Wie nog meer komende ronde eerste IUI?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door anoniem26, 15 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. duurtlang

duurtlang Actief lid

20 feb 2014
    245
    0
    0
    Groningen
    Kan je bij een 2e kindje pas na 2 jaar de mmm in?! Wat is dat dan voor een achterlijk iets?! Belachelijk!

2. fab

fab Actief lid

13 jul 2014
    308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat werd ons echt gezegd, de richtlijn is twee jaar. Nu scheelt het denk ik wel dat ik van de eerste spontaan en snel zwanger was. Dus dan gaan ze er van uit, dat er niets mis is, aangezien het eerder wel werkte.... Ik weet niet hoe het zit als de eerste wel via vruchtbaarheidsbehandelingen is gekomen. Dan mag ik toch aannemen dat je gewoon weer meteen aan de beurt bent zodra je dat wil.
    Maar ik vond die twee jaar ook echt belachelijk hoor. Zeker omdat ik iedere maand mijn eisprong voelde en gewoon zeker wist dat we op de juiste momenten kluste. Ik had steeds het idee dat er iets bij mij niet goed zat, omdat ik na de bevallig van mijn zoontje heel lang nagebloed heb door achtergebleven placentaresten. Daar heb ik twee ingrepen voor gehad om het weg te krijgen, en ik was bang dat ze iets beschadigd zouden hebben. Ze zeggen dat het niet zo is, maar ik ben er niet zo zeker van....

3. Amy1987

Amy1987 Fanatiek lid

25 mrt 2014
    1.421
    1
    36
    NULL
    NULL
    Echt bizar fab!!! 2 jaar!!!!!

Ik zit in de auto, net echo gehad. Maandag IUI ronde 5.

4. fab

fab Actief lid

13 jul 2014
    308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend Amy! Duimen dat het nu raak is!!

Kun je me nog laten weten hoe ik mezelf op het lijstje kan zetten?

5. Amy1987

Amy1987 Fanatiek lid

25 mrt 2014
    1.421
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik kopieer de lijst altijd en plak het dan in het schrijfvak... Maar doe dat dan wel via een vaste computer...

6. Kowalski

Kowalski Bekend lid

23 jan 2013
    544
    0
    0
    NULL
    NULL
    @fab: jeetje 2 jaar!! niet normaal zeg. ik zelf zat na 6 maanden eigenlijk bij toeval in de mmm. ik was naar de dokter geweest omdat ik zo een last had twee weken voordat ik ongesteld werd, en of ik daar dan iets aan kon doen. Toen zei hij: nou ik ga even met de gyn overleggen wat we daar dan het beste aan kunnen doen, want het is duidelijk dat je PMS hebt, en dan schrijven we normaliter de pil voor, maar die wil jij vast niet. euh... nee.
    Dus toen werd ik in de middag terug gebeld door de huisarts en die zei: de gyn wil je graag even onderzoeken om te kijken of alles wel goed is. ik zal een verwijsbrief klaarleggen en dan kan je zelf de afspraak maken. en twee weken later kon ik bij de gyn terecht.
    eerst een echo en daarna afspraak. uit de echo bleek dat ik veel kleine follikels had, wat dus duidt op PCOS. En voor ik het wist zat ik diezelfde dag bloed te prikken om dat te bevestiging en had ik gelijk een recept voor clomid in mijn handen. Ik ben dus in nov 2012 begonnen en zit nu inmiddels al 15 maanden in de mmm.

vreemd he dat dit zo verschillend is per ziekenhuis...

@amy: spannend!!!

7. fab

fab Actief lid

13 jul 2014
    308
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kowalski gelukkig dat je meteen werd doorverwezen en onderzocht! Ik ben pas januari zelf naar de huisarts gegaan. ( we weten het steeds aan stress, drukte, ziekte) Maar na bijna 2 jaar was ik er klaar mee en besefte dat het misschien niet weer vanzelf zou gaan gebeuren, en daarbij was ik bang dat mijn baarmoeder na de eerste bevalling beschadigd was. Op die grond zijn we doorverwezen en is er wel meteen een echo gemaakt en is het zaad van mijn man onderzocht. Toen dit beide goed bleek te zijn mochten we pas weer bellen als we exact twee jaar bezig waren.... Belachelijk die 2 maanden, maar goed.... Wat ik nog zo frustrerend vond was dat ze zeiden dat het ws mijn leeftijd was. Omdat de vruchtbaarheid snel afneemt na je 30ste. Ik dacht : Ja dan moeten je me zeker nog 2 maanden laten wachten voor je iets gaat doen, daar word ik zeker vruchtbaarder van !!

