Wie nog meer komende ronde eerste IUI?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door anoniem26, 15 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Onzeker85

Onzeker85 Actief lid

11 feb 2014
    367
    44
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    @ Amy en Kowalski: hopelijk is het voor jullie beiden raak inderdaad! Zou voor jou Amy ook extra fijn zijn om daar dan op vakantie achter te komen. Is Utrogestan voor het bevorderen van een innesteling of voor het verlengen van de lf o.i.d.?

Hier nog even wachten omdat ik geen uitgangsecho kon laten maken de derde dag. Zit nu op cd 15, hopelijk geen lange cyclus deze ronde... Meestal 31-33 dagen dus zit bijna op de helft denk ik. En dan hopelijk halverwege september de derde iui.

P.s. Gisteren kwam ik dit verhaal tegen, vond het zo herkenbaar... Ervaringsverhalen Lees bericht

2. duurtlang

duurtlang Actief lid

20 feb 2014
    245
    0
    0
    Groningen
    Ik zit nu op op cd 13, heb op cd 9 de inseminatie gehad. Had mega bijwerkingen verwacht van de pregnyl, maar voel echt helemaal niets. Alleen maar heel lichtjes misselijk, maar hier heb ik standaard last van na de eisprong. Hebben jullie last van bijwerkingen van de pregnyl? Of kan dat nog niet 4 dagen na de iui? Heb trouwens sinds gister witte vloed. Heb ik ook altijd standaard paar dagen na m'n eisprong. Denk dan gelijk dat het nu weer niets wordt omdat dit altijd zo is en geef eigenlijk nu al de hoop een beetje op....

@onzeker: Wat jammer dat je op de 3e dag geen uitgangsecho kon laten maken. Mega irritant toch ook dat je dan gelijk een hele cyclus moet wachten.... Maar je zit al op de helft en dan straks iui nr 3 :)
    Heb het verhaal op freya ff gelezen, zeer herkenbaar. Alsof het door mezelf is geschreven.... En die laatste zin ook: Mocht er een God zijn; ik vraag geen voetbalelftal. Ik wil gewoon een klein minimensje van onszelf!
    Zeer herkenbaar en allemaal mooi verwoord!

3. duurtlang

duurtlang Actief lid

20 feb 2014
    245
    0
    0
    Groningen
    Spannend Amy dat je onder voorbehoud maandag de iui hebt!
    Wat doet Utrogestan precies? Is dit voor de innesteling?

@kowalski: Hopelijk is het straks raak, hoef je niet zo'n eind te reizen.

Uiteraard hoop ik voor alle dames dat jullie (inclusief mezelf natuurlijk) zsm zwanger mogen raken :) Ik ga iig voor iedereen duimen!!

4. Amy1987

Amy1987 Fanatiek lid

25 mrt 2014
    1.421
    1
    36
    NULL
    NULL
    Pfff, onzeker, je bezorgt me wel wat traantjes in mijn ogen met dit verhaal!

Absoluut herkenbaar!! Ook wij zijn een half jaar weggestuurd, vreselijk was dat!

En nu in het IUI traject, want bijna is afgelopen... Op naar de laatste strohalm...

En ja, die naam... Was afgelopen dinsdag bij een vriendin, ze is zwanger en ze doet mee aan moeders voor moeders, omdat ze van mij weet dat dat nodig is, super lief van haar! Heeft ze allemaal leuke tijdschriften gekregen, dus ik sla er enthousiast eentje open, tot mijn grote schrik staat 'onze' naam midden in dat blad!! Terwijl ik juist dacht dat die naam zo bijzonder is! Dus ik nog vragen aan haar, staat jullie naam hiertussen ...? nee, ze zei, tot mijn grote opluchting!! Vanavond krijgt ze te horen of ze een jongetje of een meisje krijgt. Zo bijzonder!!

Hebben jullie droomnamen? En willen jullie ze delen hier?

