@Clau, vreemd dat ze dan bij voorbaat al zeggen dat ze waarschijnlijk geen IVF gaan doen. In Düsseldorf kunnen ze vast wel iets voor jullie betekenen... Maar goed, wie weet is de 5e IUI toch raak. Ik lees ook regelmatig verhalen van mensen die bij de 5e pas voor het eerst succes hadden. Goed trouwens dat je alvast een afspraak in Düsseldorf hebt gemaakt. Ik neem aan dat ze daar wel enige wachtlijsten hebben? @iedereen: heel veel succes de komende ronde! Ik was vanochtend in ieder geval erg blij dat we gewoon weer naar het ziekenhuis mochten, haha. Wie had ooit gedacht dat je blij kunt zijn omdat je naar het ziekenhuis mag.. De eerste injectie is gezet, volgende week woe een fm (de twee fertiliteitsartsen zijn er niet, dus moet een andere gynaecoloog die eerder de samenlevingstest verkeerd heeft uitgevoerd de fm doen. Hopelijk weet diegene wel hoe dat moet en anders leg ik het haar wel uit )
Hoi Meiden, Ik heb even een vraagje. Wegens verminderde zaadkwaliteit gaan wij ook beginnen met IUI. Nu heb ik maandag de eerste afspraak met de fertiliteitsarts (we zijn al gezien door de uroloog vandaar dat we weten dat het IUI gaat worden). Je moet volgens mij ook aangeven of je de IUI met hormonen of zonder hormonen wilt. Wat is jullie ervaring? Ik heb op zich wel een redelijk stabiele cyclus van 27 tot 29 dagen, maar ja ik wil niet het risico lopen dat ik een kans mis (dat kennen jullie vast wel dat gevoel). groetjes freddy
Hallo freddy, Ik zou persoonlijk zelf eerst zonder hormonen proberen. Het is dat het bij ons andersom is en bij mn vriend goed maar die hormonen zijn geen pretje. Moet toegeven dat ik weinig bijwerkingen heb maar ben toch al wel een asntal kilo's daardoor aangekomen! Je kan altijd daarna alsnog overstappen. ..
Frederieke, ik ben het wel eens met MBG dat met hormone niet echt prettig is, maar de kans dat het lukt is wel iets groter met hormonen dan zonder. Maar ik vraag me af of je zelf mag kiezen.. bij ons ziekenhuis namelijk niet. Daar doen ze in principe eerst 3 keer zonder hormonen, tenzij ze denken dat je beter meteen met hormonen kunt beginnen. Onzeker ik snap je wel hoor dat je weer blij bent dat je mag. Het klinkt idd raar, maar het is wel logisch. We willen het allemaal zo graag. Ik heb straks weer de IUI. Om half 12. Ik hoop ook zo dat dit hem gaat worden en dat ik niet naar Duitsland meer hoef. Wordt weer afwachten...
@Frederieke: ik heb met hormonen, 50 eh puregon. Ik ervaar geen nare bijwerkingen, maar juist positieve dingen, zoals een betrouwbare cyclus en de groei van twee follikels in plaats van één. Maar zoals anderen ook zeggen, vaak bepaalt het ziekenhuis dit zelf. Bij ons was het zo dat de follikel aan het eind van de cyclus niet helemaal vlot doorgroeide en daarom hebben ze vanuit het ziekenhuis besloten wel een lichte stimulatie te doen. Dit ook omdat het dan beter te plannen is met de IUI. @Clau heel veel succes vanochtend! Hopelijk is dit de poging met succes.
