+2 jaar; we keep on fighting!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Nooortje, 9 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nooortje

Nooortje Actief lid

1 aug 2016
    470
    132
    43
    Hallo lieve meiden,

Nu wij nog met zo’n klein clubje over zijn gebleven zoeken we nieuwe meiden die met ons mee willen schrijven. Samen zijn we sterk! Wij blijven geloven in dat wonder, ook al is onze weg lang en soms heel zwaar.

Wie schrijft mee?

Liefs Nooortje

Aanne88, Steef85, Snuky en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Chocoladetaart

Chocoladetaart Niet meer actief

Ik meld mij vast even!

Nooortje vindt dit leuk.
  3. 90Juul

90Juul Lid

13 feb 2018
    12
    2
    3
    Vrouw
    Hoihoi,

Wij zijn nog niet helemaal 2 jaar bezig maar ik zou graag mee willen kletsen!

4. Nooortje

Nooortje Actief lid

1 aug 2016
    470
    132
    43
    @Chocoladetaart top!!
    @90Juul goed dat je meeschrijft! In welke periode van je cyclus zit je? En volg je behandelingen?

5. 90Juul

90Juul Lid

13 feb 2018
    12
    2
    3
    Vrouw
    @Nooortje ik zit nu een dikke week voor mijn eisprong. We volgen nog geen behandeling. We hebben eind mei weer een afspraak bij de gynaecoloog om het vervolg te bespreken (hebben een half jaar zelf geprobeerd naar hsg). Dus ik denk dat we in juni ook met iui gaan starten.

6. Blondie685

Blondie685 Fanatiek lid

11 jan 2016
    2.086
    1.201
    113
    Hoi hoi! Ik heb een dochter van 1,5 jaar en heb ook in het traject gezeten vanaf maart 2015 tm februari 2016. Nu in de voorbereidende fase voor een brusje. Ik klets graag mee

7. Nooortje

Nooortje Actief lid

1 aug 2016
    470
    132
    43
    Spannend @90Juul. Hoelang zijn jullie bezig? En wat was de reden dat jullie weer zelf moesten proberen?

@Blondie685, leuk dat je mee wil schrijven. Even heel eerlijk hoor.., Ik vind het verschil in traject erg groot. Jullie beginnen nu net weer terwijl “wij” op +2 jaar in dit traject bezig zijn. Ik doel op de meiden uit de vorige groep @Chocoladetaart @Snuky @Faithful @Steef85
    Ik kan me voorstellen dat de aansluiting lastiger is... Misschien vul ik in hoor, wat vind je zelf en hoe denken de andere meiden hierover?

nizzie86, Snuky en Chocoladetaart vinden dit leuk.
  8. Faithful

Faithful Niet meer actief

Hallo allemaal,

Hier nu in ronde 24 en hopelijk brengt dit getal ons wat we zo graag willen, een kleine. Wij hebben vorig jaar alle onderzoeken gehad en alles was goed. Vandaag een foamecho gehad voor de zekerheid en ook die was goed.
    Sinds de vmk een jaar geleden is mijn cyclus 'van slag' oorzaak onbekend.
    Cd 7 nu en ik mag deze maand beginnen met medicijnen om mijn lf-fase te verlengen in de hoop dat dit zal werken.

@Nooortje 'leuk' om in deze groep te mogen mee kletsen en ja samen staan we sterk!
    @90Juul nog even afwachten dus voor jullie kunnen beginnen. Hoe sta je er tegenover om te beginnen?
    @Blondie685 en @Chocoladetaart mooi clubje zo bij elkaar.

Nooortje vindt dit leuk.
  9. Blondie685

Blondie685 Fanatiek lid

11 jan 2016
    2.086
    1.201
    113
    Ja maakt mij niet uit, ik heb voor mijn eerste 1 jaar in het traject gezeten en een half jaar zelf geprobeerd. Weet ook niet hoe lang het deze keer gaat duren. Dus snap wel waar jullie doorheen gaan, fertiliteitsproblemen zit bij mij in de familie. Maar anyway ik schrijf ook in een ander topic dus anders verlaat ik jullie wel weer.

