht en hoop snel een berichtje hier te lezen met goed nieuws. Chickie hoe gaat het met jou? Wendy, jij bent ook aan het aftellen voor je verlof hè, ik las dat je ook slecht slaapt, vervelend is dat. X
Kellepell, de spanning stijgt! Hopelijk is alles goed, duim duim duim! Miss, petje af hoor voor jou! De babykamer is nog steeds niet af, ik presteer beter onder druk denk ik haha, we hebben steeds andere drukte en dan komt het er niet van Wendy, die slapeloze nachten horen er allemaal bij, alvast ter voorbereiding op de nachtvoedingen Chickie, leuke babyshower gehad? Genesis, hoe gaat het meid?? Liefs!
Genesis, hoe gaat het meid? (had net alweer op enter gedrukt terwijl het nog niet moest) Zie je door de bomen het bos nog met alle paperassen en overeenkomsten? Ik ga zo duimen voor een brusje voor jullie kleine prinses. Dikke knuffel!!
Sorry, even kort en even ego, moet zo snel eten en weer schilderen in huis, maarrehh.... Maar daar zitten jullie natuurlijk niet op te wachten... Nou, laat ik het zo zeggen: WE HEBBEN EEN KNIPPERTJE GEZIEN!!! Paar foto's ook al meegekregen, maar nu geen tijd om ze er op te zetten, heb haast hihi... Ben nu volgens de arts 6 weken en 2 dagen, iets later ingenesteld/bevrucht dus. Dat verklaart ook de lage waardes in het begin. Dus nu 6 spannende weken tot de 12 weken grens!
Whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!! Kell!!!!! Super!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ben zoooooooooooo blij voor je! xxx
Ik doe ook een rondedansje voor je Kell!!!!! Joehoeeeeee!!!!!! Dit heb je vast in the pocket! Geniet van dit mooie nieuws en ik stuur wat geluk naar je toe in de hoop dat alles goed blijft gaan! Spannend is het he Genesis! Snap wel wat je bedoeld hoor! Ik zat echt te wachten op de IVF toentertijd, maar het voelt ook een soort van definitief en je bent bang dat dit echt de allerlaatste optie is! Maar je zou toch zeggen dat het gewoon moet lukken bij je, dus daar gaan we voor hoor! @ Nora, ach joh als de kamer maar klaar is als de kleine man zich aandient! Ik was alleen heel erg nieuwsgierig naar je ideeën! Misschien heb je die al wel? hihi! @ Nala, het wordt nu wel spannend hoor! Moet steeds aan je denken! @ all, met mij gaat het heel goed. Voel me prima en ik vind het nog steeds onvoorstelbaar dat ik helemaal geen endometrioseklachten heb! Wat dat betreft ben ik een dubbele geluksvogel hoor! Zou wel altijd zwanger willen zijn! De babyshower was trouwens erg leuk! Ik had wel een donkerbruin vermoeden dat er iets aan zat te komen, maar het blijft heel erg leuk en speciaal als er iets voor je georganiseerd wordt!
Kell VAN HARTE!!!!! geweldig nieuws hopelijk kun je er nu een beetje van gaan genieten. Chickie, mijn collega heeft normaal migraine en had daar in haar zwangerschap ook geen last van. Zijn idd wel meerdere dingen die tijdens een zwangerschap wegblijven heel fijn dat dat voor jou endometriose ook nog steeds geldt. Nala ik moet ook steeds aan je denken. Spannende dagen voor jullie! Ego: hier inmiddels ongi geworden (niet handig) gezien we vrijdag pas starten met prikken. Dus ik zie het al helemaal gebeuren dat ik vrijdag pillen mee krijg om weer een menstruatie op te wekken ... Verder gaat het wel goed. Ik geniet nog iedere dag van onze kleine fijne meid, wordt met de dag wijzer, praat veel en laat ons heel vaak lachen met allerlei dingetjes die ze zegt en doet waarbij je dan denkt ''waar haalt ze het vandaan'' dat geeft ook weer doorzettingsvermogen om verder te willen met het 'medische circus' voor een tweede. fijne dag gewenst allemaal! liefs Genesis
Thanks allemaal voor de felicitaties! Ben zelf nog wel afwachtend hoor.. Wil graag volop genieten, maar dat zal nog even duren denk.. Maandag weer een echo Mini frummel met hartslag <3
Wat een mooie eerste foto Kell! Ik snap je reserves hoor! Maar dit kleintje zit hopelijk helemaal veilig bij jou!
Hi meiden, Even een berichtje omdat jullie je afvragen of er al een beebje is Helaas nog niet, mijn kleine meid heeft er nog geen zin in.... Maandag weer naar de verloskundige als ze dit weekend nog niet is geboren. Fijn weekend! X
@ Nala, ik houd Facebook nauwlettend in de gaten hoor Ze vindt het veel te gezellig bij jou! @ Genesis, ik ben ook wel heel benieuwd hoe het met jou is!
Prachtige foto Kell!! Snap je onzekerheid, hopelijk slaat dat snel om in volop genieten van al het moois dat er in je zwangerschap gebeurd. Ben heel blij voor je! Nala nog niet? Jou meisje wil nog lekker warm bij jou blijven Je weet in ieder geval zeker dat het niet langer als 42 wkn zal duren nog even volhouden, zal nu wel zwaar voor je zijn... Hier gaat het wel meiden. Afgelopen vrijdag moest ik er dan toch echt aan geloven. Gestart met prikken. 1e dag Puregon en de rest van de dagen Puregon en Ugotran of zoiets (prik in mijn buik en prik in mijn been) Dan voor de punctie nog ergens Ovitrelle prikken en dan na de tp capsules om vaginaal in te brengen. Het prikken vond ik doodeng! Ik ben helemaal niet bang voor prikjes ofzo maar dit vond ik erg spannend. Manlief heeft het voor mij gedaan en ook voor hem was het spannend. (bang dat ie mij pijn zou doen de schat) Gelukkig goed gegaan. Uiteindelijk valt het na een paar dagen idd wel mee. Zodra de vloeistof erin gaat voel ik het branden en daarna doen de plekjes waar ik geprikt ben nog even pijn en daarna trekt het weer weg. Vanochtend naar het zkh geweest voor een echo. We hebben in beide eierstokken een aantal groeiende eiblaasjes gezien en een hoop kleintjes. Dus dat is op zich positief. Vanavond en morgen met 150 eenheden blijven prikken en dan woensdag weer terug voor een echo. Vind het erg spannend allemaal en hoop zo dat deze ronde de onze mag zijn! Als de blaasjes blijven groeien zoals vandaag te zien was zal de punctie vermoedelijk aankomend weekend plaatsvinden ben een beetje ''bang'' voor de punctie omdat het pijnlijk schijnt te zijn maar goed wederom alles voor het goede doel Wendy Nora en Chicky hoe gaat het met jullie en de baby's? liefs genesis