Wie nog meer kindje vernoemen?

Discussie in 'Babynamen' gestart door winnietje, 12 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bounce

Bounce Lid

30 dec 2010
    89
    0
    0
    Antwerpen
    #21 Bounce, 13 jan 2012
    Laatst bewerkt: 13 jan 2012
    Ik vind het een heel mooi gebaar naar je man toe! Zo heeft jullie kindje nog net dat beetje extra van hem mee. Een kind vernoemen naar iemand is trouwens altijd een leuk gebaar, naar wie je het ook mag noemen en of die persoon er wel of niet meer bij is.

Ik had heel graag ons dochtertje als tweede naam José gegeven, naar mijn grootmoeder (waar ik ben opgegroeid), zij is (en blijft hopelijk) de enigste persoon in onze families die de geboorte van ons kleintje niet kan meemaken.

Ben enkel bang dat het te oudbollig klinkt.

2. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    @Bounce tuurlijk niet! Normale naam! En hele mooie gedachte erachter!! En meestal zijn doopnamen toch wat ouderwetser/klassieker , ze wodren toch niet vaak uitgesproken! Evt kun je er nog iets chiquers/klassiekers van maken? Bvb: Josephine ? Dat is 1 van mijn favo namen, hoop ik ooit voor een dochtertje te gebruiken!!

3. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    @ bounce: zeker voor een tweede naam zou ik niet zo bang zijn voor oubolligheid, hoor :) Onze zoon heeft als 2e naam Gilles. Ook niet heel hip, maar wel de naam van mijn schoonvader, dus een mooie vernoeming ;)

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Theresia Elisabeth zijn mijn dochters 2e en 3e naam.. hartstikke oudbollig maar wel mijn moeder en mijn schoonmoeder! En we vinden het nog steeds super mooi

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

hier als 2de en 3de namen Johanna Maria en Johannes Willem, dus ook niet heel erg hip. 1ste naam (is ook de roepnaam) zijn wel origineel, maar verder zijn ze dus vernoemd naar oma`s en opa`s.

Ik vind dat prachtig en zou er niet voor kiezen om gewoon een riedeltje namen te verzinnen. In jouw geval vind ik het helemaal mooi om jullie meisje naar haar papa te vernoemen.

6. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    @Cygnet Mooi! Ik vind Elizabeth helemaal niet oudbollig!! Juist klassiek en tijdloos!! Theresia iets meer misschien, maar mijn pianolerares heet Thérèse en daardoor associeer ik de naam ook met muziek en cultuur XP Dus wel mooi!!

7. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    wij hebben onze dochter wel vernoemd. we hebben de namen van mijn moeder en mijn schoonmoeder gemixt en daar kwam haar naam uit. een naam die je niet vaak hoort.

we hebben voor een meisje nog een naam op precies dezelfde manier gemixt, ook weer 1 die je niet vaak hoort, Mijn man zijn achternaam komt zo vaak voor, we vinden het niet leuk dat ze iemand tegen zou komen met precies dezelfde naam.

voor een jongetje is het een stuk lastiger.

8. mariska72

mariska72 Fanatiek lid

25 apr 2006
    2.179
    0
    0
    Ergens in t noorden
    Mooie namen heb je uitgezocht!!

Hier beide vernoemd zowel roepnaam als 2de naam. Zoon heet Evan Ben. Evan is een vernoeming van Johannes...opa van mijn man. Ben is van mijn vader. Dochter heet Randi Elize. Randi komt van Miranda, mijn zusje en Elize komt van Elizabeth van mijn schoonmoeder..

Deel Deze Pagina