5. Amy1987

Amy1987 Fanatiek lid

25 mrt 2014
    1.421
    1
    36
    NULL
    NULL
    En sorry, op de vraag, utrogestan verlengd de LF...

6. Bugsie

Bugsie Lid

6 aug 2014
    11
    0
    0
    NULL
    NULL

@kowalski, hopelijk is de cyste bij mij ook de volgende ronde verdwenen. Vreemd dat het zo verschilt, bij mij was deze 19mm. Bij groter dan 18mm starten ze niet, werd mij verteld. Ik las dat je in Hoofddorp naar het ziekenhuis gaat, ik ook!

@amy, dit geeft wel weer hoop dat deze ronde niet helemaal verloren hoeft te zijn!

@onzeker, inderdaad heel herkenbaar en mooi omschreven. Wij zijn ook al sinds 2010 bezig. Inmiddels zijn veel vrienden 2 kinderen verder en zelfs mijn jongere broertje en zusje krijgen nu eerder een kleine. Natuurlijk ben ik heel blij voor ze, maar soms vind ik het zo moeilijk en oneerlijk!! De dag voordat ik op vakantie ging vertelde mijn zusje, die weet dat wij al lange tijd een kinderwens hebben, dat ze zwanger is. Zelf werd ik toen tijdens mijn vakantie ongesteld, zo frustrerend. Ik heb het de hele vakantie niet uit mijn hoofd kunnen krijgen.

7. wondertjeinmaak

wondertjeinmaak Fanatiek lid

2 sep 2012
    4.652
    7
    38
    Vrouw
    Amy 3 eitjes al, spannend maandag waarschijnlijk iui. Fijn dat je utrogestan mag uitproberen.

Ik lees dat er een aantal straks naar een ander ziekenhuis moeten, gelukkig ben ik al overgestapt naar een ziekenhuis waar nu alles kan. Ben daar wel blij om, het gevoel is ook veel beter bij dit ziekenhuis dan bij de vorige.

Onzeker dat is een heel herkenbaar verhaal! Had het ook al eerder gelezen.

Balen dat je geen uitgangsecho kon maken en nu de hele cyclus moet afwachten.

Duurtlang, al vroeg een iui gehad.Spannend de wachtweken.

Wij weten de meisjesnaam ook al, jongensnaam nog niet helemaal. Hebben daarvan wel al een paar op het oog.

Wil jij ze wel delen Amy?

8. fab

fab Actief lid

13 jul 2014
    308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben afgelopen woensdag de eerste iui gehad....
    Na twee en half jaar proberen voor een tweede wonder toch hulp gezocht (van mijn zoontje spontaan zwanger geworden) .

De echo's gingen wel vreemd. Bij de eerste FM werden er zowel links als rechts een follikel gezien. Bij de tweede alleen rechts een dominerende, de derde echo was pijnlijk, ze kreeg mijn eierstokken niet goed in beeld en bleef wroeten. Uiteindelijk was er rechts nauwelijks meer een ei te zien en was er juist links een. De laatste was er rechts weer een 1 rijp ei te zien. Heel raar. De tweede en vierde waren bij een echoscopiste die het naar mijn idee goed had en de andere twee bij een gyn. Die zijn er geloof ik toch minder handig in....
    Maandag avond dus pregnyl gezet ( en daar overigens behoorlijk last van) en afgelopen woensdag de iui.... Spannend!!!!
    Succes allemaal!!!

9. fab

fab Actief lid

13 jul 2014
    308
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Duurtlang,

Ik heb voor het eerst pregnyl gehad ( afgelopen maandag) en ik heb sinds woensdagnacht ( nacht na de iui) echt vreselijke buikpijn.... Ik heb altijd wel last van mijn eisprong maar dit is echt vele malen erger. De hele nacht niet geslapen en zelfs op het punt gestaan naar het zh te gaan.... 's ochtends was het iets minder maar nog steeds pijnlijk. Kon bijna niet zitten. Gisteren twee keer met de poli gebeld en die zeggen dat het erbij kan horen en dat ik in de gaten moeten houden of ik koorts krijg. Vandaag nog steeds last maar geen koorts dus we wachten weer even af.....