10. Chocoladetaart

@Nooortje ik deel je mening wel. Zou de grens graag houden op +2 jaar. Niet lullig bedoelt maar om die reden is dit topic ook gestart.

@Faithful leuk dat je ook aansluit. Ik hoop dat de medicatie gaat helpen! Hoe vond je de schuimecho? Ik heb zelf HSG gehad.

@90Juul welkom! Jullie zijn ook al lang bezig zeg.

Hier dus ook ruim 2 jaar bezig. Ronde 25 nu. Ik heb al een kindje uit een vorige relatie. Mijn huidige vriend heeft nog geen kinderen en we zouden dus graag samen nog één kindje willen krijgen. Daarna sluit het boek. Nu dus in de MMM. Ik spuit Puregon en Pregnyl en gebruik Utrogestan. We proberen het verder nog zelf, moet 1 jaar spuiten, dus voorlopig nog geen IUI. Zit nu in de wachtweken! :)

Nooortje vindt dit leuk.
  11. Faithful

@Chocoladetaart,
    Las al dat HSG pittiger is dan de foamecho, zelf veel last van gehad?
    Ik moet zeggen dat het dubbel was. Ik heb wat krampen gehad, maar die waren prima te doen. Had het vooral emotioneel het 'zwaar', wederom de uitslag "allles is goed" en toch lukt het niet. Als er iets was gevonden dan weet je waar je aan toe bent, kan je misschien er iets mee doen. Nu weet ik eigenlijk nog niets en dat is moeilijk van tijd tot tijd .
    Behandeling heeft geen zin zolang mijn ei vrij laat is en mijn cyclus zo kort (voor mijn doen) dat de lf-fase te kort is.
    Oorzaak nogsteeds onbekend, ook in bloed is niets te vinden wat het kan verklaren. Hoop ook dat de pillen gaan helpen, houd jullie op de hoogte. ;)
    Voelt soms gewoon als mijn schuld als falen, al weet ik verstandelijk dat het anders is.
    Oh en ik heb al een schat die einde pubertijd is en met mijn huidige partner had ik een kleine die 7mnd na de geboorte is overleden en de vmk. (voor het volledige beeld)

Dat je het nog een jaar moet spuiten is dat uit eigen keuze of was dat advies van de artsen om het die tijd zelf te proberen als ik mag vragen? Ik ga iig ff Google op de eerste twee want die ken ik niet.
    Hopelijk gaan je wachtweken snel!

12. Blondie685

Blondie685 Fanatiek lid

11 jan 2016
    2.086
    1.201
    113
    Okee ik snap het hoor, maakt niet uit. In ieder geval iedereen hier heel veel sterkte en succes! Keep positive!

13. Nooortje

Nooortje Actief lid

1 aug 2016
    470
    132
    43
    Jij ook @Blondie685

Wat een heftig verhaal @Faithful. Wist natuurlijk al eea maar nog alles. Wat ontzettend wrang dat het nu niet wil lukken (zacht uitgedrukt) en je je kindje moet missen. Zo’n stomme van die alles in de brengt is ook vreselijk zeg, pffff... Ik hoop dat de pillen z’n werk doen.

Even een korte introductie van mezelf. Wij zitten ergens in ronde 30+. Twee jaar geleden (we waren toen bijna 1 jaar bezig) een miskraam gehad wat eindigde in een curretage en daarna nog een vmk. Ik heb wisselende cyclussen en daarvoor clomid gelikt, dat werkte niet. Dat z’huis wilde geen aanvullend onderzoek doen dus zijn we naar een ander z’huis gegaan. Tijdens de hsg kwamen ze er achter dat een eileider verstopt zit. Omdat alles verder goed is moesten we het nog een jaar zelf proberen. Na 8 maanden contact opgenomen dat het wel genoeg is zo, gelukkig snapte ze dat. Nu is het beleid om te opereren en daarna iui (hopen we). Er is een lange wachtlijst voor die operatie, ik hoop dat ze een beetje opschieten daar!!