8. fab

fab Actief lid

13 jul 2014
    308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leden
    kim1889: 24 jaar 1e kindje
    Cblos: 25 jaar 1e kindje
    Yolien: 26 jaar 1e kindje
    Wondertjeinmaak: 26 jaar 1e kindje
    Amy1987: 27 jaar, 1e kindje
    Kowalski: 28 jaar 2e kindje
    Onzeker85: 29 jaar 1e kindje
    Yasgok: 29 jaar 2e kindje
    Clau1983: 30 jaar, 1e kindje
    MBG: 30 jaar, 1e kindje
    Duurtlang: 34 jaar, 1e kindje
    Renske76: 38 jaar 2e kindje
    Fab : 36 jaar, 2de kindje

Afspraken
    Amy1987: 16 aug FM 2 / 18 aug IUI 5 (onder voorbehoud van 2e FM)
    Wondertjeinmaak: 19 aug FM1
    Duurtlang: 10 aug IUI 1
    Clau1983: 23? aug IUI 4
    Onzeker85: ?? sep IUI 3
    Amy1987: 11 sept. vervolgafspraak gynaecoloog (overstappen op IVF?)
    Fab: 13 aug eerste IUI

NOD
    Onzeker85: ??
    Kowalski: 20/21 Augustus
    Duurtlang: 24/15 augustus
    Amy 1987: 31 augustus
    Clau1983: 5 sept
    Wondertjeinmaak: ?? sept
    Fab: 27 augustus

ZWANGER
    Yolien! Uitgerekend: 22 februari 2015
    Kim1889 uitgerekend 2 maart 2015
    Renske76 uitgerekend 7 maart 2015

9. fab

fab Actief lid

13 jul 2014
    308
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Amy Thanks het is gelukt!! Succes morgen

10. Amy1987

Amy1987 Fanatiek lid

25 mrt 2014
    1.421
    1
    36
    NULL
    NULL
    Dank je wel fab. Morgen krijg ik ook die progesteron capsules, ben benieuwd! Zou dat dan helpen??

11. fab

fab Actief lid

13 jul 2014
    308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helpen die capsules het innestelen bevorderen Amy?

12. Amy1987

Amy1987 Fanatiek lid

25 mrt 2014
    1.421
    1
    36
    NULL
    NULL
    Dat hoop ik van wel ja!!

13. Amy1987

Amy1987 Fanatiek lid

25 mrt 2014
    1.421
    1
    36
    NULL
    NULL
    Leden
    kim1889: 24 jaar 1e kindje
    Cblos: 25 jaar 1e kindje
    Yolien: 26 jaar 1e kindje
    Wondertjeinmaak: 26 jaar 1e kindje
    Amy1987: 27 jaar, 1e kindje
    Kowalski: 28 jaar 2e kindje
    Onzeker85: 29 jaar 1e kindje
    Yasgok: 29 jaar 2e kindje
    Clau1983: 30 jaar, 1e kindje
    MBG: 30 jaar, 1e kindje
    Duurtlang: 34 jaar, 1e kindje
    Renske76: 38 jaar 2e kindje
    Fab : 36 jaar, 2de kindje

Afspraken
    Wondertjeinmaak: 19 aug FM 1
    Duurtlang: 10 aug IUI 1
    Fab: 13 aug IUI 1
    Clau1983: 23? aug IUI 4
    Onzeker85: ?? sep IUI 3
    Amy1987: 11 sept. vervolgafspraak gynaecoloog (overstappen op IVF?)

NOD
    Onzeker85: ??
    Kowalski: 20/21 Augustus
    Duurtlang: 24/15 augustus
    Fab: 27 augustus
    Amy 1987: 31 augustus
    Clau1983: 5 sept
    Wondertjeinmaak: ?? sept

ZWANGER
    Yolien! Uitgerekend: 22 februari 2015
    Kim1889 uitgerekend 2 maart 2015
    Renske76 uitgerekend 7 maart 2015

14. Amy1987

Amy1987 Fanatiek lid

25 mrt 2014
    1.421
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ladies, vanmorgen IUI gehad, nu weer op het wachtbankje.

Kowalski, hoe gaat het met je?

En hoe gaat het met de rest van de dames?

Fab, ik heb het lijstje weer even op chronologische volgorde gezet :)

15. Kowalski

Kowalski Bekend lid

23 jan 2013
    544
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend Amy!