10. Kowalski

Kowalski Bekend lid

23 jan 2013
    544
    0
    0
    NULL
    NULL
    @fab: Ook ik ben spontaan zwanger geworden van mijn dochter, en nu al bijna 2 jaar bezig en al 5 IUI behandelingen achter de rug. snap er niets van..
    Spannend, ik hoop dat je IUI raak is!

@duurtlang: ja ik heb wel bijwerkingen. Ik ben heel moe, maar dan ook echt moe. en heb last van mijn borsten en heb vaak diaree en last van mijn darmen.

@all: pff ik ben niet lekker, maandag en dinsdag ziek geweest en nu weer pijn in mijn buik. ik ben bang dat toch eerdaags mijn menstruatie door gaat breken :(...

11. fab

fab Actief lid

13 jul 2014
    308
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kowalski Vreemd he?! Konden ze bij jullie ook verder geen afwijkingen vinden? Bij ons werd het min of meer te wijten gegeven aan mijn leeftijd ( 36) en toen ik zwanger werd van mijn zoon 31. Na je dertigste gaat het hard achteruit zeiden ze. Maar ik hoor zo vaak dat mensen na hun 35ste gewoon normaal zwanger worden... Frustrerend. Maar begrijp me niet verkeerd we zijn natuurlijk ( ws net als jij) heel gelukkig met ons zoontje maar het zou zo mooi zijn als hij nog een broertje of zusje kreeg... Dus die 6 iui's willen we toch doen, IVF zou echt een drempel zijn. Mijn man ziet dat helemaal niet zitten. En ik weet het ook niet. Ik heb zoiets van zolang mijn zoontje er niet onder lijdt wil ik best ver gaan, maar zodra het zo'n druk op ons gezinsleven gaat leggen dat hij eronder gaat lijden, haak ik af.... Denk ik. Maar goed als mijn man het niet wil houdt het sowieso op natuurlijk. En vooralsnog hoop ik natuurlijk dat dat helemaal niet nodig gaat zijn en het gewoon snel raak is.

12. duurtlang

duurtlang Actief lid

20 feb 2014
    245
    0
    0
    Groningen
    @Wondertjeinmaak: Ja al erg vroeg de iui. Weet niet hoe het met anderen zit, maar ik hoefde maar 5 dagen de Menopur te spuiten, dag later de pregnyl zetten en dag later de iui gehad.

@Fab: Spannend dat jullie afgelopen woe de iui hebben gehad. Wij dus afgelopen zondag. Spannend hè op het wachtbankje zitten... Bij jullie dus geen oorzaak gevonden? Bij ons is het zaad slecht. Houden steeds maar iets meer dan een miljoen over na opwerking.
    Jeetje, een pijnlijke echo? Dat is toch helemaal niet nodig?! En wat naar dat je zo'n vreselijke buikpijn hebt na de iui. Heb ik totaal geen last van gehad. Word er zelfs een beetje onzeker van dat ik bijna nergens last van heb....

@Kowalski: Wat vervelend dat je zo'n last hebt van de bijwerkingen. Moe ben ik wel, maar niet zo vreselijk moe zoals jij omschrijft....