14. Vally85

Vally85 Fanatiek lid

21 jun 2016
    2.119
    977
    113
    Ook ik meld me aan! Sinds december 2015 bezig voor een eerste kindje

Snuky en Nooortje vinden dit leuk.
  15. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
    Ik wil me hier ook graag melden. Begonnen in januari 2016. Inmiddels twee miskramen maar geen kindje verder. We zijn bij de fertiliteitsarts geweest en hebben de eerste onderzoeken gehad (zaad bij vriend, bloed bij mij) en die waren goed. Nu nog tot eind oktober/begin november zelf proberen. Dan geen resultaat, dan krijgen we volgens mij IUI.

Nu ronde 24 en ben vandaag (10 mei) 6 dpo.

Snuky en Nooortje vinden dit leuk.
  16. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.693
    3.134
    113
    Vrouw
    Brabant
    Nog geen +2 jaar.. maar 26 mei 2016 zijn we gestopt met de pil. Bijna 2 jaar geleden alweer en tot nu toe een heel heftig traject gehad.
    Zit nu in de wachtweken van Icsi 1.3.

Ik zou graag meeschrijven als dat mag.

17. Faithful

@Nooortje hoop ik ook, we zullen het wel zien. Verder blijft er namelijk niet zoveel over aan opties.

Jullie ook genoeg op je bord gekregen zo te lezen en blijf erbij heel raar (en stom) dat vorige zkh geen aanvullend onderzoek wilde doen. Hoop dat het huidige zkh snel met een data komt voor jullie, konden ze al wel een voorspelling doen wat de verwachting is?

Welkom @Vally85, @Soturi en @Featherr, jullie hebben ook genoeg op jullie pad gekregen zo te lezen. 'Leuk' dat jullie meeschrijven (al hadden we natuurlijk liever dat het niet nodig was geweest).
    ;)
    Kunnen jullie in je directe omgeving trouwens je verhaal een beetje delen en steun vinden? Ik heb in de omgeving een aantal met wie ik het erover zou kunnen hebben, toch merk ik dat ik het zelden doe. Blijft toch lastig om te delen wat ik echt voel en wat dit alles met me doet. Benieuwd hoe dat voor jullie is.

Nooortje vindt dit leuk.
  18. Chocoladetaart

@Faithful ik vond de HSG opzich meevallen. Even flink pijn gehad maar ook zo weer voorbij. Wij moeten het van de gyn nog 1 jaar proberen met prikken. Zo verdrietig je verhaal. En dan een kindje verliezen. Vreselijk.

@Nooortje wij kennen elkaar al een tijdje natuurlijk, maar ik hoop dat ze je snel verder gaan helpen! Dikke knuff!

@Soturi @Featherr @Vally85 welkom hier. Jullie zijn ook al lang bezig zeg. Heftig allemaal. Toch "fijn" dat we elkaar nu treffen in een clubje zodat we weten dat we niet alleen staan. Laten we hopen op veel positieve testjes!

Ik wil best een lijst maken, is dat handig? Aangezien het groepje wat gaat uitbreiden nu.

Vally85 en Nooortje vinden dit leuk.
  19. Chocoladetaart

Onze ouders weten ervan en nog wat naaste familie. Die zijn ook echt geïnteresseerd en steunen ons. Dat vind ik toch wel fijn en blij dat we het gedeeld hebben. Al snappen de meesten niet hoe het écht voelt natuurlijk als je lichaam je zo in de steek laat.

20. Faithful

Gelukkig maar kort last van gehad dus.
    Hoop dat jullie het volledige jaar niet nodig hebben en snel een mooie test mag zijn. Die prikken mag je gewoon zelf zetten toch?
    Het verliezen van een kindje is idd vreselijk, maar ik probeer me vast te houden aan de zware, maar zeker ook mooie en dierbare maanden die we toch samen hebben mogen hebben.

Een lijst is misschien wel handig ja, zal hem dan waar nodig aanvullen met gegevens. Lief dat je die wil maken.

Deel Deze Pagina