Vandaag de tweede IUI gehad, nu beginnen de slopende wachtweken... Wij hebben geen keuze gehad en kregen gelijk hormonen. Menopur en pregnyl. Volgens mij is dit ook per ziekenhuis anders. Hopelijk helpen de hormonen en geeft dit meer kans! Deze ronde wel meer last van de hormonen gehad met de hogere dosis 112.5 menopur. Ik kan wel wat positief nieuws gebruiken. MGB en Fab, hoe is het met jullie? Zie dat jullie NOD datum geweest is... Amy, hoe gaat het met de nieuwe medicijnen? x
Leden kim1889: 24 jaar 1e kindje Cblos: 25 jaar 1e kindje Yolien: 26 jaar 1e kindje Wondertjeinmaak: 26 jaar 1e kindje Amy1987: 27 jaar, 1e kindje Kowalski: 28 jaar 2e kindje Onzeker85: 29 jaar 1e kindje Yasgok: 29 jaar 2e kindje Clau1983: 30 jaar, 1e kindje MBG: 30 jaar, 1e kindje Duurtlang: 34 jaar, 1e kindje Renske76: 38 jaar 2e kindje Fab : 36 jaar, 2de kindje Bugsie: 32 jaar, 1e kindje Afspraken Duurtlang: 2 sept IUI 2 Onzeker85: ?? sep IUI 3 MBG: 8 sept IUI 3 Fab: 8 sept IUI 3 Amy1987: 11 sept. vervolgafspraak gynaecoloog (overstappen op IVF?) Clau1983: ?? sept IUI 5 Bugsie: 24 sept IUI 2 NOD Onzeker85: ?? Kowalski: 20/21 Augustus Duurtlang: 16 sept Amy 1987: 31 augustus Wondertjeinmaak: 5 sept MBG: 20 sept Fab: 22 sept Clau1983: 5 okt Bugsie: 8 okt ZWANGER Yolien! Uitgerekend: 22 februari 2015 Kim1889 uitgerekend 2 maart 2015 Renske76 uitgerekend 7 maart 2015
Ik ga weer duimen voor je bugsie! Ik ben voorlopig even uit het traject. Ze hebben een chronische ziekte geconstateerd toen ik uitgebreid bloedonderzoek heb laten doen. Ben er kapot van. Maar eerst mijn eigen gezondheid op orde en dan kunnen we daarna weer verder.
Wat balen Amy, hopelijk geen ernstige ziekte? Ik hoop dat je snel opknapt en weer verder kan gaan! Ik heb onze kinderwens ook een tijd moeten uitstellen door ziekte. Het is heel moeilijk maar je eigen gezondheid en die van de kleine straks zijn ook heel belangrijk. Een hele dikke knuffel en veel sterkte!!
Hoi dames zou ik met jullie mee mogen kletsen. Ik heb vorige week woe mn eerste iui gehad. We zijn bezig voor een brusje. Ik heb geen cyclus uit mezelf en was dus al hormonen aan het spuiten dit acht rondes gedaan en nu overgestapt naar iui. De behandeling zelf viel me onwijs mee maar had de dagen erna onwijs zwaar gevoel in bm. En wat oud bloedverlies tot 4 dagen erna. Ik ben nu 7 dpo. Heb er eigenlijk ook geen goed gevoel bij deze ronde.... Tot nu toe geen kwaaltjes of iets. K ga even wat teryg lezen en gezellig meekletsen. Groetjes
Leden kim1889: 24 jaar 1e kindje Cblos: 25 jaar 1e kindje Yolien: 26 jaar 1e kindje Wondertjeinmaak: 26 jaar 1e kindje Amy1987: 27 jaar, 1e kindje Kowalski: 28 jaar 2e kindje Onzeker85: 29 jaar 1e kindje Yasgok: 29 jaar 2e kindje Clau1983: 30 jaar, 1e kindje MBG: 30 jaar, 1e kindje Duurtlang: 34 jaar, 1e kindje Renske76: 38 jaar 2e kindje Fab : 36 jaar, 2de kindje Bugsie: 32 jaar, 1e kindje Afspraken Duurtlang: 2 sept IUI 2 Onzeker85: 27 sep IUI 3 MBG: 8 sept IUI 3 Fab: 8 sept IUI 3 Amy1987: 11 sept. vervolgafspraak gynaecoloog (overstappen op IVF?) Clau1983: ?? sept IUI 5 Bugsie: 24 sept IUI 2 NOD Onzeker85: 11 okt Kowalski: 20/21 Augustus Duurtlang: 16 sept Amy 1987: 31 augustus Wondertjeinmaak: 5 sept MBG: 20 sept Fab: 22 sept Clau1983: 5 okt Bugsie: 8 okt ZWANGER Yolien! Uitgerekend: 22 februari 2015 Kim1889 uitgerekend 2 maart 2015 Renske76 uitgerekend 7 maart 2015[/QUOTE]
@bugsie: succes de komende weken!! Spannend weer hoor. Wij hebben morgen iui en dan breken voor ons de wachtweken weer aan... @amy: wat vervelend allemaal. Hopelijk is het niet heel ernstig?