13. fab

fab Actief lid

13 jul 2014
    308
    0
    0
    NULL
    NULL
    @duurtlang

Zeker spannend! Jullie dus ook in de wachtweken. Was het bij jullie ook de eerste keer? Heb je ook pregnyl gehad? Volgens de poli kunnen de bijwerkingen daarvan komen, maar de een heeft helemaal geen last en de ander juist wel. Ik had totaal geen last van de puregon die ik heb moeten spuiten maar nu dubbel van de pregnyl. Maar goed het is voor een goed doel denk ik dan maar.... Even doorbijten....En normaal had ik ook pijn rond mijn eisprong alleen lang niet zo erg als nu. Juist fijn dat je nergens last van hebt dan hoef je ook niet angstig te zijn voor een eventueel volgende ronde ( hopelijk niet nodig natuurlijk!) . Ik zou nu wel een beetje angst hebben voor de volgende keer, maar dat kan natuurlijk ook weer helemaal anders lopen... We wachten maar af...
    Ja volgens mij had ik een arts-assistent en die kreeg het niet goed in beeld, terwijl de echoscopiste ze meteen zag. Mijn baarmoeder schijnt wat naar voren te liggen, maar de echoscopiste had daar helemaal geen last van.

14. Amy1987

Amy1987 Fanatiek lid

25 mrt 2014
    1.421
    1
    36
    NULL
    NULL
    Leden
    kim1889: 24 jaar 1e kindje
    Cblos: 25 jaar 1e kindje
    Yolien: 26 jaar 1e kindje
    Wondertjeinmaak: 26 jaar 1e kindje
    Amy1987: 27 jaar, 1e kindje
    Kowalski: 28 jaar 2e kindje
    Onzeker85: 29 jaar 1e kindje
    Yasgok: 29 jaar 2e kindje
    Clau1983: 30 jaar, 1e kindje
    MBG: 30 jaar, 1e kindje
    Duurtlang: 34 jaar, 1e kindje
    Renske76: 38 jaar 2e kindje

Afspraken
    Amy1987: 16 aug FM 2 / 18 aug IUI 5 (onder voorbehoud van 2e FM)
    Wondertjeinmaak: 19 aug FM1
    Duurtlang: 10 aug IUI 1
    Clau1983: 23? aug IUI 4
    Onzeker85: ?? sep IUI 3
    Amy1987: 11 sept. vervolgafspraak gynaecoloog (overstappen op IVF?)

NOD
    Onzeker85: ??
    Kowalski: 20/21 Augustus
    Duurtlang: 24/15 augustus
    Amy 1987: 31 augustus
    Clau1983: 5 sept
    Wondertjeinmaak: ?? sept

ZWANGER
    Yolien! Uitgerekend: 22 februari 2015
    Kim1889 uitgerekend 2 maart 2015
    Renske76 uitgerekend 7 maart 2015

15. Amy1987

Amy1987 Fanatiek lid

25 mrt 2014
    1.421
    1
    36
    NULL
    NULL
    Fab, spannend zeg! Zet je jezelf ook op ons lijstje? Ik duim mee voor je! En nog steeds voor de andere dames op het wachtbankje!

Kowalski, niet zeggen hoor dat je ongesteldheid eraan komt :( Je zou zwanger worden deze ronde!!!

16. Kowalski

Kowalski Bekend lid

23 jan 2013
    544
    0
    0
    NULL
    NULL
    @FAB: ja heel frustrerend. Bij ons ook niets gevonden.... we lijken wel gewoon niet meer te matchen.... Hoe oud is jou zoontje nu? Mijn dochter is nu bijna 4,5 en vraagt steeds vaker wanneer ik een baby in mijn buik krijg... probeer haar dan maar uit te leggen dat je dat niet voor het zeggen hebt. Ze zou zo graag een broertje of zusje willen.
    Ik maak me wel eens zorgen over het leeftijds verschil... jij ook?
    Ja ik ben heel blij met mijn dochter, maar ik ben voor mijn gevoel gewoon nog niet compleet... de wens voor een tweede is net zo aanwezig als die van mijn dochter... het steekt als mensen dan zeggen: maar je moet wel blij zijn met wat je hebt, je hebt tenslotte een gezonde dochter.

@AMY: sorry :)... zal het niet meer zeggen totdat ik bloed zie... de pijn en steken zijn nu ook even weg...wellicht zijn het gewoon mijn darmen die rommelen... nog 5 dagen tot NOD en nog ruim een week voordat ik mag testen.... duurt lang!

