Omdat ik ga verhuizen had ik mijn zoontje al vanaf 1 september op een andere opvang ingeschreven. Hij zou volgende week afscheid nemen op de huidige opvang. De eigenaresse van de huidige ko heeft 2 particuliere vestigingen met 1 groep op elke vestiging. Ik zag het al aankomen. Mijn zoontje zat uiteindelijk nog maar met 3 kindjes op de opvang. Vanavond was ik uit eten met een vriendin en mijn zoontje. Ik werd gebeld door de eigenaresse: ik heb een vervelend bericht, de opvang gaat sluiten. Zonder het van te voren weten kunnen de kinderen maandag al niet meer naar de opvang. Ik denk dat het nog moest doordringen maar ik vond het zo verschrikkelijk. Het stak in mijn hart. Ik moest ervan huilen. Al tijdens het telefoongesprek. Erg voor de eigenaresse, erg voor de leidsters maar ik vind het zo erg voor mijn zoontje. Een plaats waar hij gehecht was, waar hij nooit afscheid van heeft kunnen nemen, waar het een kleine kans is dat hij de kinderen nog ooit tegen gaat komen, al die herinneringen, de verhalen over de kindjes en we kunnen er nooit meer even binnen vallen om de kindjes weer even te zien. Ik vond het al het allerergste van de verhuizing dat hij naar een andere opvang moesten nu zo onverwachts gaat het dicht. Ik ga 20 minuten verder wonen en gelukkig zijn ze daar heel relaxed op de opvang. Jeremia kan deze week ipv volgende week al beginnen. De hele avond ben ik emotioneel, ik voel me even totaal niet lekker en kan alleen maar terug denken aan alle keren op de opvang. De knutsels, uitjes, het spelen enz. Ik krijg steeds tranen. Daarnaast ben ik ook best geschrokken. Er gaan er zoveel dicht en ook basisscholen. Hoe zou het er over 5 jaar uit zien? Zouden dan bijna alle ko dicht zijn? Misschien vinden jullie mij heel overdreven reageren maar ik hoop toch dat er een paar mensen dit ook herkennen.
Ik heb het nog niet zo meegemaakt gelukkig... maar zie wel de groepen overal krimpen. Bizar ook dat je daar 's avonds over gebeld wordt en meteen de eerstkomende werkdag niet meer terecht kunt Ja, ik zou dat ook heel rot vinden.
Ik denk dat als het nog een kinderdagverblijf bleef het ook een stukje minder erg zou vinden maar waarschijnlijk word het dus totaal iets anders.