Leden kim1889: 24 jaar 1e kindje Cblos: 25 jaar 1e kindje Yolien: 26 jaar 1e kindje Amy1987: 27 jaar, 1e kindje Kowalski: 28 jaar 2e kindje Onzeker85: 29 jaar 1e kindje Yasgok: 29 jaar 2e kindje Clau1983: 30 jaar, 1e kindje MBG: 30 jaar, 1e kindje Renske76: 38 jaar 2e kindje Afspraken Clau1983: ?? juli IUI 3 Kowalski: ?? aug IUI 5 NOD Cblos: 30 Juli Onzeker85: 2 augustus Amy 1987: 6/7 augustus Clau1983: 11 augustus Kowalski: ?? Augustus ZWANGER Yolien! Uitgerekend: 22 februari 2015 Kim1889 uitgerekend 2 maart 2015 Renske76 uitgerekend 7 maart 2015
Hier wordt t zeker spannend, heb al veel kwaaltjes maar dat heb ik altijd. De utrogestan maakt t alleen maar erger. Ik ga pas woensdag testen, nog even geduld hebben dus.
Spannend weer voor jullie dames! Ik duim voor jullie! De afdeling is dicht tot 11 aug. Maar moet toch mn cyclus afwachten tot ik weer kan beginnen met iui. Hier ook 6x iui maar ga toch npg eens navragen wat ze van plan zijn om daarna te doen. Ze zeiden bij de clomid ook 6x en toen zeiden ze van nu moet je eigenlijk ook weer 6x clomid gaan gebruiken of je doet mee aan het onderzoek en heb je kans op een andere methode. Wil niet nog langer door gaan. Ik wil als t lukt ook wel meerdere kindjes dan 1....
Dames ik kon me niet inhouden vanmorgen, toch maar getest! En jawel positief!!! Het voelt nog onwerkelijk, maar zo blij!!!
Gefeliciteerd Cblos!! Wat een leuk nieuws! Ik heb vandaag de 3e IUI gehad. Ik had gister namelijk een positieve ovulatietest, dus daarom vandaag meteen de inseminatie. Superspannend weer.. Ik was dit keer ook best wel zenuwachtig en heb nog steeds een beetje onrustig gevoel. Moet me echt even proberen te ontspannen..
Gefeliciteerd cblos!! Super nieuws! Gaat goed hier. nu wij nog Nu moet ik wel toegeven dat ik het bij mij somber in zie en me zelf al helemaal tot ivf gaab. Hebben jullie dat ook? Ik heb altijd het gevoel gehad dat het niet gaat lukken. Mn moeder heeft er ook bijna 10 jaar over gedaan!
Gefeliciteerd Cblos!! Wat heerlijk moet dat zijn!! En eigenlijk ook zo snel! Na de 2e IUI!!!! Spannend Clau, ik ga weer voor je duimen! Welkom op het wachtbankje... @Kowalski, ik heb gisterenavond om 22:00 m'n pregnyl gezet. Laten we hopen dat het wat oplevert.. Maar niet geschoten, is altijd mis, toch?! Hoe is het met jou? Weet je al wanneer je 5e IUI is? @MBG, ik zie mezelf ook wel richting te IVF gaan, al weet ik niet hoe lang ik dit nog trek. Al die hormonen troep. Ik ben al een hele poos mezelf niet meer... Heb erg vaak het gevoel dat het hele zwanger worden m'n leven beheerst en heb het er wel echt moeilijk mee... Hoe ervaren jullie dat? Kowalski, zoals jij, jij zit al in ronde 5...
@mgb: je moeder heeft er heel lang over gedaan, maar dat betekend niets hoor.... zowel mijn moeder als mijn schoonmoeder hebben er ruim 4 jaar over gedaan, maar toch was het bij onze dochter al de tweede ronde raak. En vroeger ging het natuurlijk nog heel anders. kop op meid!! @Amy: Ik heb gister de tweede FM gehad. een van 10 en 1 van 11 heeft ze gemeten. Morgen mag ik weer. ben benieuwd. ja hoe ik dit ervaar.... goeie vraag ... ik had stiekem wel een beetje verwacht dat ik snel zwanger zou zijn, omdat het bij mijn dochter ook zo snel ging.... dat dit geen garantie is blijkt wel weer... Nu zitten we inmiddels al in de ena laatste IUI poging voor we over gaan tot IVF. en ik moet ook bekennen dat ik mezelf wel tot IVF zie gaan, en soms zelfs wel eens de gedachte heb, stel nou dat het nooit meer gaat lukken... hoeveel IVF pogingen willen we doen? Kan ik dat allemaal wel aan? word het leeftijds verschil met mijn dochter niet te groot? Doe ik daar wel goed aan? Ik zit vol vragen. Ik denk dat het voor mij meer is als zelf bescherming dat ik er een beetje van uit ga dat IUI voor ons niet de uitkomst is, en dus nog verder het traject in zal moeten. Toen onze dochter geboren was heb ik altijd gezegd, wij allebei eigenlijk, dat we niet wisten of we wel een tweede wilde, ondanks dat dit overal een beetje de standaard is. We vonden 1 misschien wel goed... maar naarmate ze ouder werd begon het toch weer te kriebelen... en hebben we gezegd, oke als ze bijna 3 is gaan we het weer proberen. Maar mocht het niet lukken gaan we niet de mmm in.... we hebben tenslotte al een dochter en die toestand wil ik niet. Nou we hebben onze grenzen heel snel verlegd omdat de wens voor een tweede bij ons inmiddels even groot is als bij de eerste. Iedereen om me heen zegt dat ik zo sterk overkom, maar dat is allemaal zelf bescherming... ik wil mezelf niet proberen te verliezen in het hele traject en ook niet naar mijn dochter toe.... wat best moeilijk is af en toe. Ook omdat ze nu steeds meer vraagt of ik al een baby in mijn buik heb, en wanneer die er dan komt. sorry, beetje onsamenhangend verhaal misschien, maar goed....