17. duurtlang

duurtlang Actief lid

20 feb 2014
    245
    0
    0
    Groningen
    @fab: Bij ons is het ook de 1e x. En ook ik heb pregnyl gehad.
    Van de menopur heb ik geen last gehad. Vind het absoluut fijn dat ik nergens last van heb, maar word er ook onzeker van. Ga me dan afvragen of ik daadwerkelijk wel een eisprong heb gehad door de pregnyl. Want hoe weten ze nu zeker dat je een eisprong heb gehad vlak na de iui? Begin dan een beetje te doemdenken (weet het, moet ik niet doen....) en vraag me af of er wel eens kans is bij inseminatie van maar iets meer dan 1 miljoen zaad.....

18. fab

fab Actief lid

13 jul 2014
    308
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Amy, dank je wel! Ik duim ook voor jullie!! Hoe kan ik mezelf op het lijstje zetten?

@duurtlang Ja ik kan me wel voorstellen dat je er heel onzeker van wordt. Maar zoals ik heb begrepen heeft lang niet iedereen bijwerkingen. En als je echt twijfelt, kunnen ze dan geen bloedprikken na de eisprong? Hebben ze bij mij ook gedaan toen ik nog in het onderzoekstraject zat. Aan je hormonen kunnen ze zien of dat het geval is. Ik vind het trouwens ook wel vreemd dat je na de iui niet ook een echo kijkt om inderdaad te checken of alles goed verlopen is. Je hoort ook wel eens dat er eicellen door blijven groeien. Lijkt me toch prettig om te weten.

@Kowalski, mijn zoontje is ook bijna 4,5. ( van maart 2010) En inderdaad ik krijg ook bijna wekelijks de vraag wanneer hij nu een broertje krijgt. Uiteindelijk heb ik het hem geprobeerd uit te leggen, omdat hij vond dat ik wel erg vaak naar de dokter moest en dacht dat ik heel ziek was.... Ik heb hem verteld dat we heel graag een broertje of zusje voor hem zouden krijgen maar dat het niet vanzelf lukt. Hij wilde natuurlijk weten waarom niet. Nu heb ik hem ooit verteld dat baby groeien in het speciale kamertje in de buik van de mama's. En nu kwam hij zelf met een geweldige verklaring! Het speciale kamertje zit op slot! En daar houden we het nu dus op. Het kamertje zit op slot en de dokter gaat hem proberen open te maken, maar omdat het slot zo vast zit is het niet zeker dat het ook gaat lukken.... Tja je moet wat he.... Ik wil ook niet dat hij straks gaat liggen malen omdat hij denkt dat ik een ernstige ziekte heb of zo.

Ja ik maak me ook wel zorgen over het leeftijdsverschil. Ze hadden natuurlijk meer aan elkaar gehad als ze dichter op elkaar zouden zitten. Maar ik denk dat het aan de andere kant ook wel weer makkelijker is. Hij is nu zelfstandiger, zal het ws geweldig vinden om voor zo'n kleintje te helpen zorgen en is dan echt grote broer. Maar uiteraard had ik het leuker gevonden als er 2, max 3 jaar tussen had gezeten.....

19. Kowalski

Kowalski Bekend lid

23 jan 2013
    544
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter is ook van maart 2010. Wat toevallig :)

Oh ik vind het geniaal hoe je het hebt uitgelegd! Die ga ik onthouden!

20. fab

fab Actief lid

13 jul 2014
    308
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kowalski dat is inderdaad toevallig! Moesten jullie ook twee jaar wachten voor jullie verder werden geholpen? Dat vond ik zo raar. Bij een eerste kun je na een jaar de mmm in en als je al een kindje hebt pas na 2 jaar. Wij hadden in januari de eerste afspraak ( mijn huisarts wilde me wel eerder doorsturen) maar we moesten het nog maar 2 maanden proberen omdat we nog net niet aan de termijn van 2 jaar zaten.....

Deel Deze Pagina