Ik zie ook niet zo in dat een vijfde ronde minder kans zou geven dan een derde bv. Het blijft elke maand gewoon weer geluk hebben. Met ivf stop je toch ook niet omdat het na 4 terug plaatsingen niet is gelukt... Nog nooit gehoord dit...
Geen idee hoe mijn gyn redeneert... Daarom is het volgens ons eens goed dat zij verlof heeft en dat we eens naar een collega van haar moeten. Misschien denkt zij er helemaal anders over en kan zij mij terug motiveren! Ik hoop het! Elk zieknhuis werkt inderdaad anders. Een vriendin van mij mocht na 7 maanden proberen ineens zonder dat zij onderzocht werd met IUI beginnen! Alleen haar man zijn zaad was onderzocht. Zij heeft geen hsg gehad of niks... Ik moest als eerste onderzoek dan al direct een hsg laten doen. Als de weg niet open is, heeft het geen zin met hormonen te beginnen. Die denkwijze volgde ik wel. Een collega van mijn man heeft eerst meer dan een jaar clomid moeten slikken en pas na dat jaar kreeg zij een hsg, waar dan uit bleek dat er bij haar vanalles mis was. Zij is uiteindelijk geopereerd... Zo zie je maar he, iedereen pakt het anders aan en wij moeten maar ondergaan... Wat is het beste? Wie heeft gelijk? Ik weet het niet... Wij kunnen alleen hopen op een sprankeltje geluk. En dat laatste hebben wij nog niet veel gehad...
Weet je, Lenamill, het maakt niet zo veel uit wat welke gyn wel of niet zegt, als je het er zelf maar mee eens bent, en je erachter staat, en of je je in haar/zijn theorieen kan vinden.... ja toch? Ik wens je in ieder geval het beste en hoop dat je snel zwanger bent! Het liefste natuurlijk binnen die 4 IUI pogingen !
Nou ik moest ook eerst een jaar clomid proberen. Misschien dat je leeftijd meespeelt? Ik mag echt niet zomaar naar ivf. Was het maar zo want dan had ik nu alles gehad en als het dan niet gelukt was dan was ik voor adoptie gegaan.... ik heb het geluk dat ik nu al iui mag doen maar eigelijk mocht dat pas in december.
Ik ben (nog maar) 28 jaar. Toch komt die 30 steeds dichterbij en mijn wens was vroeger altijd een eerste kindje te hebben voor mijn 30e. Ik denk dat het nu moet worden: zwanger mogen worden voor mijn 30e. Mijn man denkt dat het niet lukt bij ons, omdat ik er niet meer in geloof. Zou dat kunnen? Maar ja, hoe vind ik mijn moed terug? Ik begin vandaag aan de derde cyclus met clomid. Volgende week dinsdag eerste follikelmeting bij een andere gyn. Ik heb geen flauw idee wat zij gaat voorstellen: met IUI doordoen of gewoon proberen. Mijn man hoopt dat laatste, want IUI gaat een paar maanden heel moeilijk zijn omdat mijn man van job verandert en een opleiding moet volgen. Het is bijna niet te regelen om een staaltje op een bepaald uur binnen te brengen op het labo. Och, we zien wel zeker. Ik heb een weekendje geboekt en we gaan binnenkort er eens goed van genieten! Dat gaat ons deugd doen! Veel succes nog iedereen!
Ik heb donderdag de IUI! Follikel van 15 en 18mm. Die van 15 is 3mm gegroeid in 1 dag dus de kans is groot dat ie nog wel even doorgroeit en dus ook gaat springen!!
Spannend Kowalski! Lenamill je hebt denk ik dan gewoon geluk. Ik ben al 30 en mijn wens was ook voor mn 30e maar helaas... zijn nu bijna 2 jaar bezig. Ik moet nu eerst 6x iui. Wat daarna gaat komen weet ik nog niet. Hoop dat we dan naar ivf gaan
Maar lenamill je kan toch niet na 15 maanden de moed al helemaal opgeven?? Je hebt nog zo veel kansen voor je liggen die je gewoon gaat benutten! Eerst nog 3x iui en daarna nog 3x ivf met weet jij veel hoeveel terug plaatsingen. Ik denk dat het heel zwaar gaat worden als je er zelf niet meer in geloofd. Je hebt gewoon elke maand weer een kans
Hoe doen jullie en jullie partners het met alcohol en bv rauw vlees? Ik zelf drink eigenlijk nooit, en mijn man drinkt vanaf dat ik ongesteld wordt tot aan de inseminatie niets. Roken doen we niet. Rauw vlees laat ik pas staan als ik een positieve test heb
Ik doe het eigenlijk een beetje hetzelfde als jij Kowalski. Ik zelf drink niet en mijn vriend heel erg weinig. Rood vlees eet ik al niet vaak, maar ik eet het nog wel. Verder ben ik vanaf deze maand een stuk minder koffie gaan drinken. En roken doen we ook allebei niet.