Leden kim1889: 24 jaar 1e kindje Cblos: 25 jaar 1e kindje Yolien: 26 jaar 1e kindje Wondertjeinmaak: 26 jaar 1e kindje Amy1987: 27 jaar, 1e kindje Kowalski: 28 jaar 2e kindje Onzeker85: 29 jaar 1e kindje Yasgok: 29 jaar 2e kindje Clau1983: 30 jaar, 1e kindje MBG: 30 jaar, 1e kindje Duurtlang: 34 jaar, 1e kindje Renske76: 38 jaar 2e kindje Fab : 36 jaar, 2de kindje Bugsie: 32 jaar, 1e kindje Afspraken Duurtlang: 2 sept IUI 2 Onzeker85: 27 sep IUI 3 MBG: 8 sept IUI 3 Fab: ?? okt IUI 3 Amy1987: 11 sept. vervolgafspraak gynaecoloog (overstappen op IVF?) Clau1983: ?? sept IUI 5 Bugsie: 24 sept IUI 2 NOD Onzeker85: 11 okt Kowalski: 20/21 Augustus Duurtlang: 16 sept Amy 1987: 31 augustus Wondertjeinmaak: 5 sept MBG: 20 sept Fab: ?? okt Clau1983: 5 okt Bugsie: 8 okt ZWANGER Yolien! Uitgerekend: 22 februari 2015 Kim1889 uitgerekend 2 maart 2015 Renske76 uitgerekend 7 maart 2015[/QUOTE]
@ Kowalski hoe gaat het met je? Heb je nog een IUI gehad? @Clau hoe is jouw IUI gegaan? @ Onzeker en hoe is jouw IUI gegaan, hoe voel je je?? Ik verwacht dat wij rond 8 oktober weer mogen voor de IUI. Nu weer bezig met injecties Puregon en maandag FM.
@fab: heel veel succes in ronde 3!! @wij hebben zojuist de derde iui gehad. Derde keer en voor het eerst geen gereedschappen nodig, yes!!! En nu twee weken wachten. Wachten duurt altijd zo lang... Hopelijk deze keer blijvend positief resultaat. Fingers crossed!
Hoi dames. Sorry was even een weekje lekker weg naar München. Daar wel weer ongesteld geworden dus helaas. Gelukkig medicijnen meegekregen dus weer begonnen met spuiten. Morgen nog ff het ziekenhuis bellen voor een echo. Op naar ronde 4 alweer....
Fab, hoe gaat het? Al een FM gehad? Spannend Onzeker, ga weer duimen voor je! Ahhh, MGB, wat balen!!! Dikke digiknuff!!
Amy wat vervelend dat je even niet verder kan. Hopelijk kan je snel weer verder. Mijn IUI was vorige week weer goed gegaan. Vandaag even een flinke baaldag.Misschien wat last van m'n hormonen. Misschien iets te veel net geboren baby's om me heen. Last van huilbuien, angstige gevoelens en m'n vriend kan niks goed doen. Hopelijk voel ik me snel weer wat meer ontspannen. Ik hoop dat er hier ook weer snel wat goed nieuws komt. Hopelijk wordt deze poging eindelijk de succesvolle poging voor ons allemaal!