@iedereen: een poosje niet online geweest, zijn nu op vakantie. Helaas gewoon ongesteld geworden. Bij wie van jullie begint het ook al op 10 dpo? Is bij mij nu de tweede keer.. Helaas komende ronde overslaan, omdat ik nu geen uitgangsecho kan laten maken. Dus dat wordt weer 6-7 weken wachten tot de volgende poging @cblos: wat fijn zeg!! Van harte! @clau: succes dan weer met wachten. Probeer vooral wat leuke dingen te plannen, dan gaat de tijd hopelijk wat sneller voorbij.. @MBG: ik kan me voorstellen dat je dan ook gaat denken dat het bij jou/jullie zo lang zal duren. Maar de situatie is natuurlijk wel anders dan toen, ook heb je een andere partner, dus hopelijk is het snel raak! @amy: jij ook veel succes met afwachten. En inderdaad, ik ervaar het ook als intensief. Om je heen zegt iedereen dat je er niet te veel mee bezig moet zijn. Maar door iedere dag te injecteren, een paar keer per week naar het ziekenhuis te moeten, elke keer een teleurstelling te krijgen ben je er natuurlijk wel mee bezig. Zelf wil ik het dan ook gewoon goed doen, dus geen alcohol, veel gezond eten, al 1,5 jaar foliumzuur, etc. Het maakt dan toch een groot deel van je leven uit.. @Kowalski: voor jou ook lastig. Ik blijf het altijd zoiets wonderlijks vinden de natuur. Met de eerste gaat het 'vanzelf' en vervolgens wil de tweede niet. Of met de ene partner lukt het wel en met de andere niet, zonder dat er een oorzaak wordt gevonden.. En wist je maar wanneer het wel lukt, dan kun je daar tenminste naartoe leven..
Leden kim1889: 24 jaar 1e kindje Cblos: 25 jaar 1e kindje Yolien: 26 jaar 1e kindje Amy1987: 27 jaar, 1e kindje Kowalski: 28 jaar 2e kindje Onzeker85: 29 jaar 1e kindje Yasgok: 29 jaar 2e kindje Clau1983: 30 jaar, 1e kindje MBG: 30 jaar, 1e kindje Renske76: 38 jaar 2e kindje Afspraken Clau1983: ?? juli IUI 3 Kowalski: ?? aug IUI 5 Onzeker85: ?? sep IUI 3 NOD Cblos: 30 Juli Onzeker85: ?? Amy 1987: 6/7 augustus Clau1983: 11 augustus Kowalski: ?? Augustus ZWANGER Yolien! Uitgerekend: 22 februari 2015 Kim1889 uitgerekend 2 maart 2015 Renske76 uitgerekend 7 maart 2015[/QUOTE]
En toch zeggen ze in het ziekenhuis dat het er wel aan kan liggen dat mn moeder er zo lang over deed. Ze vragen dan ook echt of mn tantes het ook hadden. Mn moeder heeft daarnaast ook nog eens 5 miskramen gehad. Dat van beschermen henken ik heel erg! Ik doe dat ook. Lijk emotioneel wel een robot! Om een film,dier oid kan ik enorm om janken. Als ik ongesteld word biet. Heel veel mensen zeggen dan ook van oh wat ben je sterk ik zou iedere maand janken... nou ik kan dat gewoon niet. Je moet ook zo snel je knop weer omzetten om weer te gaan spuiten. Ik wil het liefste zo snel mogelijk overal doorheen en ga tot ivf als het nodig is. Je krijgt er 3 vergoed en als t dan niet lukt dan houden we er mee op. Zou dan voor adoptie willen gaan.
Gelukkig ben ik dus niet de enige die het als een emotionele achtbaan ervaart! Ik heb wel echt last van huilbuien helaas, zo ken ik mezelf helemaal niet! Maar goed, we gaan door en geven niet op!
