Dat is inderdaad wel klein. Ik heb wel eens iets van je gelezen in een ander topic. Bij jouw kindje is er wel een groeistoornis dacht ik? Hoe gaat het verder met haar? Zijn jullie al wat wijzer geworden inmiddels?
Dat is ook klein en licht. Volgens mij zijn onze kindjes even oud? Mijn meisje is afgelopen zondag 16 maanden geworden....
O dat is altijd een beetje jammer he, als het minder is dan je zelf denkt. Hoe was het verder bij de kinderarts? Wat vond ze van de groei?
Ik lees ook wel eens in het topic wat draagt jouw baby vandaag? Ik heb daar wat foto's voorbij zien komen van je meisje. Wat ziet ze er leuk uit! Ik vind dat ze op de foto's wel groter lijkt! Ben je zelf tevreden over haar groei? Ze ziet er iig goed uit!
Dankjewel! Ja ik ben wel "tevreden" over haar groei. Wij zijn beiden niet heel erg groot.. dus dat kan wel verklaren waarom zij ook niet zo groot is. Alleen de kinderarts denkt er anders over We moeten van haar fantomalt gaan geven.. en als dat niet werkt willen ze dat we haar gaan opnemen in het ziekenhuis en dan moet ze voeding door een sonde. Dit zien wij zelf alleen helemaaaal niet zitten! Wij vinden haar er nu ook heel goed uit zien! Helemaal niet mager of wat dan ook..
Huh???? Meen je dat???? Wat raar? Waarom vind de kinderarts dat? Ze ziet er toch helemaal niet mager uit? Vind de ka haar te klein of te licht? Is ze dan ineens afgebogen van haar lijntje of zo, omdat de kinderarts zich zorgen maakt? Waarom ben je bij de kinderarts, ook echt voor haar groei? Heb je tegen de kinderarts gezegd dat je het er niet mee eens bent? Sorry voor de vragen, maar ben echt verbaasd! Als je in dit topic de reacties terug leest dan is ze toch echt niet heel klein, of heb ik het nou mis?
Mijn meisje krijgt al vanaf begin februari dit jaar fantomalt en 2 flesjes nutrinidrink multifibre per dag. Daardoor weegt ze nu 10,8. Verleden maand woog ze nog 8,1 kilo. Als ik nu zou stoppen met fantomalt en nutrinidrink zou ze weer afvallen. Ze moet het blijven gebruiken tot ze 12,5 kilo weegt. Ze loopt al vanaf 5,5 mnd oud bij de ka en eetteam. Daar loopt ze niet voor niets. Ik ben zelf maar een kleine ukkepuk van 1m63 kort. En haar vader is maar 1m80 geloof ik. Binnenkort word er weer bloedonderzoeken gedaan. Ze verbruikt erg veel enegie en ik moet haar nog steeds elke 2 uur wat te eten geven tenzij ze slaapt. Ik ben dus blij dat ze fantomalt en nutrinidrink krijgt want verleden maand kon je al haar botten en ribben tellen. Zag er echt afschuwelijk uit. Zelfs ka schrok der een hoedje in het zh.
Dat was inderdaad bij 1 jaar, niets mis mee zou je denken, maar hij is in een klein halfjaar van ruim +1 naar -1 gegaan en ook zijn lengtelijn is gaan afbuigen van 0 naar -1 geloof ik. Overigens zijn wij door de dermatoloog doorverwezen naar de kinderarts. Mijn zoontje heeft eczeem en volgens de dermatoloog is het bij een afbuigende groeilijn toch wel belangrijk om naar de kinderarts te gaan. Mogelijk heeft hij een allergie die veel energie wegvreet. Zelf denk ik echter dat eerder het feit dat hij sinds november maar 2-3 weken heeft gehad waarin hij fit was en de rest van de tijd snotterig, hoesterig, oorontsteking, etc. was meer van invloed is geweest op zijn groei. Maar we zullen zien. Hij eet in ieder geval als een bouwvakker (als het menu hem aanstaat tenminste), dus daar ligt het niet aan.
Mijn oudste heeft maat 74 tot zijn 2 aan gehad, en woog met anderhalf jaar 9 kilo. Mijn jongste is ook weer een kleintje, draagt nog steeds veel van 56. En ze weegt nu 5,5 kilo.
Haar lijntje stond een tijdje stil en buigt nu inderdaad een klein beetje af, maar ze is nu wel weer 500 gram gegroeid in afgelopen 2 maand. Dus ik snap zelf niet dat we nu gelijk stappen moeten gaan ondernemen. Ze kijken dus puur naar de cijfertjes bij ons in het ziekenhuis en niet naar het kindje zelf. Nee heb het eigenlijk niet gezegd, was zelf een beetje overdonderd eigenlijk.. en moet het altijd een beetje op me in laten werken. Inderdaad, als ik de rest lees hier, dan valt ze helemaal wel mee met haar gewicht en lengte. Vind het echt moeilijk wat ik nu moet doen.. wel of geen fantomalt geven.. wil haar echt niet gaan "vetmesten"(zo noemde de kinderarts het).. en haar al helemaal niet laten opnemen voor een sonde.. omdat ze er gewoon nog vrolijk en goed uitziet.
Sam kan je geen second opinion bij een andere ka krijgen? Ik zou haar geen fantomalt geven, en al helemaal geen opname met sondevoeding overwegen. Zolang ze gewoon blij en vrolijk is, ze eet en jij je geen zorgen maakt lijkt het mij prima. Ik vind dat ze er prima uit ziet, en zoals je weet is Elin net zo'n mini maar is dat nooit een probleem.
Ja wel beneden gemiddeld hoor. Ze eet als een bouwvakker en loop voor in motoriek en ontwikkeling het enige is de grote. Kinderarts maakt zich geen zorgen erover