Mijn man drinkt nogal graag Duveltjes (= zwaar bier). Hij laat ze niet staan, ook niet nu we maar niet zwanger worden. Hij is van principe: mijn zaad is in orde, dus ik moet naar niks zien... Ik hoop maar dat het echt geen kwaad kan! Ik drink al 15 maanden geen alcohol meer, slik al 18 maanden Folavit (foliumzuur) en nu de derde maand Clomid. Amai Kowalski, dat zouden wel eens 2 rijpe follikels kunnen worden die samen gaan springen! Leuk he, stel je voor dat ze allebei bevrucht worden en ingenesteld geraken! Ik ken zo iemand, die dat heeft gehad. Het is dus mogelijk! Ik heb, sinds ik Clomid neem, een cyste aan mijn linkereierstok. Hebben nog vrouwen cystes? Zou dat een zwangerschap kunnen beïnvloeden? Mijn gyn tilt er niet zwaar aan. Ik heb bij haar echt het gevoel dat ik gewoon een nummertje ben...
Toen ik de uitgangsecho kreeg deze ronde bleek dat ik een cyste in mijn rechter eierstok had zitten van 26mm. Na overleg met de gyn mocht ik gewoon starten met de behandeling omdat het geen gevolgen zou kunnen hebben zeiden ze... Op de volgende echo bleek hij weg te zijn. Ik heb trouwens een echo foto mee gekregen van mijn eitjes haha... die vrouw die ik nu had is eigenlijk met pensioen, maar valt nu in voor iemand die ziek is, doet dit altijd zegt ze. ze zegt: die kan je onder je kussen leggen, dat brengt geluk. haha.... Ach ik doe het maar, want een beetje bijgeloof is niet erg
Dat is fijn dat jouw cyste gewoon weg was! Hopelijk gaat mijn cyste ook gewoon weg. Waarschijnlijk kan het inderdaad geen kwaad. Jouw gyn lijkt een lieve vrouw. Dat fotootje onder je kussen, haha, dat zou ik dus ook doen he! Bijgeloof of niet, hopelijk brengt het je geluk!! Succes!
Mijn gyn is een man . Hij is heel tof. Hij breekt gelijk het ijs, en is heel grappig maar wel duidelijk en reeel. Hij zou zo bij mijn bevalling mogen zijn... Ik zie hem nu alleen bijna nooit want alles gaat via de echoscopisten. en ook de inseminatie word niet door hem gedaan. Ik moet hem wel contacten als het niet goed gaat ofzo...of als ik vragen heb.
Ladies, hoe is het met jullie? Spannende dag weer morgen Kowalski! Voor mij wordt het ook spannend... Weet jij hoeveel dagen die extra pregnyl de menstruatie ongeveer kan uitstellen? Want heb nu mijn NOD op de gemiddelde cyclus berekend natuurlijk...
Hallo allemaal, Wijn nog op vakantie. Ik stel mijn vraag graag nogmaals: de hoeveelste dag na de pregnyl begint jullie menstruatie? Ik hoor het graag... Alvast voor na onze wachtcyclus...
Onzeker85, bij mijn eerste pregnyl werd ik ongesteld op de 15e dag. En de laatste keer op de 14e. De dag van pregnyl reken ik niet mee dus begin de dag erna met tellen. Ik eet en drink gewoon nog alles. Ik drink ook niet veel maar als ik regen mijn nod aan kom let ik wel op. Mn vriend drinkt gewoon. Ook niet veel maar als er een feestje is oid dan houdt hij zich niet in. We hebben ooit na een feestje iui gehad en hij had zich toen een beetje ingehouden maar wel gewoon gedronken. De hoeveelheid zaad en procent was precies hetzelfde als die keer daarvoor toen hij niet gedronken had. Ik denk dan maar zo van helaas genoeg worden er ook vrouwen zwanger die alcoholist zijn of drugsverslaafd. Die kinderen hebben vaak wel iets en keur het niet goed maar bedoel er mee te zeggen van dat die vrouwen ook gewoon zwanger worden en nog vaak ook nog helaas....
Kowalski, alles goed gegaan? Of moet je er nog heen? Ik kom er net achter dat de roze heks weer op bezoek is... Straks het ziekenhuis maar weer bellen... Die extra pregnyl helpt helaas ook niet bij mij...