Hallo "lotgenootjes", Ik ben nieuw hier. Ik schets mijn situatie even. - eerst 12 maanden geprobeerd zwanger te worden op natuurlijke manier (eerste kindje) - dan de 13e maand een hsg laten doen -> conclusie: anatomisch alles in orde man zaadonderzoek: zeer goed bloedonderzoeken -> conclusie: PCO - Maand 14 gestart met clomid en Pregnyl met natuurlijke bevruchting = mislukt - Maand 15: clomid, pregnyl en IUI (eerste IUI) Sinds gisteren weten we dus dat de eerste IUI mislukt is. Diep teleurgesteld! Ik voelde weer vanalles en dacht dat dit positief was: vanaf 1 week na IUI had ik af en toe menstruatiekrampen (maar geen bloedverlies). Ik zocht dit op en blijkbaar voelen innestelingskrampen hetzelfde als menstruatiekrampen... Dat was dus hoopgevend. Toch mocht het weer niet zijn! Pfff Wij gaan nog max 3 keer IUI doen in plaatselijk ziekenhuis en als het dan nog niet gelukt zou zijn, gaan we naar Hasselt voor IVF. Ondertussen heb ik de gratis brochure over pleegzorg al aangevraagd. Mijn man is nog niet volledig overtuigd, maar wij overwegen misschien in de kortdurende pleegzorg te stappen. Zo weten we zeker dat we af en toe enkele maanden een kindje bij ons gaan hebben waar we voor kunnen zorgen. Misschien is de druk er dan ook af en lukt het ineens wel om eens zwanger te worden. En ondertussen maken we andere kindjes gelukkig, die thuis even niet kunnen verblijven. Veel succes voor iedereen!
Hoi lenamill, helaas welkom hier. Balen dat de eerste iui mislukt is. Mag ik vragen waarom er maar 1 maand met clomid is geprobeerd en je maar 4x iui krijgt?
Oh ik ben net weer geweest voor een FM. 1 van 17mm en 1 van 12mm. Morgen weer kijken en ik gok op donderdag iui. Spannend weer!! @amy, je kan nu wel langer vals positief testen he met de extra pregnyl, wel rekening mee houden he
Leden kim1889: 24 jaar 1e kindje Cblos: 25 jaar 1e kindje Yolien: 26 jaar 1e kindje Amy1987: 27 jaar, 1e kindje Kowalski: 28 jaar 2e kindje Onzeker85: 29 jaar 1e kindje Yasgok: 29 jaar 2e kindje Clau1983: 30 jaar, 1e kindje MBG: 30 jaar, 1e kindje Renske76: 38 jaar 2e kindje Afspraken Clau1983: ?? juli IUI 3 Kowalski: 7 aug IUI 5 Onzeker85: ?? sep IUI 3 NOD Cblos: 30 Juli Onzeker85: ?? Amy 1987: 6/7 augustus Clau1983: 11 augustus Kowalski: 20/21 Augustus ZWANGER Yolien! Uitgerekend: 22 februari 2015 Kim1889 uitgerekend 2 maart 2015 Renske76 uitgerekend 7 maart 2015
Hi LenaMill, welkom in ons groepje. Ja, inderdaad, waarom maar 3x IUI en geen 6x ? Knap hoor dat jullie pleegzorg gaan doen! Ik zou dat er op het moment echt niet bij kunnen hebben... Spannend Kowalski!! Ik vrees dat de mijne weer niet is gelukt... Heb alweer vreetbuien en voel steekjes sinds vanmorgen...
Hallo, Van mijn gyn moesten wij normaal gezien tot 4 tot 6 maanden gewoon proberen met clomid en pregnyl, zonder IUI hoor. We hebben dat 1 maand geprobeerd en de tweede maand (toen ik voor follikelmeting moest gaan) vroeg ik haar een voorschrift om nog eens een zaadonderzoek te kunnen laten doen. Mijn gyn zei toen onmiddellijk dat we dat dan direct ook zouden gebruiken met IUI. Ik schrok in eerste instantie wel hoor! We zijn er uiteindelijk wel voor gegaan, maar helaas is het niet gelukt! Mijn gyn zei dat je eerste 4 IUI's het meeste kans geven en dat als het na 4 IUI's nog niet zou gelukt zijn, da kans zeer klein is dat IUI een oplossing is voor ons. Ze sprak tegen mijn man al over IVF... Mijn gyn heeft momenteel verlof, dus ik moet volgende week dinsdag naar een andere. Ik ben eens benieuwd naar haar aanpak en wat zei me gaat voorstellen. Misschien moeten we deze maand terug zonder IUI hoor. Dat kan. Ik zou in ieder geval zelf maar 4 IUI pogingen willen ondergaan, omdat de kans vanaf IUI 5 toch zo klein wordt, dat IVF me beter lijkt in ons geval. Veel moed nog iedereen!
In het andere groepje waar ik 'klets' is er toch echt iemand zwanger geworden van de 5e IUI, dus ik hou hoop!! Ieder ziekenhuis is wat dat betreft ook zo onwijs verschillend! Geen touw aan vast te knopen...