Tja, hier gaat het eigenlijk niet zo... Ben enorm emotioneel, zit bijna alleen maar te huilen op mijn werk, heb buikpijn, last van mijn darmen, moet veel boeren, weeïg gevoel... #klaagmodus #sorry

16. Amy1987

Amy1987 Fanatiek lid

25 mrt 2014
    1.421
    1
    36
    NULL
    NULL
    Maaar, nog niet ongesteld dus????

Ik blijf duimen!!!

En denk goed om jezelf he! Je bent niet de enige die zich hiervoor ziekmeldt!

17. Kowalski

Kowalski Bekend lid

23 jan 2013
    544
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nog niet ongesteld, dus in dat opzicht werkt de extra pregnyl wel.

Nee weet ik, maar ze hebben me pas nog de hemel in geprezen omdat ze vonden dat ik het zo knap deed en zo sterk ben... En nu ben ik een labiel emotioneel wrak haha.

18. Onzeker85

Onzeker85 Actief lid

11 feb 2014
    367
    44
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Amy: heel veel succes met de wachtweken. Je gaat straks op vakantie toch? Dat zorgt dan in ieder geval voor wat afleiding.

Kowalski: goed om te horen dat die extra pregnyl in ieder geval zorgt voor een langere lf. Hopelijk komt er geen menstruatie... Als dat zo is dan ga je eind deze week testen? Spannend, spannend!

Hier toch spijt dat ik geen ovulatietest heb gedaan tijdens deze wachtcyclus. Vorige week rondom de 14e dag lichte soort van mensturatiekrampen gehad en vandaag vlagen van misselijkheid. Maar helaas geen flauw idee waar ik me nu in de cyclus bevind. Temperaturen word ik niet veel wijzer van deze keer, omdat het nogal schommelt.

19. fab

fab Actief lid

13 jul 2014
    308
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Amy Spannend zeg weer op het wachtbankje... Sterkte met wachten!

@kowalski oh wat vervelend dat je je zo naar voelt! Ik hoop voor je dat de menstruatie nu echt uitblijft!!Sterkte

@Onzeker. Had je een wachtcyclus? Waarom was dat als ik vragen mag?

Ik heb vandaag maar weer gebeld naar de poli omdat ik nog steeds pijn heb en die scherpe steken in mijn eierstok ( tenminste dat denk ik) ook niet echt minder worden. Ik moest nu wel komen, want dat is toch niet normaal als je er zo lang last van hebt. Echo gehad, maar daarop waren geen afwijkingen zichtbaar. Ook nog even getest op blaasontsteking, maar dat is het ook niet. Het lijken toch bijwerkingen van de pregnyl en de iui te zijn. Ik vroeg nog of die steken misschien iets met innestelingspijn te maken kan hebben ( uit angst voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap) Ze zei dat het wel innestelingspijn kan zijn, maar dat ze geen bbz verwacht....
    Ze zei ook nog dat mijn baarmoederslijmvlies er gunstig uit zag qua dikte maar dat ik daar echt nog geen conclusies uit moest trekken....
    Dus nu weer opletten dat het niet erger wordt en ik geen koorts krijg, en verder gewoon met paracetamol onderdrukken en afwachten.... Het is gelukkig wel goed uit te houden nu, niet meer zo erg als eind vorige week.

20. Kowalski

Kowalski Bekend lid

23 jan 2013
    544
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even snel een echo bericht....

Ik ben vandaag ongesteld geworden. Ben er best kapot van.... We hebben weinig vertrouwen meer in de zesde IUI. Maar we gaan hem wel doen..

Daarna moeten we toch wachten op een gesprek met de gyn en de intake voor IUI en dan laten we het zwanger worden even voor wat het is. Ik wilde eerst vragen of ik voor die tussen maanden nog clomid mee mocht, maar we hebben besloten om even een paar maanden hormoon vrij door het leven te gaan...

Ik heb een afspraak gemaakt met een osteopaat, op aanraden van een collega. Zij had weinig doorbloeding na de geboorte van haar eerste. Na een bezoekje of wat aan de osteopaat was ze opeens na 1,5 jaar en 4 miskramen blijvend zwanger, misschien toeval, maar wie niet waagt wie niet wint.

Ook hebben we gister min of meer besloten om 1 IVF poging te doen, en daarna te stoppen. We (en dan vooral ik) moet om mezelf denken, ik ga en ga maar door. ben nu echt aan het einde van mijn latijn, kan alleen nog maar huilen. :( zit er echt doorheen.
    Maar de gedachte dat het einde in zicht is maakt me misschien ook wel extra verdrietig...

sorry voor mijn sombere post, maar ik ben er even helemaal klaar mee.

Deel Deze Pagina