Wie nog meer ivf nijmegen?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door main, 12 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Hoi Main,

De uitslag hadden we eigenlijk wel aan zien komen. We dachten of IVF of ICSI, maar eigenlijk maakt dat niet zoveel meer uit, want de behandeling is hetzelfde. We konden het nieuws dus goed aan, maar ik moet wel zeggen dat, nu het definitief is, ik er wel veel mee bezig ben in mijn hoofd.

Dat chromosomenonderzoek is standaard bij weinig zaad. Ze kijken dan of het familiair bepaald is. Ze hebben trouwens ook bloed geprikt voor HIV en Hepatitius B en C, dat is ook standaard. De uitslag van die onderzoeken krijgen we over 2 weken.

Ik hoop voor je dat je snel doorverwezen wordt! Dan beginnen we misschien wel rond dezelfde tijd ;)

Groetjes Mia

2. main

main Actief lid

16 sep 2008
    116
    0
    0
    noord-limburg
    Hoi Mia, Ja ik kan me helemaal voorstellen dat je er nu toch veel mee bezig bent, het komt allemaal wel goed hoor ;)

Oh ik wist namelijk niet waarom zo'n chromosomenonderzoek gedaan werd, heb ik ook weer iets geleerd. Ja mijn man had toendertijd matig zaad en wat kostotertjes zoals ze dat noemde. Dus ik weet niet of de kwaliteit nu verslechterd is, dat moeten de onderzoeken in het radboud dan uitwijzen. Wij zijn 2,5 terug gestopt omdat er niets aan de hand was en dachten ach komt vanzelf wel, niet dus :(

En per toeval na drie positieve testen bij de gyn terecht gekomen en toen waren de hormonen niet goed dus ik ben er denk ik optijd bij, stel je voor hé dat ik nog een aantal jaren door had gerommeld.

Ja misschien sarten we dan wel samen, zou wel leuk zijn kunnen we elkaar een beetje ondersteunen ;)

Liefs Main en ik ben benieuwd naar de uitslag binenkort.

3. main

main Actief lid

16 sep 2008
    116
    0
    0
    noord-limburg
    oeps fout in de mail, ik bedoelde kopstootertjes.
    ;)

4. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    Volgende week maandag zijn we uitgenodigd voor een info avond over ivf , ben erg benieuwt. We hebben deze week ook moeten beslissen of we 1 of 2 embryo's willen laten terugplaatsen. Wat goed om te lezen dat er meerdere in het radboud zitten en dat het allemaal fijn verloopt daar. Ik ben ook erg tevreden maar moeten natuurlijk nog beginnen met ivf.

5. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Main, dat wordt dus spannend die nieuwe zaaduitslag. Wat bedoelde ze met kopstotertjes?

Herma, wat fijn dat jullie die avond al hebben! Wij moeten eerst nog wachten op de uitslag van het chromosomenonderzoek.
    Mag ik vragen wat jullie besloten hebben om er 1 of 2 terug te plaatsen? Wij wilden eerst egenlijk 2, maar na een gesprek met de gyn gaan we waarschijnlijk toch voor 1 bij topkwaliteit en 2 bij matige kwaliteit. In ieder geval de eerste ronde (hopelijk ook de laatste ronde).

Liefs Mia

6. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Ik ben bang je teleur te moeten stellen main, maar als je de verwijzing nog moet krijgen, dan is de kans klein dat je in januari al aan de beurt bent. Als je je verwijzing hebt, moet je naar het Radboud bellen. Zij sturen je dan een lijst om in te vullen en dan gaat je verwijzing ook pas mee. Dan wordt de afspraak pas gemaakt. Voor je je afspraak hebt is het dus al ergens in november... (reken maar op een paar weken tussen de aanvraag en het eerste gesprek)

Pas als je op je eerste gesprek bent geweest, kom je op de lijst. Dan word je zeg maar ingeschreven. Vanaf dat punt duurt het gemiddeld 2 tot 3 maanden.

Ik duim voor je dat je wel in januari al mag natuurlijk, maar houd er rekening mee, dat het wel eens langer kan duren, dan valt het niet zo tegen als het zo blijkt te zijn.

Bij ons:
    verwijzing in september 2007
    18 oktober 2007 eerste gesprek
    13 december 2007 gezamenlijke uitleg en prik-instructie
    19 januari 2008 eerste spuit.

Tijgertje: ik duim voor je dat je morgen het verlossende telefoontje krijgt met veel bevruchte eitjes!

7. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Hoi Main, ik ben bang dat angelbaby helaas gelijk heeft met dat wachten. Eerst heb ik gebeld, toen kreeg ik papieren thuis om in te vullen, deze hebben wij op 24 augustus de teruggestuurd. Hierop kreeg ik pas op 5 september antwoord en de afspraak was op 29 september.
    En dan nog wachten op onderzoeksuitslagen...
    Ik hoop dat wij nog in december kunnen beginnen met prikken, maar ik ga ervan uit dat dat pas in januari is.

Tijgertje, succes vanaag! We hopen op een mooie uitslag voor je.

Groetjes Mia

8. tijgertje23

tijgertje23 Fanatiek lid

28 okt 2006
    2.378
    0
    36
    Vrouw
    Huis mama 24/7
    Haaksbergen
    Hey meiden

Ik heb heel goed nieuws

De gyn heeft mij gebeld om half 12

Ze hebben bij de punctie 27 eiblaasjes gevonden
    Waarvan er 20 zijn bevrucht

Morgen om half 10 moeten we er zijn voor het bloed prikken
    En om kwart voor 11 word de goede embryo terug geplaatst

Onze dag kan niet meer stuk heb veel huilbuien van blijdschap

Liefs Tijgertje23

9. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Tijgertje, wat een goed nieuws!
    Gefeliciteerd meid. En vanaf morgen twee weken wachten. Hopelijk daarna nog beter nieuws :D

Succes met de TP.

Groetjes Mia

10. main

main Actief lid

16 sep 2008
    116
    0
    0
    noord-limburg
    Ja ik dacht al dat het wel langer zou duren, ach die maand langer maakt ook niet uit denk ik dan maar. Fijn dat jullie het even zeggen dan weet ik n beetje wat me te wachten staat.

Mia, met kopstootertjes bedoelen ze dat er bij zijn die tegen de richting inzwemmen, geloof ik, ik heb nooit duidelijke uitleg gehad, verder waren ze niet zo snel maar toen rookte mijn man wel eens een jointje, dus ik denk dat er bij waren die stoned waren. Hij moest van mij toen stoppen hoor, heeft ook al bijna twee jaar niet meer gerookt gelukkig!
    Verder was het gewoon matig, ik weet het verder niet, de ene keer meer zaadjes als de andere. Dus ik ben benieuwd hoe het nu is.

Hey Herma, welkom bij het radboud clubje! Oh super spannend dus allemaal. Lijkt me ook moeilijk hoor of je 1 of 2 terug moet laten plaatsen, maar een tweeling is ook leuk ;) Ik ben benieuwd naar die info avond.

Tijgertje, super heel goed nieuws, ik kan me voorstellen dat je tranen van vreugde hebt, Oh spannende twee weken ik vind het ook spannend wel laten weten hoor hoe het gaat. Succes ik duim voor je ;)

11. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    Tijgertje wat goed, gefeliciteerd nou succes met t wachten. Mr's Mia ,Wij gaan voor 2 embryo's. Wat doen jullie allemaal als ik vragen mag?

12. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Herma, wij zijn er nogover aan het nadenken. Ik riep in eerste instantie gelijk: 2. Maar na een gesprek met de gyn denken we nu aan de eerste keer 1 (indien topkwaliteit) en evt de tweede keer 2 (maar we hopen dat de eerste keer genoeg is natuurlijk).
    Toch lees/ hoor ik steeds meer mensen over 2, dus dan begin ik weer te twijfelen.
    Bij 2 is echter het risico op complicaties zoveel groter en dan denk ik weer: liever een gezonde dan twee ongezonde kids....
    Heel moeilijk dus :)

Groetjes Mia

13. main

main Actief lid

16 sep 2008
    116
    0
    0
    noord-limburg
    Hey Herma,

Ik zou het ook niet weten hoor 1 of 2, wij moeten nog beginnen dus ik kan daar nog geen antwoord op geven. aangezien ik maar heel klein ben denk ik dat bij mij op zo'n moment twee wordt afgeraden, waar zou ik ze moeten laten denk ik dan,hahaha. Maar we zien wel. Als je toch voor twee zou gaan snap ik dat heel goed, waarom niet als de gyn vindt dat het kan. Mijn man zegt een of twee maakt dan ook niet uit. Maar het is zo persoonlijk dat kan niemand voor je beslissen.

Mia, hoeze twijfel je nu? Je hebt toch je gevoel gevolgd neem ik aan, dan is het toch goed dat je voor één hebt gekozen. Niet gaan twijfelen als anderen er wel voor kiezen je hebt die keuze gemaakt omdat jou gevoel waarschijnlijk toch voor één terugplaatsing was? En dan is het goed, ik zou gewoon mijn eigen gevoel volgen. liefs Main ;)

Deel Deze Pagina